Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:27

Ik zou me wensen dat ze dat ook doen, maar zal wel weer wishful thinking zijn helaas.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:29

Sassy schreef:
Ik zou me wensen dat ze dat ook doen, maar zal wel weer wishful thinking zijn helaas.

Je iets wensen is iets anders dan 'ik voorzie'. Ik dacht dat ik misschien iets gemist had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:32

Nederlandse traumachirurgen roepen motorrijders en wielrenners op om zoveel mogelijk thuis te blijven en om als ze toch per se weg willen voorzichtig te zijn.. Met pasen is het blijkbaar altijd druk op de eerste hulp door deze groepen.

Traumachirurgen waarschuwen motorrijders en wielrenners: beperkte capaciteit - https://nos.nl/l/2329927

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:35

Hier bij de Lidl was het goed te doen nog dinsdag. De karretjes stonden schoon binnen. Werden aangerold door een medewerker en moest je daar weer inleveren en gelijk schoongemaakt. Een enkele klant die ging inhalen maar veelal werd er gewoon op elkaar gewacht en ook bedankt daarvoor. Ik was er rond openingstijd en toen stond er al een man of twaalf te wachten buiten. Allemaal prima op afstand en geen gedrang.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:39

Dat asperges zo duur zijn verbaas ik mij wel over. Ik weet dat de telers ze niet kwijt raken want meeste gaat naar de horeca. Net als radijs.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:41

Zal het bij de asperges niet ook zo zijn dat ze te weinig mensen hebben om te oogsten, en daardoor minder opbrengst als andere jaren verwachten?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:44

Marie_Anne schreef:
Nederlandse traumachirurgen roepen motorrijders en wielrenners op om zoveel mogelijk thuis te blijven en om als ze toch per se weg willen voorzichtig te zijn.. Met pasen is het blijkbaar altijd druk op de eerste hulp door deze groepen.

Traumachirurgen waarschuwen motorrijders en wielrenners: beperkte capaciteit - https://nos.nl/l/2329927

Ja, er zijn al weer een aantal doden gevallen door ongelukken, afgelopen weekend en het weekend ervoor.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:45

_lautje_ schreef:
Dat asperges zo duur zijn verbaas ik mij wel over. Ik weet dat de telers ze niet kwijt raken want meeste gaat naar de horeca. Net als radijs.

Hier zijn ze niet te krijgen :') ook niet in de horeca groothandel waar ik normaal ze altijd koop daar waren ze wat verbaasd over de slechte levering. Gelukkig heb ik er al een keer van genoten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:47

Opzich hebben ze wel mensen om er genoeg uit te halen. In de bloemen moesten ze mensen kwijt en uitzendbureaus bieden nu al die mensen wel elders aan.
Meeste is nu ook nog kasasperge, volle grond zal nu pas net gestoken zijn.

Het is ook beetje de supermarkten die denk ik opdrijven. Gebruik maken van de berichtgeving.

Hier zijn ze gewoon te koop hoor. Op de markt meer dan zat begreep ik.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:51

_lautje_ schreef:
Opzich hebben ze wel mensen om er genoeg uit te halen. In de bloemen moesten ze mensen kwijt en uitzendbureaus bieden nu al die mensen wel elders aan.
Meeste is nu ook nog kasasperge, volle grond zal nu pas net gestoken zijn.

Het is ook beetje de supermarkten die denk ik opdrijven. Gebruik maken van de berichtgeving.

Hier zijn ze gewoon te koop hoor. Op de markt meer dan zat begreep ik.

De markt wil ik nu gewoon niet naar toe dus het is of de supermarkt of de Horeca groothandel. Hier had de Aldi geschilde maar dat doe ik liever zelf. Dus ik wacht nog maar weer een weekje :+

In het noorden hebben we natuurlijk ook wel wat minder kwekers gok ik zo. We hebben wel een kweker in de buurt dus die zal in z’n winkel nog wel verkopen maar daar was ook drukte en dat probeer ik toch te vermeiden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:58

Dorpsmarkt met alleen visboer, groentenboer en kaasboer is hier beter te doen juist. Veel ruimte en toezicht. Vaste looproute en vakken.

Ja wij wonen in het Westland. Dus qua voedsel zitten wij wel redelijk goed gesitueerd

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:59

Janneke2 schreef:
Babootje schreef:
Mijn moeder is gisteren overleden om 14:30 uur.

Heel hartelijk gecondoleerd...!

Je schreef dat je bang was haar niet meer in levende lijve te kunnen zien - is dit zo gegaan of was er nog iets van een afscheid mogelijk.

Heel veel sterkte!

Dank jullie wel allemaal. Ook voor de berichtjes via PB.
Nee er was voor ons geen fysiek afscheid meer mogelijk. We mochten toen ze terminaal was wel komen maar echt fysiek contact in de vorm van hand vast houden of knuffelen is echt onmogelijk. Mijn broer is geweest. Hij heeft al - vermoedelijk - Corona gehad met gemiddelde symptomen, maar inderdaad ingepakt, met bril mondkap en vooral niet aanraken. Wij hebben de keuze gemaakt niet te gaan, omdat mijn man diabetes heeft en we hem niet in gevaar willen brengen. Wij hebben iedere dag kunnen skypen (geweldig dat dat kon) zo vaak we wilden. Gisteren hebben we dat echt nog pakweg 10 minuten voor haar dood gedaan. Zo snel kreeg ik het telefoontje al dat ze weg was. Er was iemand bij die de IPad vast hield en haar over haar hoofd aaide toen we met haar praatten. Ze wist dat wij het waren want opende haar ogen en probeerde nog wat te zeggen. We hebben kunnen zeggen hoeveel we van haar houden. En dat was het dan...
Er is geen uitvaart. Haar lieve vrienden en vriendinnen zijn allemaal op leeftijd. We willen hen niet extra risico doen lopen. Maandag nemen we afscheid. Mn moeder moet eerst 2 dagen in quarantaine (diep gekoeld) voordat ze kan worden opgebaard.Ook veel respect voor degenen die de crematie regelen. Ook dan mogen we haar vanwege het risico niet aanraken.
Qua herdenking hebben we besloten dat te verplaatsen naar een latere datum, wanneer dat weer mag.
Het is zo onwerkelijk nog en heel raar dat ik haar straks niet meer op kan zoeken...
Laatst bijgewerkt door Babootje op 10-04-20 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:02

Verschrikkelijk Babootje.Sterkte.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:03

rien10 schreef:
10 over 8. Ik sta al in de rij bij de plus.

Stonden wij bij dezelfde Plus? :')

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:03

Wat verdrietig om zo te lezen Babootje. Laat staan het zo mee te maken. Nogmaals veel sterkte toegewenst in deze verdrietige nare tijd.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:04

Vreselijk.... Sterkte gewenst voor jullie allen.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:05

Heftig Babootje, heel veel sterkte met het verlies! Y;(
Wel fijn dat jullie nog veel hebben kunnen skypen, ik hoop dat ze gedacht heeft dat jullie gewoon daar waren voordat ze overleed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:05

Ah wat vreselijk rot Babootje, gecondoleerd.... :(:)

Wel fijn dat jullie er toch via die IPad een beetje bij konden zijn, anders is het helemaal schrijnend.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:08

Marie_Anne schreef:

Nou, toen ik op de terugweg naar huis was van de Lidl, zag ik op de grote hopen aarde en zand hier naast de wegwerkzaamheden, op meters hoogte 2 jongens met crossmotoren wat ongemakkelijk schuin op zo'n berg staan gas geven.... Het zag er niet echt "onder controle" uit...ze waren zo te zien al flink steil omhoog gegaan om op die plek te komen en het was mij een raadsel waar ze precies naartoe wilden.

Normaal al niet zo verstandig om zulke risico's te nemen maar om dat op dit moment te doen -O-
Laatst bijgewerkt door pmarena op 10-04-20 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:09

Sterkte Babootje, wat een vreselijke situatie! Dikke knuf voor jou.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:09

Sterkte Babootje...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:10

Marie_Anne schreef:
bigone schreef:
Maar die oudjes beseffen blijkbaar niet de besmettelijkheid van dit virus, het gaat hun niet alleen aan maar zo gedragen ze zich soms wel. Ook veel jongeren trouwens.

Dat wordt vaak gezegd ja, maar ik ben het daar niet zo mee eens. Ik vind het ook zeer neerbuigend naar ouderen om te stellen dat ze het allemaal wel niet zullen begrijpen of beseffen. Niet iedere oudere is dement of verward. Er zijn honderdjarigen die nog helder van geest zijn. Ik denk dat ik als ik 80 was en nog zelfstandig zou wonen, ik ook zou denken: bekijk het maar, morgen kan ik sowieso wel dood neervallen, ik ga lekker van het zonnetje genieten en een boodschapje doen.

Lekker egocentrisch dan want je kunt het op die manier ook verspreiden en zorgen dat iemand anders overlijdt die nog wél graag wat langer wil leven dan jij!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:12

Popstra schreef:
Mijn moeder 75 jaar doet ook alles. Lekker fietsen, wandelen met de hond en haar dagelijkse boodschapjes. Enkel haar wekelijkse schilderles gaat niet door.
Zij wil geeneens gereanimeerd worden als ze om valt. Is heel haar leven verpleegster geweest en heeft zat ellende gezien.

En degene die ze eventueel besmet, kan haar niks schelen?
Deze instelling (alleen aan jezelf denken) zorgt ervoor dat we nog maanden last hebben van deze ellende.
Én het volgende virus zich gaat verspreiden. (Want ik heb niet het idee dat mensen na deze oliebol alles ineens anders gaan doen dan voorheen. En virussen blijven komen, gegarandeerd!)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:13

Sterkte Babootje. Niet te bevatten dat het zo gaat als dat het nu gaat ivm veiligheid. En wat bijzonder dat je mensen die er mee te maken hebben vanuit hun vak nog weet te complimenteren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:22

Asciugamano schreef:
[
En degene die ze eventueel besmet, kan haar niks schelen?
Deze instelling (alleen aan jezelf denken) zorgt ervoor dat we nog maanden last hebben van deze ellende.
Én het volgende virus zich gaat verspreiden. (Want ik heb niet het idee dat mensen na deze oliebol alles ineens anders gaan doen dan voorheen. En virussen blijven komen, gegarandeerd!)

Sjonge jonge overdrijven is ook een vak