Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:03

Flying_Angel schreef:
Vrouw wil in de bus met zoontje van jaar of 4. Kindje heeft zo’n papieren kaartje met QR-code. Buschauffeur wil het zien, blijkt het een kaartje van een jaar geleden te zijn. :=

Dat heb ik mensen wel vaker zien proberen, en dan doen alsof ze het niet wisten :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 07:28

Wauw. :=

Mijn ergernis: trein die al klaarstaat maar nog niet open is.

Mo_86

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 07:42

Vertraging en de kakafonie aan irritante piepgeluiden afkomstig uit dat tussenstuk. Zit ook nog vlakbij de deur. Leve de noise cancelling headphone :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 07:46

Ik blijf rokers bij een halte bijzonder irritant vinden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 07:57

germie schreef:
Ik blijf rokers bij een halte bijzonder irritant vinden.

Begrijpelijk. Toen ik nog rookte het en zag dat er medemensen aan kwamen, dan ging ik op een plek staan waar de mensen er geen last van hebben (ook kijkend hoe de wind stond) maar blijf me verbazen over de hoeveelheid mensen die daar geen rekening mee houden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 08:38

Ik ging laatst ongeveer wegrennen uit een bushokje omdat er dus iemand aan kwam (op een dinsdagavond, niemand te bekennen) en toen zei die jongen van joh blijf maar rustig zitten. Kon ik weer terug schuifelen en gaan zitten. Vet ongemakkelijk vond ik dat haha.

Maar vind het irritanter aan het begin van perrons, ik krijg momenteel enorme hoestbuien van roken. Dus loop zigzaggend naar mijn trein. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 09:14

Drukke trein, en er zit regelmatig dezelfde mevrouw in. Persoon knoopt met iedereen die naast haar gaat zitten gesprekjes aan. Ze kan er niets aan doen... Maar haar antewoorden zijn altijd negatief :=

'Wat is het lekker weer vandaag!'
'Het is wel koud'
'Ik zie dat je er op gekleed bent!'
'Maar ik heb altijd koude handen'
'En je mag zo weer fietsen?'
'Vanmiddag ook weer. 1x per dag vind ik wel genoeg. Maar dat kan niet.'

Argh, op de vroege ochtend kan ik zulke gesprekken niet aanhoren :=

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:29

De buschauffeuze die gewoon keihard optrekt terwijl ik op krukken door de bus probeer te hobbelen naar een stoel. En bedankt he

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:02

De nieuwe sprinter die nu bijna dagelijks rijdt. Ik wil gewoon heeeuuul graag een fatsoenlijk tafeltje maar die zijn er alleen in de 1e klasse. :evaw:

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 08:54

Dat onze trein maar vier delen heeft _-:( Normaal 9 delen, het zit tot aan de eerste klas bom en bom vol

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 08:56

SindyKaya schreef:
Dat onze trein maar vier delen heeft _-:( Normaal 9 delen, het zit tot aan de eerste klas bom en bom vol

Het zal me niks verbazen als wij in dezelfde trein zitten.. deze trein zit altijd al vol en nu is het echt niet te doen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 08:59

HopeMyDay schreef:
SindyKaya schreef:

Het zal me niks verbazen als wij in dezelfde trein zitten.. deze trein zit altijd al vol en nu is het echt niet te doen.

Trein van Groningen naar Zwolle?
Heb gelukkig nu een plek in de eerste klas kunnen bemachtigen maar man, wat een drama dit :(

Oh nu staan we ook stil ook, dag overstap naar de bus :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:08

Jongens welke op het randje van het perron staan wanneer de trein komt aanrijden. Want stel je voor dat je niet als eerste in kunt stappen 8)7

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:53

Dat ik net de keuze moest maken tussen een kwartier in de kou wachten of mogelijk de trein missen en dan een half uur moeten wachten. Bus die ik wilde hebben had 7 minuten vertraging en heb normaliter 3 minuten overstaptijd (die bus rijdt voor de trein overigens, voor dat er opmerkingen komen dat ik een bus eerder moet pakken, dat heeft geen zin). Nu dus maar verplicht kwartier in de kou wachten via ander station omdat ik anders te laat ben bij een bokker. :Y)

Oke wel meegegeven, ik heb de luxe dat de bussen elkaar bij mijn halte kruizen waardoor ik nog snel kan omplannen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:19

Buschauffeur die klaar was met werken, maar zijn collega die het moest overnemen was er (nog) niet. Dus allemaal de bus maar uit en hop in de volgende bus. Gelukkig rijden er op dat punt veel bussen :j dus mijn vertraging viel mee.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 00:15

Carnavalsvierders die zowel ongeoorloofd 1e klas gaan zitten als !#^^@*$& veel herrie gaan zitten maken in de stiltecoupé. Ik heb bijbetaald voor m'n rust, rot op.

En ja ik weet dat ze 2e klas horen te zitten, want ze zeiden letterlijk tegen elkaar:

"Hey, we horen hier niet te zitten, dit is 1e klas"
"Ja, schijt aan, gewoon zitten"

_-:(

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 07:57

Argh. Mij helemaal de schompes gehaast om vandaag een trein eerder te halen. Half uur van te voren gekeken of alles rijdt en dat deed het. Kom ik aan, rijdt ie niet. Ik haat dit zo op de vroege ochtend en helemaal de maandag. Overigens moest ik er door de app achter komen 10 minuten na vertrek tijd. Hij staat nog vrolijk op de borden zonder melding.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 08:09

De geur van het broodje gehakt met heel veel ui die nu iemand aan het eten is

xMissMonroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 13:28

Een kind in de stilte coupe.... Het kind is nog geen 5, schat ik. Waarom ga je dan zitten in een stilte coupe als je gewoon gaat praten en dat kind gewoon laat bleren..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 13:48

Cookie222 schreef:
Een kind in de stilte coupe.... Het kind is nog geen 5, schat ik. Waarom ga je dan zitten in een stilte coupe als je gewoon gaat praten en dat kind gewoon laat bleren..

Misschien heeft moeder het niet door dat het een stilte coupe is?
Ik heb het namelijk ook eens meegemaakt. Kind was hard aan het gillen en vader had het niet door totdat hij erop werd gewezen

xMissMonroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 13:51

purny schreef:
Cookie222 schreef:

Misschien heeft moeder het niet door dat het een stilte coupe is?
Ik heb het namelijk ook eens meegemaakt. Kind was hard aan het gillen en vader had het niet door totdat hij erop werd gewezen

Waarschijnlijk. Vader en moeder waren ook gewoon in gesprek.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:15

Omdat de stiltecoupé vaak rustig is, mooi een paar lege plekjes tegenover elkaar bijvoorbeeld?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 18:31

JorineV schreef:
Omdat de stiltecoupé vaak rustig is, mooi een paar lege plekjes tegenover elkaar bijvoorbeeld?

En dus?

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:14

Wil niet zeggen dat ik dat een goede reden vind :+
Maar sommige mensen zien de tekst op het raam niet, alleen de gelegenheid om te zitten met hun gezin. Honest mistake, maar niet minder irritant.

xMissMonroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:19

Al moet ik zeggen dat lang niet alle stilte coupe’s duidelijk aangegeven zijn. Soms is het niet op alle ramen en dan zijn het zulke kleine symbooltjes dat je het alsnog amper weet...