Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:30

MissJ schreef:
Mondig zijn doe je als kind imo maar tegen leeftijdsgenoten, niet tegen ouderen, je ouders, leraren, politie of weet ik wat. Zet een willekeurig tv programma op en zie kinderen van 6 hun moeder uitschelden voor poedersuiker. Op straat is het beeld niet anders. Er lijkt wel een totaal gebrek aan respect te heersen bij heel veel kinderen. En dat is imo een heel slechte ontwikkeling. Het probleem begint thuis bij de opvoeding, en de leraren zitten er vervolgens mee.

Ben ik niet met je eens. Lachen Een beetje van je af kunnen bijten vind ik niet slecht. Ik ben dan wel jonger dan de meeste leraren, maar zodra zij mij respectloos behandelen (en dan heb ik het niet over aanstellerij van mijn kant, maar écht respectloos behandeld worden, want dat gebeurt!) zullen zij een grote mond terugkrijgen. Als ik me in kan houden (want zoals ik al zei, als je me echt tot het uiterste drijf zal ik doorslaan en me niet in kunnen houden, hier wordt trouwens aan gewerkt Knipoog ) dan zal ik dat altijd redelijk doen en goed beargumenteren. Ik laat me niet respectloos behandelen, en dan kan het me echt niet schelen of iemand elf, twintig of tachtig is.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:31

MissJ schreef:
Dat ben ik met je eens, maar feit is wel dat kinderen steeds mondiger worden, en dat is in mijn ogen echt geen positieve ontwikkeling. En ik ben pas 25, kan je nagaan. Tong uitsteken

Ik ben 15 en ik merk het ook hoor. Kleine kinderen van rond de 6 die k.prutsmuts naar je roepen als je langsfietst. Hier in de nieuwe wijk is nu zelfs een groepje van kinderen van 6/7 die regelmatig met elkaar lopen te vechten enz.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:31

Emilia schreef:
En je wilt niet weten wat een werk dat school oplevert!

Het was zijn proeftijd. Ze konden hem van school trappen zonder een nieuwe school voor hem te zoeken. Knipoog Jongen is een vriend van mij, hij zit nu zonder school, dus hij had zichzelf er uiteindelijk meer mee dan de school hoor.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:32

Ik denk dat kinderen en de jeugd eens moeten leren nadenken. Als ze daar nou aandacht aan besteden Pling
Een beetje leren filosoferen.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:32

Bij ons in Haarlem ook een behoorlijk grote staking, wij werden opgehaald door een school die alle scholen langs zou gaan om zo steeds meer mensen te verzamelen. bij ons kwamen ze al zeker met 200 man aan en daarna doorlopen naar de grote markt, in Haarlem binnenstad!

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/re ... 766703.ece

iedereen die mee had gedaan heeft 14 uur straf op onze school!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:33

14 uur!! Staken is legaal dus wat zeuren ze nouw!!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:34

Mii_Jessica schreef:
14 uur!! Staken is legaal dus wat zeuren ze nouw!!

Wat een onzin?
Je mist onder schooltijd lesuren, en dat is nog altijd niet legaal hoor?
Ga staken in je vrije tijd, zónder reltrappen, dán is het legaal.

Anoniem

arans schreef:
Ik denk dat kinderen en de jeugd eens moeten leren nadenken. Als ze daar nou aandacht aan besteden Pling
Een beetje leren filosoferen.

Filosoferen is iets heel anders dan nadenken. Redelijk en normaal nadenken leer je niet van filosofielessen, dat zou je gewoon van je ouders moeten leren.. opvoeding, heet dat, maar tegenwoordig schijnt dat voor veel stoere jochies en chickies een onbekend begrip te zijn. Clown

Meikevdv

Die stakingen zijn echt populair hier hoor Clown
Ik lig ziek thuis op bed, en alle scholen in Helmond staan op zijn kop.
Ze gaan van school naar school iedereen ophalen en dan staken bij het gemeente huis, bij ons gaat het wel ver hoor, dus overal politie drama etc. Koe heb het allemaal op internet kunnen bekijken Haha!
Mensen van de tv erbij en alles.
Ik vind het nogal nutteloos.
De scholen kunnen echt wel een manier bedenken om de leeringen uiteindelijk allemaal binnen te houden hoor.

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Emilia schreef:
MiloFriendly schreef:
onze school had vandaag wel gestaakt maar een heel groot deel werd nog tegen gehouden door leraren de rest is wel gegaan maar die moeten de gemiste lessuren zaterdag dubbel inhalen

Kijk dat is nog eens origineel! Op zaterdag!! hahaha! Laat ze zondag ook komen!

3 meisje uit onze klas moeten 10 uur nablijven dat redden ze nooit op 1 dag ROFL dus Zondag is dan de volgende optie ROFL

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:35

Snelleedje schreef:
Ja, maar zoals jullie nu van je vrijheid genieten? Dat kan zo gewoon niet verder!
En daarbij, de meesten nemen nu gewoon vrij! Alleen maar om te staken! En ze doen het echt niet om te staken hoor! Nee, ze zijn dan weer een dagje vrij!

Ach kom op, je slaat nu wel een beetje door. Jij hebt nooit gespijbeld? Ik wel. Haha! Als ik betrapt werd kreeg ik straf, en thuis nog een keer Haha! Ik heb echter nooit wat gesloopt. Ik ben het met je eens dat dit echt niet kan, maar de meeste kinderen snappen heus wel dat dit niet de bedoeling is.

Qnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:35

l0veevi schreef:
Die stakingen zijn echt populair hier hoor Clown
Ik lig ziek thuis op bed, en alle scholen in Helmond staan op zijn kop.
Ze gaan van school naar school iedereen ophalen en dan staken bij het gemeente huis, bij ons gaat het wel ver hoor, dus overal politie drama etc. Koe heb het allemaal op internet kunnen bekijken Haha!
Mensen van de tv erbij en alles.
Ik vind het nogal nutteloos.
De scholen kunnen echt wel een manier bedenken om de leeringen uiteindelijk allemaal binnen te houden hoor.

Bij ons ook van school naar school hier in eindhoven althans ze zouden dat doen maar toen had politie het Eckart volgens mij omsinngeld want die regelde dat Clown

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:38

Iedereen verzamelen op school, daarna heeft elke school een rondje gelopen om bij elkaar te komen...
Echt te erg was het Huilen van het lachen
Er rende mensen met verkeersborden weg...
Brand alarm ging af door al het vuurwerk
te veel popo.. Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed..
het is ook niet eerlijk, ik maak al abnormaal lange dagen (4x in de week van half 9 tot 4 uur Knipoog )
ik heb echt geen zin om tot 5 uur op school te zitten hoor Knipoog
er zijn ook mensen die door het donker moeten fietsen dan naar huis, door het platteland enzo Scheve mond

Snelleedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:38

Emilia schreef:
Snelleedje schreef:

Ze zijn inderdaad erg verwend. Wanneer de leraren dan moeten nakijken? Kan eventueel onder de les als de kinderen zelfstandig aan het leren zijn.

Dat kan dus niet, want van de inspectie moeten we activerende werkvormen gebruiken en dan gaat het moeilijk om leerlingen zelfstandig te laten werken.

Dan kan dat ook direct weer aangepast worden door de inspectie.

Leraren kunnen ook een roostervrije dag voor een school inplannen zodat ze kunnen vergaderen.

Hoe stel je je dat voor? Veroorzaakt lesuitval en dan komen we zeker niet aan die 1040 uur!

Een keer een dag lesuitval is niet zo erg! En 1 keer in de maand een ''ATV'' dag? Dat is de oplossing! Ik heb ook 1 keer per maand een ATV dag!

En als we dan toch naar een 40 urige schoolweek gaan, vind ik wel dat de kinderen ook vrije dagen moeten krijgen die ze zelf in kunnen plannen in overleg met de mentor.

hahahahahahaha

Wees blij! Kun je zelf bepalen wanneer je een beetje vrij bent!

Geen vaste vakantie's meer, maar net zo als op bedrijven, alles proberen netjes in te plannen. Het zou een hele grote verandering zijn binnen het schoolwezen maar wel realiseerbaar

En dat is niet vol te houden!! Kinderen hebben die vakantie nodig. Docenten ook!

Citaat:
Je kunt dan toch je eigen vakanties inplannen? Dus heb je nog steeds vakantie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:39

Moirsa schreef:
Iedereen verzamelen op school, daarna heeft elke school een rondje gelopen om bij elkaar te komen...

Maar goed..
het is ook niet eerlijk, ik maak al abnormaal lange dagen (4x in de week van half 9 tot 4 uur Knipoog )
er zijn ook mensen die door het donker moeten fietsen dan naar huis, door het platteland enzo Scheve mond

En nog steeds pik je niet genoeg van je Nederlanse lessen op om een beetje normaal te kunnen typen.. toch apart Knipoog

Qnorp

ja helemaal mee eens ik zit dan 4x in de week van half 9 tot half 4 maar nog et slaat gewoon nergens op Clown

Mii_Jessica

Bij ons is het brandalarm 3 keer afgegaan!!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:40

En de leraren dan?! Knipoog

Qnorp

WildWings schreef:
Moirsa schreef:

Maar goed..

En nog steeds pik je niet genoeg van je Nederlanse lessen op om een beetje normaal te kunnen typen.. toch apart Knipoog

sommige zijn niet zo slim als andere Knipoog

Anoniem

Snelleedje schreef:
Een keer een dag lesuitval is niet zo erg! En 1 keer in de maand een ''ATV'' dag? Dat is de oplossing! Ik heb ook 1 keer per maand een ATV dag!

Met 1x in de maand een ATV-dag mis je met een lesdag van 8.00-16.00 toch flink wat lesuren, dan schiet het totaal toch ook niet op met die 1040?

Moirsa

WildWings schreef:
Moirsa schreef:

Maar goed..

Toch apart dat ik een 9,5 sta op me rapport voor nederlands Knipoog

Qnorp

Moirsa schreef:
En de leraren dan?! Knipoog

die raken in paniek neem ik aan Knipoog

Shayenne93

Ik snap niet dat scholen hun leerlingen niet binnen houden..
Bij ons is gewoon de hele dag het hek dicht geweest..
idd balen voor de leerlinalgen maar zo voorkom je echte stakingen

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:41

ik denk dat deze stakingen voor een groot deel voor de leerlingen gewoon de kick is hoor, bij ons ook iedereen rennen allemaal schreeuwen vuurwerk alles, en de helft wist niet eens waar het over ging Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:41

Abnormaal lange dagen negen tot vier... sorry maar Clown

En die mensen zijn juist het meest actief in de staking, de wereld staat op zijn kop