Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 12:09

Ik heb mondkapjes met strikken op mijn achterhoofd, daar moet ze dan omheen knippen. Zal een creatief kapsel worden :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 12:12

Getup schreef:
Zag t net. En t schijnt dat de heren in België zouden willen, dat de Luxemburgers België niet meer in mogen :') . Maar er komen elke dag duizenden Belgen Luxemburg in. Dus heeft t weinig zin. :+

Oh echt ? Hullie moogt niet meer bij ons komen ! }>
Wordt lastig als die belgen vanuit Luxemburg dan ook niet meer terug de grens over mogen :')
Zou wel goed zijn voor jullie toeristische sector :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:18

Morrie schreef:
Ik heb mondkapjes met strikken op mijn achterhoofd, daar moet ze dan omheen knippen. Zal een creatief kapsel worden :+

Dan zet je even een masker met oorlussen op (als je naar de kapper zou willen).
Denken in oplossingen, niet in problemen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 15:49

LadyMadonna schreef:
Morrie schreef:

Dan zet je even een masker met oorlussen op (als je naar de kapper zou willen).
Denken in oplossingen, niet in problemen

De kapster deed met een soort plakband het maskertje op de huid plakken zodat de oorlussen los konden.

*\o/* *\o/* wij zijn klaar. Er is 4 uur + 4,5 uur binnen gepoetst is dus 8,5 uur en ik ben in de tuin bezig geweest, zwembad en in huis van 8 uur tot 15 uur dus 9 uur.
Dus het kost echt meer tijd en geld, maar het huis Ben ik vanaf 15 uur niet meer ingeweest dus de toeristen hebben ook minimaal een uur dat niemand in huis was. Maar er is gepoetst, gedroogd, gedesinfecteerd en wij bleven maar handen wassen en gel gebruiken dus ik vind het goed geweest en kan hier echt achterstaan. Ik ben echt moe maar voldaan en ga lekker bokken en lezen totdat mijn gasten komen. Ik heb zelfs nog gedoucht bij het zwembad (gelukkig maar want douche deed het niet en die is weer gemaakt) en gezwommen en dus zelfs lijn vd liner nog goed kunnen poetsen. Alles ziet er spic en span uit en ik heb schone en mijn nette kleren aan. Mijn korte broekje met mijn sexy korte poets hempie (het is hier prachtig weer en warm), heerlijk om in te poetsen, is mooi verstopt id auto. *\o/* *\o/* Jammer kent Bokt niet de boks smiley .

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 15:55

Ik vertrek vanavond, Pien.
Zet de champie maar koud 8-) :D

Astorga

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 15:56

Als dat geen voldaan gevoel geeft...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 15:57

Pandora2 schreef:
Ik vertrek vanavond, Pien.
Zet de champie maar koud 8-) :D

Waar ga je naartoe?

Champie staat al in de ijskast voor de gasten. Veel plezier!!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:01

Pandora ziet zichzelf aan jouw piscine met een lekker drankje.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:05

pien_2010 schreef:
*\o/* *\o/* wij zijn klaar. Er is 4 uur + 4,5 uur binnen gepoetst is dus 8,5 uur en ik ben in de tuin bezig geweest, zwembad en in huis van 8 uur tot 15 uur dus 9 uur.
Dus het kost echt meer tijd en geld, maar het huis Ben ik vanaf 15 uur niet meer ingeweest dus de toeristen hebben ook minimaal een uur dat niemand in huis was. Maar er is gepoetst, gedroogd, gedesinfecteerd en wij bleven maar handen wassen en gel gebruiken dus ik vind het goed geweest en kan hier echt achterstaan. Ik ben echt moe maar voldaan en ga lekker bokken en lezen totdat mijn gasten komen. Ik heb zelfs nog gedoucht bij het zwembad (gelukkig maar want douche deed het niet en die is weer gemaakt) en gezwommen en dus zelfs lijn vd liner nog goed kunnen poetsen. Alles ziet er spic en span uit en ik heb schone en mijn nette kleren aan. Mijn korte broekje met mijn sexy korte poets hempie (het is hier prachtig weer en warm), heerlijk om in te poetsen, is mooi verstopt id auto. *\o/* *\o/* Jammer kent Bokt niet de boks smiley .

Klinkt heel erg uitgebreid en goed! _/-\o_

Door jouw omschrijving van hoe het eigenlijk heurt dat poetsen, durf ik voorlopig zeker niet op vakantie te gaan. Aan die bedden had ik namelijk helemaal nog niet gedacht en ik durf te wedden dat in de meeste hotels/b&b's niet zo zorgvuldig alles elke keer gewassen wordt (matrasbeschermers e.d.)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:09

Mwah, het hotel waar wij naartoe zouden gaan geeft aan dit ook allemaal te doen. Kamers zijn daar ook minimaal 1 dag niet bezet tussen verschillende gasten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:11

tienus63 schreef:
Pandora ziet zichzelf aan jouw piscine met een lekker drankje.

Volledig correct ! :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:31

_O- sorry ik ben zo moe, ik had het grapje niet door. Ik dacht nl...."komt pandora in de gîte, wat gaaf, maar hoe kan dat dan, want is een Nl familie? De Belgische familie is vanochtend vertrokken " Ik vond het al een leuke verrassing. _O-

Dank je Elnienjo, maar ik denk dat op veel meer plekken zo gepoetst wordt.

Voordeel van hotel is dat je om en om kunt doen met de kamers. Maakt het wat rustiger. Mijn handen doen wel zeer van het wassen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:37

:D
Dat zou inderdaad pas een verrassing geweest zijn!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:43

jeminee Pien wat een schoonmaakmarathon %)
Ik liet mijn man die schoonmaakinstructie lezen en hij zei meteen: wanneer begin je..... ja wat denk je zelf :wave:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:52

Morrie schreef:
jeminee Pien wat een schoonmaakmarathon %)
Ik liet mijn man die schoonmaakinstructie lezen en hij zei meteen: wanneer begin je..... ja wat denk je zelf :wave:

Dat hoeft thuis ook niet. Dat doe ik ook niet hoor. Je leeft in je eigen microben en dat is goed.
Maar net als de horeca, kappers, nagelstyliste ea willen we open. En dan moet je er ook voor gaan. In de bar, kapper is het iedere keer na elke klant. Wij krijgen (fysiek) een echte optater omdat het maar 1 x id week of 1x id 2 weken gebeurt.
Veel B&B zijn ook gewoon dicht of plannen er een dag tussen. Elke dag zo'n marathon dat kan geen een mens. Maar 1x id week, of 1x id 2 weken dat kan wel met zijn 3en.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 17:48

Pandora2 schreef:
Getup schreef:
Zag t net. En t schijnt dat de heren in België zouden willen, dat de Luxemburgers België niet meer in mogen :') . Maar er komen elke dag duizenden Belgen Luxemburg in. Dus heeft t weinig zin. :+

Oh echt ? Hullie moogt niet meer bij ons komen ! }>
Wordt lastig als die belgen vanuit Luxemburg dan ook niet meer terug de grens over mogen :')
Zou wel goed zijn voor jullie toeristische sector :=

Elke Luxemburger ( of degene die in Luxemburg werken) krijgt 1 bon van 50€ pp om uit te geven in n Luxemburgs hotel *\o/* .

Werk zelf in n hotel en t is drukker als druk hoor.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:39

Da's een peulenschil O:) Hier in Belgie krijgen alle werknemers een horeca-cheque van 300euries :P
Als de baas wil meewerken, maar dat terzijde :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:10

Slecht nieuws, na onderzoek in Duitsland blijken de antistoffen na een infectie snel te verdwijnen . Daarbij maakt het niet uit of je een lichte of zware infectie hebt gehad. Dat is dus ook slecht nieuws voor vaccinontwikkaars . Zal even zoeken of ik het onderzoek kan vinden maar het staat op de nos site.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:24

Helaas was dat al een beetje te verwachten. Coronavirussen geven heel vaak een zwakke immuunresponse. Daarom krijg ik ook zo de kriebels van die euforische nieuwsberichten dat ze „al“ in in de veiligheidsstudies zitten, dat zegt helemaal niets over de werkzaamheid.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:31

Bij nos.nl: derde golf in Hongkong verreweg de ernstigste.
Klinkt ook niet hoopgevend.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:33

bigone schreef:
Slecht nieuws, na onderzoek in Duitsland blijken de antistoffen na een infectie snel te verdwijnen . Daarbij maakt het niet uit of je een lichte of zware infectie hebt gehad. Dat is dus ook slecht nieuws voor vaccinontwikkaars . Zal even zoeken of ik het onderzoek kan vinden maar het staat op de nos site.

Maar dat was toch ook niet wat ze gingen doen met het vaccin?

Zo, Trump komt ook even aanzetten hoor :')

https://nos.nl/artikel/2340388-recordaa ... nbaar.html

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:59

Ik ben trouwens benieuwd wanneer de eerste Covid speurhonden ingezet gaan worden op vliegvelden. De verwachting was dat de eerste in Juli ingezet konden gaan worden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:01

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:01

Sizzle schreef:
Ik ben trouwens benieuwd wanneer de eerste Covid speurhonden ingezet gaan worden op vliegvelden. De verwachting was dat de eerste in Juli ingezet konden gaan worden.

Hebben ze honden getraind voor covid op te sporen ja ? Interessant !

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:07

Pandora2 schreef:
Sizzle schreef:

Hebben ze honden getraind voor covid op te sporen ja ? Interessant !

Daar wordt aan gewerkt ja! Ik weet van het Duitse leger dat ze aan het kijken zijn of de honden Corona kunnen ruiken.