[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 19:24

Die conspiracy van verongelukte mensen met 1/geen schoen...
Vandaag van mn pony gevallen, en stukje mee gesleurd omdat ik weigerde los te laten....1 schoen kwijt. Mag blij zijn dat ik nog leef :') Zonder zadel voorbij een fanatiek gasgevende zitmaaier denken te kunnen was toch verkeerd gedacht. Nadat teugel brak is mevrouw voor een ereronde naar stal gegaan. Terwijl ik dus 1 schoen weer op moest halen, bedenkend dat ik dus al helemaal klaar was om het loodje te leggen. Gelukkig anders gelopen, dood gaan past nog even niet in mn agenda. :+

Dat terug gevonden paard....de goede staat van het tuig vind ik bijzonder! Waarschijnlijk zou ik dit skelet dus mooi mee naar huis nemen... Het is verschrikkelijk je paard zo te verliezen, maar wel bijzonder dat ze dan toch in deze staat nog is gevonden.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 19:26

Juut schreef:
Die conspiracy van verongelukte mensen met 1/geen schoen...
Vandaag van mn pony gevallen, en stukje mee gesleurd omdat ik weigerde los te laten....1 schoen kwijt. Mag blij zijn dat ik nog leef :') Zonder zadel voorbij een fanatiek gasgevende zitmaaier denken te kunnen was toch verkeerd gedacht. Nadat teugel brak is mevrouw voor een ereronde naar stal gegaan. Terwijl ik dus 1 schoen weer op moest halen, bedenkend dat ik dus al helemaal klaar was om het loodje te leggen. Gelukkig anders gelopen, dood gaan past nog even niet in mn agenda. :+

Dat terug gevonden paard....de goede staat van het tuig vind ik bijzonder! Waarschijnlijk zou ik dit skelet dus mooi mee naar huis nemen... Het is verschrikkelijk je paard zo te verliezen, maar wel bijzonder dat ze dan toch in deze staat nog is gevonden.

Oh vreselijk := . Beide goed van afgekomen?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 20:37

Ja hoor. De dame heeft even fijn rond geparadeert (kop erop staart erop), en ik heb een walk of shame gemaakt. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:35

Nou Juist, past wel bij je onderschrift anders :))

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:22

Juut... _O- :(:)

Ik was eerst aan het twijfelen of ik deze hier zou posten aangezien ik hem zelf nog niet gezien had... Maar nu de eerste 40 seconden voorbij zijn kan ik zeggen dat hij hier prima past. :=
Die golvende bewegingen die hij maakt met zijn vingers geven me echts de kriebels. Doet me een beetje denken aan die video van die vrouw in de lift die golvende bewegingen met haar armen maakt en even later dood teruggevonden werd. (Alleen faked deze gast het dus wel.)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:15

Had deze docu gister ook gezien, vond het voorbeeld van de werkelijk mentaal gestoorde wat heftiger...zo feitelijk dat hij antwoorden gaf, zonder enige emotie. Zelfs de verslaggeefster kreeg op iedere vraag een feitelijke ja of nee.
Deze kwibus speelt een rol, hopend strafvermindering te krijgen. Wel mooi hoe gedetaileerd wordt aangewezen hoe en waar hij deze rol speelt.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:15

https://www.holidogtimes.com/fr/aveyron-une-jument-tuee-par-des-vautours/#gs.2n9aa2?utm_source=petalert

In het Frans dus even snelle samenvatting: in Zuid Frankrijk is een merrie aangevallen en gedood door een honderdtal gieren.
Vroeger werden er in de Pyreneeën (vooral Spaanse kant) karkassen op de hoogvlaktes achtergelaten voor de gieren. Dat is nu verboden en de gieren verplaatsen zich naar lager gelegen gebieden op zoek naar eten. Desnoods vallen ze dus ook vee aan.
De boeren hebben misnoegd het kadaver voor het gemeentehuis gedeponeerd om maatregelen te eisen.

Misschien niet helemaal luguber want het is 'gewoon' natuur. Maar dan denk je alles gezien te hebben.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 05:00

Ik dacht dat gieren alleen aaseters waren :(

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 05:10

DezeNaam schreef:
Juut... _O- :(:)

Ik was eerst aan het twijfelen of ik deze hier zou posten aangezien ik hem zelf nog niet gezien had... Maar nu de eerste 40 seconden voorbij zijn kan ik zeggen dat hij hier prima past. :=
Die golvende bewegingen die hij maakt met zijn vingers geven me echts de kriebels. Doet me een beetje denken aan die video van die vrouw in de lift die golvende bewegingen met haar armen maakt en even later dood teruggevonden werd. (Alleen faked deze gast het dus wel.)
[ Video ]

Ontzettend interessant!
Dacht dit wordt een lange zit, maar het was over voor ik er erg in had.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 07:48

Nou als je tijd over hebt dan zou je al z'n docu's moeten kijken (ik zet ze op tijdens het poetsen), hij is zo steengoed.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 07:49

Staat idd op nu.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:39

Rivendell schreef:

Als ze echt honger hebben kunnen ze ook 'jagen', aka een levend dier wat helpen om sneller aas te worden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:44

Rivendell schreef:

als ze honger genoeg hebben pakken ze alles wel dat niet teveel gevaar oplevert.

Er staat een foto van het karkas in de link, maar dat ziet er wel nog behoorlijk gaaf uit?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:47

Je ziet de rug en het hoofd niet. En de boeren zijn het karkas van onder de gieren gaan plukken. Met een gesloten trekker en veel kabaal want de gieren waren er ook niet bepaald blij mee dat hun feestmaal weggehaald werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:39

Wie weet hoeveel dieren ze zo al gepakt hebben... Boeren krijgen vaak ook subsidies om hun dieren in de bergen te laten lopen ter begrazing in de zomer. Kans is best aardig dat er sowieso elk jaar al lammetjes, kalveren en veulens sneuvelen zonder dat iemand er erg in heeft.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:54

Iris82 schreef:
Nou als je tijd over hebt dan zou je al z'n docu's moeten kijken (ik zet ze op tijdens het poetsen), hij is zo steengoed.

Inderdaad, ze zijn allemaal erg interessant.

Nu moet je voor de lol even de comments onder deze video lezen... _O- Die Duitser weten niet wat hun overkomt. :') Daarom vind ik het zoveel leuker om docu's op YT te kijken. De commentaren zijn ofwel hilarisch of geven meer inzicht in iets wat mij eerder nog niet opgevallen was. (De commentaren op het JCS kanaal zijn vaak hilarisch én inzichtelijk -maar vooral hilarisch- :+ )
https://www.youtube.com/watch?v=stZco6yI5zo
(Het is de muziek waar de school shooter over sprak tijdens de ondervraging.)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 15:29

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:38

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:40

girlyggirl schreef:

Toevallig vrijdag BHV-cursus gehad en kwam dit verhaal ook naar voren. Ik vond het maar een gek idee dat voor de reanimatie pop het gezicht is gebruikt van een onbekende overleden vrouw. Vind ik ergens niet zo heel respectvol.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:02

Oke ik wist wel dat ze Annie heette , maar niet dat ze gebaseerd was op een lijk :=

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:10

wist ik ook niet

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:22

Ik vind het wel mee vallen.

Ze is erop geïnspireerd.
En ze moeten toch iets als voorbeeld gebruiken.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 18:49

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:47

Daar mogen de hulpdiensten inderdaad niks over zeggen.
Wij hebben eens voorkomen dat iemand zelfmoord pleegde (wij dachten toen dat het een ongeluk was). We kregen helemaal niks te horen van de officiële instanties, via-via zijn we er achter gekomen dat diegene meerdere zelfmoordpogingen heeft gedaan, ook na onze “redding”. En dat maakt het voor ons erg dubbel. Je denkt het goede te doen maar voor die persoon dus eigenlijk uiteindelijk niet en dat knaagt wel hard aan ons.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:12