Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dowski

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:57

zondag brado, zie ik daar nog iemand van hier? :D

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 23:49

Goh wat ik nou hier heb gevonden!

Ik zit 12 weken voor stage in Nigeria dus ons dansen ligt even stil. Maar nu kwam ik hier toevallig een folder tegen van de enige 'dansschool' van heel Nigeria. Mijn vriend was toevallig net hier dus we zijn gaan kijken, en leuk joh! Die kerel kan echt wel dansen, en zijn partner ook pview! Voornamelijk latin lessen geven ze, en de salsa ook erbij. Maar zijn techniek in de latin is echt subliem en we kunnen zo veel van hem leren! Dus we gaan komende week iedere dag dansen, technieklessen latin en een paar lessen salsa.

Vandaag voor het eerst wat salsa geleerd en door onze ervaring met dansen konden we alle basis binnen een kwartier. Dus is hij maar gelijk allemaal ingewikkelde figuren met 100 keer draaien erin gaan stampen, pittig hoor! Maar wel heel leuk om te doen en eigenlijk ging het heel goed! Hij geeft de lessen dus wel wat anders dan in Nederland gewent, hij leert je gewoon van alles en gaat maar door net wat ie leuk vind, en toch is het eigenlijk helemaal niet moeilijk te volgen. Heel leuk! Dus hoewel we straks weer een paar weken niet kunnen dansen hopen we toch net even wat dingen op te kunnen pikken, hij geeft echt enorm goed les. En dan kunnen we dat straks weer in praktijk brengen.

Ook geeft zijn danspartner techniek lessen voor vrouwen. Onder andere gewoon heupacties wat zowel mannen als vrouwen moeten, maar ook gewoon net even wat dingen hoe je alles als vrouw net even wat sexier en mooier en strakker kan doen enz, weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar jullie snappen het vast. Dus dat ga ik straks gewoon doen als mijn vriend weer weg is, kan altijd van pas komen in nl als we de boel weer oppakken!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:53

Gaaf zeg! filmpje van maken en op you tube plaatsen ;)

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:18

wauw, dat is tof :j

ik ben gister bij de brado 6e geworden in de Latin, junioren 4 :Y)
en heb daarmee mn eerste promotiepunt te pakken :D

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:44

Klinkt goed Sjapaz ;) !

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:34

Stil hier!

Ik had zaterdag die NK, sjee wat een ramp was dat! :')

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:51

xdniesje schreef:
Stil hier!

Ik had zaterdag die NK, sjee wat een ramp was dat! :')

Zeker stil hier. Leuk dat je er ook was! Hoogvliet is niet helemaal geschikt voor zo'n groot evenement, maar het was een ontzettend gezellige avond! :)

Samen met mijn danspartner ben ik Nederlands kampioen geworden bij de 3e jaars met ballroom en met latin. :o :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:49

Gefeliciteerd Snader!!

@XDniesje: vertel, een ramp? Daar moeten we natuurlijk alles van weten ;)

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:23

gefeliciteerd Snader!! nette prestatie +:)+

6 juni laatste bradowedstrijd van het seizoen, lekker dichtbij huis hier in eindhoven.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:15

gefeliciteerd Sander!

Bij ons lopen de wedstrijden niet zo en we beginnen langzaam onze vinger te leggen op waar dat nou aan ligt.

Verder zijn we bij de huidige dansschool niet zo tevreden. We volgen daar prive lessen en zijn zo'n beetje de enige wedstrijd dansers. Er is geen motivatie. De trainers willen niet met ons doelen stellen en zo. Het is allemaal heel erg van dat losse lessen gebeuren.

Volgend seizoen gaan we daarom naar Cervia in Rhenen. Hebben maandag een proef prive les gehad, om gewoon eens te kijken hoe of wat. En wat een verademing!

We gaan daar op maandag avond de techniek club doen. (bestaande uit meerdere wedstrijd paren op verschillende niveau's. Sommige dingen gebeuren algemeen en andere dingen weer meer individueel, klonk heel leuk allemaal) en daarnaast eens per maand een prive les of zo.

Ik heb er zin in :D

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:31

klinkt inderdaad erg leuk :j

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:09

Gefeliciteerd Snader!
Ik wist wel dat jij er ook was, maar geen idee wie je was!

Shiloh, leuk dat je nu waarschijnlijk wel een goede en leuke dansschool gevonden hebt! Motivatie is zeker een belangrijk dingetje..

Mijn dansparnter en ik waren echt ontzettend zenuwachtig, waardoor we heel de ballroom stonden te trillen op ons benen. We waren dus ook helemaal uit de maat.
Daarnaast kan ik totaal niet tegen lawaai, staan ze met een toeter achter me.. :')

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:59

awh, dat is inderdaad geen goede combinatie van factoren :(:)

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:12

Nee idd..
Wedstrijden zijn eigenlijk totaal niet mijn ding, maar toch blijf ik ze doen. :P
Nu was het ook wel mijn eerste wedstrijd, dus kan ik me beter voorbereiden bij een volgende :)

Ik had die drukte,toeters en geschreeuw echt niet verwacht.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:59

toeters ben ik ook niet gewend :n
drukte wel en schreeuwen is bij de brado ook nog niet veel voorgekomen. Bij de Ntds en Etds wedstrijden is het wel heel gebruikelijk dat de dansers worden aangemoedigd door hun verenigingen.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:03

Shiloh schreef:
gefeliciteerd Sander!

Bij ons lopen de wedstrijden niet zo en we beginnen langzaam onze vinger te leggen op waar dat nou aan ligt.

Verder zijn we bij de huidige dansschool niet zo tevreden. We volgen daar prive lessen en zijn zo'n beetje de enige wedstrijd dansers. Er is geen motivatie. De trainers willen niet met ons doelen stellen en zo. Het is allemaal heel erg van dat losse lessen gebeuren.

Volgend seizoen gaan we daarom naar Cervia in Rhenen. Hebben maandag een proef prive les gehad, om gewoon eens te kijken hoe of wat. En wat een verademing!

We gaan daar op maandag avond de techniek club doen. (bestaande uit meerdere wedstrijd paren op verschillende niveau's. Sommige dingen gebeuren algemeen en andere dingen weer meer individueel, klonk heel leuk allemaal) en daarnaast eens per maand een prive les of zo.

Ik heb er zin in :D

Dan kom je bij ons in de les!
Hoelaat was je er maandag als ik vragen mag :) ?
Ga je ook kijken bij het afdansen of dat niet.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:08

Goh wat toevallig Naomi! Maandag hadden we pas ergens tegen half 10 les...

We kende uuhm, hoe heten ze ook alweer, Leslie en Michael al... Die zien we regelmatig op de woensdag avonden.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:10

Oh , toen was k lang en breed al weer thuis, hihi !
Oke leuk, kwamen jullie dan al eens trainen bij ons ?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:56

Jah bijna elke woensdag avond wel. Heerlijk daarboven, lekker je eigen gang gaan. Super...

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:25

daar heb ik je ook nog nooit gespot :D .
Hoelaat gaan jullie dan meestal trainen :) ?

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 17:36

Gefeliciteerd Snader !!!!

wij mogen 12 juni alweer latin afdansen , heb afgelopen woensdag mn latin schoenen gekregen (A) ..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 17:45

Naomi_Haffie schreef:
daar heb ik je ook nog nooit gespot :D .
Hoelaat gaan jullie dan meestal trainen :) ?

Gewoon tussen 8 en 10. Meestal komen we tegen half 9 keertje binnen lopen. Dat doen we ook nog niet zo lang hoor, sinds januari of zo?

Snowrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:39

Hoihoi,
ik meld me hier ook even. :)
sinds september '08 zit ik ook op stijldansen, dus ik zit nu in zilver. 29 mei afdansen, ik ben nu al zenuwachtig. :=
de jive vind ik het leukst, lekker vrolijk. :D
en de quickstep is echt.. ehm moeilijk. ik vind het lastig om te voelen wat mijn partner nou gaat doen.. hebben jullie daar misschien nog tips voor?

xxx. Snowrose

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:47

lekker dicht tegen hem aan gaan staan en stug niets doen als hij het niet goed aangeeft :')

okee, klinkt gemeen, maar dat kreeg ik laatst tijdens de agentijnse tangocursus te horen; als jij het niet voelt, moet je niet zelf gaan denken wat je zou kunnen doen, want dan leert hij het ook niet hoe het wel moet.

Snowrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:38

Dowski schreef:
lekker dicht tegen hem aan gaan staan en stug niets doen als hij het niet goed aangeeft :')

okee, klinkt gemeen, maar dat kreeg ik laatst tijdens de agentijnse tangocursus te horen; als jij het niet voelt, moet je niet zelf gaan denken wat je zou kunnen doen, want dan leert hij het ook niet hoe het wel moet.

haha, okee, ik zal het eens proberen.. :P
ik heb alleen geen vaste partner, ik dans gewoon met de jongens uit mijn les. (wat er trouwens altijd te weinig zijn, laatst hadden we 3 jongens en 15 meisjes. en nee, dat is echt niet leuk. :n)
maar het is wel zo dat sommige jongens zó leiden, dat je niks anders meer kunt doen dan het goede pasje, dat is zo fijn! al moet ik toegeven dat ik zelfs bij die jongens wel eens het verkeerde doe...
naja, blijven oefenen zullen we maar zeggen. :)