Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 11:03

In Spanje blijft het masker natuurlijk ook buiten verplicht waar 1,5 m. niet mogelijk is, dus sowieso in een stadion. Maar ik zie er ook veel die het nog niet vertrouwen. Het zit er echt ingebakken hier.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 11:45

Tt is er wel maar er zijn zeker geen feesten in de stad helaas... Ja de plaatselijke kroegen maar dat is leuk als je boven de 30 bent :') daaronder mis ik toch wel de kroeg en club die er speciaal was voor jongeren. Maar ik moet er niet aan denken om nu al uit te gaan, ik vindt dat toch wat teveel risico! Ook al had ik graag een tt festival gehad... Helaas net voor 1 juli anders was er zeker wat geweest.

De races ben ik nog nooit geweest, daar heb ik ook helemaal niks mee om eerlijk te zijn. Formule 1 vindt ik dan leuker als de motorGP. Maar voor de fans fijn dat het weer kan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 11:52

Zebrastreep schreef:
Tt is er wel maar er zijn zeker geen feesten in de stad helaas... Ja de plaatselijke kroegen maar dat is leuk als je boven de 30 bent :') daaronder mis ik toch wel de kroeg en club die er speciaal was voor jongeren. Maar ik moet er niet aan denken om nu al uit te gaan, ik vindt dat toch wat teveel risico! Ook al had ik graag een tt festival gehad... Helaas net voor 1 juli anders was er zeker wat geweest.

De races ben ik nog nooit geweest, daar heb ik ook helemaal niks mee om eerlijk te zijn. Formule 1 vindt ik dan leuker als de motorGP. Maar voor de fans fijn dat het weer kan.

Ik vond het vrijdagavond anders echt heel druk in Assen met vooral jongeren. Terrassen en kroegen waren overal vol.
Ik verbaasde mij er wat over omdat er dus niet een TT festival is.
Ik ging alleen even naar de Schuurman schoenen haha.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:13

Wat een mooie cijfers weer! 0 IC opnames en maar 6 ziekenhuisopnames gisteren. Maar 522 positief geteste mensen. En ik verwacht nu ruim 5,5 miljoen mensen volledig gevaccineerd.

Hier is het ook gezellig druk, maar het mag wel weer. Hier gezellig met zijn allen voetbal kijken op een groot scherm. Over 4 weken een groot evenement zonder 1,5 m afstand en gedoe, zolang je maar volledig gevaccineerd ben t of een negatieve testuitslag hebt.
Mijn vaccinatiebewijs is binnen gelukkig dus ben enorm blij dat ik niet meer hoef te laten testen.

Ik ben zo blij. Het voelt gewoon weer echt zoveel meer normaal! Alleen op het werk en in de winkels nog goed letten op 1,5 m afstand. En ik heb wat zelftesten thuis voor de zekerheid.
Maar geen mondkapjes meer. Quarantaine na contact met een besmet persoon vervalt ook voor gevaccineerden.

https://nos.nl/artikel/2386483-contacto ... en-vervalt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:18

En toch, het gaat voor mijn gevoel te hard. Als ik die beelden die in bv clubs waarvan je weet dat mensen ook zonder test binnen kunnen komen. %) Overal terrassen propvol. Ik hoop echt dat de cijfers over twee weken nog steeds zo laag blijven en dat mensen toch echt thuis blijven bij klachten en laten testen -O- zou uitermate beroerd zijn als nu de boel door teveel vrijheid nemen en krijgen dadelijk alles weer gierend uit de hand loopt zoals bv nu in portugal ook. Gb gaat niet echt lekker israel draait maatregelen terug ook een beetje

ik voel me er niet veiliger op zo.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:22

Zolang de zorg niet onder druk komt te staan, hoort dit er gewoon bij. Mensen moeten elkaar besmetten om eindelijk die gewenste immuniteit te bereiken. Dat komt er nooit als we niet terug kunnen naar het gewone leven. Ik ben zo blij dat alles weer open is.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:32

ingedebruijn schreef:
Zolang de zorg niet onder druk komt te staan, hoort dit er gewoon bij. Mensen moeten elkaar besmetten om eindelijk die gewenste immuniteit te bereiken. Dat komt er nooit als we niet terug kunnen naar het gewone leven. Ik ben zo blij dat alles weer open is.

Kuch vaccinatie kuch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:38

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
Die tweede AZ werd hier naar voren gehaald ? Voor de kleine groep die de eerste nog moest krijgen in twee provincies. Daar zit dan acht weken tussen dus ook pas half augustus de tweede. En HC, er is nog geen enkel onderzoek naar Janssen en de delta variant, jij juichte wel , hoppa spuit erin en nu nog even Corona krijgen en ik ben helemaal beschermd. Ik hoop het voor je aangezien jij ook in de risico groep valt.

Meid, zoals geschreven beperk mijn eigen risicos nog even voor mijn sociale kring. Dat staat los van mijn mening dat er voor de samenleving als geheel geen reden meer is voor beperkingen. De zwaarwegende reden was de druk op de gezondheidszorg weet je nog?
Daar zijn we nu vanaf dus??? Tatááá; geen raketwetenschap :)*

Dat ik zoals jij schrijft risico-groep ben geeft aan dat ik recht van spreken heb ;)

Beetje sociaal zijn dames. Het is geen zwaarwegend probleem voor iedereen meer; draag gewoon je eigen kruis.

@Monique; hier in Andalucía dus ook.

\
Rocket science is in het nederlands geen raketwetenschap, maar hogere wiskunde :P :+

Ik snap nog steeds niet dat je je hebt laten overhalen om toch het vaccin te nemen, terwijl je zoveel kritiek hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:40

Huertecilla schreef:
Wilde net schrijven dat ik het top vond om weer toeschouwers te zien bij de TdF, staat er een fan met een bord aandacht van de tv te vragen... half op de weg en ze veegt een rijder van de fiets; op twee dozijn of zo na het héle peleton over elkaar tegen het asfalt -O-

Ik zag het ook, vreselijk.
Maar ik vind al jaren dat publiek een gevaarlijke factor is bij de TdF. Om mijn part zetten ze alles achter hekken.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:51

Ik vind dit helemaal niet te snel gaan. We gaan eindelijk weer eens terug naar wat meer normaal. Het fijne is dat mensen die het te snel vinden gaan, kunnen blijven hangen bij de maatregelen waarbij zij zich comfortabel voelen.

De vaccinaties werken ook gewoon tegen de delta variant. Het enige wat ik niet verantwoord vind is vakanties naar het buitenland ivm die mutaties. Als het aan mij had gelegen hadden ze eerst heel het land open gegooid en gezorgd dat alles weer in eigen land kon incl. grote feestjes geven en geen 1,5 m afstand meer. Maar goed het is zo ... prima. Wel heb ik besloten dat wanneer dit gaat leiden tot een golf en meer maatregelen, ik me in privésfeer niet meer laat belemmeren door maatregelen.

Ik test gewoon zelf als ik lichte klachten heb of twijfel. Toevallig gisteren voor het eerst gedaan. Wat moe, zeer licht verkouden en lichte keelpijn. Maar zoals verwacht negatief. En dan is thuisblijven ook niet nodig. Het weer is er ook gewoon wel weer naar natuurlijk dat mensen wat verkouden worden. Zolang de testen in de teststraat blijven zoals ze zijn, ga ik daar niet laten testen. Ik vind zelftesten hierin wel een uitkomst.

En zodra het nodig is/mag ga ik een opnieuw een vaccinatie pfizer halen. Ik denk dat het nu dubbelop gaat zijn. Veel mensen die gevaccineerd worden dus immuniteit opbouwen en jongeren die nog niet (volledig) gevaccineerd zijn en nu corona oplopen en zelf immuniteit opbouwen.

Als je kijkt naar de groep mensen die nog niet (volledig) gevaccineerd is, dan zijn dat verreweg voor het grootste deel de mensen die over het algemeen niet in het ziekenhuis belanden met corona.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:53

Vayo, volledig gevaccineerd werkt tegen de Delta en daar zijn alleen de Pfizer en AZ gegevens maar van bekend. Bij één prik voorkomen ze maar voor 30 a 49 procent dus ben blij dat ik de 2e krijg deze week, nog even opletten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:54

Nou, ik heb er ook wel een gemengd gevoel bij, moet ik zeggen. Van niets naar alles in bijzonder korte tijd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:00

@vayo dat zijn ook nog steeds mensen van 60 jaar en ouder.
De AZ groep heeft veelal ook nog niet zijn tweede vaccinatie gehad. Logisch want huisartsen gingen die tweede prikken niet vervroegen.
Ik ken nog niemand die volledig gevaccineerd is. Ja mijn vader en ik hebben nu 2 prikken gehad maar dat is voor ons allebei nu bijna een week geleden. M’n vader was toen de eerste die hier in onze omgeving de AZ prik kreeg.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 27-06-21 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:01

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:04

Sheran schreef:
ingedebruijn schreef:

Kuch vaccinatie kuch

Ja maar besmettingen horen daar toch gewoon bij? Zolang de klachten veel minder zijn dankzij de vaccinaties.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:17

Ik ben heel benieuwd of er doordat alles weer open mag een stijging in griepgevallen zal zijn. Ik heb momenteel een hele vervelende te pakken waar ik nog lang niet vanaf ben. Morgen naar de huisarts, ben benieuwd hoe dat aangepakt wordt aangezien ik de longen uit mijn lijf hoest. Ik kan me voorstellen dat andere patiënten niet blij zijn als ik zo in de wachtkamer ga zitten. Ik ben negatief getest op covid.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:19

Anna79 schreef:
Ik ben heel benieuwd of er doordat alles weer open mag een stijging in griepgevallen zal zijn. Ik heb momenteel een hele vervelende te pakken waar ik nog lang niet vanaf ben. Morgen naar de huisarts, ben benieuwd hoe dat aangepakt wordt aangezien ik de longen uit mijn lijf hoest. Ik kan me voorstellen dat andere patiënten niet blij zijn als ik zo in de wachtkamer ga zitten. Ik ben negatief getest op covid.

Gewoon net als anders. Je bent negatief getest.
Ik spreek uit ervaring :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:20

Ik vind het ook bizar hoe ineens alles ineens kan. En wat betreft die vakanties in het buitenland … als je gewoon met je eigen gezin naar een land gaat waar de maatregelen goed nageleefd worden, vind ik dat minder gevaarlijk dan hutje mutje feesten in de kroeg in Nederland.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:22

Punt is natuurlijk dat, dat in het buitenland ook niet automatisch zo is natuurlijk.
Ik zie filmpjes voorbij komen waar ik nou niet echt gelukkig van word en hoop dat ze testen voor ik ze hun diploma ga overhandigen :')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:26

lenaa_tje schreef:
@vayo dat zijn ook nog steeds mensen van 60 jaar en ouder.
De AZ groep heeft veelal ook nog niet zijn tweede vaccinatie gehad. Logisch want huisartsen gingen die tweede prikken niet vervroegen.
Ik ken nog niemand die volledig gevaccineerd is. Ja mijn vader en ik hebben nu 2 prikken gehad maar dat is voor ons allebei nu bijna een week geleden. M’n vader was toen de eerste die hier in onze omgeving de AZ prik kreeg.

Dan verscheelt dat erg qua regio. Mijn moeder van 62 heeft inmiddels al weer weken geleden haar tweede AZ gehad.
En dat zie ik om me heen ook gewoon.

Hier zijn beide ouders, ooms en tantes, deel van de vrienden al volledig gevaccineerd. Van de vrienden een deel omdat ze in de zorg werken en een ander deel omdat ze Corona gehad hebben en één vaccinatie dus voldoende was. Een ander deel vrienden heeft allemaal de eerste gehad. Maar zij zijn gezond en hebben geen leeftijd die een risico vormt mbt ziekenhuisopname.
Al mijn cliënten zijn gevaccineerd.

Ik ken wel enkele mensen die wat later gevaccineerd zijn/worden, omdat de datum niet uitkwam of omdat ze geen half uurtje wilde rijden. Een heel deel vrienden hebben gewoon gezegd “de eerste optie”. Dan ben je soms best snel aan de beurt. Dat scheelt ook gewoon.

Bigone, inderdaad bij volledige vaccinatie … maar dat moeten we deze zomer echt wel redden dat iedereen die het wilt volledig gevaccineerd is. Veel mensen hebben door een eerdere Corona besmetting al voldoende aan één prik om volledig gevaccineerd te zijn. En het grootste deel dat in Nederland geprikt wordt is Pfizer.

Wat Inge zegt … besmettingen gaan erbij blijven horen hoor. Ik denk dat we ook niet moeten vergeten dat uiteindelijk maar een heel erg klein percentage in het ziekenhuis beland. Dus besmettingen hoeven echt niet erg te zijn. Het is ook weer een manier om immuun te worden naast de vaccinaties.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:29

Ik weet dat het verschilt per regio daar was jij eerder in dit jaar ook al verbaasd over. Maar dat is gewoon wel hoe het in elkaar zit.
Ik vind mensen momenteel vrij egoïstisch.
En ik ben helemaal niet voor het land op slot houden etc. Ook ik vind een paar Corona besmettingen niet erg. Maar dit is wel weer het andere uiterste.

M’n vriend (30) krijgt volgende week z’n eerste prik en mijn zwager (32) ook.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 27-06-21 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:30

Met lenaa_tje eens.

Ik mag morgen eindelijk voor de 1e, samen met heel wat mensen rond mijn leeftijd komende week. De 20ers daarna nog. De risicogroep mensen vanuit de huisarts zijn ergens tussen vorige week en komende 2 weken pas voor de 2e.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:32

Vayo, de groep 60/64 zijn wel 1.1 miljoen mensen waarvan het grootste gedeelte dus nog de tweede moet krijgen.
De provincies waar weinig 60/64 jarigen wonen waren het eerst aan de beurt en dus zal het daar voor het grootste gedeelte klaar zijn.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:36

Mijn man (64) moet hier in Spanje ook zijn tweede prik nog krijgen. Ik ben blij dat wij gewoon daarna nog twee weken wachten om naar Nederland te gaan. Mijn kinderen van 31 en 29 krijgen morgen en vrijdag hun eerste prik.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:52

Ik weet dat er veel verschil in tempo was tussen de verschillende regio´s, maar ik had verwacht dat het grootste deel 60-64 jaar al volledig gevaccineerd was. Ook omdat zij op een bepaald moment wel mochten kiezen voor pfizer. Maar feit blijft natuurlijk wel dat we begonnen zijn met kwetsbaren en mensen die verhoudingsgewijs meer risico lopen. Het grootste deel van de mensen die nu nog volledig gevaccineerd moeten worden, zijn vooral mensen die geen verhoogd risico lopen.

Nou ja ... ik had het liefst gezien dat eerst alles weer in eigen land kon, voor tripjes en vakanties naar buitenland al zouden mogen. In dat opzicht vind ik het ook snel gaan.

Maar in eigen land heb je het zelf veel voor het zeggen. Je hebt zelf in de hand hoeveel visite je ontvangt en waar je zelf heen gaat. Op de meeste plaatsen kun je boodschappen online bestellen en een mondkapje mag je gewoon blijven dragen. Je hoeft niet naar het terras oid.

En egoistisch ... ik zie dat niet zo hier. Hier houdt iedereen gewoon best netjes 1.5 meter. En in privékring kun je daar onderling afspraken over maken wat je allemaal wel en niet laat vallen qua maatregelen. Zolang iedereen het daar maar mee eens is.