Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:53

_Lorette_ schreef:
astrea schreef:
Heb gisteren een bod gedaan incl verzendkosten.
De dame ging vrij snel akkoord.
Nog vlotter met een betaalverzoek ook direct betaald.
Krijg ik net een berichtje dat ze het aan een collega gaat meegeven die hier in het dorp woont. :(

In dit geval, bij een bod inclusief verzendkosten, ga ik er vanuit dat de daadwerkelijke verzendkosten en de bezorgdienst niet specifiek zijn afgesproken met de verkoper. Dan is dit de prijs voor het artikel bij jou thuis en daar voldoet ze aan, door het mee te geven aan een collega.

Spreek je af dat een artikel wordt verzonden met bijv. PostNL en je betaalt hier 6,95 euro voor en het komt vervolgens op een andere, goedkopere manier bij je thuis, dan is dat niet netjes en niet volgens de afspraak.

Hier mee eens. Als je afspreekt incl verzendkosten maar niet over wijze van verzenden, heeft de verkoper zich er zo prima aan gehouden.
Op een andere (goedkopere) wijze verzenden dan afgesproken is niet netjes en zou ik geld wel terugvragen.

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:51

Dus als ik iets wegbreng mag de extra benzine (voor de extra lus) en mijn tijd niks kosten? Vind ik krom.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:53

upendo schreef:
Dus als ik iets wegbreng mag de extra benzine (voor de extra lus) en mijn tijd niks kosten? Vind ik krom.

Jawel, maar dat overleg je dan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:00

upendo schreef:

Ik ook!
En daarbij de service dat je het ook echt krijgt…
Bij elke bezorgdienst is het toch altijd maar weer afwachten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:01

Brainless schreef:
Ik vroeg ook verzendkosten, ook toen ik pakketjes gratis via mijn werk kon verzenden.

Dit vind ik persoonlijk wel heel apart. Dus dan in je per pakketje gewoon zelf lekker 7 euro extra of hoe gaat dit? :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:05

En wat vind je werk daar van?
Ik kan ook gratis verzenden via mijn werk, maar denk er niet aan om privé pakketten of post te verzenden eigenlijk :')
Of je moet het gevraagd hebben natuurlijk... of dat het beleid is dat dat mag.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:07

interessante discussie. Als ik specifiek voor verzenden via TNT betaal dan heb ik wel graag dat het verzonden wordt met TNT in plaats van bv DHL. Wordt het persoonlijk gebracht of afgegeven is dat ook helemaal prima. Dingen in de buurt haal ik eigenlijk bijna altijd op, dus als iemand uit Maastricht toevallig helemaal hier in de buurt is en het dan wel wil afleveren en ik heb de verzendkosten al betaald, dan zou ik daar geen probleem mee hebben.

ik las nog een vergelijking met geld vragen voor benzine terwijl je een tankpas hebt, dat zou ik dan wel bijzonder vinden. Maar meer omdat ik dat soort dingen dan ook nooit zelf zou vragen..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:28

naomiiiii schreef:
Brainless schreef:
Ik vroeg ook verzendkosten, ook toen ik pakketjes gratis via mijn werk kon verzenden.

Dit vind ik persoonlijk wel heel apart. Dus dan in je per pakketje gewoon zelf lekker 7 euro extra of hoe gaat dit? :+

Ik betaalde 15E per maand om max 10 pakketten per maand te mogen versturen.
Het bedrijf had een abonnement met korting bij PostNl.

Mensen beseffen niet dat als zij 6,95 voor verzenden betalen bij een (groot) bedrijf deze zelf minder betalen omdat zij een grote afnemer zijn.

Dus ja ik inde "lekker" 6E extra op het verzenden, maakt dat uit?
Als ik met mijn mans auto naar het werk rij hoef ik dan geen reiskostenvergoeding te krijgen omdat ik gratis rij?
En de collega die gratis meerijdt hoeft ook geen reiskosten te krijgen?

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:33

DHL geeft nu korting op verzenden .

Ik reken gewoon de standaard bedragen die DHL altijd rekent. Die paar centen die ik korting heb zijn voor mezelf.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 15:06

Flying_Angel schreef:
upendo schreef:

Jawel, maar dat overleg je dan.

Als het door je brievenbus gegooid wordt omdat je inclusief verzenden hebt betaald, waarom? Het eindresultaat is hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 16:11

Ik zal even persoonlijk weergeven waarom ik het hier niet wil: Bpost zet het pakje neer op een waterdichte plek als ik niet thuis ben. DHL/DPD dropt het voor de deur in het zicht waar iedereen het zo kan meenemen. PostNL rijd door en brengt het naar een pakketpunt. De brievenbus is niet waterdicht dus kans op schade (moet een nieuwe komen maar hebben wij eerst een vergunning voor nodig) Dus nee, ik word echt niet gelukkig met: Als het er is dan maakt het toch niet uit met wat? Jawel. Ik wil Bpost die het netjes weg zet. En dat is hier gewoon ook de standaard manier om te verzenden. Als er dan €5.95 wordt gevraagd dan wordt daar gewoon Bpost mee bedoelt en dan moeten ze het niet goedkoper ergens anders mee verzenden.

En nee, extra geld voor de lus die je rijd om het af te zetten als je in hetzelfde dorp bent vind ik belachelijk. Wie goed doet, goed ontmoet denk ik. Als er voor zoiets al geld wordt geteld, dan denk ik: Wat kan de wereld toch zo veel mooier zijn als mensen niet voor alles geld willen hebben… Als mensen nog eens iets willen doen voor anderen zonder daar iets voor terug te verwachten.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 16:15

Dan is de oplossing simpel, dan zeg je 'ik bied X bedrag inclusief verzending met BPost.'
Ik zie het probleem niet.

En dat gaat wat mij betreft niet op met Marktplaats. Wie goed doet, zit eeuwig te wachten op mensen die spullen gratis zouden komen halen, mensen die afdingen bij de deur, mensen die vragen of de halve inboedel gratis mee kan etc etc.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 16:33

Moestuin schreef:
Als er dan €5.95 wordt gevraagd dan wordt daar gewoon Bpost mee bedoelt en dan moeten ze het niet goedkoper ergens anders mee verzenden.

Als iemand zegt: ik wil dat het verzonden wordt door PostNL/DHL enz dan doe ik dat ook.
Het bedrag dat gevraagd wordt geeft niet automatisch aan dat het met een bepaalde verzender wordt verzonden.. mss is het wel precies het benzinebedrag wat de verkoper kwijt is om het brengen :+

En ik vraag echt niet overal geld voor, neem vaak genoeg mensen gratis mee, lever spullen gratis af (zelfs via de weggeefhoek).
Maar omdat ik overal verder vanaf woon en ik af en toe wat tegemoetkoming in mijn benzinekosten kon vangen waardoor de koper geen cent meer kwijt was voor het verzenden.. tja dan deed ik dat.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:00

Dan doe je toch een berichtje erachter aan van joh,zet het ff daar en daar neer want dan ligt het veilig. Bedankt alvast.

Nu DHL korting geeft stuur ik de pakketten met DHL. Behalve als de koper vraagt of het met Postnl mag,dan doe ik Postnl. Maar anders pak ik nu ff die korting mee. Nog niemand horen klagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:02

Brainless schreef:
Ik betaalde 15E per maand om max 10 pakketten per maand te mogen versturen.
Het bedrijf had een abonnement met korting bij PostNl.

Mensen beseffen niet dat als zij 6,95 voor verzenden betalen bij een (groot) bedrijf deze zelf minder betalen omdat zij een grote afnemer zijn.

Dus ja ik inde "lekker" 6E extra op het verzenden, maakt dat uit?
Als ik met mijn mans auto naar het werk rij hoef ik dan geen reiskostenvergoeding te krijgen omdat ik gratis rij?
En de collega die gratis meerijdt hoeft ook geen reiskosten te krijgen?

Dat is wat anders dan. Je zei het alsof je niets hoefde te betalen, in dat geval zou het op z'n minst vreemd zijn toch. :)

De discussie over benzine snap ik niet en hou ik me dus ook lekker buiten. Snap niet wat dat te maken heeft met het verhaal van astrea.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:18

Volgens mij zijn de meningen verdeeld, helemaal prima! Weer ontopic dan :))

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:43

Daan13 schreef:
DHL geeft nu korting op verzenden .

Ik reken gewoon de standaard bedragen die DHL altijd rekent. Die paar centen die ik korting heb zijn voor mezelf.

Wat is de nieuwe kortingscode?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:24

Moestuin schreef:
En nee, extra geld voor de lus die je rijd om het af te zetten als je in hetzelfde dorp bent vind ik belachelijk. Wie goed doet, goed ontmoet denk ik. Als er voor zoiets al geld wordt geteld, dan denk ik: Wat kan de wereld toch zo veel mooier zijn als mensen niet voor alles geld willen hebben… Als mensen nog eens iets willen doen voor anderen zonder daar iets voor terug te verwachten.

Dus die collega moet geld betalen en tijd spenderen om het pakketje van zijn/haar collega te bezorgen? Dát vindt ik pas raar. Met die diesel/benzineprijzen van tegenwoordig ben je zo een paar euro kwijt om even een extra rondje te rijden.

Ik zou er juist blij mee zijn en de bezorgende persoon zeggen "ik hoop wel dat je hiervoor de verzendkosten krijgt die ik aan je collega betaald heb!" en dan mogen ze het onderling uitzoeken.

Ik ga een deco zwaard en een deco axe op de foto zetten voor de verkoop. Liggen inmiddels een paar jaar te verstoffen in de kelder, ik hang ze toch echt niet meer op. Ben benieuwd wat daar voor volk op afkomt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:26

Nee, dat zeg ik nergens dat die collega dat moet doen. Ik hoop juist dat die collega de verzendkosten hiervoor vergoed krijg. Ik zeg dat ik dat kosteloos doe en ik het belachelijk vind om geld te tellen daar voor. Maar dat is dan wel als je jou eigen verkochte pakketje even brengt. Een collega die wordt ingeschakeld is totaal iets anders en ik heb al eerder aangegeven dat ik hoop dat deze wordt vergoed maar ik daar een hard hoofd in heb.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:48

Als mijn collega iets verkoopt en het blijkt in mijn dorp te zijn dan zou het totaal geen probleem voor mij zijn om het mee te nemen. Dus ik zou het graag voor hem/haar willen doen.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:00

Gisteren bood iemand de vraagprijs via de advertentie dus ik stuur een betaalverzoek met berichtje naar de bieder.

Krijg ik Engelstalige berichten terug met Chinese namen erin.

Damn f*ck wat nou weer? >;)

Maar ja,wel betaald en de emails waren vriendelijk.

Na de eerste indruk ff verder gekeken en het blijkt een Chinese dame te zijn die in een grote stad woont en alleen Engels kan typen. Het viel allemaal mee en ik moest stiekem wel lachen want als ze eerst een gesprek was begonnen had ik het waarschijnlijk afgekapt met die naam, emailadres en Engelstalige berichten :+

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:38

Ik kreeg gister een bod, direct op gereageerd met 'akkoord'. Vervolgens hoor je niks meer.. echt waarom bieden mensen dan? Zucht

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 00:12

Dit had ik met een zitzak. Die dingen zijn best groot, dus enkel ophalen.
Heeft er een paar weken opgestaan.

1e een hoop gezever
2e wilde meer en meer info.
3e een man die hem voor de vp wilde hebben, maar wel die avond om 20.30 ophalen (vrouw alleen, dus dat vond ik niet handig). Daarna niks meer van gehoord.
Vandaag een dame die hem twee uur later al kwam halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:39

Ik ben ook benieuwd naar de kortingscode van DHL momenteel? Ik heb zojuist iets verkocht en diegene wilt graag dat ik het met DHL verzend. :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 12:23

Afbeelding
Hier de code voor DHL. Schijn in april te werken, mei weet ik niet zeker