Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:56

Matheno schreef:
Zebrastreep schreef:
Nou ik hoop toch dat mijn zelftest er weer naast zit heb nu in 1 week tijd al 2 positieve zelftesten gehad. Bij de eerste keer ggd test laten doen en negatief. Had woensdag en donderdag nog een controle test gedaan qat ik overigens elke week doe voor mijn werk. Die waren beide negatief.

Nu dus weer ik snap er geen hol van. Heb ook geen klachten verder.

Vanmiddag dus maar mooi weer naar de ggd

Geen klachten en de test van de GGD, die leidend is, negatief.
Waarom dan constant blijven testen?

Onderwijs heeft dat advies toch ook? We hebben een hoop leerlingen die er uitvallen bij de zelftest vervolgens positief testen bij de ggd en in die tussentijd ook flinke griep klachten ontwikkelen.
Collega’s net zo goed.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 11-02-22 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:57

lenaa_tje schreef:
Matheno schreef:

Onderwijs heeft dat advies toch ook? We hebben een hoop leerlingen die er uitvallen bij de zelftest vervolgens positief testen bij de ggd en in die tussentijd ook flinke griep klachten ontwikkelen.

Ja, maar die kinderen testen positief bij de GGD én hebben klachten.
Als iemand negatief test en geen klachten heeft, dan is er toch geen probleem?

Ik heb het natuurlijk niet over de verplichte zelftesten, maar de testen die sommige mensen elke dag extra erbij doen. Uiteindelijk krijg je dan denk ik zelfs neusklachten door het vele testen.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 11-02-22 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:58

Nee ze testen positief bij een zelftest. Zonder klachten. Testen bij de ggd, moeten 2 dagen wachten op de uitslag. En krijgen dan een positieve uitslag en ontwikkelen in die tussentijd klachten.
We moeten namelijk 2x per week testen, ook zonder klachten en dat haalt toch besmettingen eruit.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:01

Matheno schreef:
Zebrastreep schreef:
Nou ik hoop toch dat mijn zelftest er weer naast zit heb nu in 1 week tijd al 2 positieve zelftesten gehad. Bij de eerste keer ggd test laten doen en negatief. Had woensdag en donderdag nog een controle test gedaan qat ik overigens elke week doe voor mijn werk. Die waren beide negatief.

Omdat dat een week geleden was. Woensdag en donderdag had ik negatieve zelftesten. Dit is weer een nieuwe positieve zelftest. Dus vandaar

En nogmaals vanwege mijn werk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:14

Je hoeft je echt niet schuldig te voelen, je kan er zelf niks meer aan doen als wat je al doet.

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:23

Als je positieve zelftest hebt en negatief GGD adviseren ze later nog een GGD test te doen. Las ik toevallig vanmorgen ergens.
Nu zit er een week tussen dus het kan sowieso geen kwaad om ff GGD te pakken.
Hopelijk toch weer negatief Zebrastreep. En anders hopelijk zonder klachten. Succes!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:34

Needje schreef:
Als je positieve zelftest hebt en negatief GGD adviseren ze later nog een GGD test te doen. Las ik toevallig vanmorgen ergens.
Nu zit er een week tussen dus het kan sowieso geen kwaad om ff GGD te pakken.
Hopelijk toch weer negatief Zebrastreep. En anders hopelijk zonder klachten. Succes!

Tot nu toe zonder klachten mocht het al 1 klacht hoor zijn dan is het de snotneus die ik altijd heb

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:38

Sizzle schreef:
Pandora2 schreef:
Ze zaten in envelopjes, niet in de oorspronkelijke verpakking.
Volgens mij destijds in het groot aangekocht en dan verdeeld in ' porties ' :P

Zou in elk geval bijzonder zijn. 5 positivo's en niemand klachten.

Op de losse eenheid verpakking moet het ook gewoon staan. Als ze ook uit hun officiele beschermde gesealde verpakking gehaald zijn dan moet je ze sowieso niet gebruiken dan heb je immers geen idee wat er mee geknoeid is. Dat mag ook echt niet zo verspreid worden :n
Dat slaat ook nergens op want alle enkel verpakte componenten eerst uit hun individuele gesealde verpakking trekken en dan in een nieuwe zakjes stoppen is onzinnig extra werk.
Ga er maar vanuit dat je met niet gecertificeerde rotzooi geexperimenteerd hebt.

Er was zo'n stokje in een dicht plastiekje, vloeistof ook nog in een gesloten pipetje, een buisje om alles te mixen en een testkitje waar je die druppels moet opdoen ook in dicht plastiekje.

Ze zijn per 5000 destijds aangekocht naar 't schijnt. 1 doos stokjes, 1 doos pipetjes enz...
Ik had de chef van dienst al aan de lijn. He was not amused :+
Vanwaar ze juist komen, is onbekend en wie zich ermee heeft beziggehouden om ze netjes te verdelen is ook niet geweten. Vast iemand met tijd teveel :')

Misschien wel dezelfde batch als die zelftesten van Zebrastreep :=

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:39

Op dat testkitje waar je op moet druppelen moet sowieso een datum staan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:45

Ik denk dat iemand china-import via Wish uitgedeeld heeft :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:51

:') Zou best kunnen.

Testkitje datum ? Niks gezien.
Ik zal er straks nog ééntje openmaken als het lokaal niet op slot zit. Kan ik die zooi eens fatsoenlijk bekijken :Y)

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:51

[quote="enzino"]Wat een helden, te paard de overheid met haar fascistische beleid bevechten.

Nu proberen ze (Ontario's premier) het opgehaalde geld via GiveSendGo te blokkeren en eerder werd al benzine en brandhout afgepakt. Ook op twitter de beelden van een reporter die een trucker bedreigde dat zijn tiener kinderen mogelijk afgenomen zouden kunnen worden omdat hij ze in gevaar brengt als ze bij het protest aanwezig zijn. Echt, die linkse fascisten zijn het spoor helemaal bijster met wat ze allemaal proberen.[/quote

Waar komt dit nieuws vandaan?
Kom toch echt wel andere berichten tegen.
Benzine afpakken is allang weer terug gedraaid.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:53

Niet per se.
Wij hebben op ons werk eindelijk ook zelftesten gekregen na enig overtuigen van de bezorger (ingewikkeld verhaal), maar dat bleek ook een massaverpakking te zijn zoals deze bij de (antigen) testlocaties gebruikt worden. Dus alles zat per onderdeel in dozen in plaats van per set in dozen. Gelukkig "slechts" 100 en hebben 2 collega's daar netjes complete setjes van gemaakt (en voor de zoveelste keer een order uitgezet voor gewone zelftesten, want dat was waarvoor het spoedtransport was aangevraagd. We zijn ondertussen al bijna 3 weken aan het wachten op levering).

Bij ons zijn het dus keurige officiele testen, alleen niet voor particulier gebruik eigenlijk.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:56

Wij krijgen de zelftesten van het werk per 5. En op het testding staat inderdaad op het plastic een datum.

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:59

Ah nee, onze testkitjes zitten in een doorschijnend plastiekje. Volgens mij stond er echt niks op, maar heel zeker ben ik daar niet van. Het was al laat op de avond :D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:04

Benzine is een mooi verhaal. Had iemand gezegd wie de truckers benzine brengt wordt gearresteerd. Daarop liepen echt een hele grote mensenmassa met jerrycans.

Sizzle dat is ook opgevallen dat je eigenlijk er eerst wel en dan weer niet op kunt vertrouwen op deze sneltests. De oplossing die er nu ligt, is een sneltest voor sneltesten. Wie dacht nog niet zeker genoeg is, is er ook nog een sneltest voor de sneltest snelttest. Voor slechts 79,90 zag ik die voorbijkomen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:13

Mijn moeder werd afgelopen week ziek bij ons thuis.
Voor mij was gelijk helder dat het covid was maar na 4 negatieve zelftesten toch maar uitgegaan van griep. Inmiddels heeft ze een ander merk gekocht en nu knalt de test zo ongeveer van het stripje af.
Ik vertrouw ze voor geen meter dus. Die van mij is tot nu toe ook (nog) negatief. Ik heb ook geen klachten overigens.

Maar hoe dan ook moet op de teststrip verplicht een datum staan. Danwel op dat plasticje danwel op de strip zelf gedrukt (bij massa verpakking) alles andere is gewoon fout en mag je rustig een melding van doen voor missende informatie.
Op wattenstaafjes hoeft geen datum te staan maar wel bij de vloeistof en de strip.
Staat er geen datum of batchnummer op, ga dan maar uit van een half-serieus bedrijf.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:14

Zebrastreep schreef:

Gister las ik een stuk dat dit steeds vaker voor komt...de mensen die dit hadden (in dit stuk...ergen op een nieuws site) hadden een aantal dagen en testen later toch een pos ggd test (na een aantal negatieve)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:20

Ik probeer er straks achter te komen.
Wie weet wat hebben we in onze neus gestopt :=
Mijn eerste zelftest ooit en al meteen bingo. :')

Maar niks mag nog verbazen in deze covidtijden :+ .
Onze overheid deelde ook gratis maskers uit aan de hele bevolking die giftige stoffen bleken te bevatten. Besteld via een postbusbedrijf in Luxemburg.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:22

Als het een willekeurig boterham zakje is kan het ook domweg zo zijn dat de weekmakers of andere niet geteste interactie met dat zakje voor van onbekende origine voor valse resultaten zorgen.
Kraanwater maakt je test ook vals positief.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:25

Geen boterhamzakjes :D
Het zijn soort van gesealde zakjes formaat van die testkit.

Kraanwater vals positief ? Really ? Holy moly :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:28

Pandora2 schreef:

Je weet wel, verkeerde pH. Als je water op je zwangerschaptest gooit kan ook zo ongeveer alles gebeuren.
Dat zijn ook steeds weer van die idiote wap-vertoningen die dat als argument aandragen dat we bedrogen worden :')
Die hebben nooit scheikunde op school gehad denk ik.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:31

Hm dat zou het wel kunnen verklaren waarom mijn zelftest dan positief was als alles erop reageerd. Ik had mijn handen gewassen maar ook ruzie met dat dopje op dat flesje te krijgen dus ik hoop dat daar dan de fout zit

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:32

Ik was zo slecht in scheikunde ^) :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:34

Sizzle schreef:
Pandora2 schreef:

Je weet wel, verkeerde pH. Als je water op je zwangerschaptest gooit kan ook zo ongeveer alles gebeuren.
Dat zijn ook steeds weer van die idiote wap-vertoningen die dat als argument aandragen dat we bedrogen worden :')
Die hebben nooit scheikunde op school gehad denk ik.

Oprechte vraag: hoe weet je zeker dat hij met betrekking tot virussen enkel positief uitslaat op COVID-19 en niet andere (Corona) virussen?