[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:22

sanso schreef:
Daar gaan we nooit achter komen quera want ik ga dat gesprek niet voeren.

Nee logisch, maar dat zou hun idiote verwachting zijn.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:59

DezeNaam

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 19:19

Ik moest daarnet heel hard lachen om de mail van mijn tattoo artist... _O- Ze was allemaal 'tips' aan het geven, hoe het in zijn werk ging. Dat je wel iemand mee mocht nemen maar binnen is binnen etc.

Staat er bij het laatste puntje heel droog:
- Breng geen kinderen mee.

_O- Op zich logisch, snap dat je daar geen kinderen wilt maar ik vond het wel grappig. :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:30

Zou vast wel voorgekomen zijn anders zetten ze het er niet bij. Geen idee hoe je erop zou komen dat te doen

Laatst bij begrafenis had iemand ook baby mee. Vond ik ook gewaagd

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:33

Vanochtend in het ziekenhuis voor een niet zo fijne ingreep op de afdeling gyn. Had een stel een koter mee. Ik probeerde in mijn eigen bubbel te blijven, gaat dat joch vlak naast mij met blokken zitten spelen. Flikker op. Het is echt maar goed dat ik geen kinderen ga krijgen. Heb daar echt niet het geduld voor en al helemaal niet als ik niet lekker in mijn vel zit.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:05

Aii vervelend inderdaad! Heb soms van die slechte ochtenden dat ik denk; ben ik blij dat ik geen kinderen heb.

Sterkte!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:33

Op de afdeling waar kinderen ter wereld komen geen kinderen verwachten is ook niet zo realistisch misschien, hoe vervelend en akelig dat ook voor je is als je er voor andere dingen zit.
Vaak komen de oudere kinderen mee om de broer/zus in wording te kunnen zien op de echo.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:34

Maar dan kun je ze toch wel bijhouden? Zeker als je toch ziet dat een ander het niet leuk vindt (is namelijk rete goed zichtbaar bij mij)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:35

Ben toch blij dat ze die afdelingen bij ons ziekenhuis gesplitst hebben. Het 'moeder/kind' centrum zit in plaats A en de gewone gyn in plaats B. Kan nog steeds zijn dat er iemand voor een andere aandoening dan een kind bij gyn B moet zijn en een kleuter meesleept maar het is gelukkig wel zeldzamer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:39

sanso schreef:
Maar dan kun je ze toch wel bijhouden? Zeker als je toch ziet dat een ander het niet leuk vindt (is namelijk rete goed zichtbaar bij mij)

Waar denk je dat die blokken voor zijn :D
Niet om naar kinderen mee te gooien :P

Ik snap het helemaal hoor, maar dat is gewoon niet haalbaar als het niet zo gescheiden is als bij Elnienjo.
Daarnaast kijken wel meer mensen onblij in een ziekenhuis.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 23:06

Ik vind het ziekenhuis sowieso niet zo je-van-het.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 23:15

Ik ook niet, de laatste keer bij de gyn zat ik in de zenuwen of ik een Lis zou moeten (gelukkig niet), maar dat is niet de schuld van zwangere dames.

Je kan nou eenmaal niet van de wereld verwachten dat ze allemaal met onbekende mensen meeleven.
Als je net te horen krijgt dat je oma dood is en voor je in de tram zit iemand reuze lol te hebben met zijn oma dan kun je die daar ook moeilijk de schuld van geven dat ze je zitten te provoceren O:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 23:21

Prairy schreef:
Vanochtend in het ziekenhuis voor een niet zo fijne ingreep op de afdeling gyn. Had een stel een koter mee. Ik probeerde in mijn eigen bubbel te blijven, gaat dat joch vlak naast mij met blokken zitten spelen. Flikker op. Het is echt maar goed dat ik geen kinderen ga krijgen. Heb daar echt niet het geduld voor en al helemaal niet als ik niet lekker in mijn vel zit.

Zo herkenbaar en ik vind de wachtkamer bij de gyn bijna nog vervelender dan de afspraak zelf. Welke afdeling het ook betreft, t is een ziekenhuis en geen speeltuin. Maar ze moeten kind kunnen zijn he, en wij moeten maar niet zo stom zijn om een gyn nodig te hebben voor een of ander :roll:

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 23:39

Shaggy09 schreef:

Gek genoeg kom ik graag in ziekenhuizen, het liefst had ik in 1 gewerkt. Alleen niet in Hardenberg, dat ziekenhuis is echt de hel.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 23:42

Ik heb die ervaring met Almelo :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 23:48

Niobe schreef:
Shaggy09 schreef:

Gek genoeg kom ik graag in ziekenhuizen, het liefst had ik in 1 gewerkt. Alleen niet in Hardenberg, dat ziekenhuis is echt de hel.

Vind ik dus ook, en ik ben er nog wel geboren. :brr:

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 23:56

Oh joh, dat is een meevaller, ik dacht dat er alleen mutanten werden geboren daar :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 00:01

Prairy schreef:

Had ik laatst ook. Moest voor een nieuw spiraaltje en zag er zó tegenop, dan begint er een baby te jengelen en weet je weer waar je het voor doet :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:28

Voor alle zekerheid in spoilertag: Big Bang Theory spoiler. Ook al is het al even geleden dat de aflevering uitkwam :=

Spoiler:
Zucht, ik zit nu de laatste aflevering van Big Bang Theory te kijken en ondanks dat Penny het hele seizoen al stellig beweert geen kinderen te willen, is ze nu toch ineens superblij zwanger. Waarom doen seriemakers dat toch steeds? :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:06

Sizzle schreef:
Op de afdeling waar kinderen ter wereld komen geen kinderen verwachten is ook niet zo realistisch misschien, hoe vervelend en akelig dat ook voor je is als je er voor andere dingen zit.
Vaak komen de oudere kinderen mee om de broer/zus in wording te kunnen zien op de echo.

Helaas kon ik daar gisteren even absoluut geen begrip voor opbrengen. En dan is er dit topic voor om even te luchten, en niet gelijk te horen te krijgen: Het is niet realistisch. Joh, dat weet ik ook wel rationeel gezien. Emotioneel kreeg ik de neiging om inderdaad met blokken te gooien naar dat kind.

Daarom ben ik dus maar zelf opgestaan en weggegaan. Normaal kan ik je inbreng zeker wel waarderen, nu spelen mijn hormonen even mee en heb ik er wat meer moeite mee.

Niobe schreef:
Shaggy09 schreef:

You're weird :+ Maar gelukkig zijn er ook mensen zoals jij die er graag werken, want anders was het best lastig geweest om naar een dokter te gaan of geopereerd te worden :P

De anestesist was trouwens best leuk om te zien, jammer dat ik hem geslagen heb (niet zo hard gelukkig) :') . Niet dat ik er iets mee zou doen aangezien ik zeer gelukkig getrouwd ben, maar toch fijner om een naar een leuke kop te kijken dan een lelijke :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:09

Excuus

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:12

Sizzle schreef:
Excuus

:*

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:18

Soms kun je inderdaad zo op het puntje van je emotie zitten dat een kolibrie al te veel herrie maakt :o

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:15

Niobe schreef:
Voor alle zekerheid in spoilertag: Big Bang Theory spoiler. Ook al is het al even geleden dat de aflevering uitkwam :=

Spoiler:
Zucht, ik zit nu de laatste aflevering van Big Bang Theory te kijken en ondanks dat Penny het hele seizoen al stellig beweert geen kinderen te willen, is ze nu toch ineens superblij zwanger. Waarom doen seriemakers dat toch steeds? :')

Daar was ik ook heel boos over!!

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:40

Ik vind het zo opvallend dat als je kinderen hebt schijnbaar je eigen geluk niet meer telt en je volledig en alleen nog maar moet handelen in het belang van je kinderen. In ieder geval, zo lijkt het te gaan. Want ik lees vaak topics waarin mensen iets willen wat dan volgens de moekes indruist tegen het belang van de kinderen en dan moet je maar gewoon zelf effe 18 jaar ongelukkig zitten zijn tot dat je kinderen groot zijn en je eindelijk weer eens om jezelf mag denken.

Ik zie dat ook bij collega’s. Zijn ze op vakantie geweest en vraag je of het leuk was. Zeggen ze op een soort kindercamping te hebben gezeten waar voor hen geen reet aan was maar ja, als de kinderen het maar naar hun zin hebben hè :roll: Ja joh, jij hebt 100% de kosten en 0% plezier, leuk...