Uitspraken van kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMo

Re: Uitspraken van kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:07

Kindje bij mij op stage, 2,5 jaar. pakt een koikarper boekje, wil die met mij gaan bekijken. naja is goed Haha!
ineens zegt ie zo: kowaku!
ik zo: nee dat is een vis..
die moeder: nee kowaku is een soort koi

*voelt zich dom* Scheve mond

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:40

Hahaha, en daarom loop je nog stage, want daar mag je fouten maken Haha!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:52

haha, wat een actie! zou ook echt iets voor mij kunnen zijn Knipoog

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:05

Vrijdagavond had ik een dwarsfluitconcert in een kerkje. Voor mij zat een klein kindje bij z'n vader op schoot. Keek vrolijk om zich heen en vroeg naar alle religieuze plaatjes enzo.
"Papa?"
"Ja."
"Is dat David op dat plaatje?"
"Waar?"
"Daar" *wijst naar boven naar een plaatje van een man die een harp bespeelt.
"Ja, dat is David."
"Waarom speelt David op de hark?"

Ik lag dubbel, en het jongetje heeft nog een halfuur zitten doorzagen over die David ROFL

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:08

Vanavond een geweldige gehoord Huilen van het lachen

Oom en nichtje gingen konijn kopen. Die man achter hun zei: 'Ga je dat konijn opeten met kerst?' Dus nichtje keek heel boos.
Eenmaal in de auto.
Nichtje: Wat een stomme meneer, je eet toch geen konijntjes.
Oom: Nee wij eten geen konijntjes, maar in sommige landen eten ze dat wel.
Nichtje: Bloos!
Oom: De *volk vergeten* eten geitjes.
Nichtje: Geitjes moeten op de kinderboederij.
Oom: En Chinezen eten zo'n beetje alles, ook hondjes.
Nichtje: poedersuiker chinezen

Huilen van het lachen

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:11

patrick ziet vogels in een figuur vliegen(volgens mij zwaluwen) en zegt hey mama kijk dat zijn lettervogels Huilen van het lachen

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:49

Onlangs was het petekindje van mijn moeder bij ons komen logeren.
Hij vroeg mijn vriend en mij uit over het aantal kinderen we willen, hoe ze er moeten uitzien etc.
Zegt hij opeens: "X, ik hoop dat ze even mooi gaan zijn als jij, maar minder dom" :(:)

Verder deden we dieren raden. Zijn dier was de Tasmaanse Duivel. Het hoeft geen uitleg dat niemand het geraden heeft :Y)

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:25

Rock schreef:
Mijn middelste (2,5) rent net heel hard voorbij met wat boekjes in haar armen:

"Ohnee! Ohnee! We zijn te laat! We moeten snel de boeken inleveren bij de wiebelwoltheek!!!" :oo

_O-

:')

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:09

Mn oppaskindje had ook zo'n vreemde actie..
die heeft nogal teveel fantasie :')
En die vertelde vol trots.. dat wanneer die een scheet zou laten dat de hele wereld groen werd..

Dus ik zeg, oh, dat is niet zo mooi.. dan moet je 'm maar proberen te vangen hé.. want anders worden ook alle bloemetjes groen (hij is gek van bloemetjes :)) )

Laatie een scheetje, nou.. hij wist niet waardie het moest zoeken, meteen naar de bloemetjes toe rennen..
komtie paar minuten helemaal opgelucht vertellen dat iemand anders zijn scheetje wel moet gevangen hebben :)) want de bloemetjes waren nog gewoon goed :')

Gek ding..

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 02:59

Oooh geweldig dit..

Ik zat laatst in een bomvolle trein, vlakbij de deur, en dr zat ook een jongetje met zn vader. Trein stopt, deur gaat open, stapt een Afrikaan of zo (iets heel donkers iig) de trein in, jongetje: OOOOH papaa! KIJJK! Een echte Nederlandse soldaat!!

Hahah :(:)

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 08:30

Een aantal jaartjes terug wilde ik mijn zoontje uitleggen wat links en rechts was. Immers, als je links af slaat moet je je linkerarm uitsteken, toch?
We zitten samen op m'n scootmobiel (heb beperking), hij zat voor me. Ik zei tegen hem; Zo direct slaan we links af, steek je handen maar eens voor je uit, je linkerhand laat vanaf het topje van je wijsvinger tot aan het topje van je duim de letter L zien. Zo kun je zien dat dat je linkerhand is en weet je dat je die moet uitsteken als ik tegen je zeg 'we slaan nu links af'.
Hij doet netjes wat ik vroeg, keek erna en ja hoor, de L van zijn linkerhand. Dus, zegt hij daarna, kijkend naar zijn rechterhand, dan is dit de _| rrrrrrr van rechts....... (zucht)

Bijijijijijna goed begrepen...... hahaha.....

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:32

Hahaha, ik ben echt gewéldige dingen tegengekomen! _O-

Ik heb zelf ook nog wel iets. Het is dan niet echt van kleine kinderen, maar van 2 meisjes van een jaar of 11(?).
Vorig weekend was ik aan het werk(ik werk bij mijn vriends ouders in hun café) en ik stond dus samen met hem achter de bar. Op een gegeven moment komt zijn moeder, die net de handdoekjes in de wc was wezen vervangen, slap van het lachen terug.
De twee meisjes zeiden tegen elkaar:
'Heb je dat stúk achter de bar gezien?'
'Ja, die cowboy, wat een lekker ding!'
'Ja echt een hottie, daar zou ik wel mee achter de bar willen staan!'
En mijn vriend is bijna 20.
Ik kwam echt niet meer bij van het lachen, alleen al de woorden die ze gebruikten. _O-

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:38

Mijn buurjongetje gister na het verhaal te hebben voorgelezen van repelsteeltje:

Buurjongetje: Niemand weet, niemand weet, dat ik rimpelsteeltje heet := :')

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:43

Ge-wel-dig xD

Ik had een keertje dat ik melig was , mijn buurjongentje van 7 jaar was er toen ook bij, ik lachen en lachen om iets wat nergens op sloeg, dus ik zeg zo tegen mijn moeder: haha ik ben me melig, zegt mijn buurjongentje: ik ben geen kameel :Y)

Ik kwam niet meer bij :D

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:47

Oh, over melig gesproken.
Ik was een keer bij mijn buurmeisjes van nu 2 en 4 jaar. Ik nam een hap van een appel, die heel erg melig was. Dus ik zei ook tegen hun moeder: 'Deze appel is wel erg melig.'
Waarop de oudste van de kinderen zegt: 'Melig? Maar hij lacht toch helemaal niet?'
:+

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:53

mijn broertje kan er ook wat van
van de zomer waren we aan het zwemmen
in het zwembad echter ons huis
Hij greep m'n been vast
en zei verontwaardigd ' Je krijgt een
baard op je benen' IK kwam niet meer bij
:P

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:00

Ik en mn zusje hebben een klein meningsverschilletje

Mn neefje van 3

'' Maar jongens, waar is de kerstgedachte nou'' :')

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:10

geweldig om al die uitspraken of gekke actie's te lezen.

ik was echt een snottebellen kindje en hield van klimmen
en voetballen en stoere dingetjes tot dat ik de oude commode
ging beklimmen en het uiteindelijk op mezelf viel.

mijn broer, oud en wijz genoeg jaartje of 16 had zich helemaal
klem gezopen. zo erg dat hij moest overgeven maar hij zou het
zelf wel even op ruimen want het was niet zo erg.
liep hij naar beneden en pakte hij de stofzuiger,
liep weer omhoog en zuigde zijn k*ts hupsakee op .....

we hebben allemaal dubbel gelegen, aangezien hij het zelf niet echt meer kon herinderen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:20

Oh gatver jarco die met die kots. :') Haha die rimpelsteeltje is ook grappig. :D

Mijn neefje (8) was laatst met kerst aan het vertellen over iets grappigs wat hij in een film had gezien. Dus hij zo vet enthousiast: En toen zei die vrouw zo van 'you niet' maar dan in het engels. :')

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 02:15

Toen mijn broer 4 jaar was moest mijn opa (bompie) geopereerd worden aan zijn hart. Tijdens het verteluurtje mocht ieder kleutertje vertellen wat er was gebeurd in het weekend en mijn broer vertelde heel fier dat zijn bompie in de gevangenis (ziekenhuis) zat. De juffrouw wist niet goed hoe ze daarop moest reageren, en keek de volgende dag ook raar naar mijn moeder. Dus toen mijn broertje thuis vertelde tegen mijn moeder dat hij in de klas had verteld dat bompie in de gevangenis zat is mijn moeder toch even gaan praten met de kleuterjuf om te zeggen dat hij ziekenhuis bedoelde. :P

Pas was ik met mijn pony gaan wandelen met haar dekentje op en roept er opeens een kindje van een jaar of 4 "kijk papa een paard met een kledingstuk!"

Toen ik net mijn pony had gekregen kwam mijn buurjongen eens mee naar de manege en ik was maar aan het praten over mijn pony dit en mijn pony dat, en opeens vraagt hij, wanneer wordt jouw pony eigenlijk een paard?

Toen mijn broer 2,5 - 3 jaar was, keek hij altijd naar de Bill Cosby Show, en bij ons waren er echt bijna geen kleurlingen en toen wandelde mijn moeder met hem over straat en kwamen ze een stuk of 4 zwarte mannen tegen en mijn broer roept heel luid: Kijk mama allemaal Bill Cosby's! :P De mannen konden er wel om lachen!

Ik was toen ik 5 jaar was eens naar een koeienboerderij met mijn klasje geweest, en mijn mama vroeg of ik het leuk vond en ik zei: Ja hoor, maar ik vond het wel raar dat al die koeien hun prijs nog aan hun oren hadden hangen!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 04:10

Toen ik nog als cassiere werkte had ik een keer moeder en kind (die kwamen daar heel vaak) aan de kassa. Die moeder is gescheiden van haar man en het kind woont bij haar. Maar goed, moeder irriteerde zich een beetje aan haar dochter en zegt: hou nou eens je mond ja?! Kind: Nee dat hoeft niet want jij luistert ook niet.
Voegt er aan toe: En jij mag van papa geen wijntjes meer drinken waar ik bij ben! Moeder: daar moet papa zich niet mee bemoeien. Dochter: En je mag ook geen jointjes meer roken van papa!

Oeioeioei wat werd die moeder rood! Ze was echt razendsnel weg, en ik zat daar met een grijns hahah. Verraad je kind je ook lekker.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 04:33

Mijn nichtje, die net op haar kop had gekregen waarbij haar moeder zei "ik kan je wel achter het behang plakken". Antwoord nichtje: "gaat moeilijk, er is hier geen behang". Kind is 3.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 07:50

[quote="Yellomofoon"]Toen mijn broer 4 jaar was moest mijn opa (bompie) ... quote]

Wat grappig wij noemde onze opa ook bompie... was afgeleid van bon papa, maar wij konden dat als kind niet uitspreken dus toen werd het bompie :o

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 09:43

Lachen hier :D

Waar ik altijd het hardst om moet lachen is dat ze je gewoon napraten. Zo vroeg ik van de week aan mijn jongste zoontje (net 3 jaar) of hij nog een broodje wilde, zegt hij 'nee, nee en nog eens nee' . Dat roep ik blijkbaar regelmatig :o . En hij was mee naar de paardenwinkel en het werd al laat dus ik zei ' snel in de auto, we moeten naar huis'. Zijn antwoord 'wat vliegt de tijd toch he mam'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:02

Moest een tijd geleden een keer oppassen op 2 jonge kindjes.
Begint er eentje te huilen in z'n bed. Ik kom kijken en vraag wat er aan de hand is. Krijg ik dit antwoord :') :
"Ik ben mijn dimpel kwijt"
En ik ook serieus : "Wie ?"
Geen idee wat ie nou achteraf bedoelde :))