Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

enamorada

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:28

weer mensen die niet kunnen lezen, heel hinderlijk.
Heb een setje te koop staan bestaande uit een oornetje en peeskappen. Nu zijn de peeskappen al verkocht en staat dit drie keer met koeienletters in de advertentie. Overigens stond er ook dat de set voor 25 weg mocht. Krijg ik net een mailtje van iemand die de hele set voor 20 incl. wel wou overnemen. :Z

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:07

guusje_h schreef:
Heb een setje te koop staan bestaande uit een oornetje en peeskappen. Nu zijn de peeskappen al verkocht en staat dit drie keer met koeienletters in de advertentie. Overigens stond er ook dat de set voor 25 weg mocht. Krijg ik net een mailtje van iemand die de hele set voor 20 incl. wel wou overnemen. :Z

Ik ben bang dat er een groep in ons land is die gewoon echt niet begrijpend kan lezen. Geen kwestie van willen, maar (zoals jij ook zegt) van kunnen. En ik ben bang dat die groep groter is dan je zou denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:54

Ik word ook geirriteerd van mensen die denken iets splinternieuw te kunnen kopen voor een fantasieprijs...
Heb je schoenen te koop, 1 keer gedragen....krijg je als reactie 'ja maar ik zoek splinternieuwe".

KOOP ZE DAN OOK NIEUW!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:25

Musiess schreef:
Ik had ooit via een groothandel een hele partij lingerie (nog ingepakt/verzegeld, facature ect erbij) ingekocht en uiteindelijk laten verstoffen in de kast. Dus maar op marktplaats gezet.

Kreeg ik reacties of ze al gedrage waren? En zo niet of ik ze kon dragen tijdens het bevredogen van me zelf en hem dan 'nat' kon opsturen.

Ik heb nog nooit zo lang met ogen op steeltjes naar mijn pc gekeken...

Hihi, ik heb eens in het verleden een webwinkel gehad met o.a lingerie. De rest partij heb ik toen verkocht aan een travestiet. Hij wilde het wel eerst zien en ophalen, maar omdat ik het een beetje eng vond een man die lingerie voor hem zelf kocht, heeft mijn man met hem afgesproken bij de gamma.
Was toch een leuke deal, hij kocht het wel :P

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:11

bridgetF schreef:
Musiess schreef:
Ik had ooit via een groothandel een hele partij lingerie (nog ingepakt/verzegeld, facature ect erbij) ingekocht en uiteindelijk laten verstoffen in de kast. Dus maar op marktplaats gezet.

Kreeg ik reacties of ze al gedrage waren? En zo niet of ik ze kon dragen tijdens het bevredogen van me zelf en hem dan 'nat' kon opsturen.

Ik heb nog nooit zo lang met ogen op steeltjes naar mijn pc gekeken...

Hihi, ik heb eens in het verleden een webwinkel gehad met o.a lingerie. De rest partij heb ik toen verkocht aan een travestiet. Hij wilde het wel eerst zien en ophalen, maar omdat ik het een beetje eng vond een man die lingerie voor hem zelf kocht, heeft mijn man met hem afgesproken bij de gamma.
Was toch een leuke deal, hij kocht het wel :P

Haha had een grappig gezigt geweest.. 2 mannen (waarvan 1 travo) die lingerie 'handelen' bij de gamma. Hihi zie het al voor me sorry :,)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:14

en dan idd ook nog bij de gamma, mannenwinkel :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:15

Lezen is idd heel erg moeilijk voor sommige mensen.
Had op fb een lijst met spullen staan. Er duidelijk bij vermeld dat alleen de genoemde maten beschikbaar zijn. En dat vragen om andere maten geen zin had.
Nou de een na de andere, heeft u die en die maat nog.

Overlal staan prijzen bij (winkelwaarde en uitverkoop prijs zeg maar) en dan onder de hele waslijst reageren met "kosten!!!!!'
Nou lees dan 8)7 , denk ik dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:17

guusje_h schreef:

Maar dan pas je toch de advertentie even aan?
Ik persoonlijk vind het behoorlijk hinderlijk als ik een advertentie open met setje te koop en dan blijkt alleen het oornetje er nog te zijn.
Gewoon nieuwe advertentie aanmaken met oornetje te koop is toch net zo makkelijk? Scheelt beide partijen een hoop onduidelijkheid.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:02

Romy1234 schreef:
guusje_h schreef:

Ik persoonlijk vind het behoorlijk hinderlijk als ik een advertentie open met setje te koop en dan blijkt alleen het oornetje er nog te zijn.
Gewoon nieuwe advertentie aanmaken met oornetje te koop is toch net zo makkelijk? Scheelt beide partijen een hoop onduidelijkheid.

Ehm, ik zei toch al dat ik het drie keer in de advertentie gezet heb?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:04

of even een nieuwe foto met wat verkocht is er niet meer op :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:23

Binnenkort iets bij een kila punt ophalen, ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat. Wou eerst dat mijn pakket naar een punt werd gestuurd maar ik kon mij helemaal niet herinneren dat die winkel in die straat zat. Blijkt hij daar ook allang niet meer te zitten... Nu word hij dus naar een ander punt gestuurd maar waarom staat die ene winkel nog op hun site?

Bezorgd kila alleen op hun punten of ook aan huis?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:24

Kiala bezorgt alleen op kialapunten :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:50

En hoop voor je dat het niet iets breekbaars is :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:31

guusje_h schreef:
Romy1234 schreef:

Ehm, ik zei toch al dat ik het drie keer in de advertentie gezet heb?

Zoals alja al zegt, bedoel ik ook, je kan toch gewoon een nieuwe advertentie aanmaken met alleen het product dat je nog te koop hebt.
Is bedoeld als goed advies hoor, niet beledigend.
Als ik jou advertentie lees zie ik wel staan ja dat de peeskappen verkocht zijn maar staat er nog wel een omschrijving vd peeskappen, dan kan je toch beter de hele omschrijving aanpassen en er alleen info inzetten over het oornetje?

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:49

Arghh ik had tijdje terug speelgoed muisjes bestelt op aliexpress.... Waren twee stuks voor iets van 50 cent... Dus heb drie keer bestelt... Even kort gerekend is dat 3x2muisjes.... Vandaag ontvangen, heb ik er maar drie gekregen...... De katten hier vinden ze wel erg leuk, maar omdat vino graag verzameld had ik er extra meer bestelt zodat Charlie er ook misschien nog een over hield om mee te spelen.
Heb even een berichtje aan de verkoper gestuurd.... Ben benieuwd of ik wat terug krijg.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:55

silvericathy schreef:
Arghh ik had tijdje terug speelgoed muisjes bestelt op aliexpress.... Waren twee stuks voor iets van 50 cent... Dus heb drie keer bestelt... Even kort gerekend is dat 3x2muisjes.... Vandaag ontvangen, heb ik er maar drie gekregen...... De katten hier vinden ze wel erg leuk, maar omdat vino graag verzameld had ik er extra meer bestelt zodat Charlie er ook misschien nog een over hield om mee te spelen.
Heb even een berichtje aan de verkoper gestuurd.... Ben benieuwd of ik wat terug krijg.

Weet je zeker dat het 2 voor 50ct was? Ik lees altijd heel goed de omschrijving door als het niet helemaal duidelijk is. Je mag me de advertentie sturen dan kijk ik even, en als het er echt 2 zijn krijg je ze waarschijnlijk wel toe gestuurd nog. Ze willen geen slechte recensie

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 19:29

Er is nu dus wéér een mailtje binnengekomen van iemand dat er iets niet goed is... Meet ik nou alles verkeer op? :?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 09:53

Nou nu heb ik ook wat, ik had een tijdje terug shabbies gekocht (via de officiële website) maar die pasten niet en dus heb ik ze op mp gezet. Naar mijn weten waren beide schoenen maat 41 want ze waren me beiden echt te groot.

Nu raden jullie het vast al, ik zag zojuist dat ik een mailtje van de koopster had dat 1 van de schoenen maat 40 is en 1 maat 41. In de mail stond direct dat als ik niet met een oplossing kwam ze stappen zou ondernemen en tevens had ik ook direct een mailtje van de moeder van koopster.

Ik heb gereageerd dat ik het erg vervelend vind en dat het mij oprecht niet is opgevallen. Of ze een foto van beide schoenen wil sturen met daarop duidelijk de maat zichtbaar en dat ik het erg vervelend vind dat er direct "gedreigd" moet worden.

Hoe zouden jullie dit oplossen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 10:17

Je bent particuliere verkoper toch? Dan zou ik mij sowieso niet zo snel geïntimeerd laten voelen door de door hen te ondernemen stappen. Overigens zou ik dat ook altijd aangeven. Eén keer ook iemand gehad die met woorden als vot, oplichting en weet ik het wat allemaal mee aan kwam zeilen. Toen heb ik ook even netjes maar zeer duidelijk gemaakt dat ik best wil meedenken aan een oplossing, maar dat een dergelijke benadering mij niet erg motiveert.

Maar ik bied eigenlijk altijd standaard aan dat terugsturen altijd mag. Wel op hun eigen kosten. Geld van de spullen krijgen ze terug als het weer binnen is. Dus dat zou een optie voor je kunnen wezen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 10:18

terug laten sturen....en geld terug betalen.

Je hebt zelf de advertentie gezegd dat ze maat 41 waren , ook al was je onwetend dat het verschillende maten waren. De verkoper kon op afstand niet zien dat het een onpaar is, jij had (ook al verwacht je dat niet) dat wel kunnen zien.

Ik persoonlijk zou ook erg boos zijn, als ik koper was. Als ze een foto sturen, waarop het te zien is, zou ik het netjes afhandelen. Ik weet ook niet wat voor geld er mee gemoeid gaat, maar het zal vast niet om een tientje gaan, dus kan me hun boosheid voorstellen. Probeer het ook van hun kant te bekijken.
Particulier of niet, je hebt ze min of meer een verkeerd beeld gegeven van de schoenen door het neit te vermelden, terwijl je het zelf had kunnen zien. Tenzij je in de advertentie van beide schoenen een foto had van de zolen, waarop te zien was ( te lezen) dat het een onpaar was.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 10:20

Ik was inderdaad ook nog niet erg onder de indruk haha, heb ook aangegeven dat dat er in ieder geval niet voor zorgt dat ik beter wil meewerken :P Ik heb nu eerst om een foto van beide schoenen gevraagd, en ben erg benieuwd wat ze zelf voor oplossing in gedachten hadden wat dat stond er niet bij. Ik zat zelf inderdaad ook te denken aan terugsturen op eigen kosten en als ik ze in dezelfde staat terug krijg als ik ze verstuurd heb dan krijgen ze geld terug.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 10:24

Ik denk dat je het dan op een hele nette manier oplost SuperLiesje. Goed dat je dat doet!

Het risico dat je schoenen koopt die niet passen hoort er bij, of dat gebruikt een krasje heeft, maar dit is iets wat een koper niet kan voorzien.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 10:25

Heeeeel apart SuperLiesje... >;)

Alleen heb ik zo'n idee dat het haast niet kan, 2 maten schoenen bij een officieel verkooppunt.
Maar niets is onmogelijk; laat ze het eerst maar bewijzen.
Ben benieuwd!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 10:26

pas daarmee op... voor hetzelfde geld hebben ze jouw schoenen omgewisseld vo een onpaar dat ze hadden. ok laten ze jou geld terugboeken en sturen ze niets op...

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 10:28

Als echt zou blijken dat het om een on-paar gaat, zou ik het wel zo correct vinden dat de verzendkosten ook voor de verkoper zijn. Tenslotte hoeft een koper daar niet voor op te draaien vind ik. Zij zijn/worden benadeeld door (onbewuste) incorrecte info en hoeven voor deze fout niet op te draaien voor de retourzending.