Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:17

Ik had van de week ook een mooie..

Ik ben verhuist en had geen fiets, geen auto, geen niks. Dus online een mooi fietsje gevonden en een afspraak gemaakt om hem op te halen. Adres bleek ietsjes verder te zijn dan gedacht en niet juist aangegeven in de advertentie. Nouja, vooruit dan maar. Wandelschoenen aan en 1,5 uur stappen. Op de terugweg kan ik met de fiets.

Kom ik daar aan. Weet die vent van niks. Blijkbaar was de advertentie van een familielid en de fiets was al een paar dagen eerder opgehaald. Stond ik daar... :+

Gelukkig een hele aardige gozer en hij heeft me met de auto teruggebracht naar de stad :D Heb later die dag toch nog een fiets kunnen scoren. Dit maal maar op 30 minuten loopafstand :')

Lieszje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:39

Dat is balen Cubone!
Wel super lief dat hij je terug gebracht heeft :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:09

Ik heb nu voor het eerst een potentiële koper die per sé een betaalverzoek wil.
Is dit echt wel betrouwbaar?

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:35

Betaalverzoek via Marktplaats is betrouwbaar, ik doe het wekelijks en heb er nog geen problemen mee gehad.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:46

Bij mij had iemand zaterdag interesse in een product maar vond het toch wel wat groot. Kan gebeuren, geen probleem. Ik kon er helaas niets voor haar afhalen dus begreep dat ze het dan niet zou kopen.

Toen vroeg ze of ze het mocht kopen zonder verzendkosten. Ik weer gereageerd dat als ze het zelf kwam halen dat ze het het kon kopen zonder verzendkosten en dat er bij verzending 4,25 bij komt. Was goed, toch maar verzenden. 5 minuten later een berichtje dat ze van de koop afziet. Ook geen probleem. Later kreeg ik van MP een berichtje dat ze een beoordeling had gegeven.

Maandagochtend een berichtje of ze het toch nog mocht kopen van me. Maar dan verzendkosten zonder track en trace, is wat mij betreft goed maar dan wel op eigen risico. Betaalverzoek met 1,66 verzendkosten aangemaakt en binnen 5 minuten had al betaald.

Ik ga het vandaag opsturen en hoop voor haar dat het netjes aankomt. Maar ik ben toch wel benieuwd naar haar beoordeling die ze al zonder koop had gegeven.....

Het gaat trouwens om een paar oorbellen van 15 euro..... :-)

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:48

Jolien87 schreef:

Ja, ik als koper wil voortaan ook niet anders meer. Wil de verkoper geen betaalverzoek sturen dan hoef ik het product ook niet meer :o

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 14:33

xtessax83 schreef:
Jolien87 schreef:

Ja, ik als koper wil voortaan ook niet anders meer. Wil de verkoper geen betaalverzoek sturen dan hoef ik het product ook niet meer :o

Maar betaalverzoek is toch niets anders als ideal?
Of bedoel je met gelijk oversteken?
Want dat laatste vraag ik me af hoe betrouwbaar dat systeem is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 14:51

Het ging echt enkel om een betaalverzoek maar ik had dat nog nooit eerder gedaan dus ik vroeg me meer af hoe waterdicht dat was.
Maar het is inmiddels gelukt. :j

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:56

Ik heb mijn iPhone 8 plus op mp gegooid en al 2 mensen uit Engeland die hem willen hebben, met daarbij de vraag wat het kost om te versturen naar Engeland, heb maar gezegd zoek dat zelf uit :') :') ben benieuwd welke truc er wordt gebruikt

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:40

Ik heb op dit moment veel geinteresseerden (vooral via 2ehands.be) die met een verhaal komen dat ze in het verleden zijn opgelicht en dat hun bank ze had geadviseerd om de verkoper eerst een paar cent naar hun (de koper) over te laten maken zodat ze zekerheid hebben dat de gegeven kloppen.

Zullen daar nou veel mensen intrappen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:52

Blijkbaar genoeg dat ze het blijven proberen...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:26

xtessax83 schreef:
Jolien87 schreef:

Ikzelf werk uitsluitsel met een betaalverzoek van ING zelf. Dan hoef ik tenminste geen bedrag aan marktplaats af te staan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:55

Naaah.. Ik heb twee weken geleden contact gehad met iemand die verschillende dingen van me wilde kopen. Afspraken gemaakt, je raadt het al... Nooit meer wat gehoord ondanks herhaaldelijk vragen of ze me nog iets kon laten weten, ook als ze geen interesse meer had...

Biedt ze nu net op iets anders?!?!
Ik kon het niet laten en heb teruggestuurd dat dat mooi samen in het pakket kan bij alle andere spullen die klaar stonden voor verzending maar waar ze nooit meer iets over heeft laten horen....

:=

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 06:12

Staat er iets op Marktplaats waar ik al heel lang naar zoek ben. Akkoord gegaan met de prijs die ze/hij ervoor wil, hoor je niks meer. -O-
Bericht worden ook niet meer als gelezen verwerkt. Bummer. ;(

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:25

Een boek gevonden op mp in nieuwstaat, stond geen prijs bij dus bericht gestuurd,vrij snel bericht en een hele nette prijs.
Gelijk overgemaakt, weer wat berichten over en weer en vandaag kreeg ik het boek thuis.

* Zoekt de Sinterklaas smiley *

Serieus, wat was het goed ingepakt _O-

Kranten,op z'n minst een hele rol plakband. Het voelde alsof het een Sinterklaas surprise was alleen mocht ik hierbij wel een schaar of mes gebruiken :D

Leuk berichtje terug gestuurd en hopelijk beide een leuke dag.

Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:29

Collega van mij wilde vanavond naar Ajax.
Hij kaarten via mp voor niet zo duur.
Ik zei nog doe het niet dat is oplichting.

Inderdaad betaald en opgelicht.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:33

Afgelopen week een bod gedaan op een nette Anky pad.
stond een foto op van de bovenkant en de onderkant, zag er netjes uit, dus gekocht.

Krijg ik het dekje binnen... staat er aan 1 kant een naam van haar paard op geborduurd. Dat stond natuurlijk niet in de advertentie. |o
Had hem als kadootje gekocht voor een client van mij, maar die hoef ik zo dus niet kado te doen -O-

Op marktplaats reageerde ze niet meer op mijn berichten. Blijkt het ook nog een bokker te zijn, dus daar een bericht gestuurd. Maar hier negeert ze me nu ook netjes.

Bedankt dat je eerlijk bent in het verkopen van je spullen :r
Laatst bijgewerkt door Dani op 09-05-19 08:28, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam eruit gehaald.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:36

Nouja dat is niet netjes.
Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:40

Wat een debiele actie!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:02

Wat triest zeg!!! 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:11

Ze maakt het zoeken zo ook niet heel moeilijk, echt een domme actie idd :n

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:16

Jeetje wat een domme actie zeg, hopelijk krijg jij je geld terug.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:23

Zo, lekker dan.
Hopelijk gaat ze toch nog op je reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:26

Dat is een domme actie.. Hopelijk wordt het netjes opgelost.

Ik word nu even helemaal knettergek van marktplaats. Ik wil mijn zadel verkopen, nu al vijf keer gehad dat ik een afspraak had dat hij opgehaald werd, die op het laatste moment afgezegd werd. Want alle vijf de paarden werden ineens ernstig ziek of overleden... Nu ook een prijs overeengekomen met iemand, hoor je er daarna gewoon niks meer van. Nou ja, dan is het pech als hij weg is.

Wel een super verkoop gehad, had twee rijbroeken te koop die mij te groot waren geworden. Iemand wilde ze beide wel kopen, binnen een half uur prijs overeengekomen, betaald en verzonden. Dat is fijn handelen :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:40

loulou schreef:
Afgelopen week een bod gedaan op een nette Anky pad.
stond een foto op van de bovenkant en de onderkant, zag er netjes uit, dus gekocht.

Krijg ik het dekje binnen... staat er aan 1 kant een naam van haar paard op geborduurd. Dat stond natuurlijk niet in de advertentie. |o
Had hem als kadootje gekocht voor een client van mij, maar die hoef ik zo dus niet kado te doen -O-

Op marktplaats reageerde ze niet meer op mijn berichten. Blijkt het ook nog een bokker te zijn, dus daar een bericht gestuurd. Maar hier negeert ze me nu ook netjes.

Bedankt dat je eerlijk bent in het verkopen van je spullen :r

[ [url=m/jOZS2o.png]Afbeelding[/url] ]

Hier zou ik ook niet blij mee zijn. Wellicht kan een modje helpen oid? Je weet natuurlijk maar nooit! :D
Laatst bijgewerkt door Dani op 09-05-19 07:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam in quote weggehaald.