Hftig weertje hoor. Kippen toch maar even buitengelaten net. Bij vlagen vliegen ze horizontaal voorbij. En dat voor niet vliegende kippen. Schutting van de buren zwiept fijn heen en weer. Nu wel mooie wolkenluchten hier. Wind is nu vreemd, van licht briesje en dan opeens woesh een harde vlaag. Heel verradelijk.
Wij zitten netjes in het geel omrande gedeelte op het kaartje.
Kipjes krijg ik nu niet meer naar binnen helaas. Het waaide iets minder erg en de voorspellingen hadden het erover dat het minder zou worden. Dus ze maar eruit gelaten. Tsja de meesten zijn alweer naar binnen gevlucht.
Hier in de buurt is een konijn met hok en al weggewaaid. daarna deurtje opengesprongen en konijn verdwenen, inmiddels via de dierenambulance weer terug bij de baas. Maar arm konijn.
Kleine hond net een pilletje gegeven weer zodat ze wat rustiger wordt en even uitgelaten. Eindelijk even de rust gehad om te plassen en te poepen ipv gestrest rondlopen.
Het lijkt nog wel harder te gaan waaien. Kan dat of is het mijn verbeelding? Ik dacht dat de wind in kracht zou afnemen tegen de avond
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 31-03-15 18:07
o help. Wind opeens veel harder, zon en diep donkergrijs en heel harde onweer klappen en een soort dikke hagel heel kort. En dat terwijl ook de zn schijnt. Toch de kippen naar binnen lokken voor hun eigen veiligheid geloof ik.
Nu een hond vanwege de wind overstuur en nummer twee vanwege onweer. Joepie
Ja kwa verkeer ed wel geen vliegveld lelystad, spoorbaan die verbreed wordt of een snelweg in de buurt.
maar met weer krijgen we wel vaker stevige klappen. in een hoek tussen twee rivieren (een breed een smal) met aan een overkant daarvan een heuvelrug. Buien willen nog wel eens blijven hangen boven het water. En daar zitten we aan twee kanten ongeveer 400 meter vandaan maximaal. Vanuit duitsland vrij spel met weer en van de andere kant dus de "heuvelrug". Van noord kant redelijk open en rivier en vand de zuidkant idem.