Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:25

Oh een alarm is ook echt küt.... wij hebben ook een alarmsysteem en dat kreng heeft altijd 's nachts 1 of andere storing dat je meteen rechtop naast je bed springt met adrenaline op standje 800. Een keer gehad dat dat ding elke uur / 2 uur 's nachts af ging _-:( En dan komt de meldkamer er ook nog eens overheen waardoor je weer licht in paniek dat pasje moet gaan zoeken waar dat ook alweer gebleven is :=

Hihi die man met die hamer..... wel echt waardeloos als het zó lang duurt met zó veel bombarie.... ze hadden al bijna de helicopters met versterking gestuurd _O-

c_alsemgeest

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 17:26

Ja de buren vonden het ook heel erg leuk :') de "lichtshow met geluid" doet het buiten namelijk ook best goed _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:27

c_alsemgeest schreef:
Mijn man niet _O-
Die krijgt nog steeds een klein wegtrekkertje als hij het piepje van het alarm hoort :')
Dat piepje doet hij nl vlak voordat het echt in alarm gaat. Maar ook soms als hij een systeem test uit voert. :+

Bedoel je dat nog subtiele tuuttuuttuuttuuttuuttuut voor het gekkenhuis begint....?
Dat geeft bij ons ook een trauma-reactie, echt niet grappig :=

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 18:15

Een rookalarm is (in gradaties) hartstikke irritant, ik heb hier zo'n slow whoop die ze ook in kantoorpanden en scholen hebben enzo, nou werkelijk als die 's nachts af gaat: je schrikt je het apelazerus.

Maar persoonlijker zou ik me meer zorgen maken om het feit dat mijn kat het fornuis kan bedienen als ik niet thuis ben := :P

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 18:29

Zo hadden wij een waarschuwingspiep in een geleende camper. Hele ding ondersteboven getrokken, bleek er in een verstopt vakje een CO melder te zitten die een voorwaarschuwing af gaf. Wij werden ook helemaal gestoord van die piep

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 18:30

Hier ook een huis met doorgeschakelde rookmelders in elke studio, dus als (niet hypothetisch, al meerdere keren gebeurt) iemand om 10 uur 's avonds nog gaat koken en de boel laat aanbranden is iedereen wakker }:0

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 18:40

Hier zelf een opgehangen, met batterijen (met dubbelzijdig tape, hoef je niet te boren :D ). Die was ook een keer af aan het gaan terwijl ik boodschappen aan het doen was, omdat de batterij bijna leeg was. Gelukkig was ik maar een kwartier weg. Die van mij kun je er heel makkelijk afdraaien en dan stopt ie (of batterijen eruit). Ik heb me toen voorgenomen hem preventief eraf te halen als ik wat langer van huis ben. Een week later was ik op vakantie, echt blij dat het niet toen was.
Maar hangt die rookmelder in de keuken dan? Daar heb ik hem juist bewust níet hangen. En eens met bovenstaande. Lijkt me niet echt handig als je kat het fornuis kan bedienen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 18:41

Als slecht ingewerkte beveiliger het brandalarm niet uit krijgen van de studentenflat is ook niet leuk...
Want dat stond direct doorgeschakeld naar de brandweer.

Net kunnen voorkomen dat ze uitdrukte..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 06:58

Ik denk dat het kwam omdat ik ineens heel snel weg ging, dat kat dat kon doen. Ik had koekenpan met een klodder kokosvet aangezet. Man gebeld of die al bijna thuis was (dat die nog even voor sluitingstijd langs de winkel kon) maar die reed net weg op zijn werk. Dus koekenpan weer uitgeschakeld en *zoef* zelf de deur uit.

Ik denk dat Roodmans toen dacht "ha dat is kassa" en op de aanrecht is gesprongen om eens fijn in die pan te kijken, (ik had een stuk vis klaarliggen := ) en toen nog de mogelijkheid had om die plaat weer in te schakelen omdat 'ie dan nog een minuutje ofzo een soort van stand-by blijft voor hij helemaal uitsterft.....

Het rotte was dat ik dus ook de afzuigkap weer uitgeschakeld had natuurlijk, als die nou nog aangestaan had.... :=

Oef die dingen hierboven zijn ook super vervelend :=

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 13:36

pmarena schreef:
Het rotte was dat ik dus ook de afzuigkap weer uitgeschakeld had natuurlijk, als die nou nog aangestaan had.... :=

Als er een vlam in de pan was gekomen - wat met alleen vet erin niet ondenkbaar is - en de afzuigkap stond aan, was het vuur daarin gezogen en had je een serieuze brand gehad. Dan toch liever die rookmelder...

Bij mijn grootouders vond iemand het ooit een goed idee om met de afzuiger aan te gaan flamberen := Is met een sisser afgelopen, maar mijn oma is altijd bang gebleven voor vuur.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 13:40

Picopico schreef:
Als er een vlam in de pan was gekomen - wat met alleen vet erin niet ondenkbaar is - en de afzuigkap stond aan, was het vuur daarin gezogen en had je een serieuze brand gehad. Dan toch liever die rookmelder...

Bij mijn grootouders vond iemand het ooit een goed idee om met de afzuiger aan te gaan flamberen := Is met een sisser afgelopen, maar mijn oma is altijd bang gebleven voor vuur.

... New fear unlocked, dankjewel _O-

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 14:36

Ik vraag mij iets af, ik heb 6 foto's (vastgeplakt) op de kast hangen. Vanochtend zag ik dat 5 foto's naar beneden zijn gevallen, dit zijn toevallig alle foto's van mij en mijn partner samen. De foto die nog ging was een foto van hem alleen.

Is dit een teken dat het niet meant to be is? :=

Of plakt de dubbelzijdige tape van de action gewoon niet goed :')

(Dit bericht is heel sarcastisch, voor degene die dat niet doorhebben)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 14:45

Over pyromane katten ( :') ) katten gesproken: toen ik hier 4 jaar geleden kwam wonen, had ik nog 2 katten (nu nog 1) en de kat die ik nu niet meer heb wilde nog weleens op het aanrecht springen (deed ze ook in m'n vorige woning al maar daar had ik een elektrisch fornuis). En om precies die reden heb ik op dag 1 zo'n klein draadstalen mandje over de knoppen van m'n fornuis gezet, vastgezet met van die posterplakkers zodat het ook niet makkelijk verschuift. Omdat ik ook bang was dat mijn (toevallig ook rode }> ) kat perongeluk het fornuis aan zou zetten.

Afbeelding

Hoe klein de kans ook is, ik ben zo bang voor brand door iets van vroeger, dat nu ik die kat al 2 jaar niet meer heb, het mandje er nog steeds staat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 16:30

Picopico schreef:
pmarena schreef:

Oei dat is niet leuk nee :=

Vroeger had je wel nog van die vlies-filters in een afzuigkap zitten, kan me voorstellen dat dat best vervelend is als dat spul vlam vat. Ik denk dat bij moderne afzuigers het risico wat minder is?

Karlijn, dat dat ook een rode was is niet zo heel toevallig denk ik....gespuis is het dat rooie tuig :=

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 16:37

Pmarena.
Nee vet brand.
Niet goed schoonmaken geeft dat risico.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 17:32

Vet op een kunststof filter lijkt me alsnog een interessanter effect geven dan vet op een metalen filter :=

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 22:10

Hoe hoog/laag zet je de verwarming/thermostaat als je niet thuis bent?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 22:11

Licor schreef:

16. Ook ‘s nachts. Overdag 18 en heel soms 19.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 22:45

Ik heb hem op 17 staan. Huis blijft op 17,5 hangen, dus dan schiet die net niet aan :).

Ik ben niet veel thuis door de weeks. Vaak alleen om snel te eten en te slapen. 17,5 is voor die momenten prima, veel kouder zou ik niet gaan.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 23:12

18. Hebben een nieuwbouwwoning, goed geïsoleerd en vloerverwarming. Eigenlijk blijft hij altijd op 18,5 hangen, dus springt dan niet aan. Zo wel, is het precies goed qua temperatuur!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 07:13

Licor schreef:

In mijn geval, maar ik heb vloerverwarming, staat mijn thermostaat altijd op 20 graden. Vloerverwarming reageert te traag op veranderingen in de instelling van de thermostaat, dus het heeft dan weinig zin om de themostaat overdag lager te zetten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 07:22

Overdag en niet thuis: 17 graden.
Thuiswerken, 's avonds en weekenden: 19 graden.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 08:38

Licor schreef:

Hier ook vloerverwarming, maar oud huis, en niet de behoefte om mezelf arm te stoken. Dus in principe dag en nacht 17 graden en als we het een keer echt koud hebben zetten we m een halve graad hoger.
*side note: als de zon erop staat wordt t rustig 21, ook in de winter.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 08:42

Licor schreef:

Snachts op 17
Overdag op 22. We hebben een tochtig appartement en ik ben een koukleum |(

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 12:59

's Nachts en als ik overdag van huis ga, zet ik hem op 16 graden. Hij slaat dan niet aan. Als ik meerdere dagen weg ben op 14, anders slaat hij na een dag wel weer aan als het goed koud is buiten en dat vind ik zonde.
Als ik thuis ben, zet ik hem op 18 of 19 graden.