Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:12

astrea schreef:
Moestuin schreef:
Nou dan hoop ik wel dat ze zo netjes is om die verzendkosten terug te betalen… Of krijg je het helemaal niet meer?

Heb wel aangegeven dat ze akkoord is gegaan met de prijs incl verzendkosten.
Maar hoor helemaal niks meer.

Mwa, word het morgen direct bij jou thuis bezorgd zonder problemen zou ik het niet erg vinden....
Dan heb je een beetje benzinegeld betaald en hebt het product zorgeloos in huis

Daan13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:20

Zie het probleem niet zo.

Die collega krijgt misschien wel die 5,- verzendkosten en jij hebt super snel je product in huis met veel minder risico op kwijt raken bij de post.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 20:52

Daan13 schreef:
Zie het probleem niet zo.

Die collega krijgt misschien wel die 5,- verzendkosten en jij hebt super snel je product in huis met veel minder risico op kwijt raken bij de post.

Ik lees nergens dat ze het daarmee super snel in huis zou hebben?
Ik zou ook de verzendkosten terug vragen.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:08

Het maakt toch niet uit of het met verzender a of met verzender b mee gaat.? Het komt bij je thuis.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:31

anca schreef:
Het maakt toch niet uit of het met verzender a of met verzender b mee gaat.? Het komt bij je thuis.

Als ze het dan met een paar dagen in huis heeft zou ik er ook geen punt van maken. Heeft die collega pas over een week een keer zin om het te brengen dan zou ik mijn verzendkosten terug willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:38

anca schreef:

Dus als je kiest voor neem nu een verzendoptie die €3 duurder is, dus A. En ze verzenden met B. Dus €3 goedkoper dan jij hebt betaald voor te verzenden. Dan vind je dit ok zolang dit toe komt? Kom op…

Ik geloof er ook niets van dat de collega de verzendkosten gaat krijgen om het te brengen.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:57

Moestuin schreef:
anca schreef:

Dus als je kiest voor neem nu een verzendoptie die €3 duurder is, dus A. En ze verzenden met B. Dus €3 goedkoper dan jij hebt betaald voor te verzenden. Dan vind je dit ok zolang dit toe komt? Kom op…

Ik geloof er ook niets van dat de collega de verzendkosten gaat krijgen om het te brengen.

Het was dan eerlijker geweest om te zeggen me collega wil het op maandag brengen voor 5 euro.
Vrees ook dat haar collega er niks voor krijgt.
Maar mocht ze het brengen zal ik het eens vragen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:29

Ik zou ook niet zomaar akkoord gaan, ik heb in het verleden ook wel eens betaald voor verzending met brievenbuspakket en kreeg het vervolgens (weken later, na heel lang aandringen) via gewone brievenbuspost.
Dan kan er wel gezegd worden, “je hebt het toch ontvangen” maar het klopt gewoon niet.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 07:30

Ik vind het wel service hoor, gaat niet mee in de grote massa, minder kans op zoek of beschadigd raken. Wat maakt het uit hoe hij van a naar b gaat. Anders was je dat geld toch ook kwijt geweest?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:06

Ik vind het ook niet kloppen als die collega niet die verzendkosten krijgt. Dan krijgt de verkoper dus geld voor kosten die ze niet maakt. En snelle service, garantie dat het niet stuk gaat onderweg, vind ik geen argumenten om het te laten zitten. Het is gewoon niet juist in mijn ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:16

Nou service vind ik het niet. :+ Ik heb ook weleens gehad dat ik had betaald voor een brievenbuspakket met t&t, dus 4 euro oid. Uiteindelijk kwam het aan met een postzegel. Ik betaal toch voor die t&t?
Lijkt mij ook een sterk verhaal dat die collega die 5 euro krijgt. En dat het dan niet kwijt raakt of beschadigt raakt is ook niet echt aan de orde. Ik zou mijn Postnl bezorger meer vertrouwen dan een random iemand. Daarnaast, stel de bezorger komt bij desbetreffende persoon altijd tussen 8 en 10 in de ochtend. Deze collega gaat lekker uitslapen en levert het pakket af om 6 uur in de avond, dus dan heb je het pakket dus niet sneller. :+

Nou ja, veel argumenten genoemd maar hoe dan ook vind ik het niet oké. Het is gewoon je niet houden aan een afspraak en (zeker als je ervoor betaald) dat werkt niet zo.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:22

Ik vind het n beetje afhankelijk van het item zelf en hoe kwetsbaar het is.
Ik had een naaimachine verkocht, 30 km van mij incl verzendkosten.
Eerst niet echt bij stilgestaan dat zo n machine best kwetsbaar is als je geen originele doos enz hebt...
Dus heb ik koper geschreven, dat ik het niet aandurf... ben in de auto gestapt en heb zelf gebracht.
Maar bij items die niet kwetsbaar zijn en afhankelijk van de afstand, zou ik ook mijn bedenkingen hebben.
Laat maar horen ,hoe het dan afgelopen is

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:26

Dubbel. Als je een bod doet incl verzendkosten vind ik niet perse dat het uit moet maken met welke verzender, tenzij je dat er exact bij zet.

Vind het wel creatief, eigenlijk. :+ Je krijgt het thuis geleverd uiteindelijk. Hoop alleen dan wel dat die collega er wel wat voor krijgt.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:58

niet echt een raar iets, maar als je een pakketje verstuurd met een verzendlabel via DHL maar er staat verder geen adres op het pakket. Komt het dan goed?

Ik had het pakket meegeven aan mijn vriend met een brief met het adres die er nog opgeplakt moest worden. Maar hij zei, bij DHL plakken ze dat toch erop }:0 maar volgens mij plakken ze alleen een soort barcode erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:00

Als het goed is staat op het verzendlabel ook het adres hoor! :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:02

Zo morgen even kannetje aspen 2 voor nog geen 20 euro gekocht.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:30

Ik heb ook wel eens iets thuisgebracht wat ik zou verzenden omdat ik zag dat het op de route was naar Ikea bijvoorbeeld. Daar moest ik nog eens heen dus tripje naar voren gehaald.

Nu met gelijk oversteken daar iig geen discussie over mogelijk omdat het verzendlabel al door de koper betaald wordt. Was laatst wel jammer want er moest iets naar Apeldoorn en daar moest ik toevallig ook heen de dag erna.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:34

Ik vind het een beetje spijkers zoeken op laag water. Je betaald verzendkosten zodat iets naar je toe komt. Vervolgens komt het naar je toe. Wat boeit het dan of de verkoper het meegeeft aan iemand met een uniform aan of niet?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:46

astrea schreef:
Heb gisteren een bod gedaan incl verzendkosten.
De dame ging vrij snel akkoord.
Nog vlotter met een betaalverzoek ook direct betaald.
Krijg ik net een berichtje dat ze het aan een collega gaat meegeven die hier in het dorp woont. :(

In dit geval, bij een bod inclusief verzendkosten, ga ik er vanuit dat de daadwerkelijke verzendkosten en de bezorgdienst niet specifiek zijn afgesproken met de verkoper. Dan is dit de prijs voor het artikel bij jou thuis en daar voldoet ze aan, door het mee te geven aan een collega.

Spreek je af dat een artikel wordt verzonden met bijv. PostNL en je betaalt hier 6,95 euro voor en het komt vervolgens op een andere, goedkopere manier bij je thuis, dan is dat niet netjes en niet volgens de afspraak.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:46

Damelza schreef:
niet echt een raar iets, maar als je een pakketje verstuurd met een verzendlabel via DHL maar er staat verder geen adres op het pakket. Komt het dan goed?

Ik had het pakket meegeven aan mijn vriend met een brief met het adres die er nog opgeplakt moest worden. Maar hij zei, bij DHL plakken ze dat toch erop }:0 maar volgens mij plakken ze alleen een soort barcode erop.

Als je een zending aanmaakt door middel van QR code scannen zij deze bij het dhl punt en plakken er dan inderdaad alleen een streepjescode op.

Zelf heb ik weleens gehad dat zo’n sticker eraf ging en het pakket kwijt raakte, zodoende schrijf ik zelf altijd het adres op het pakket.

Wat betreft het wegbrengen ipv verzenden vind ik wel dat iemand hierboven al gelijk had. Als jij aangeeft dat je incl verzenden betaald, maar niet bijv €€€ incl verzenden met DHL, dan moet het niet uitmaken dat iemand het langs brengt, je zou het kunnen zien als privé koerier. Wel vind ik dat die persoon moet zorgen dat het zsm bij je is en niet volgende week pas.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:57

Zou het heerlijk vinden als het persoonlijk bezorgd zou worden, gaat tegenwoordig zoveel mis bij elke dienst…
En waarom zou iets langs brengen kosteloos moeten zijn?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:23

Flying_Angel schreef:
Ik vind het ook niet kloppen als die collega niet die verzendkosten krijgt. Dan krijgt de verkoper dus geld voor kosten die ze niet maakt. En snelle service, garantie dat het niet stuk gaat onderweg, vind ik geen argumenten om het te laten zitten. Het is gewoon niet juist in mijn ogen.

Ik vroeg ook verzendkosten, ook toen ik pakketjes gratis via mijn werk kon verzenden.

Ik verkoop nu haast niks meer omdat ik 13 km moet rijden voor de dichtstbijzijnde dhl/postnl punt en ik niet voor een pakketje speciaal ga rijden (kost mij 4E) en mensen (begrijpelijk) niet een paar dagen extra willen wachten totdat ik een x naar het dorp moet.
Als ik goedkopere dingen verkoop moet er bijna geld bij ipv dat ik er aan verdien dus die geef ik weg op de weggeefhoek.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:34

Maar waarom vraag je daar dan geld voor? Ik vind dat eerlijk gezegd gierig. Ik begrijp best dat als je dichtbij woont dat je het kan brengen en dan overlegd en benzinekosten vraagt ipv verzendkosten. Maar zonder overleg bepalen, ik vind dat onjuist.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:42

Dus stel ik ga naar een paarden evenement en jij rijdt (als onbekende) mee en ik zeg: voor 10E mag je meerijden en jij vindt dat prima, ben je later dan verontwaardigd als ik een leaseauto blijk te hebben en ik gratis reed?

Als ik zeg: voor 7E wordt het bij je thuis bezorgd.. maakt het dan echt uit hoe het dan bij je aan de deur geleverd wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:49

Ja. Als je speciaal rijd om het te brengen. Prima. Maar als jij (of in dit geval een collega) toevallig in hetzelfde dorp is, dan vind ik geld vragen gierig. En het grootste stuk dat hier ontbreekt is overleg. Als ik hier betaal voor levering wordt daar toch echt bpost mee bedoelt. Alle andere opties gaan gewoon in overleg.

Maar dat is eigen gevoel. Als iemand iets koopt en ik zie dat ik in de buurt moet zijn dan zeg ik: Hé, ik ben die dag en dat uur in de buurt. Als het niet te ver omrijden is breng ik het wel even? Dan ga ik daar echt geen leverkost voor vragen. Komop.