Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Donna89

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:36

Jaa heel vermoeiend.
Was er ook helemaal klaar mee.
Maar hij heeft hem gelukkig mee genomen. Anders was ik pas echt pissig geweest!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:43

hoi ik heb 2 tv's gratis af te halen op marktplaats staan nu reageert er iemand zo:

hi hllo naam met naam mag ik deze tv''s ophalen als zijn vrij is

stuur mee de adres ik kom ophalen vana avond wacht ik voor u

is dit vertrouwd om zomaar je adres te geven.. of komen ze dan je nieuwe tv bij wijze van jatten? ( ik woon alleen en ook best afgelegen)

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:48

Ehmm. Ik zou het niet doen.
Het mailtje is niet eens fatsoenlijk..

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:51

Ik zou terug sturen dat je niks van het mailtje kan maken.
Kan best zijn dat het mensen zijn die niet goed nederlands kunnen.
Als je het toch wel doen dan zou je moeten kijken of er iemand met jou thuis kan zitten...

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:51

Ik zou geen gegevens geven, alleen al om de manier waarop die persoon typt. :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:52

ik doe het denk ik niet, heb er nog wel eentje heen gestuurd met alleen de vraag "hoelaat wil je vanavond dan die tv's ophalen.." om te kijken of het dan een normaal nederlands mailtje is.

over het algemeen heb ik met mensen die wat ophalen wel goede ervaringen.
Die zijn wel altijd langer actief op marktplaats. deze man net een jaar.

edit
krijg ik als antwoord:

hallo ik kom nu stuur mee de adres.

ik reageer niet meer daarop. bedankt voor reacties, bokt is altijd wel handig voor sommige dingen/tips :)

heb hier wel vaker mee gelezen het blijft een leuk topic.
.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 24-11-13 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:01

Christiene schreef:
ik doe het denk ik niet, heb er nog wel eentje heen gestuurd met alleen de vraag "hoelaat wil je vanavond dan die tv's ophalen.." om te kijken of het dan een normaal nederlands mailtje is.

over het algemeen heb ik met mensen die wat ophalen wel goede ervaringen.
Die zijn wel altijd langer actief op marktplaats. deze man net een jaar.

edit
krijg ik als antwoord:

hallo ik kom nu stuur mee de adres.

ik reageer niet meer daarop. bedankt voor reacties, bokt is altijd wel handig voor sommige dingen/tips :)

heb hier wel vaker mee gelezen het blijft een leuk topic.
.

klinkt best eng.. :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:06

ik vertrouw het niet echt haha dus ik geef geen adres, heb zelfs de advertentie weggehaald. mail wel niks meer terug. gelukkig is het is een hele oude email waar ik verder niks meer mee doe.

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:08

Christiene schreef:
ik vertrouw het niet echt haha dus ik geef geen adres, heb zelfs de advertentie weggehaald. mail wel niks meer terug. gelukkig is het is een hele oude email waar ik verder niks meer mee doe.

Ik denk dat je dan beter de tv`s te koop kunt zetten voor een klein prijsje ofzo?
En nieuwe foto`s..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:14

ik breng ze na het gemeente depo of kringloop denk ik. ik was toch bezig met advertenties dat ik dacht weg is weg.
Ik ga nu inderdaad niet meer dezelfde foto's gebruiken. wat ben ik blij dat ik die 2 waar je mij in de reflectie zag op de tv er niet op heb gezet. :=

edit volgens mij hebben ze verder geen email adrs dat loopt altijd via marktplaats gelukkig. dat is ook vanwege veiligheid ect.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:41

Als ik niet alleen thuis ben maak ik daar geen probleem van.
Had de TV`s al bij de deur gezet zodat het bij de voordeur af te handelen is.
Je hoeft ze niet op de koffie te vragen ! :-)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:48

Christiene schreef:
hoi ik heb 2 tv's gratis af te halen op marktplaats staan nu reageert er iemand zo:

hi hllo naam met naam mag ik deze tv''s ophalen als zijn vrij is

stuur mee de adres ik kom ophalen vana avond wacht ik voor u

is dit vertrouwd om zomaar je adres te geven.. of komen ze dan je nieuwe tv bij wijze van jatten? ( ik woon alleen en ook best afgelegen)

Dit hoeven trouwens niet altijd nare mensen te zijn. Het komt niet echt leuk over als ze opdringerig zijn en slecht Nederlands typen. Maar ik heb het al een paar keer gehad dat het dan gewoon echt aardige mensen zijn die heel blij zijn met de koop/verkoop. Woorden komen nou eenmaal niet altijd over zoals ze bedoeld zijn. Vooral als het dan ook nog gebrekkig Nederlands is.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:58

Met Pearlx eens. Mijn Christ-zadel is uiteindelijk verkocht aan iemand die best gebrekkig Nederlands schreef. Bleek een Duitse vrouw te zijn die net een half jaar in Nederland woonde, enorm leuk mens aan de telefoon (mailcontact ging niet zo vlot dus belde ik maar even). Maar ik snap je voorzichtigheid wel :)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:02

Ja ik dacht ook al, misschien is het een allochtoon die de taal nog niet zo goed beheerst en die graag een tv'tje wilt.

Je kan anders ook zeggen dat hij/zij je even moet bellen voor verdere informatie. :)

Pff wat word ik toch moe van marktplaats...
ik heb 11 dekjes te koop staan, waaronder Anky, BR en HV polo.
De losse prijzen staan erbij en alles samen is €145,-

Krijg ik een mail van iemand dat ze er €50,- euro voor bied en dat ze het dan meteen komt ophalen.

Gelukkig, heb ik via fb een bod van €125,- maar of dat doorgaat.... :')

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:22

Donna89 schreef:
Nou kast is opgehaald.
Kreeg mailtje of ik even mijn nr kon geven want hij kon het niet vinden...
Belt ie, ja ik ben weer naar huis gegaan want je reageerde niet zo snel. (binnen 2 min)
Maarrr ik woon er 3 min vandaan dus ik kan er zo zijn. Nou goed ik wacht wel..
Belt ie na 5 min weer. Jaa ik ben dr (niemand te zien)
Ik zeg nou waarschijnijk sta je aan de verkeerde kant van de flat.
Belt ie na paar minuten weer. Ja ik sta nou aan de andere kant
Bleek hij bij een andere flat te staan!! Moeilijk hoor bordjes lezen.
Half uur buiten gestaan -:(-

Maar hij heeft m mee genomen!
Prima prijs voor gekregen en ik ben er vanaf! :wave:

Zag dat ik nog een fornhuis had liggen in de schuur dus meteen maar foto's gemaakt. Kan die ook op MP

Was dat DE kast?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:55

Ik vind je reactie een beetje overdreven eigenlijk :o

Je zet zelf in de advertentie dat ze gratis af te halen zijn.

Dan krijg je een mail van iemand die vrij beleefd vraagt of ze er nog zijn, en die zegt dat hij ze dan graag af wil komen halen als dat mag.

Dat zocht je toch juist, iemand die ze af wilde komen halen, en dan is het niet goed :? :P

Het is geen heel mooi Nederlands nee, maar dat wil nog niet zeggen dat het meteen tuig is... zeker gezien de mailer heel netjes vraagt of hij ze op mag komen halen en of ze nog vrij zijn.... het is niet dat hij heel bot reageert toch :?

Gratis TV's zijn ook al snel voor mensen van de wat "lagere" regionen natuurlijk... iemand die zijn zaakjes helemaal voor elkaar heeft die wil al snel wat nieuwerwetsers :P

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:05

pmarena schreef:
Ik vind je reactie een beetje overdreven eigenlijk :o

Je zet zelf in de advertentie dat ze gratis af te halen zijn.

Dan krijg je een mail van iemand die vrij beleefd vraagt of ze er nog zijn, en die zegt dat hij ze dan graag af wil komen halen als dat mag.

Dat zocht je toch juist, iemand die ze af wilde komen halen, en dan is het niet goed :? :P

Het is geen heel mooi Nederlands nee, maar dat wil nog niet zeggen dat het meteen tuig is... zeker gezien de mailer heel netjes vraagt of hij ze op mag komen halen en of ze nog vrij zijn.... het is niet dat hij heel bot reageert toch :?

Gratis TV's zijn ook al snel voor mensen van de wat "lagere" regionen natuurlijk... iemand die zijn zaakjes helemaal voor elkaar heeft die wil al snel wat nieuwerwetsers :P

Ik heb dit dus ook meegemaakt, wel gewoon terug gereageerd juist om niet meteen weer op de vooroordelen af te gaan. Via whatsapp nog contact gehad. Het Nederlands was echt zo krom al iets, bijna niet leesbaar en het kwam zeer bot over (kortaf en niet met opening, alsjeblieft etc) Of mij automatisch 'vriend noemen'. "Zeg vriend we hadden wel deze prijs afgesproken he?". Dat ik echt even dacht van "Tja wat moet ik dan toch aantreffen". Maar nu al zo'n drie keer gewoon hele aardige mensen getroffen. Een Indisch stel dat net was gaan samenwonen hier in NL, een man uit Irak en gewoon iemand die nooit goed heeft leren schrijven. Als je niet goed kunt communiceren in een taal dan kom je al gauw raar en bot over, maar het hoeft dus echt niet.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:12

Jep. Het was DE kast. Bedankt nog Bugpluisje

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:31

Donna89 schreef:
Jep. Het was DE kast. Bedankt nog Bugpluisje

*\o/* Whoop Whoop, graag gedaan :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:37

Heb de advertenties maar weer eens vernieuwd :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:59

Fijn dat het gelukt is met de kast!!

Ik vind de reactie op de t.v.'s ook niet zo vreemd. Ongetwijfeld buitenlandse mensen, die nemen heel graag t.v.'s over voor de handel ook!Desnoods had je ook een telefoonnummer kunnen vragen zodat je ze kon bellen om e.e.a. verder af te spreken!

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:13

Ach, als zij tv's willen verhandelen laat het ze doen, misschien hebben ze het geld harder nodig dan een tv, dat kunnen wij niet ruiken namelijk.

En ongetwijfeld buitenlandse mensen vind ik beetje raar, mijn familie is ook buitenlands en wij kunnen ook gewoon ABN meestal zelfs beter dan de gemiddelde nederlander :)
Zou ook iemand kunnen zijn met zware dyslectie die zinsdelen door elkaar haalt.
Rare mensen kom je overal tegen, of het nou gaat om gratis spullen of spullen waar ze veel voor moeten betalen :')
Laatst bijgewerkt door Jadeleigh263 op 24-11-13 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:24

Hier ook eens wat spulletjes op internet gegooid.
Ik lees hier altijd mee en dan denk ik "goh, ik zou ook eens wat te koop moeten zetten" :')

Nu dus 2 nintendo DS spellen, een hoofdstel en een gloednieuwe furby te koop gezet :p
Spullen uit de garage zijn voor een andere keer :p

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:50

Mij cap is gejat helaas, dus net geboden(naja me moeder) op een splinter nieuwe cap mooie foto's ook mooie tas paar keer gebruikt op wedstrijd en het is ook nog ik Nieuwe Niedorp:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:51

Jadeleigh263 schreef:
Ach, als zij tv's willen verhandelen laat het ze doen, misschien hebben ze het geld harder nodig dan een tv, dat kunnen wij niet ruiken namelijk.

En ongetwijfeld buitenlandse mensen vind ik beetje raar, mijn familie is ook buitenlands en wij kunnen ook gewoon ABN meestal zelfs beter dan de gemiddelde nederlander :)
Zou ook iemand kunnen zijn met zware dyslectie die zinsdelen door elkaar haalt.
Rare mensen kom je overal tegen, of het nou gaat om gratis spullen of spullen waar ze veel voor moeten betalen :')

Ik bedoel er ábsoluut niets negatiefs mee juist!! (sorry als dat wel zo over komt!!)
Ik kom regelmatig op rommelmarkten (ook gestaan) en dan 's morgens vroeg liepen er meerdere Turkse/Marokaanse mannen die overal de dingen met een stekkertje eruit zochten :)
Omdat ze in de mail naar beide t.v.'s vroegen leek het mij meest logisch dat het niet voor iemand persoonlijk was.
Ik wilde alleen aangeven dat ik het geen rare reactie vond!