Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mer1980 schreef:Nou zadels verkopen spreek mij er niet van. Ik heb laatste een nieuw dressuurzadel verkocht van een goedkoop merk (Star) voor €100,- (nieuwprijs €169,95). Hij paste niet bij mij en terugsturen kon niet meer. Koper wilde hem al kopen voordat ze erop had gezeten, dat leek mij geen goed idee dus singel en beugels eraan en proefrijden. Na het rijden zij tevreden en wilde het zadel kopen. Ik geef niet op proef, maar ze had gene geld mee, ze leek erg betrouwbaar dus ok maak het later maar over ik woon in de buurt. Die avond kreeg ik een berichtje dat haar stalbaas ernaar had gekeken en het zou niet goed liggen, maar morgen ging ze ermee rijden met de stalbaas en dan zou ze laten weten of ze het zadel nog wel wilde.
Ik was wel pissed want ik geef geen zadel op proef zonder geld, Het zadel was echt 100% nieuw en niet van een duur merk dus als je ermee blijft rijden daalt de waarde meteen. Dus ik heb gezegd dat ik daar niet mee akkoord ben en mijn zadel terug wil. Toen zei ze opeens ik maak het over en dat heeft ze gedaan.
Nu 3 weken rijden later heeft ze een zadelmaker laten komen en die zegt tegen haar dat het zadel toch niet goed ligt. Tsja dat kan, maar ze gaat compleet uit haar dak dat ik het zadel nu maar terug moet nemen en zij haar geld terug wil. Ik ben geen zadelkenner maar in mijn ogen lag ie prima, zij wilde een goedkoop zadel, ik ben een particulier, maar ben ik nu een hele rare verkoper die zegt van: Ik ben geen winkel dus je verkoopt hem zelf maar door? Ik krijg echt allerlei verwijten dat ze de rug van haar paard stuk rijdt door MIJN zadel en dat het allemaal MIJN probleem is. Dat kan allemaal zo zijn, maar het is nu haar zadel met 3 weken gebruiken en zij wilde een goedkoop ding van een particulier, dan had ze maar meteen een zadelmaker moeten bellen en daar een zadel moeten kopen. Misschien zit ze op bokt, maar ik ben wel geschrokken van hoe onbeschoft mensen kunnen zijn en zomaar denken dat je iets terug kan brengen als ze bedenken dat het niet goed is.
loulou schreef:Afgelopen week een bod gedaan op een nette Anky pad.
stond een foto op van de bovenkant en de onderkant, zag er netjes uit, dus gekocht.
Krijg ik het dekje binnen... staat er aan 1 kant een naam van haar paard op geborduurd. Dat stond natuurlijk niet in de advertentie.![]()
Had hem als kadootje gekocht voor een client van mij, maar die hoef ik zo dus niet kado te doen![]()
Op marktplaats reageerde ze niet meer op mijn berichten. Blijkt het ook nog een bokker te zijn, dus daar een bericht gestuurd. Maar hier negeert ze me nu ook netjes.
Bedankt dat je eerlijk bent in het verkopen van je spullen![]()
[ [url=m/jOZS2o.png]Afbeelding[/url] ]
Banyu schreef:Hier zou ik ook niet blij mee zijn. Wellicht kan een modje helpen oid? Je weet natuurlijk maar nooit!
cissy schreef:Loulou, mocht je er niet uitkomen met hulp van Tallie kun je de borduring er nog afhalen.
Gewoon voorzichtig met een tornmesje de borduring los snijden. Let op dat je niet in de stof snijdt! Dan alle losse draadjes eruit peuteren en even over de stof wrijven en de pad wassen.
Vaak trekt de stof wel weer recht. Heb het zelf ook een keer gedaan en werkte prima.
Is wel even een klus maar beter dat dan een pad waar je niks mee kunt.
Dani schreef:Ik heb een aantal berichten aangepast. Het is een ontzettend vervelende situatie en ik begrijp de boosheid, maar een bokker openbaar aan de schandpaal nagelen is niet toegestaan. De naam heb ik dus verwijderd en ik wil jullie vragen die niet opnieuw hier te plaatsen..
Shanna schreef:Ik heb ook een mooie, een advertentie op MP staan, vraagprijs bieden. Had ik gisteravond een bod ontvangen, tegenbod gedaan, die persoon zou er nog op terug komen. Wordt hij vandaag met een ruim bedrag overboden, verwijderd zijn bod met de tekst; ''een familielid die ruim over bied?''
Een beetje vertrouwen zou niet verkeerd zijn, het nieuwe bod is nog boven mijn tegenbod die ik gedaan had, dus zou een beetje dom zijn als ik dat zelf zou (laten) bieden toch?