Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:12 toch?
Was iig al een rechtszaak over geweest en de jongen in het gelijk gesteld.
Edit
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... n-vader-12
Suzanne F. schreef:Maar er zijn maar weinig kinderen die deze strijd echt aangaan met hun ouders hoor. Die jongen van 12 zal echt een uitzondering zijn. Vanaf welke leeftijd mag je stiekem gaan dan? Want ik moest met mijn dochter van 14 jaar nog mee.
pmarena schreef:Ergens vind ik het toch ook best wel heftig dat een 12-jarige op eigen houtje kan gaan zonder dat je daar dan blijkbaar als ouder van op de hoogte hoeft te zijn, als je elders hier op Bokt leest dat er 10-jarigen zijn die nog volop in Sinterklaas geloven...
Aan de andere kant had ik dat zelf als 12-jarige ook wel heel goed zelf willen / kunnen beslissen denk ik.
Mizora schreef:pmarena schreef:Ergens vind ik het toch ook best wel heftig dat een 12-jarige op eigen houtje kan gaan zonder dat je daar dan blijkbaar als ouder van op de hoogte hoeft te zijn, als je elders hier op Bokt leest dat er 10-jarigen zijn die nog volop in Sinterklaas geloven...
Aan de andere kant had ik dat zelf als 12-jarige ook wel heel goed zelf willen / kunnen beslissen denk ik.
Ik verwacht dat, als de arts niet overtuigd is van de wilsbekwaamheid van een kind, de vaccinatie niet geplaatst wordt. Er wordt er bewust gevraagd waarom ze de vaccinatie willen, wat het effect is van de vaccinatie en (over het algemeen) of wat ze weten van bijwerkingen. Ook wordt gevraagd waarom ze niet met een volwassene zijn.
@Bigone: er hoeft dus geen voogd/ouder bij te zijn, dat wordt vervangen door het voorgesprek met de arts. De jongeren die wel een voogd/ouder bij zich hebben, hoeven enkel langs de indicator (verpleegkundigen).
Relaxed schreef:Discriminatie? Hou toch op.. Deze mensen hebben een keuze itt mensen met een huidskleur of geaardheid
Daks schreef:Relaxed schreef:Discriminatie? Hou toch op.. Deze mensen hebben een keuze itt mensen met een huidskleur of geaardheid
Discriminatie gaat verder dan huidskleur of geslacht.
Word zo moe van mensen die het maar normaal vinden dat een hele grote groep wereldwijd straks word buitengesloten van de maatschappij