Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 10:28

Dat laatste lijkt mij stug als je eerst de spullen terug wil voor je geld opgestuurd :+

@MarvanTom.. Ik heb al eens een fullhoofdstel gekregen en een cop opgestuurd gekregen. 2 verschillende maten zal zeldzaam zijn, maar mij verbaast het niks eigenlijk.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 10:30

Zoe_97 schreef:
pas daarmee op... voor hetzelfde geld hebben ze jouw schoenen omgewisseld vo een onpaar dat ze hadden. ok laten ze jou geld terugboeken en sturen ze niets op...

Dat is een goeie!
Misschien hadden ze al een paar maat 40 die niet passen en past maat 41 ook niet en proberen ze zo de boel op te lichten.
Misschien ver gedacht, maar je weet het niet.

@ Sammie: schoenen zitten in een dichte doos af-fabriek en worden niet los gepickt in een magazijn, dus de kans is echt heel erg klein dat er 2 verschillende maten schoenen in 1 doos zitten.
Maar nogmaals: niets is onmogelijk. ;)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 11:06

ze zei toch dat het schoenen waren van een tijdje terug, dus zou wel heel toevallig zijn als precies de zelfde schoenen nu ook nog eens nieuw of in nieuwstaat elders (nog) te koop waren en ze TS proberen op te lichten.
Zeker als ze online zijn gekocht, er zijn best wel wat webwinkels die slecht hun retouren controleren en opnieuw verpakken voor nieuwe verkoop.

Ik heb wel eens iets gekocht, was een retour, waar de garantie bewijs was ingevuld. en een trainingspak voor mijn zoon, waarvan het jasje een andere maat was dan de broek, maar wel met zo'n plastic doorschiet ding aan elkaar zaten.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:34

MarvanTom schreef:
Heeeeel apart SuperLiesje... >;)

Alleen heb ik zo'n idee dat het haast niet kan, 2 maten schoenen bij een officieel verkooppunt.
Maar niets is onmogelijk; laat ze het eerst maar bewijzen.
Ben benieuwd!

Helaas gebeurd het nog wel eens.
Ik controleer alle schoenen en laarzen van onze webshop voor ze naar de klant gestuurd worden, zelfs als ze rechtstreeks van de leverancier komen want heb al meerdere keren gehad dat ik twee verschillende maten kreeg.

zou ik niet controleren zou onze klant dus met twee verschillende maten zitten.

mochten die schoenen echt twee verschillende maten zijn zou het je sieren alles terug over te maken ook de verzendkosten.
Zou als koper namelijk echt pissig zijn dat als jij een fout maakt ik daar voor op zou moeten draaien.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:06

Alja schreef:
En hoop voor je dat het niet iets breekbaars is :(

Het kan stuk maar het is gelukkig niet iets wat zomaar breekt als je het op de grond laat vallen.
Trouwens bij een kila punt, moet je dan je id laten zien dat jij het bent? Mijn vriend haalt het paketje namelijk voor mij op maar hij staat wel op mijn naam.

En ik had een shirt van iemand over gekocht (nooit gedragen) en op de track en trace code bij Post NL geeft aan dat hij vandaag tussen 9:30 - 11:30 uur bezorgd word.... ja leuk heb nog geen postbode gezien.

EDIT: leuk! staat nu een melding op de track & trace pagina: "Aflevering uitgesteld tot volgende werkdag" Zit ik hier voor jan banketstaaf. Ik had wel andere dingen te doen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:24

Gydja schreef:
Alja schreef:
En hoop voor je dat het niet iets breekbaars is :(

Het kan stuk maar het is gelukkig niet iets wat zomaar breekt als je het op de grond laat vallen.
Trouwens bij een kila punt, moet je dan je id laten zien dat jij het bent? Mijn vriend haalt het paketje namelijk voor mij op maar hij staat wel op mijn naam.

En ik had een shirt van iemand over gekocht (nooit gedragen) en op de track en trace code bij Post NL geeft aan dat hij vandaag tussen 9:30 - 11:30 uur bezorgd word.... ja leuk heb nog geen postbode gezien.

EDIT: leuk! staat nu een melding op de track & trace pagina: "Aflevering uitgesteld tot volgende werkdag" Zit ik hier voor jan banketstaaf. Ik had wel andere dingen te doen.

bij kiala steken ze wel wat meer uit dan laten vallen. Ik had een oud zadeltje laten bezorgen met kiala. De doos was zo kapot gescheurd dat het halve zadel eruit stak... en het wa echt wel voldoende ingepakt.

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:40

bij kiala moet je je idd legitimeren :)

ik heb een houten kastje laten verzenden en een houten naamplaatje via kiala.
naamplaatje was doormidden en houten kastje waren de randen vanaf dus ik ben wel klaar met kiala..

kleding of kussens ed kan denk ik wel :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:42

Gydja schreef:

Ik heb ook wel eens een pakketje dat mijn vader ophaalt, ik geef hem dan altijd mijn id kaart mee, en hij heeft het zo altijd mee gekregen.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:43

Jeetje hoop dat dat van mij niet zo ruw behandeld word... Het zijn anime pvc figures. Ze zijn wel breekbaar maar ze zitten ook nog in hun originele doos en dan nog in een andere doos. Hoop dat ze het niet te erg beschadigen

Dan geef ik mijn vriend mijn ID kaart mee :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:10

In mijn afhaalpunt hebben ze nog nooit om mijn id gevraagd trouwens

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:42

Ik geef ook altijd de optie om spullen op eigen kosten terug te sturen.

Heb nu ook een lastige.
Via Facebook. Deken "verkocht".. probeer al een week met haar af te spreken ...
Nu net zegt ze, ik kan hem zo meteen komen halen.

Ok is goed. En daarna reageert ze gewoon niet meer. Zucht ...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:28

Ultimatum stellen. Een aantal momenten zeggen dat je thuis bent, en dat ze 1 van die momenten moet komen anders zoek je een andere koper.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:43

Dat heb ik dus gedaan en prompt kwam ze m halen :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:53

+:)+

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:57

Argh, ik heb een prestige springzadel al een tijdje te koop staan. Nu iemand die wel interesse heeft maar de communicatie gaat zo stroef. Ik heb gewoon een bepaalde prijs in mijn hoofd die ik door heb gegeven gaat ze 100 euro lager bieden. Ga ik in het midden zitten krijg ik alleen maar vraagtekens toegestuurd.

Wil graag van het zadel af, maar als de communicatie zo gaat heb ik er altijd al weinig zin meer in :')

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:03

Gewoon een volgend mailtje sturen dat dat de laagste prijs is waarvoor het zadel weg gaat. :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 21:44

Ik heb nog niks weer gehoord over de schoenen, terwijl zowel moeder als dochter me gisteren een vrij dringend mailtje gestuurd hebben. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:45

vanavond zijn er goudvissen opgehaald.
mevrouw heeft er 85 km voor gereden.
Ik stond wel even raar te kijken toen ik het hoorde.
Ze waren ze mooi getekend en zo groot. (leeuwenkopjes)
Ze komen bij haar in een 365 liter bak, waar ze er mee wil proberen te kweken.
Ze schijnt met meerdere "bijzondere" goudvissen te kweken.

Dus ben heel blij dat de visjes een lekker groot plekje krijgen.
Nu op zoek naar muisjes, want visjes wordt het niet meer, aquarium begint te lekken:(
Laatst bijgewerkt door bridgetF op 07-11-15 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:47

zover voor een goudvis zou ik nooit doen :P

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:48

Ik had het zelf ook niet gedaan, maar deze maat schijnt niet zo makkelijk verkrijgbaar te zijn, aldus de mevrouw. Tja, ze hebben het gewoon goed gedaan...in een jaar tijd verdubbeld in grote. Als je er maar elke dag tegen praat, dan groeit het wel :P

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 12:19

bridgetF schreef:
Ik had het zelf ook niet gedaan, maar deze maat schijnt niet zo makkelijk verkrijgbaar te zijn, aldus de mevrouw. Tja, ze hebben het gewoon goed gedaan...in een jaar tijd verdubbeld in grote. Als je er maar elke dag tegen praat, dan groeit het wel :P

_O-

@ SuperLiesje: apart dat ze op zich laten wachten...
Geen smartphone oid misschien om een foto te maken..?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:59

Ff een vraagje hier,

heb gisteren mijn zadel verkocht in België, de koopster heeft het geld direct overgemaakt naar mijn rekening... heb het nu nog niet ontvangen, hoelang kan dit duren? of ben ik heel paniekerig als ik denk dat het alsnog mis is gegaan?...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:01

Oh dat wordt na het weekend.
maandag in de loop van de dag of miss wel dinsdag :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 00:22

MarvanTom schreef:
@ SuperLiesje: apart dat ze op zich laten wachten...
Geen smartphone oid misschien om een foto te maken..?

Ze mailde wel steeds vanaf een smartphone ("verzonden vanaf mijn HTC" stond er onder de mailtjes) dus dat kan t niet zijn. Vandaag ook niks gehoord, ik wacht t rustig af ;) Vind t wel heel apart allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 00:28

Sharon, als ze ING heeft kan het na een kwartiertje al op jouw rekening staan. Anders kan het toch een paar dagen duren. Ik heb al een aantal keer wat gekocht en verkocht in en naar Nederland. De ene keer is het geld overgemaakt binnen 2 dagen tijd, de andere keer duurt het bijna een week.

Hou er rekening mee, als het dinsdagavond nog niet bij jou is, dat het dan kan uitlopen tot donderdag. Woensdag is een feestdag en dan gebeuren er geen overschrijvingen bij ons.