Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:30

bigone schreef:
In arme landen hebben mensen geen geld om de wereld over te reizen. Denk dat dat ook een groot verschil heeft gemaakt in sommige, vooral Afrikaanse .

Ja idd, maar aan de andere kant, ze leven echt hutje mutje met complete families in van die compounds. Ik was in januari in Gambia en die markten zijn net mierenhopen, zo druk.. Maar ja, die huizen van blik zijn we goed geventileerd :+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:32

Sizzle schreef:
Ik hoor net dat de directe collega van mijn man positief is. Hij moest preventief testen om Duitsland in de kunnen. Dus ook weer een geval van geen klachten, toch positief. Ik hoop dat ze geen covid pingpong gedaan hebben.

Een controle test laten doen, kennis van ons had dat ook en bleek bij het controle helemaal niet positief te zijn. Schijnt vaker te gebeuren als er getest wordt zonder dat er klachten zijn

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:41

Lolaliza schreef:
Ja echt bizar Popstra
De epidemoloog uit de link die ik gisteren plaatste die had ook geen uitleg waarom sommige delen zo hard getroffen zijn en oa Afrika veel minder

Een paar weken geleden was er 'n wetenschappelijk artikel gepubliceerd dat Afrikanen beter bestand zijn tegen het virus. Blanken hebben een klein percentage neanderthalergenen die ons kwetsbaarder maken voor covid.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:52

elnienjo schreef:
Lolaliza schreef:
Ja echt bizar Popstra
De epidemoloog uit de link die ik gisteren plaatste die had ook geen uitleg waarom sommige delen zo hard getroffen zijn en oa Afrika veel minder

Een paar weken geleden was er 'n wetenschappelijk artikel gepubliceerd dat Afrikanen beter bestand zijn tegen het virus. Blanken hebben een klein percentage neanderthalergenen die ons kwetsbaarder maken voor covid.

Die heb ik ook gehoord en die is precies andersom :)
Meer neanderthalergen is vatbaarder.. (als het al zo zou zijn)

In een artikel uit de volkskrant staat:
"De relatief jonge leeftijd van de bevolking van Afrikaanse landen draagt vermoedelijk ook veel bij aan het lage sterftecijfer. Het coronavirus kan dodelijk zijn voor jonge mensen, maar over het algemeen bezwijken vooral oude mensen met onderliggend lijden aan het virus. In veel Afrikaanse landen ligt de gemiddelde leeftijd rond de 18 jaar, tegenover bijvoorbeeld 43 jaar in Europa. Ook medische condities die kwetsbaarder maken voor hevige symptomen bij een corona-infectie, zoals diabetes en overgewicht, komen in Afrika vele malen minder voor dan in het Westen." plus dat ze ervaring hebben met bijv Ebola en waarschijnlijn minder makkelijk denken "oh het zal wel meevallen"..
Laatst bijgewerkt door Cer op 03-11-20 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:54

Idd Cer, ik heb hem ook precies andersom gelezen dan elnienjo nu zegt..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:05

Logisch ook, Neanderthalers zaten toch ook voornamelijk in Europa en niet in Afrika.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:08

Volgens mij zeggen jullie precies hetzelfde als elnienjo.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:24

Denk het ook, alleen moet bij haar klein vervangen worden door hoog. Toch?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:29

Sheran schreef:
Volgens mij zeggen jullie precies hetzelfde als elnienjo.

Volgens mij ook.

"Een paar weken geleden was er 'n wetenschappelijk artikel gepubliceerd dat Afrikanen beter bestand zijn tegen het virus. Blanken hebben een klein percentage neanderthalergenen die ons kwetsbaarder maken voor covid."

Dus doordat blanken een klein percentage neanderthalergenen hebben, zijn we kwetsbaarder voor Covid. Afrikanen hebben deze genen minder/niet, maak ik hierop uit. Ik denk dat mensen klein als 'kleiner' lezen, maar volgens mij bedoelt Elnienjo dat niet?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:31

Cer schreef:
Die heb ik ook gehoord en die is precies andersom :)
Meer neanderthalergen is vatbaarder.. (als het al zo zou zijn)

In een artikel uit de volkskrant staat:
"De relatief jonge leeftijd van de bevolking van Afrikaanse landen draagt vermoedelijk ook veel bij aan het lage sterftecijfer. Het coronavirus kan dodelijk zijn voor jonge mensen, maar over het algemeen bezwijken vooral oude mensen met onderliggend lijden aan het virus. In veel Afrikaanse landen ligt de gemiddelde leeftijd rond de 18 jaar, tegenover bijvoorbeeld 43 jaar in Europa. Ook medische condities die kwetsbaarder maken voor hevige symptomen bij een corona-infectie, zoals diabetes en overgewicht, komen in Afrika vele malen minder voor dan in het Westen." plus dat ze ervaring hebben met bijv Ebola en waarschijnlijn minder makkelijk denken "oh het zal wel meevallen"..

Misschien schreef ik het onduidelijk, maar ik bedoel dus dat er in Afrikanen géén neanderthaler zit en in blanken nog 'n klein percentage wat op het gebied van covid in ons nadeel werkt.

Dat de bevolking minder vergrijsd is op het Afrikaanse continent zal zeker ook 'n belangrijke rol spelen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:32

Nou, het gaat erom dat ik dus niet weet waar het Neanderthaler gen zit ... :+
maar inderdaad, meer Neanderthaler is dus vatbaarder, en dat zijn Europeanen.. (en een klein beetje Aziaten)

Edit: Ja dat :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:39

knollentuin schreef:
Sizzle schreef:
Ik hoor net dat de directe collega van mijn man positief is. Hij moest preventief testen om Duitsland in de kunnen. Dus ook weer een geval van geen klachten, toch positief. Ik hoop dat ze geen covid pingpong gedaan hebben.

Een controle test laten doen, kennis van ons had dat ook en bleek bij het controle helemaal niet positief te zijn. Schijnt vaker te gebeuren als er getest wordt zonder dat er klachten zijn

Dat is al gebeurd, hij is arts en heeft de pcr data bekeken.

Dat Neanderthaler verhaal is enkel nog een hypothese. Het werd enkel in het nieuws wat aangedikt alsof dat DE waarheid is.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 18:53

Zoals bijna alles...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:50

De mensen die in die compounds leven zijn wss wel resistent voor veel rottigheid met al die open riolen enz.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:52

Popstra schreef:
De mensen die in die compounds leven zijn wss wel resistent voor veel rottigheid met al die open riolen enz.

Ik denk dat je daar wel een punt hebt. En worden veel minder oud.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:00

Ik kwam vandaag een stuk op het ad tegen dat mensen uit India beter bestand waren tegen corona.
Ik kan het stuk alleen niet meer vinden

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:02

Eens kijken wat ze gaan zeggen in deze persconferentie.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:03

purny schreef:
Ik kwam vandaag een stuk op het ad tegen dat mensen uit India beter bestand waren tegen corona.

Daar is in India weinig van te merken... daar is het flink ellendig

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:03

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:05

secricible schreef:
purny schreef:

Daar is in India weinig van te merken... daar is het flink ellendig

Wilde net zeggen. Het was daar anders behoorlijk heftig.

Maar het was dit artikel https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... uunsysteem

Vraag mij wel af of het aantal doden wel goed wordt geregistreerd

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:05

Vandaag omgerekend elke 30 secondes in Parijs iemand meer met Covid19 besmet, elke 15 minuten iemand meer in het ziekhuis opgenomen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:15

Jeetje, vanaf morgen 22:00 Is alles verboden wat leuk is en mag men nog enkel werken en belasting betalen. Echt bizar.
Morgen maar even goed vieren met de vrienden nu het nog kan. (Wel op gepaste afstand).

Daarnaast mag ook meer geopperd worden dat er goed onderzocht mag worden welke maatregelen goed werken en wat niet.

Zomer waren scholen dicht met als gevolg weinig besmettingen. Scholen weer open en het virus laait weer op. Herfst vakantie geweest en je ziet weer de besmettingen afnemen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:16

Blussem schreef:
Jeetje, vanaf morgen 22:00 Is alles verboden wat leuk is en mag men nog enkel werken en belasting betalen. Echt bizar.
Morgen maar even goed vieren met de vrienden nu het nog mag. (Wel op gepaste afstand).

Daarnaast mag ook meer geopperd worden dat er goed onderzocht mag worden welke maatregelen goed werken en wat niet.

Zomer waren scholen dicht met als gevolg weinig besmettingen. Scholen weer open en het virus laait weer op. Herfst vakantie geweest en je ziet weer de besmettingen afnemen.

En ik ben heel blij dat de scholen open blijven. Vind het wel jammer dat ze niet meer regionaal doen. Ja ze willen dat eventueel gaan doen.. dat vind ik dus wat laf.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:21

Thnx lenaatje voor de link

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:22

Blussem schreef:
Morgen maar even goed vieren met de vrienden nu het nog mag. (Wel op gepaste afstand).

Dus al die mensen die Corona krijgen en eraan sterven/levenslange consequenties krijgen, en al die mensen die nu moeten wachten op hoognodige zorg hebben maar pech want Blussem wil d'r leuke dingen doen? En nog ff gebruik maken van die "maas in de wet" want het gaat morgen pas om 22u in dus nu kan je ff vieren? Dát vind ik pas bizar.

Echt, wat ben jij triest.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 03-11-20 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt