[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kesje

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:22

Nouja, daarom snap ik ook niet wat er nou zo leuk aan moet zijn om kinderen te hebben, want dat geldt niet alleen voor vakanties, maar voor alles. Waar je woont, wat je eet, waar je je vrije tijd in steekt, hoe en waar je werkt... Daar heb ik helemaal geen zin in joh. Ik leef voor mezelf, niet voor een ander. Het is heus niet dat ik een grafhekel heb aan kinderen, soms zijn ze best leuk. Maar ik ga mezelf voor niemand op de 2e plek zetten, ik zie er de lol niet van in.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:08

Wij zaten tot een half uur geleden te gourmetten. Zei toevallig nog tegen vriend net dat het met kinderen niet zou kunnen want die hadden allang om 5 uur stipt gegeten moeten hebben en om 7 uur gewassen in bed liggen :D
Toevallig dat het hier net besproken wordt hahaha

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:13

Dat is alleen zo als je dat zelf zo inricht.
Je kan ook je kind een boterham voeren, op bed pletteren en zelf gourmetten :D

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:15

Nou, met kinderen hoef je voorlopig niet meer na te denken wat je moet met je leven, vakanties en vrije tijd: voor die larven zorgen, op een camping met entertainment team staan met de caravan en, hoogtepunt voor iedere ouder, jaren spenderen in chloorlucht met een hint van urine, fristi en patat, todat ze allemaal hun zwemdiploma a tot en met z hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:19

Of op een terrasje gaan zitten aan het strand in Spanje en Sangria met tapas naar binnen tanken met je kinderloze vriendin terwijl de aanhang zichzelf vermaakt in het zand ;)
(Kom net terug)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:29

Oh. Wij huren altijd lekker een huis aan zee in Spanje of Kroatië, boot mee en klaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:33

Maar uiteraard was het wel kommer en kwel O:)

(Ander mag ik vast niet meer mee doen hier :D )

Ik heb overigens de hele week mijn vriendin van haar biologische klok af proberen te praten. Ben benieuwd wat het gaat worden.
Heerlijk ongeregeld vrijgezelle leven opgeven lijkt me niet perse een aanrader. Ik was sowieso al nooit erg spannend wat dat betreft dus dan is de impact niet gigantisch.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 22:12

Eigenlijk begrijp ik niet waarom tegenwoordig de hele vakantie om de kinderen moet draaien. Dat is natuurlijk niet bij iedereen zo. Maar vaak draait het echt om het entertainment, pretparken etc. Als kind huurden we een huisje in Frankrijk vroeger. Daar gingen we dingen bekijken, wandelen, naar musea. Ik kwam op mijn 16e pas voor het eerst in de Efteling. Maar ik heb er echt niks door gemist, heb er juist veel van opgestoken. En daarnaast had ik heus wel genoeg te spelen en een eigen pony etc.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 22:17

Wij zijn laatst in de Efteling geweest.....maar dat was vooral voor mij _O-
Ik vind de efteling echt super leuk :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 22:22

Dat wij wat ouder waren kwamen we op een camping waar dan, houd je vast, discotheken waren. Lekker vozen met Italianen op de wc.

Die tijd mis ik.

Hier een 50/50 mix van cultuur en met vriendjes in het zwembad hangen. Maar mijn ouders gingen ook op pad, de caravan was op slot maar eten en drinken stond in de voortent dus bye.

Wat ik echt van mijn leven niet ga doen is op vakantie naar een resort. Dat. Nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 22:47

Wij gingen ook steeds met caravan of campingkar op vakantie naar Frankrijk. Wij overdag in het zwembad, mama hele dag rust (gescheiden ouders). Later heb ik het plezier van lezen ontdekt, toen had ze helemaal geen werk meer om mij bezig te houden. Hangmat, stapel boeken en klaar :))
Bij papa geen reizen, gewoon vakantie in onze caravan verderop in België (uurtje rijden). Samen vissen, kampen bouwen met mijn nicht, rondravotten buiten, uren in de speeltuin vertoeven... heerlijk! En ook daar later weer gedeelde liefde voor boeken.

Ben dan ook best blij en trots op de verzameling die papa me nagelaten heeft toen hij (helaas veel te vroeg) stierf.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 00:35

Wij gingen naar een bungalowpark waar geen entertainment was of iets, mijn ouders gingen soms musea bezoeken ofzo en wij gingen spelen n de speeltuin met de andere kinderen. Als er iets ernstigs was konden we de eigenaar aanspreken maar ik heb 1x een pleister gehaald geloof ik en dat was het wel. Verder deden we ook wel dingen samen, fietsen ofzo, best leuk. Niks speciaals, gewoon chillen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 06:24

Sizzle schreef:
Wij zijn laatst in de Efteling geweest.....maar dat was vooral voor mij _O-
Ik vind de efteling echt super leuk :))

Wij vorige week woensdag! Superleuk met mams nostalgie opscnuiven.
Heb haar zelfs nog in een achtbaan gekregen. 'Nee hoor, de Vliegende Hollander is echt niet hoog }> '
Dan kan ik kinderen ook prima hebben trouwens. Logisch dat ze daar rondhupsen :+ Stoor me er dan ook totaal niet aan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 07:34

Bloodymary schreef:
Eigenlijk begrijp ik niet waarom tegenwoordig de hele vakantie om de kinderen moet draaien. Dat is natuurlijk niet bij iedereen zo. Maar vaak draait het echt om het entertainment, pretparken etc. Als kind huurden we een huisje in Frankrijk vroeger. Daar gingen we dingen bekijken, wandelen, naar musea. Ik kwam op mijn 16e pas voor het eerst in de Efteling. Maar ik heb er echt niks door gemist, heb er juist veel van opgestoken. En daarnaast had ik heus wel genoeg te spelen en een eigen pony etc.

Wij gingen altijd naar 'n hotel in Oostenrijk/Zwitserland en overdag ook dingen ondernemen. Genoeg wat ook voor kinderen leuk is zoals zoutmijnen, ijsgrotten, zomerrodelbaan, elektrobootje huren en op een meer gaan varen, bergwandelen, een kasteel etc.
En eind van de middag terug in 't hotel kon ik nog even zwemmen voor we gingen eten.
Vond het heerlijke vakanties!
Je speelt als kind het hele jaar rond al met kinderen, vakantie is juist puur gezinstijd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 07:36

elnienjo schreef:
Je speelt als kind het hele jaar rond al met kinderen, vakantie is juist puur gezinstijd.

Als dat een regel is begon ik al vroeg met rebelleren _O-

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:26

Wij ook altijd lekker naar een camping in zuid Frankrijk of Italië. Krijg zo'n leuk gevoel als ik daar aan terugdenk, terwijl ik het toen als kind niet eens altijd zo geweldig vond om kerkjes of grotten te gaan bezoeken in een of ander pittoresk stadje. _O-

Zou nu zo weer gaan, mooie natuur, lekker zwembad met veel leeftijdgenootjes en zo nu en dan erop uit trekken om wat cultuur te snuiven. Heerlijk.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:27

MarcoBorsato schreef:
Wat ik echt van mijn leven niet ga doen is op vakantie naar een resort. Dat. Nooit.

Jaa resorts met veel kinderentertainment én waar je al om 08.00 je handdoek bij het zwembad moet neerleggen. Droomvakantie toch :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:41

Ik vind het heerlijk, je moet alleen niet in de schoolvakanties gaan en even checken hoe kindvriendelijk het is ;)

Ik hoorde gisteren trouwens dat je als moeder eerst kleren koopt voor je kinderen, dan voor je man en dat je dan pas zelf aan de beurt bent.... :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:41

Waarschijnlijk hebben de mensen die jaren lang naar zo‘n familie camping gaan het ook gewoon uitstekend naar hun zin. Dat zijn waarschijnlijk geen Azie rondreizers geweest in hun pre-huwelijks tijd maar mensen die sowieso al met ANWB reizen meegingen. Later staan ze dan ook nog steeds op zo‘n camping waar je iedereen al 30 jaar kent.
Dat is gewoon een ander soort leven en uiteraard ook niets mis mee. Lekker voorspelbaar, betaalbaar en weinig stress.
Mijn grootouders zaten na hun VUT zo’n 10 jaar lang ieder jaar 3 maanden op exact dezelfde camping in Frankrijk te ‚buurten‘.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:47

Adults only. Heerlijk!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:48

Wij zijn tig jaar lang naar de zelfde camping geweest in Frankrijk. Best prima voor mij, maar mijn ouders hadden het toch echt meer naar hun zin als ik volgens mij. Ons kent ons en een hoop wijn (en sinas voor mijn vader :+)

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:49

Gelukkig komen er steeds meer childfree resorts :D.
Auto erbij en lekker van alles ondernemen. Ik vind het top! {:}

Vroegâh ook veel gezien van de wereld met mijn ouders, veeeeeel cultuur. Daarnaast was mijn entertainment de zee, het zwembad, of gewoon een boek. Moest niks hebben van entertainment bij hotels enz. Was sws een rustig en beleefd kind. Kon makkelijk mee naar (ook duurdere) restaurants en tuurlijk kregen mijn ouders dan ook scheve blikken van wat doe je hier met een kind, maar na afloop dan complimenten krijgen, omdat ik gewoon at wat mijn ouders aten, zonder te morsen, zonder te zeuren en zonder van tafel te komen (was 3 jaar oud). Ben blij dat het zo ook gewoon kan! Zie ik tegenwoordig nauwelijks bij anderen; lijkt wel alsof dreinen totdat je je zin krijgt de mode is. Hoewel vrienden van mij ook 2 fijne en rustige kinderen hebben, maar dan nog zou ik ze zelf echt niet willen :o.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:37

Afbeelding

Ik kwam net deze tegen (terwijl ik me nog eens omdraaide in mijn warme bedje) #blessed :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:48

Relaxed schreef:
Ik vind het heerlijk, je moet alleen niet in de schoolvakanties gaan en even checken hoe kindvriendelijk het is ;)

Ik hoorde gisteren trouwens dat je als moeder eerst kleren koopt voor je kinderen, dan voor je man en dat je dan pas zelf aan de beurt bent.... :')

Mijn man is 37, die kan zelf kopen. Tussen mij en de kinderen gaat het aardig gelijk op, #koopziek.

Qimm schreef:
[ [url=m/ZBl6QD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kwam net deze tegen (terwijl ik me nog eens omdraaide in mijn warme bedje) #blessed :')

Ik draai me ook nog even om nu <3 happy weekend!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:55

Ik heb vrienden die elk jaar met hun drie kinderen naar een resort gaan, op Kreta of in Spanje. Naar van die resorts met drie zwembaden en acht restaurants. Ze komen dan echt twee weken het park niet af, dus zien verder niets van de omgeving waar ze zijn. Moet er niet aan denken. Maar ja, ieder zijn ding.