Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:22

Ik ben ook wel blij dat de scholen open blijven is zeker noodzakelijk vooral voor mensen met zorg opleidingen dat we volgend jaar ons diploma kunnen halen.

Wel zouden ze regionaal kunnen krijgen. Drenthe is helemaal niet te vergelijken met noord of zuid Holland. Maar de ergste provincies krijgen een avond klok die gaat er in Drenthe toch echt niet komen zoals het er nu uitziet. Ook de scholen zullen hier gewoon open blijven.

Sterkte Blussem zou wel heel moeilijk voor je zijn om even je steentje bij te dragen aan het zorgpesoneel zodat er voor jou ook plek is in een ziekenhuis als dat moet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:23

Citaat:
Morgen maar even goed vieren met de vrienden nu het nog kan. (Wel op gepaste afstand).
dat is nou net niet de bedoeling. En mag met de huidige regels al niet eens met meer dan drie mensen naast je huishouden. Gewoon even niet doen, even tanden op elkaar des te sneller wordt het mogelijk weer wat normaler. Gewoon even niet doen -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:24

Blussem schreef:
Jeetje, vanaf morgen 22:00 Is alles verboden wat leuk is en mag men nog enkel werken en belasting betalen. Echt bizar.
Morgen maar even goed vieren met de vrienden nu het nog kan. (Wel op gepaste afstand).

Daarnaast mag ook meer geopperd worden dat er goed onderzocht mag worden welke maatregelen goed werken en wat niet.

Zomer waren scholen dicht met als gevolg weinig besmettingen. Scholen weer open en het virus laait weer op. Herfst vakantie geweest en je ziet weer de besmettingen afnemen.

Ongeveer wat onze zorgmedewerkers op verschillende afdelingen en in verschillende sectoren al voor de tweede keer doen bedoel je? Ja, zo ongeveer. Met als uitzondering dat wij nog even mogen uitrusten na onze werkdag. Thuis, op de bank, of misschien door een stukje te gaan lopen. Itt de IC-arts die vorige piek 120 uur werkte. Ik schat dat dat nu niet heel veel minder is.
Stop met janken, neem je verantwoordelijkheid en toon je solidair. Voor de zieken, de kwetsbaren en de zorgmedewerkers die wél bakken werk staan te verzetten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:25

IMANDRA schreef:
Dus al die mensen die Corona krijgen en eraan sterven/levenslange consequenties krijgen, en al die mensen die nu moeten wachten op hoognodige zorg hebben maar pech want Blussem wil d'r leuke dingen doen? En nog ff gebruik maken van die "maas in de wet" want het gaat morgen pas om 22u in dus nu kan je ff vieren? Dát vind ik pas bizar.

Mee eens.
Zonder gezamelijke inspanning door IEDEREEN blijft het dweilen met de kraan wijd open.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:27

IMANDRA schreef:
Blussem schreef:
Jeetje, vanaf morgen 22:00 Is alles verboden wat leuk is en mag men nog enkel werken en belasting betalen. Echt bizar.
Morgen maar even goed vieren met de vrienden nu het nog mag. (Wel op gepaste afstand).

Daarnaast mag ook meer geopperd worden dat er goed onderzocht mag worden welke maatregelen goed werken en wat niet.

Zomer waren scholen dicht met als gevolg weinig besmettingen. Scholen weer open en het virus laait weer op. Herfst vakantie geweest en je ziet weer de besmettingen afnemen.

Dus al die mensen die Corona krijgen en eraan sterven/levenslange consequenties krijgen, en al die mensen die nu moeten wachten op hoognodige zorg hebben maar pech want Blussem wil d'r leuke dingen doen? En nog ff gebruik maken van die "maas in de wet" want het gaat morgen pas om 22u in dus nu kan je ff vieren? Dát vind ik pas bizar.

Echt, wat ben jij triest.

We weten allemaal toch hoe blussem erin staat? Gewoon niet op reageren en quoten. Ze is het niet waard

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:29

Door mensen zoals Blussem krijgen wel deze extra maatregels hé.
En ik maar braaf alleen thuis zitten hé. Voelt zo tegenstrijdig. Waarom volgt iedereen niet gewoon op wat er gevraagd wordt van ons. Ik zou ook zoveel willen doen maar doe het toch ook niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:31

friezenfan2 schreef:
En ik maar braaf alleen thuis zitten hé. Voelt zo tegenstrijdig. Waarom volgt iedereen niet gewoon op wat er gevraagd wordt van ons. Ik zou ook zoveel willen doen maar doe het toch ook niet.

Dikke knuffel voor jou. Ik snap jegevoel :knuffel:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:32

Ach misschien is het wel iemand met en grote mond achter een toetsenbord maar zit deze persoon in werkelijkheid gewoon thuis en is zo reageren leuk en om mensen uit de tent te lokken.

Teveel thuis zitten tast bij sommigen nogal de hersencellen aan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:32

purny schreef:
IMANDRA schreef:
[knip]

Echt, wat ben jij triest.

We weten allemaal toch hoe blussem erin staat? Gewoon niet op reageren en quoten. Ze is het niet waard

Klopt. Maar soms als er zo'n ontieglijk belachelijk bericht wordt geplaatst, mag er best een reactie aan gewijd worden. Of ze nu echt doet wat ze zegt of niet. Dan kunnen we daarna weer in negeerstand ;)

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:33

Dank je wel @secricible

nynke55

Wat zeg ik nou over Blussem negeren. Jullie leren het ook nooit! :D :+

BigOne

friezenfan2 schreef:

En dan zegt ze ook nog eens in de zorg te werken, veel geld daarmee te verdienen. Ik denk dat er nogal wat verzonnen word. Foeiknop al geprobeerd maar helaas, haar reacties zijn zo verschrikkelijk asociaal dat ze toch weer gequote worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:34

Zebrastreep schreef:
Ach misschien is het wel iemand met en grote mond achter een toetsenbord maar zit deze persoon in werkelijkheid gewoon thuis en is zo reageren leuk en om mensen uit de tent te lokken.

Welke cellen!

Wat betreft maatregelen, goede vriendin haar moeder is overleden. Begrafenis met veel moeite geregeld , hele grote familie en Max 70 mensen. Die moeten nu, naast hun verdriet ook nog eens 40 mensen thuislaten . En dat in één dag want de begrafenis is donderdag ochtend.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 03-11-20 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:36

Hier iig iemand wel heel blij en opgelucht dat de scholen niet dicht gaan. Daar was mijn dochter echt bang voor. En met haar heel veel andere kinderen in NL. Ik vond het een goede en duidelijke persco.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:36

Shoot... ik wilde net starten met zwemmen deze week... en met boksen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:38

Laat alle die lui die denken dat het hoax is, meevalt, complotdenkers een tattoo nemen, sta mijn plekje met COVID graag af aan een ander.

En ja, dat hebben mijn ouders bij de vorige golf gezegd, als er een tekort is aan ic bedden en er komt een jonger iemand die een bed nodig heeft, dan mag die mijn ic bed.
Mijn vader wilde niet naar een ic.
1. Vanwege kwaliteit van leven na COVID.
Maar
2 of misschien juist wel 1; ik wil geen bed bezetten voor iemand die jong is, gezin heeft.
Of ie zijn plekje gunde aan iemand die de regels in de wind slaat, dat denk ik niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:38

Blussem schreef:

Door het betalen van die belasting heeft Nederland een redelijk financieel vangnet. Wees blij dat je loonbelasting kan afdragen i.p.v. Werkeloos thuis zitten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:39

Ik blijf erbij dat dingen krom zijn. Wel de zwembaden maar de sportscholen niet. Wel de musea maar de woonboulevards niet.
Maar goed we doen het ermee.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:40

bigone schreef:
friezenfan2 schreef:

En dan zegt ze ook nog eens in de zorg te werken, veel geld daarmee te verdienen. Ik denk dat er nogal wat verzonnen word. Foeiknop al geprobeerd maar helaas, haar reacties zijn zo verschrikkelijk asociaal dat ze toch weer gequote worden.

En klaagde ze dat ze de werkdruk niet meer trok door bezuinigingen, maar nu is erniks aan de hand en zolang de mensen niet met de benen buiten hangen is het niet druk in de ziekenhuizen. Dus...

Bigone, wat afschuwelijk om dat zo last minute te moeten doen. Ik heb even gemist dar begrafenissen ook verder beperkt zijn.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:44

Bigone, ik hoor net dat de uitvaartregel maandag pas ingaat Y;(

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:52

purny schreef:
Shoot... ik wilde net starten met zwemmen deze week... en met boksen

Is Blussem een idee? :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:55

bigone schreef:
Zebrastreep schreef:

Welke cellen!

Wat betreft maatregelen, goede vriendin haar moeder is overleden. Begrafenis met veel moeite geregeld , hele grote familie en Max 70 mensen. Die moeten nu, naast hun verdriet ook nog eens 40 mensen thuislaten . En dat in één dag want de begrafenis is donderdag ochtend.

Hoeft niet want die regel gaat maandag pas in gelukkig zodat wat nu gepland staat gewoon zo door kan gaan.
Sterkte!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:04

Cer schreef:
Bigone, ik hoor net dat de uitvaartregel maandag pas ingaat Y;(

Klopt , ook veel logischer maar laten ze daar op tv duidelijker over zijn. Vriendin schoot helemaal in de stress en heeft mij even als uitlaatklep gebruikt ( is ook prima )

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:06

Zebrastreep schreef:

Ja kon me al slecht inbeelden dat er daadwerkelijk meer dan 2 mensen vrijwillig zouden willen afspreken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:10

MarlindeRooz schreef:
Zebrastreep schreef:

Ja kon me al slecht inbeelden dat er daadwerkelijk meer dan 2 mensen vrijwillig zouden willen afspreken.

Ik zie hier de hele week nog wandel clubjes lopen dus zo gek is dat blijkbaar niet.