Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:23

M’n auto mogen ze aan gort rijden. M’n paard niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:35

Needje schreef:
M’n auto mogen ze aan gort rijden. M’n paard niet.

Dan blijf je toch lekker thuis.

Wij zijn met Hercule overal geweest en hebben alles gedaan. Was een wereldgozer. Genoot van met name uit zijn comfort zone gaan. We waren erg voorzichtig en hij nog wel meer. Juist omdat we alles deden was hij zo braaf.
De bruiloft die hij ooit onverwacht moest doen in de stad vond ik risicovoller met al dat verkeer. Hij had een goede menner, kende mennen erg goed, dus die bruiloft heeft hij gered, want men paard was niet goed op het laatste moment. Dat in dat drukke verkeer, vond ik spannender want ik was op mijn werk en mijn dochter is last minute door de directeur uit de klas getrokken om te gromen. Hercule deed het fantastisch zoals ik verwacht had. Maar met al dat verkeer had ik het er toch niet op.
Demonstreren is peanuts daarbij. Tja leef het leven en geniet, durf en ga ervoor is altijd mijn motto. Dat bange schiet niet op.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:38

Je klinkt serieus als HC nu :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:02

Wanneer ik zo’n optocht kijk ik hoe ze lopen :D en al aardig wat die het niet zo regelmatig deden. Maar indrukwekkend zo’n stoet. Neem aan dat er transport is voor de paarden die echt kreupel worden. En wat betreft fascisme opmerkingen , don’t feed the trolls.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:16

De Djokovic soap is nog niet voorbij. Hij moet om te spelen in monte carlo ook gevaccineerd zijn.
Dit stond gisteravond in de liveblog van de nos. Ik denk zo maar dat hij daar ook niet speelt.

Ik vraag me toch af waarom hij zich niet heeft laten vaccineren, het is niets medisch want dan was hij vrijgesteld toen in Australië. Je wilt als topsporter toch je titel kunnen verdedigingen lijkt mij.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:22

friezenfan2 schreef:
De Djokovic soap is nog niet voorbij. Hij moet om te spelen in monte carlo ook gevaccineerd zijn.
Dit stond gisteravond in de liveblog van de nos. Ik denk zo maar dat hij daar ook niet speelt.

Ik vraag me toch af waarom hij zich niet heeft laten vaccineren, het is niets medisch want dan was hij vrijgesteld toen in Australië. Je wilt als topsporter toch je titel kunnen verdedigingen lijkt mij.

Dit is toch vanuit welk oogpunt jij kijkt. Jij vindt het logisch om je te laten vaccineren en een ander niet. Hij heeft voor zich zelf redenen om het niet te doen.
Of die redenen nou ‘juist’ zijn of niet maakt dan eigenlijk niet uit.
Die keuze maak je voor jezelf.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:26

Sunnda schreef:
Naskapower schreef:
Ondertussen in Canada

[ Video ]

Ik ben dan vooral zo iemand die denkt: ziet er gezellig uit zo met al die paarden. Wil meteen naar een ranch in Canada op vakantie. :D

De konvoois die gister vanuit Nice en Marseille vertrokken zijn, zagen er ook best gezellig uit tijdens de stop om te eten {:} 8-)
Ben benieuwd hoever ze geraken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:26

Pien dat is toch ook paard afhankelijk hoor. Met Branco de pony van onze dochter zou ik in zo'n stoet zo mee durven rijden. Maar met Hocus, no way. Ik wil graag nog even langer mee gaan :')

Inmiddels op het werk meer druk vanwege corona terwijl degenen die thuis zitten amper klachten hebben ( gelukkig!).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:33

lenaa_tje schreef:
friezenfan2 schreef:

Dit is toch vanuit welk oogpunt jij kijkt. Jij vindt het logisch om je te laten vaccineren en een ander niet. Hij heeft voor zich zelf redenen om het niet te doen.
Of die redenen nou ‘juist’ zijn of niet maakt dan eigenlijk niet uit.
Die keuze maak je voor jezelf.

Djokovic is wel een extreem figuur, drinkt zelfs geen kraanwater aangezien daar volgens hem ook schadelijke stoffen inzitten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:40

In zijn eigen land zou hij daar best wel eens gelijk in kunnen hebben :o
Overigens is de hoeveelheid microplastic die je over flessen drinkt ook schokkend, ik denk er liever niet over na.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:43

Ik geef Djoko gelijk, zowel wat kraanwater betreft als over de vaccinatie :D
't Verschil is dat ik altijd kraanwater drink :')

Weet er iemand of die zelftesten een houdbaarheidsdatum hebben ?
Met 4 collega's een test gedaan en alle 4 postief. :+
Die spullen lagen al meer dan een jaar in die kast, dus misschien zijn ze wel over datum :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:49

De houdbaarheidsdatum er gewoon op, dat is wettelijk verplicht dus is een beetje een bijzondere vraag. Meestal is dat langer dan 1 jaar.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:53

Ze zaten in envelopjes, niet in de oorspronkelijke verpakking.
Volgens mij destijds in het groot aangekocht en dan verdeeld in ' porties ' :P

Zou in elk geval bijzonder zijn. 5 positivo's en niemand klachten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:04

SusanH schreef:
Pien dat is toch ook paard afhankelijk hoor. Met Branco de pony van onze dochter zou ik in zo'n stoet zo mee durven rijden. Maar met Hocus, no way. Ik wil graag nog even langer mee gaan :')

Inmiddels op het werk meer druk vanwege corona terwijl degenen die thuis zitten amper klachten hebben ( gelukkig!).

Tuurlijk, Polie zou ik dit nooit mee doen zoals ik al eerder schreef. Die is altijd in bubbeltjes ingepakt en kreeg de zeer zachte aanpak, en daar deed zij het heel goed op. Een banger haas als zij ken ik niet. Zoals ik al eerder schreef met Polie zou ik net als jij op Hocus verongelukken.

Needje, je vergelijking is te bizar voor woorden. Agree to disagree , punt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:19

Ik moet hier toch wel even smakelijk om lachen zo in de ochtend.

Ik zie hier in Nederland al die Jazzen en andere dressuurprikkers al in een optocht meelopen met vlaggen en herrie. Het wordt in ieder geval een snelle dood. :+

In die landen zijn paarden nog een veel groter onderdeel van het leven en doen ze wel gekkere dingen.
Niets spannends aan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:38

Sunnda schreef:
Ik moet hier toch wel even smakelijk om lachen zo in de ochtend.

Ik zie hier in Nederland al die Jazzen en andere dressuurprikkers al in een optocht meelopen met vlaggen en herrie. Het wordt in ieder geval een snelle dood. :+

In die landen zijn paarden nog een veel groter onderdeel van het leven en doen ze wel gekkere dingen.
Niets spannends aan.

Precies dit dus.

Mijn 1ste rit met Hercule was in Zeeland een buitenrit met de groep van de manege. Onderweg was de normale route opgebroken en er lagen bergen steen met zand. Grote paniek, want o jée de beentjes van de paarden. Ik kwam naar voren met mijn hengstje toen nog (Hercule, die ik net had) en kreeg een boze blik. Totdat ik de mevrouw wees hoe we die hindernis met zijn allen één voor één gemakkelijk konden pakken. Gewoon in stap. Haar paard wilde echt niet en het leek een drama te worden. Dus ik zeg: "hengstje voorop, die doet dit met twee hoeven in zijn neus? ". Dat mocht en in één minuut waren we allemaal aan de andere kant (12 paarden). Ik werd later bedankt, want ik had de buitenrit gered. Onze Hercule had daar zijn vakantie verblijf dus ik zei: "zorg maar goed voor mijn hengstje. En toen mocht hij voortaan 's nachts lekker in zijn eentje naar buiten de kale wei op :)F Gaaf.

In Costa Rico ook paard gereden. Zo gaaf. We deden allemaal Hercule dingen en de begeleider was verbaasd dat ik zo genoot en niet bang was. Die pony zat ook zo perfect in zijn kop. Heerlijk, door de rivieren, onder de waterval door, langs de richel (poepte zowat in mijn broek met mijn hoogte vrees). We zijn enorme watjes in Nederland . Fantastisch, zo gaaf en mooi.

Sunnda al die hete dressuurprikkers, zoals Polie, daar win je de wedstrijd mee, met die anderen de oorlog _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:43

In Ottowa is de suggestie rond gegaan om het leger in te zetten om de truckers te verwijderen. Daarop heeft een woordvoerder laten weten dat de CAF niet deelneemt in law enforcement in dit geval.

Ik krijg het gevoel dat het water ze tot aan de lippen staat en Trudeau binnenkort concessies zal moeten doen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:52

Mijn vorige bijrijpaard Max was ook zo'n braaf beest. En ik ben geen held. Ooit moesten we een best hoge brug over met een lage reling. En ik dacht echt dit is echt een slecht idee. Het voelde echt dat Max zei kijk maar eens hoe makkelijk dit is. Nou weet ik niet wat hij zou doen in een demonstratie en ik kan het ook niet eens meer proberen Max is in 2018 ingeslapen in Utrecht. Maar dat was echt een top paard.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:01

Pandora2 schreef:
Ze zaten in envelopjes, niet in de oorspronkelijke verpakking.
Volgens mij destijds in het groot aangekocht en dan verdeeld in ' porties ' :P

Zou in elk geval bijzonder zijn. 5 positivo's en niemand klachten.

Op de losse eenheid verpakking moet het ook gewoon staan. Als ze ook uit hun officiele beschermde gesealde verpakking gehaald zijn dan moet je ze sowieso niet gebruiken dan heb je immers geen idee wat er mee geknoeid is. Dat mag ook echt niet zo verspreid worden :n
Dat slaat ook nergens op want alle enkel verpakte componenten eerst uit hun individuele gesealde verpakking trekken en dan in een nieuwe zakjes stoppen is onzinnig extra werk.
Ga er maar vanuit dat je met niet gecertificeerde rotzooi geexperimenteerd hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:09

pien_2010 schreef:
Linkse fascisten Enzino...... _O- ga je lekker.......ga eerst maar terug naar de schoolbanken fascisme is extreem rechts....

“Fascism should more properly be called corporatism, since it is the merger of the state and corporate power.” -Benito Mussolini.

:D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:16

Nou ik hoop toch dat mijn zelftest er weer naast zit heb nu in 1 week tijd al 2 positieve zelftesten gehad. Bij de eerste keer ggd test laten doen en negatief. Had woensdag en donderdag nog een controle test gedaan qat ik overigens elke week doe voor mijn werk. Die waren beide negatief.

Nu dus weer ik snap er geen hol van. Heb ook geen klachten verder.

Vanmiddag dus maar mooi weer naar de ggd

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:17

Ach volgens mij is dit alweer? Jeetje zo ja, wat een pech. HOpelijk blijf je zoals je nu bent en ga je er zonder klachten doorheen Zebrastreep.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:20

pien_2010 schreef:
Ach volgens mij is dit alweer? Jeetje zo ja, wat een pech. HOpelijk blijf je zoals je nu bent en ga je er zonder klachten doorheen Zebrastreep.

Wordt er ook een beetje moedeloos van. Ben gisteren nog aan het werk geweest bij een kwetsbaar persoon en zit mij daar nogal zorgen om te maken.

Heb vanochtend ook flink lopen vloeken :')

Nou ja ggd test staat er voor vanmiddag dus ben benieuwd

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:27

Pandora2 schreef:
Ik geef Djoko gelijk, zowel wat kraanwater betreft als over de vaccinatie :D
't Verschil is dat ik altijd kraanwater drink :')

Weet er iemand of die zelftesten een houdbaarheidsdatum hebben ?
Met 4 collega's een test gedaan en alle 4 postief. :+
Die spullen lagen al meer dan een jaar in die kast, dus misschien zijn ze wel over datum :=

De testen die ik van de overheid had gekregen hadden datum 05-2023.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:54

Zebrastreep schreef:
Nou ik hoop toch dat mijn zelftest er weer naast zit heb nu in 1 week tijd al 2 positieve zelftesten gehad. Bij de eerste keer ggd test laten doen en negatief. Had woensdag en donderdag nog een controle test gedaan qat ik overigens elke week doe voor mijn werk. Die waren beide negatief.

Nu dus weer ik snap er geen hol van. Heb ook geen klachten verder.

Vanmiddag dus maar mooi weer naar de ggd

Geen klachten en de test van de GGD, die leidend is, negatief.
Waarom dan constant blijven testen?