Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:48

_O-

Volgens mij hebben naaktslakken maar een piepklein gaatje nodig...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:54

lieveli schreef:
_O-

Volgens mij hebben naaktslakken maar een piepklein gaatje nodig...

-O-

Maar het is ook nog gewoon droog voor mijn deur...

Leven die beesten in kuddes?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:57

In nesten met talloze leden }>

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:04

lieveli schreef:

Ik bel morgen de makelaar... -O-

Indy_Mouse_9

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:27

Wij hadden in ons vorige huis naaktslakken in de keuken, eindeloze hoeveelheid leek het wel... Uiteindelijk bleek dat we lekkage hadden, een breuk in afvoerbuis die nét een beetje lekte. Toen we daar eindelijk achter kwamen en de breuk verholpen, heb ik geloof ik ook nooit weer slakken gezien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:29

Indy_Mouse_9 schreef:
Wij hadden in ons vorige huis naaktslakken in de keuken, eindeloze hoeveelheid leek het wel... Uiteindelijk bleek dat we lekkage hadden, een breuk in afvoerbuis die nét een beetje lekte. Toen we daar eindelijk achter kwamen en de breuk verholpen, heb ik geloof ik ook nooit weer slakken gezien.

Maar dan moeten ze van onder de vloer komen. Want de afvoer in mijn meterkast is niet kapot... Anders had ik water in de hal gehad :D

Lijkt me wel echt afschuwelijk ranzig!! :r

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:23

Ik heb ook weer eens een vraag :Y)

Je hebt soms op producten van die ronde stickertjes en die kun je dan lospeuteren en dan zit er zo'n soort opgevouwen mini informatie'foldertje' onder.. Heeft dat een naam?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:34

Janine1990 schreef:
lieveli schreef:

Ik bel morgen de makelaar... -O-

Jij wil ze onderdak bieden? :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:36

Janine1990 schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:

Maar dan moeten ze van onder de vloer komen. Want de afvoer in mijn meterkast is niet kapot... Anders had ik water in de hal gehad :D

Lijkt me wel echt afschuwelijk ranzig!! :r

Je hebt meerdere afvoeren die niet alleen door je meterkast vloer gaan.

Toilet, standleiding, keuken, wasbakken, bijkeuken..

En met lekkage bedoelen we bouwkundigen niet altijd een leiding ofzo. Een gat in de vloer of een leiding wat niet rondom is afgewerkt kan ook al een infiltratie lekkage zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:44

Je maakt het nu niet leuker voor mij Knert... :Y)

Mijn toiletafvoer in de meterkast is niet origineel. Dus er is een gat in de (betonnen) vloer gemaakt... Die is wel dichtgepurd. Maar nouoja....

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:01

Bij ons kwamen de naaktslakken altijd van onder de vloer uit de kruipruimte. Een klein gaatje maar nodig. Maar nu ik nadenk zaten ze bij ons ook altijd onder de trap aan de andere kant van het huis... hmm

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:02

Over mensen niet mogen: ik weet dit altijd al vanaf de eerste blik. En hoe goed ik ook mijn best doe om niet te oordelen en ben dan altijd vriendelijk: ik heb altijd gelijk dat die personen niet te vertrouwen zijn.

Denk toch dat er iets in ons zit waardoor we dat aanvoelen. Gewoon een overlevingsmechanisme dat we met de juiste personen omgaan of zo?
Dieren hebben dat toch ook, een klik die er wel of niet is om een stabiele groep te creëren.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:05

Wij hadden deze zomer ook veel last van naaktslakken. Misschien niet de meest diervriendelijke manier maar heb zout gestrooid voor de kier onder de deur en sindsdien geen naaktslak meer gezien binnen :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:10

Misschien ben ik naïef, ik heb nooit gehad dat ik iemand echt niet mocht, op de een of andere manier heb ik altijd het idee gehad dat iedereen alles met een rede doet of er soms niks aan kan doen door bijvoorbeeld het opgroeien in een bepaald milieu.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:17

Oh mensen kunnen inderdaad in 10 seconden of minder in mijn irritatiezone zitten. Heb zo iemand in mijn klas... brrrr

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:18

moonsparkle schreef:
Misschien ben ik naïef, ik heb nooit gehad dat ik iemand echt niet mocht, op de een of andere manier heb ik altijd het idee gehad dat iedereen alles met een rede doet of er soms niks aan kan doen door bijvoorbeeld het opgroeien in een bepaald milieu.

Zeker weten dat je die mensen dan niet gewoon minder aandacht gaf?
En dat jij dat heel erg makkelijk kan door de instelling waarmee jij bent grootgebracht?

Plus dat andere mensen dat ook heel erg snel voelen. Bepaalde mensen doen/zeggen dingen ook echt met een bepaald doel. Echter hebben ze ook heel erg snel door dat ze dat doel bij jou niet gaan halen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:22

Ik mag eigenlijk iedereen tot het tegendeel bewezen is. Echter heb ik in mijn leven bij zo'n 4 á 5 mensen het gevoel gehad dat ze niet te vertrouwen zijn. Soort 6e zintuig denk ik..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:32

Janine1990 schreef:
Hoe komt dat beest in mijn huis. Mijn kitten mag nog niet naar buiten. Enige slijmspoor dat ik heb gevonden zat in de bench op het fleecekleed (aangezien voor natvoer waarmee was gesleept). En ik stofzuig daar elke dag, net als verschonen van de bench. Gisteren ook nog gedweild.

Voordeur (zit in diezelfde hal) wordt momenteel niet gebruikt en de schoenen die daar staan zijn ook al een poosje niet gedragen. In de rest van het huis geen slijmsporen.

WTF... wie helpt me met mijn raadsel?

Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:40

Ik vind mensen vaak hmmm. Bij mij moet waardering en respect echt wel groeien. Het vervelende alleen is dat als mensen merken dat je wat terughoudender bent, ze vaak extra hun best gaan doen en dat vind ik irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 23:07

Wij hebben last van pissebedden in huis, al sinds we het gekocht hebben. Op dat moment stond het huis al maanden leeg, en was de gevel begroeid met klimop. In maart hebben we gelijk de klimop verwijderd, maar toch komen we nog steeds pissebedden tegen in huis, en dan vooral op de bovenverdieping/ slaapkamer. Het bijzondere vind ik nog wel dat ik ze eigenlijk nooit bij het raam in de buurt zie, maar vooral bij de deur/ overloop..

Nu vraag ik mij dus af, waar komen deze beesten vandaan, en wat kan ik tegen ze doen (behalve uitmoorden als ik ze zie)?

Ik ben continu opzoek naar beestjes, hebben het huis goed schoon en opgeruimd, maar toch slaapt het niet zo fijn.. :')
Het is ook niet zo dat het hele groepen zijn, maar zo nu en dan 1 tot 3 in verschillende maten.. :Y)

En nog een vraag waar Google me niet mee kan helpen, hoelaat googlen de meeste mensen? Wordt Google het meeste gebruikt tijdens school/ werktijden? Of juist tijdens de lunchbreak? Of na het avondeten? Of zoals bij mij ‘s avonds laat als er vragen oppoppen die mij wakker houden? :Y)
Daar ben ik nou oprecht benieuwd naar..

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:01

Hoe kan het zo moeilijk zijn?! In een sprinter van NS, word het knopje van de deur groen wanneer je erop kunt drukken en wanneer de deur dus opengaat, maar waarom drukken mensen altijd 638292937490 keer op het knopje voordat ie groen kleurt, en gaan ze wanneer ie groen is, juist staan wachten? Is het zo moeilijk? :') :')

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:19

Shanna schreef:
Wij hebben last van pissebedden in huis, al sinds we het gekocht hebben. Op dat moment stond het huis al maanden leeg, en was de gevel begroeid met klimop. In maart hebben we gelijk de klimop verwijderd, maar toch komen we nog steeds pissebedden tegen in huis, en dan vooral op de bovenverdieping/ slaapkamer. Het bijzondere vind ik nog wel dat ik ze eigenlijk nooit bij het raam in de buurt zie, maar vooral bij de deur/ overloop..

Nu vraag ik mij dus af, waar komen deze beesten vandaan, en wat kan ik tegen ze doen (behalve uitmoorden als ik ze zie)?

Ik ben continu opzoek naar beestjes, hebben het huis goed schoon en opgeruimd, maar toch slaapt het niet zo fijn.. :')
Het is ook niet zo dat het hele groepen zijn, maar zo nu en dan 1 tot 3 in verschillende maten.. :Y)

En nog een vraag waar Google me niet mee kan helpen, hoelaat googlen de meeste mensen? Wordt Google het meeste gebruikt tijdens school/ werktijden? Of juist tijdens de lunchbreak? Of na het avondeten? Of zoals bij mij ‘s avonds laat als er vragen oppoppen die mij wakker houden? :Y)
Daar ben ik nou oprecht benieuwd naar..

Pissebedjes zijn onschuldig en ruimen schimmel op. Het zijn ook een soort kreeftjes, dus zonder vocht en donker trekken ze het niet. Je hebt ergens dus op een donkere plek vocht en schimmel. Best een hoop als je het zo als een plaag ervaart. Op zoek zou ik zeggen!

Volgens mij kan je wel google statistics ergens vinden. Ik denk dat er ondertussen zoveel gebruikers zijn dat er mss geen pieken meer echt te zien zijn. Maar dit kan je mss wel ergens per land zien. Bv NL is heel erg gehecht aan zijn koffiepauzes en 9 to 5... Mss eens googlen?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:29

Wat denk ik meespeelt met het mogen, of niet mogen van mensen, zijn je kerneigenschappen.

Want een kerneigenschap (ik ben bijvoorbeeld accuraat) heeft een allergie (in mijn geval kan ik niet tegen mensen die iets half doen, geen inzet tonen, het wel goed vinden ect) En afhankelijk van de mate daarin (en in hoeverre iemand dit uitstraalt) kan het dus zijn dat ik al vanaf dag 1 moeite heb met deze persoon.

Maar denk dat er wel nog meer dingen meespelen. Zoals bepaalde gedragingen waar je associaties bij hebt (of een allergie tegen hebt). Maar denk ook dat de chemie (letterlijk, dus feromonen ed.) ook meespelen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:43

Riddershow, klinkt aannemelijk. Maar hoe zit dat dan met mensen die bijna met niemand kunnen en mensen die met iedereen goed kunnen...

Ik kan met bijna iedereen, ik vind een weg of probeer deze te vinden.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:12

Waar slaat "Surely Not Everyone Was Kung Fu Fighting" op?

Google geeft mij geen antwoord