Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:56

Nou zadels verkopen spreek mij er niet van. Ik heb laatste een nieuw dressuurzadel verkocht van een goedkoop merk (Star) voor €100,- (nieuwprijs €169,95). Hij paste niet bij mij en terugsturen kon niet meer. Koper wilde hem al kopen voordat ze erop had gezeten, dat leek mij geen goed idee dus singel en beugels eraan en proefrijden. Na het rijden zij tevreden en wilde het zadel kopen. Ik geef niet op proef, maar ze had gene geld mee, ze leek erg betrouwbaar dus ok maak het later maar over ik woon in de buurt. Die avond kreeg ik een berichtje dat haar stalbaas ernaar had gekeken en het zou niet goed liggen, maar morgen ging ze ermee rijden met de stalbaas en dan zou ze laten weten of ze het zadel nog wel wilde.
Ik was wel pissed want ik geef geen zadel op proef zonder geld, Het zadel was echt 100% nieuw en niet van een duur merk dus als je ermee blijft rijden daalt de waarde meteen. Dus ik heb gezegd dat ik daar niet mee akkoord ben en mijn zadel terug wil. Toen zei ze opeens ik maak het over en dat heeft ze gedaan.
Nu 3 weken rijden later heeft ze een zadelmaker laten komen en die zegt tegen haar dat het zadel toch niet goed ligt. Tsja dat kan, maar ze gaat compleet uit haar dak dat ik het zadel nu maar terug moet nemen en zij haar geld terug wil. Ik ben geen zadelkenner maar in mijn ogen lag ie prima, zij wilde een goedkoop zadel, ik ben een particulier, maar ben ik nu een hele rare verkoper die zegt van: Ik ben geen winkel dus je verkoopt hem zelf maar door? Ik krijg echt allerlei verwijten dat ze de rug van haar paard stuk rijdt door MIJN zadel en dat het allemaal MIJN probleem is. Dat kan allemaal zo zijn, maar het is nu haar zadel met 3 weken gebruiken en zij wilde een goedkoop ding van een particulier, dan had ze maar meteen een zadelmaker moeten bellen en daar een zadel moeten kopen. Misschien zit ze op bokt, maar ik ben wel geschrokken van hoe onbeschoft mensen kunnen zijn en zomaar denken dat je iets terug kan brengen als ze bedenken dat het niet goed is.

MightyMike

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:14

Dan had ze zelf beter moeten kijken Mer1980. Heel vervelend zo'n reactie, maar je bent geen winkel, geen zadelpasser die haar advies had hoeven geven, ze heeft zelf de keuze gemaakt een tweedehands zadel te kopen bij een particulier en kunnen passen. Dan zou de kous voor mij echt af zijn. Heel brutaal idd! Als ze zo begaan was met de rug van haar paard, had ze beter een zadel kunnen kopen van een goede zadelpasser met garantie en een grotere portemonnee..

Jeetje Loulou, das wel heel gedurfd.. Zou ook een mod bericht sturen!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:22

Mer1980 schreef:
Nou zadels verkopen spreek mij er niet van. Ik heb laatste een nieuw dressuurzadel verkocht van een goedkoop merk (Star) voor €100,- (nieuwprijs €169,95). Hij paste niet bij mij en terugsturen kon niet meer. Koper wilde hem al kopen voordat ze erop had gezeten, dat leek mij geen goed idee dus singel en beugels eraan en proefrijden. Na het rijden zij tevreden en wilde het zadel kopen. Ik geef niet op proef, maar ze had gene geld mee, ze leek erg betrouwbaar dus ok maak het later maar over ik woon in de buurt. Die avond kreeg ik een berichtje dat haar stalbaas ernaar had gekeken en het zou niet goed liggen, maar morgen ging ze ermee rijden met de stalbaas en dan zou ze laten weten of ze het zadel nog wel wilde.
Ik was wel pissed want ik geef geen zadel op proef zonder geld, Het zadel was echt 100% nieuw en niet van een duur merk dus als je ermee blijft rijden daalt de waarde meteen. Dus ik heb gezegd dat ik daar niet mee akkoord ben en mijn zadel terug wil. Toen zei ze opeens ik maak het over en dat heeft ze gedaan.
Nu 3 weken rijden later heeft ze een zadelmaker laten komen en die zegt tegen haar dat het zadel toch niet goed ligt. Tsja dat kan, maar ze gaat compleet uit haar dak dat ik het zadel nu maar terug moet nemen en zij haar geld terug wil. Ik ben geen zadelkenner maar in mijn ogen lag ie prima, zij wilde een goedkoop zadel, ik ben een particulier, maar ben ik nu een hele rare verkoper die zegt van: Ik ben geen winkel dus je verkoopt hem zelf maar door? Ik krijg echt allerlei verwijten dat ze de rug van haar paard stuk rijdt door MIJN zadel en dat het allemaal MIJN probleem is. Dat kan allemaal zo zijn, maar het is nu haar zadel met 3 weken gebruiken en zij wilde een goedkoop ding van een particulier, dan had ze maar meteen een zadelmaker moeten bellen en daar een zadel moeten kopen. Misschien zit ze op bokt, maar ik ben wel geschrokken van hoe onbeschoft mensen kunnen zijn en zomaar denken dat je iets terug kan brengen als ze bedenken dat het niet goed is.

Als je niets hebt afgesptoken wbt terug brengen als het niet past, ben je nergens tot verplicht? Risico van zadels tweedehands verkopen!

Je hebt geen winkel!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:30

Pff wat een verhalen hier.
Mer: Nee natuurlijk neem je het niet terug, je bent inderdaad geen winkel. Wat een onzin. Ze heeft er zelfs mee proefgereden. Lekker laten, dan verkoopt ze hem zelf toch weer? En wat wil je nou voor een zadel van 100 euro? Elke zadelmaker zal je vertellen dat het niet goed past. Die willen je aan een duur zadel helpen.

En Loulou: dat is echt wel mega onbeschoft zeg. Hoe durf je sowieso dekjes met een naam te verkopen? Dan ben je echt niet wijs. En dan nog zonder het aan te geven. Ik zou echt pissed zijn.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:14

Kom net een advertentie tegen. Nieuwe rijbroek. Paar x gedragen

Mis ik wat? :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:19

Ik ben er wel echt ziek van, ik had het zadel ook alleen maar gekocht voor het beleren en ik geen duur zadel erop wilde gooien (het paste alleen echt niet bij mijn paard), maar de toon werd echt enorm agressief heb maar geblokkeerd en nu hopen dat ze mij niet overal af gaat schilderen als oplichter, want dat is zeker niet het geval.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:20

Bijzondere dingen komen voorbij. Ik heb eigenlijk altijd alleen positieve ervaringen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:24

Ik heb dus mijn iPhone 8 plus te koop en al 2 mensen gehad die gelijk oversteken willen doen maar heb gezegd dat ik dat niet zie zitten. Of overmaken en ik stuur het op of je komt het ophalen. Ik meen te herinneren hier dat gelijk oversteken ook niet waterdicht is, hebben jullie er ervaring mee?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:26

Het is niet waterdicht, maar vooral niet voor de kant van de koper.. als jij iets opstuurt en de track en trace code kan overleggen krijg je na een week je geld toch wel.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:29

Ja ik ben ook echt mega pissig. Dit is ook de eerste keer dat ik zoiets mee maakt. Ik ben altijd wel voorzichtig, maar het dekje zag er op de foto gewoon keurig uit en verder kan er niet zoveel mis zijn met een Anky dekje dacht ik. Nou wel dus -O-
Laatst bijgewerkt door Dani op 09-05-19 07:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote plus zin weggehaald.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:37

Vandaag een nogal aparte ervaring opgedaan.

Ik zou een hoge druk reiniger van het merk Karcher op gaan halen bij iemand thuis, de foto in de advertentie was ook een Karcher. Bij aankomst bij de jongen thuis bleek dit een ander merk te zijn, toen ik dit tegen hem zei verontschuldigde hij mij en zei hij dat hij me 10 euro terug zou overmaken, aangezien ik al via een tikkie betaald had.

Eenmaal thuis kreeg ik een berichtje dat de hoge druk reiniger die hij verkocht een beter merk zou zijn dan de Karcher. Ik gaf vervolgens aan dat ik de hoge druk reiniger wel wou houden maar het wel fijn zou vinden als hij, zoals beloofd, de 10 euro zou overmaken. Hij antwoordde dat hij het had overgemaakt en bood nogmaals netjes zijn excuses aan.

Vervolgens kreeg ik alle nare smsjes berichtjes van zijn vriendin over dat ik een "cheap person" was en ze mij eistte dat ik de 10 euro terug zou geven als ik deze ontvangen had.

:')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:58

loulou schreef:
Afgelopen week een bod gedaan op een nette Anky pad.
stond een foto op van de bovenkant en de onderkant, zag er netjes uit, dus gekocht.

Krijg ik het dekje binnen... staat er aan 1 kant een naam van haar paard op geborduurd. Dat stond natuurlijk niet in de advertentie. |o
Had hem als kadootje gekocht voor een client van mij, maar die hoef ik zo dus niet kado te doen -O-

Op marktplaats reageerde ze niet meer op mijn berichten. Blijkt het ook nog een bokker te zijn, dus daar een bericht gestuurd. Maar hier negeert ze me nu ook netjes.

Bedankt dat je eerlijk bent in het verkopen van je spullen :r

[ [url=m/jOZS2o.png]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat ik deze persoon ken. Stuur even een pb, misschien kan ik voor je bemiddelen.
Laatst bijgewerkt door Dani op 09-05-19 07:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam in quote weggehaald.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:33

Loulou, mocht je er niet uitkomen met hulp van Tallie kun je de borduring er nog afhalen.

Gewoon voorzichtig met een tornmesje de borduring los snijden. Let op dat je niet in de stof snijdt! Dan alle losse draadjes eruit peuteren en even over de stof wrijven en de pad wassen.
Vaak trekt de stof wel weer recht. Heb het zelf ook een keer gedaan en werkte prima.

Is wel even een klus maar beter dat dan een pad waar je niks mee kunt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:38

Banyu schreef:
Hier zou ik ook niet blij mee zijn. Wellicht kan een modje helpen oid? Je weet natuurlijk maar nooit! :D

Lijkt me niet... zou behoorlijk bemoeizuchtig, asociaal en onterecht zijn als een mod van bokt zich gaat mengen in een situatie wat zich ergens anders dan op bokt afgespeeld heeft. Bokt heeft hier niets mee te maken, laat staan zich mee te bemoeien.

Al blijft het een aso actie van de verkoopster!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:40

Ik weet zeker dat het de persoon is die ik in gedachte had. Had het niet achter haar gezocht dat ze zoiets bewust zou doen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:44

cissy schreef:
Loulou, mocht je er niet uitkomen met hulp van Tallie kun je de borduring er nog afhalen.

Gewoon voorzichtig met een tornmesje de borduring los snijden. Let op dat je niet in de stof snijdt! Dan alle losse draadjes eruit peuteren en even over de stof wrijven en de pad wassen.
Vaak trekt de stof wel weer recht. Heb het zelf ook een keer gedaan en werkte prima.

Is wel even een klus maar beter dat dan een pad waar je niks mee kunt.

Tenzij het dekje wat verkleurd is en onder de letters niet en dan blijf je een verkleuring zien

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:09

Ik heb er inderdaad al aan gedacht het eruit te halen, maar ben bang dat je het dan blijft zien en ik het alleen maar lelijker maak

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:13

Ik heb het ook ooit gehad met een Anky.
Bleef je toch zien jammer genoeg.

En ik wist het ook niet :\ .
Dat verkoop je toch niet of voor 5 euro misschien.
Zou ik dan eerder schenken.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:39

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten aangepast. Het is een ontzettend vervelende situatie en ik begrijp de boosheid, maar een bokker openbaar aan de schandpaal nagelen is niet toegestaan. De naam heb ik dus verwijderd en ik wil jullie vragen die niet opnieuw hier te plaatsen..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:04

Dani schreef:
Ik heb een aantal berichten aangepast. Het is een ontzettend vervelende situatie en ik begrijp de boosheid, maar een bokker openbaar aan de schandpaal nagelen is niet toegestaan. De naam heb ik dus verwijderd en ik wil jullie vragen die niet opnieuw hier te plaatsen..

Ik wil niet heel banketstaaf doen, maar dan zou ik de foto ook verwijderen

Want met de naam in de foto is de verkoper ook makkelijk te vinden! ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:06

Ik wil net zeggen. De naam staat voluit op het dekje.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:32

Daar heb ik over getwijfeld. Er zijn vast meer paarden met die naam dus dat wijst niet op één persoon, en het liefst verwijderen we zo min mogelijk. Maar ik heb 'm nu alsnog verwijderd, want jullie hebben wel gelijk dat het anders nog steeds makkelijk te vinden is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:13

_O- Ik heb ook een mooie, een advertentie op MP staan, vraagprijs bieden. Had ik gisteravond een bod ontvangen, tegenbod gedaan, die persoon zou er nog op terug komen. Wordt hij vandaag met een ruim bedrag overboden, verwijderd zijn bod met de tekst; ''een familielid die ruim over bied?''

Een beetje vertrouwen zou niet verkeerd zijn, het nieuwe bod is nog boven mijn tegenbod die ik gedaan had, dus zou een beetje dom zijn als ik dat zelf zou (laten) bieden toch? :Y)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:15

Shanna schreef:
_O- Ik heb ook een mooie, een advertentie op MP staan, vraagprijs bieden. Had ik gisteravond een bod ontvangen, tegenbod gedaan, die persoon zou er nog op terug komen. Wordt hij vandaag met een ruim bedrag overboden, verwijderd zijn bod met de tekst; ''een familielid die ruim over bied?''

Een beetje vertrouwen zou niet verkeerd zijn, het nieuwe bod is nog boven mijn tegenbod die ik gedaan had, dus zou een beetje dom zijn als ik dat zelf zou (laten) bieden toch? :Y)

Gebeurt helaas wel veel. Vooral bij paarden. Dan biedt een bekende van de verkoper gewoon een mooi bedrag meteen zodat 'de rest' eroverheen moet bieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:17

Het eerste bod heb ik inderdaad wel zelf geplaatst, zodat ik geen onzin-biedingen zou krijgen, alles boven dat bod vind ik het onderhandelen waard.. :+
Maar als ik in onderhandeling ben, ik heb tenslotte een tegenbod gedaan, dan zou het toch raar zijn om een nog hoger bedrag zelf te bieden?
Ik heb dan ook keurig gereageerd dat ik niet weet wie dat bod geplaatst heeft, en ga kijken of die koper wel echt geïnteresseerd is.. :)