Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 22:50

Ik had dus wel gemeten maar niet verkocht. Dus vandaag een vuilniszak gevuld met spul dat al een tijdje op Vinted stond. Die gaat in de kledingbak voor de Rotery

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 01:20

Tja voor een paar euro kan ik mij voorstellen dat het teveel moeite is. Maar in mijn geval gaat het om de wat duurdere merkkleding waar best er een bedrag voor gevraagd wordt, tussen de €25/€45 en dan vind ik het meer dan redelijk dat er bijv OTO bij staat zodat je ongeveer weet hoe het valt. Want dan is een miskoop wel snel zuur

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 04:43

Is het bedrag wat rechts staat enkel van dit jaar?

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 06:54

Nee volgens mij zolang je Vinted lid bent. Anders klopt mijn bedrag echt niet :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 06:58

Gelukkig haha, dan heeft Vinted enkel m’n bsn nodig vanwege meer dan 30 bestellingen :') scheelt weer haha. Kan ik nog even profiteren van de feestdagen en nog wat extra dingen te koop zetten

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:36

Ik heb iets retour gekregen van iemand die iets bij me gekocht heeft.
Ik ben het er niet mee eens dat het terug is gekomen want het is gewoon onterecht.
Het ligt nu op het afhaalpunt maar niet eens bij mij in de buurt. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om ver te moeten rijden voor een pakket wat ik eigenlijk niet terug wil hebben.
Wat gebeurd er met het pakketje als ik het niet ophaal?
Gaat het dan weer terug naar degene die het mij retour heeft gestuurd?
En krijgt zij dan alsnog haar geld terug en sta ik met lege handen?
Ben gewoon even benieuwd.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:40

HorsePassion schreef:
Ik ben het er niet mee eens dat het terug is gekomen want het is gewoon onterecht.
Het ligt nu op het afhaalpunt maar niet eens bij mij in de buurt. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om ver te moeten rijden voor een pakket wat ik eigenlijk niet terug wil hebben.

Heeft diegene het via vinted met een probleem melden retour gestuurd of hoe heeft die dat gedaan dan? Daar hoort toch jouw goedkeuring voor te komen?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:44

HorsePassion schreef:

Zij krijgt haar geld en jij hebt niks. Sowieso een beetje dom om een pakket retour te accepteren als je het daar niet mee eens bent.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:51

Pantykous schreef:
HorsePassion schreef:

Zij krijgt haar geld en jij hebt niks. Sowieso een beetje dom om een pakket retour te accepteren als je het daar niet mee eens bent.

Ik had geen andere optie.
Ik kon nergens mij reactie opschrijven. Die knop zat er gewoon niet.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:20

Ik heb nu al een paar keer gehad dat Homerr mijn pakket op een alternatief punt levert. Nu middenin de stad waar ik 20 minuten voor moet fietsen en met de auto al helemaal niet kan komen.
Elke keer wordt er weer een ander punt gekozen, het is ook nooit dezelfde alternatieve. Het punt waar ik normaal ophaal gaat om 12 uur pas open, ik vermoed dat dat de reden is. Gruwelijk irritant want met twee jonge kinderen sleep ik niet zo makkelijk pakketten heen en weer en het is nou niet echt lekker fietsweer :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 13:11

Ik ben bang dat er nu bij mij voor het eerst een pakketje retour gaat komen. Ligt al sinds 13 november op een pakketpunt, verzonden met DHL als het goed is. Ik kan zelf niet bij de tracking, dus geen idee hoe lang het blijft liggen. Ik dacht 7 dagen, wat betekent dat 'ie morgen retour zal gaan.

Ik heb de koper nog een berichtje gestuurd, maar die reageert niet. Ze heeft mijn berichtje wel gelezen. Lekker irritant wel.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 14:03

Vind dat zo respectloos…

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 14:20

Dat is inderdaad irritant en niet netjes.. Balen.

Hier denk voor het eerst een pakketje die niet gaat aankomen bij de koper. Gister pakketje weggebracht naar homerr punt, maar kreeg maar geen verzendbewijs via mail en Vinted gaf het niet aan als verzonden.

Grote kans dat ze niet goed hebben gescand en pakket is al weg bij inleverpunt. Iemand dit al eens eerder gehad? Wat gebeurt er met dit soort pakketjes?

Lijkt mij dat als het niet goed is gescand met Homerr, dat ze ook geen adres hebben waar het naar toe moet?

(Heb eerst de qr code laten scannen in de Vinted app en daarna scannen ze de barcode die op het pakket gaat. Heb wel het fysieke bewijsje gekregen van de barcode die op het pakket zit, maar die is ook ongeldig)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 14:25

Nog niet voorhanden gehad. Wat ik tegenwoordig wel doe is de QR code op het pakket meesturen. Mocht het dan fout gaan met de label, is hij iig nog wel te scannen en de oorsprong te achterhalen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:25

Ik plak altijd alles uitgeprint op het pakket zelf en tot nu ook nog geen verwisselingen van een pakje gehad

Bij pakjes die ik verstuurd heb dan, andersom helaas wel :(

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:00

Heb t gehad dat mijn pakket niet geleverd kon worden (naar Frankrijk) en dus retour zou komen. Maar kwam dus ook niet retour naar mij. Koper is gecompenseerd, ik niet ondanks dat ik het formulier ingevuld had. Er werd doodleuk gezegd dat het wel retour was…. Jammer joh, pakketje weg. Was in dit geval gelukkig geen duur item.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:10

Ik doe ook altijd label/qr op het pakketje, dan kan ik het bij meerdere pakketten ook niet zo snel verwisselen.

Mijn retour ligt nog steeds bij het afhaalpunt, verkoper moet het uiterlijk morgen afhalen.. Hoop wel dat dat gewoon gedaan wordt.. |o

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:53

Cardy schreef:

Hier denk voor het eerst een pakketje die niet gaat aankomen bij de koper. Gister pakketje weggebracht naar homerr punt, maar kreeg maar geen verzendbewijs via mail en Vinted gaf het niet aan als verzonden.

Grote kans dat ze niet goed hebben gescand en pakket is al weg bij inleverpunt. Iemand dit al eens eerder gehad? Wat gebeurt er met dit soort pakketjes?

Lijkt mij dat als het niet goed is gescand met Homerr, dat ze ook geen adres hebben waar het naar toe moet?

(Heb eerst de qr code laten scannen in de Vinted app en daarna scannen ze de barcode die op het pakket gaat. Heb wel het fysieke bewijsje gekregen van de barcode die op het pakket zit, maar die is ook ongeldig)

Heb ik laatst ook gehad. Je kan contact zoeken met de website van homer.
Dat bewijs wat je hebt gekregen is een code van de koerier van Homerr
https://www.homerr.com/instant-answers/ ... van-pakket

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:31

Zam_Cas schreef:
Ik meet ook, maar pas als iemand er naar vraagt en dan zet ik het meteen in de advertentie, want kopen doen ze het dan toch niet.

Zo doe ik het ook.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:54

HorsePassion schreef:
Cardy schreef:

Heb ik laatst ook gehad. Je kan contact zoeken met de website van homer.
Dat bewijs wat je hebt gekregen is een code van de koerier van Homerr
https://www.homerr.com/instant-answers/ ... van-pakket

Slim! Heb ze bericht en moest de QR code en het nr. van het fysieke verzendbewijsje sturen. Hoop dat ze beide nog aan elkaar kunnen koppelen.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:58

maessie schreef:
Ik doe ook altijd label/qr op het pakketje, dan kan ik het bij meerdere pakketten ook niet zo snel verwisselen.

Mijn retour ligt nog steeds bij het afhaalpunt, verkoper moet het uiterlijk morgen afhalen.. Hoop wel dat dat gewoon gedaan wordt.. |o

Ik heb ooit gehad dat verkoper mijn retour niet opgehaald had, kreeg ik het zelf dus weer terug. Dus uiteindelijk had ik geld retour en het item.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:01

Ik heb voor de eerste keer met artikel verificactie gekocht.
Krijg je ook een melding wanneer vinted het artikel heeft ontvangen ?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:08

Lys_PPA, dat heb ik ook al 2 keer gehad. Zat wel een behoorlijke lange tijd tussen van zeker een half jaar, en ook totaal geen melding van gehad. Beide keren meldde de persoon van het verzendpunt dat die pakjes er voor mij lagen.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:15

Lys_PPA schreef:
maessie schreef:

Ik heb ooit gehad dat verkoper mijn retour niet opgehaald had, kreeg ik het zelf dus weer terug. Dus uiteindelijk had ik geld retour en het item.

Nou in dit geval hoef ik ze niet retour, want kan ze toch niet dragen zo :+ Maar verkoper heeft ze op de laatste dag afgehaald, in theorie zou ik morgen het geld retour moeten krijgen.

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:40

Ik ben voor het eerst opgelicht -O- koper doet alsof er iets anders in het pakket heeft gezeten.

Klantenservice geeft hem gelijk, hij hoeft zelfs het 'foutieve' opgestuurde niet terug te sturen. En ik kan niet eens contact opnemen met de klantenservice. :roll: