Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowboy55 schreef:Macs schreef:Dat is het gemiddelde denk ik.
Ik met mijn 1.71 heb volgens de diëtiste 4000 calorieën nodig. Dit krijg ik uiteraard niet (elke dag) op een gezonde manier naar binnenEn mijn streven is dan ook 3000.
4000? Ben je topsporter?
Riddershow schreef:Toevallig gister gelezen (kom ik weer) dat sporten op zich dus helemaal niet handig is om af te vallen omdat je relatief veel energie wil moeten verbranden (wat je ook via voedsel tot je neemt) om ook je vetvoorraad aan te spreken. Dus bewegen is goed en gezond, maar om af te vallen is het niet echt nuttig. Als je het in combinatie doet met minder Kcal inname zal het vast wat sneller gaan omdat je lichaam dan ook energie moeten halen uit het bestaande vetreservoir omdat je inname niet voldoende is.
PS: als het 400-600 calorieën is -> dan is het gewoon erg weinig als je bedenkt dat we met eten in kilocalorieën denken![]()
Daarnaast is spieren hebben wel weer handig. Want spieren gebruiken relatief veel energie om in stand te houden. Maar als jij dus sport om je spieren in stand te houden verbruik je dagelijks iets meer energie (niet persé tijdens het sporten) om die spieren in stand te houden. Dus bijvoorbeeld verbruik je als gespiert persoon ipv 2000 kcal, 2100 kcal om "in vorm" te blijven.