Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 07:37

Ja klopt wel denk ik, ik weet niet waarom ze dat precies doen. Maar de afgelopen 2 jaar heb ik regelmatig eens op de Duitse Vinted gespiekt en er staat vaak bij dat ze het buiten Vinted om willen regelen, via PayPal ofzo.

Ik vind het maar apart. Ten eerste omdat het toch juist handig is via Vinted. En ten tweede dat Vinted dat pikt :=

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 10:31

Marjo schreef:
Als iemand een bod heeft gedaan, betekent dat helaas niet dat ze ook overgaan tot koop helaas.

Maar je zou de broeken wel kunnen reserveren, dan kan niemand anders ze kopen

Dat heb ik dus ook gehad. -O- Iemand had op 5 producten geboden als pakket, maar betaling bleef uit. Enkele keren nog gestuurd of ze nog interesse had, wel gezien, geen antwoord. Ik zou willen dat je die mensen dan ook een review kon geven. Wel bieden, maar niks kopen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:26

Ik heb nu iemand die maten wil van een item wat ik voor €4 erop heb staan. Heb er eigenlijk geen zin in want weet al dat het toch niet gekocht word, is namelijk altijd zo als je moeite moet doen voor iemand. Maar negeren jullie de vraag of zeggen jullie dat je het niet doet?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:28

Zeg je dat je dat niet doet.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:28

Of vragen welke maat ze nodig heeft.
Ik heb wel eens iemand gehad die het vroeg, ik dacht zucht.
Ik vroeg welke maat maar was eerlijk dat het dat niet was.
Ze heeft het uiteindelijk een week later toch gekocht.

Edit:
nu via MP iets verkocht buiten MP om.
Ben ik vergeten verzendkosten te melden.
Niet netjes dat ze daar ook niks van heeft gezegd.
Ik heb het nog niet opgestuurd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:41

Ik kan alleen voor mezelf spreken. Als ik vraag of iemand misschien ergens een lengte van op wil meten, dan is dat omdat ik het niet op de gok durf te kopen. Dus als je niet op wilt meten dan koop ik het sowieso niet. Wil je wel meten dan koop ik het misschien wel :)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:55

Volgens mij ben ik echt te makkelijk in dat soort zaken. Ik meet het gewoon op hoor, ondanks de vraagprijs van een paar euro.

Ik had gister een levering, maar toen ik bij de pakketdienst kwam, konden ze hem niet vinden. Moet vandaag terugkomen. Is weer even spannend dus.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 13:02

Ik vind dat zo irritant als dat er niet bij staat en verkoper ook nog eens mijn vraag negeert om een maat op te meten. Zeker met online verkopen is het juist fijn als je een schatting kan maken hoe een item valt, altijd een gok maar dan is de kans gewoon veel kleiner. Koop graag de voor mij bekende maten zodat ik daar wel een inschatting voor kan maken, maar daar kan iets ook groot of klein van uitvallen. Heb helaas erg lange armen en benen dus voor mij vaak fijn om te weten of iets zou passen of niet. Zelf zet ik altijd overal de maten bij, fotografeer alles gewoon ff met een meetlint erlangs, kleine moeite. En zorg altijd voor veel foto's, niet 1 of 2 waar amper de exacte staat op valt te zien. Scheelt en hoop miskopen :o
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 15-11-24 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 13:05

Ik vraag gewoon wat ik moet opmeten / waarom, zodat ik gericht advies kan geven. En idd, het wordt dan nooit gekocht. Verleden week met een trui gehad, 2 maten genomen, lager bod afgewimpeld en toen was een ander er al mee weg voor de VP.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:46

Nou mijn duitse verkoper heeft nu de advertentie voor me gereserveerd, voor nog steeds €30. Snap niet waarom ze me niet gewoon een bod doet voor die afgesproken 15, ben je dan gewoon echt zo dom of wat..? Als je je bedacht hebt en er toch meer voor wilt ga je niet constant met iemand in gesprek blijven denk ik. Als dit gaat lukken neig ik wel om iets te zeggen over de onmogelijke communicatie

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 20:45

pmarena schreef:
Zam_Cas schreef:
Maar bevestigen kan dan toch gewoon?

Mja soms heb ik daar dan ook geen zin in omdat ik me toch een beetje genaaid voel zeg maar :o

Ik vind het dan niet "alles is okee". Als een shirtje ineens erg verwassen is vergeleken met de foto's.
Of je een kinderbroek koopt maat 12 jaar en hij valt niet eens als 11 (waar je rekening mee houdt) maar zelfs amper als 10 jaar.... dan is het helemaal niet okee. Snap je.

Ik wil dan gerust klikken op een knop die zegt "item ontvangen" maar "alles okee" gaat me te ver.

Soms ben je er dan gewoon even klaar mee Y;(

Dit inderdaad :o
Hier toevallig van de week duplo onderplaten binnen gekregen, met de platen zelf niks mis maar ze zijn smoezelig en ze ruiken naar rook.
Heb ze in een badje sop gegooid en ze zijn nu wel weer schoon en fris maar ik baal wel. Dus laat ik het er gewoon verder bij. :o

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 22:16

Ik wil wat kopen op vinted maar niet via mijn portemonnee, dus gewoon via Ideal. Maar ik kan nergens die optie vinden? Is dit wel mogelijk of moet het perse via de saldo die in je portemonnee zit?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 22:35

Als je wat in je portemonnee hebt staan, dan pakt hij altijd eerst die.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 11:08

Ah was ik al bang voor haha, thx!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 11:14

Ik meet ook gewoon, vind dat ook logisch. Vraag het ook wel eens en dan koop ik het ook als het me aanstaat.
Wat ik niet doe is een foto van mezelf maken met kleren / sieraden, wil gewoon niet op de foto.

En zoals gisteren: bod van een Fransoos van 4,- dat verzend ik niet via Mondial Relay, daar moet ik een half uur voor in de auto.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 11:30

Voor t eerst wat spul tekoop gezet ipv alleen maar kopen haha. Ben benieuwd.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 11:59

Wat hebben sommige van jullie hoge verwachtingen zeg, van moeten reageren en verantwoording afleggen of je iets wel/niet gaat meten.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 12:00

Ik heb toch maar opgemeten. Kreeg een bedankt en toen was het stil. Zoals ik al verwacht had |o

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 12:30

ik vind het heel vervelend als er bij kleding geen maten opgemeten zijn. Even de OTO opmeten is toch zo gepiept.
En slechte foto's....ook bloedirritant. Wil je nou verkopen of niet? Zit nu te speuren bij laarzen, al een paar advertenties gezien waarbij alleen van voren is gefotografeerd en de binnenkant. Lijkt me normaal dat ik de hele laars kan zien, ook (vooral) van de zijkant

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 15:45

Kinke, als je een halve kleerkast erop pleurt, is meten er gewoon te veel aan (althans bij mij). Bovendien, gegarandeerd als je maten opgeeft, er dan nog een vraag naar een andere maat komt.. Ik doe het niet, tenzij gevraagd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:24

Ik krijg eigenlijk nooit een vraag voor een andere maat :)
En mensen zijn er blij mee dat ze weten wat ze kopen.

Ik vind het vooral ook raar eigenlijk, als je er niet minstens 1 maat bij zet.
Al helemaal als in de advertentie iets staat als "niet gedragen want viel kleiner dan verwacht" ofzo.

Dan moet een ander ook maar weer dat risico nemen :?

Toen ik maanden geleden iets voor volwassenen er op zette, werd er ook door het Vinted systeem gevraagd om wat maten in te vullen +:)+
Mag van mij verplicht worden, dat je niet kan plaatsen zonder die maten in te vullen :j

Ik heb trouwens net dit bericht gekregen:

Citaat:
Hey bvm1980,

Je kunt nu ook camera's en accessoires, computeraccessoires, smart home-apparaten, streamingapparaten en andere toegestane artikelen uploaden in Elektronica.

Heb je zo nog iets liggen? Zet het op Vinted om die lade vol tech op te ruimen en ruimte te maken voor wat je echt gebruikt.

En wie weet komt dat extra geld wel van pas voor je volgende upgrade.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:31

foxy80 schreef:
Kinke, als je een halve kleerkast erop pleurt, is meten er gewoon te veel aan (althans bij mij). Bovendien, gegarandeerd als je maten opgeeft, er dan nog een vraag naar een andere maat komt.. Ik doe het niet, tenzij gevraagd.

Nou dat

Ik verkoop ook meer dan 80% voor prijsjes onder de 4 euro en het is me gewoon teveel moeite

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 21:05

Zelf meet ik niets meer na. Iedereen die maten wil, koopt het uiteindelijk toch niet.
Zonde van mijn tijd.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 21:14

Ik meet voor ieder die dat wil alles na. Alleen doet niet iedereen dat.
Ik heb laatst een leuke bloes gekocht.
Maat L van een bekend merk. Blijkt het dus te vallen als een S.
Nou, daar baal ik dus van. Heb er niks aan en kan het weer opnieuw verkopen.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 22:29

Ik meet ook, maar pas als iemand er naar vraagt en dan zet ik het meteen in de advertentie, want kopen doen ze het dan toch niet.