MissJ schreef:Mondig zijn doe je als kind imo maar tegen leeftijdsgenoten, niet tegen ouderen, je ouders, leraren, politie of weet ik wat. Zet een willekeurig tv programma op en zie kinderen van 6 hun moeder uitschelden voor poedersuiker. Op straat is het beeld niet anders. Er lijkt wel een totaal gebrek aan respect te heersen bij heel veel kinderen. En dat is imo een heel slechte ontwikkeling. Het probleem begint thuis bij de opvoeding, en de leraren zitten er vervolgens mee.
Ben ik niet met je eens.
Een beetje van je af kunnen bijten vind ik niet slecht. Ik ben dan wel jonger dan de meeste leraren, maar zodra zij mij respectloos behandelen (en dan heb ik het niet over aanstellerij van mijn kant, maar écht respectloos behandeld worden, want dat gebeurt!) zullen zij een grote mond terugkrijgen. Als ik me in kan houden (want zoals ik al zei, als je me echt tot het uiterste drijf zal ik doorslaan en me niet in kunnen houden, hier wordt trouwens aan gewerkt
) dan zal ik dat altijd redelijk doen en goed beargumenteren. Ik laat me niet respectloos behandelen, en dan kan het me echt niet schelen of iemand elf, twintig of tachtig is.