Noodweer, Wie Heeft Er Schade??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendel

Re: Noodweer, Wie Heeft Er Schade??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:32

Cayenne schreef:
Het was net op het nieuws dat het in het noorden (met name Groningen en Friesland gok ik) het zwaarst gaat worden van allemaal. Dat verwachten ze tussen 9 en 10 uur Scheve mond

Nee toch. Getsie. BEn al niet naar stal gedaan. Even overleg gehad met de boer, die heeft heel lief de stal uitgemest en een gevoerde regendeken op het paard gelegt. Het heeft namelijk met de vorige storm erg gelekt in de box en precies in het midden. Het paard was dus verschrikkelijk nat. Nu kan dat tenminste niet meer maar ik hou mij hard vast. Is niet een hypermoderne boerderij meer en ze hadden het er van het zomer al over om de boel te gaan repareren. Viel bijna van elende uitelkaar. Ik hoop dat het nu niet uitelkaar waait. Anders kan ik nog helpen paarden verkassen en een heleboel schapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:34

Oké, ik woon ook in Friesland. Hoop dat m'n stal morgen nog staat Nagelbijten / Gniffelen

yyy

nyckle schreef:
Hier niks, behalve dat er vanmiddag een auto achteruit reed en dat die vrouw m'n vader niet zag o.i.d. En vervolgens tegen onzo bumper opknalde... En ze karde er gewoon vandoor nog wel Scheve mond
Gelukkig boeit het m'n vader niet zo veel. Zitten trouwens wat deukjes in de bumper, meer niet!

je kunt toch ook niet moeilijk doen als er een deuk in de auto zit en anderen tussen leven en dood zitten als dat zo was zou ik ik wat anders denken Knipoog

er zijn denk ik al wel meer doden die nog niet bekend zijn..

marfiek

De trailer lag vandaag gewoon in 't meer --> erin gereden/gewaaid!! oh...oh... ik ben dus zelf vanavondn iet meer aar stal gegaan...... mocht gewoon echt niet ouders zagen het niet zitten dat ik voor even 10 min wandelen met de auto op de dijk zou gaan rijden.... ze is er gelukkig nog wel even uit geweest.. d'r loopje gehad dus daar ben ik wel blij om Lachen

Julia

Dan hopen we dat dat niet gebeurd Wendel.
Zou wel erg rot en chaotisch zijn als je in dit vreselijke rotweer paarden en schapen moest gaan verkassen. Scheve mond

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:35

@ nyckle :
Ja dat hoop ik ook van de mijne. Nagelbijten / Gniffelen

__sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:35

Hier ongeveer 3-4 bomen om in de wei, 1 in de tuin, en de trailer ging uit zijn eigen rijden! Een dorp verderop een boom op een auto..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:36

Jen33 schreef:
nyckle schreef:
Hier niks, behalve dat er vanmiddag een auto achteruit reed en dat die vrouw m'n vader niet zag o.i.d. En vervolgens tegen onzo bumper opknalde... En ze karde er gewoon vandoor nog wel Scheve mond
Gelukkig boeit het m'n vader niet zo veel. Zitten trouwens wat deukjes in de bumper, meer niet!

je kunt toch ook niet moeilijk doen als er een deuk in de auto zit en anderen tussen leven en dood zitten als dat zo was zou ik ik wat anders denken Knipoog

er zijn denk ik al wel meer doden die nog niet bekend zijn..

Zaten wij daar over te piekeren dan?
Néé... Er stond toch ' het boeit mijn vader niet zoveel ' Knipoog

Wendel

tja wat moet dat moet. Hoop inderdaad dat ik er niet meer uit hoef, maar als het wel gebeurt kan ik de beesten niet laten lopen.

Vesper

Een windstille dag.. Heerlijk Clown

Jeetje, wat een problemen allemaal zeg.. door die stomme wind.
Hier op Texel is het ook enorm erg. Scheve mond

Splash_

Hier lekkage alleen.

Op mijn werk, schiphol, behoorlijk wat kapotte toestellen gezien Nagelbijten / Gniffelen En heel wat pogingen tot landen die vlak voor de touch mislukten en toch weer in de wolken verdwenen.

Spooky dagje.

Demone

Grunn en Fryslan he, zal dan ook wel een stukje Drenthe meekomen, help.. Tong uitsteken

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:37

Dak van de overburen (bij ons bedrijf) is op onze auto gewaaid...

Anoniem

Flew schreef:
@ nyckle :
Ja dat hoop ik ook van de mijne. Nagelbijten / Gniffelen

Idd... Zou niet best zijn als m'n stal morgen weg was!
* Hoopt op Zomer Haha!

CarinaR

mijn stal staat nog, is een lichtplaat vanaf, paarden staan nu op t achterste land, dan maar nat, beter dan in een instortende stal staan.... stal van de buren is helemaal verrot, dak eraf, muren scheef, stal daarnaast ook platen eraf en tuinhuisje helemaal met de vloer gelijkgemaakt!
Ik ben zooooo bang

_Emm_

bij ons stort volgens mij nu echt alles in elkaar...

Er zijn bij 3 schuren meerdere golfplaten van het dak gewaait, er zijn hekken omgewaait, 3 grote schuifdeuren zijn losgekomen van de grond (zitten normaal ook vast aan de grond) Dus daar hebben we bij 2 'boomstammen' voor gelegd(geklemd tussen paaltjes) en bij 1 hebben we er maar de trekker voorgezet...

Ik vind het ook doodeng voor mijn paardje, die staat nu in een schuur waar er golfplaten afgewaait zijn, maar ergens anders kan hij niet heen. Naar buiten is helemaal geen optie vanwege rondvliegende dakplaten...

Mijn broer zit nu in de bios in de Arena. Hij is vanaf vanmiddag op het station en kan dus niet naar huis. Nu heeft hij maar besloten naar de film te gaan, heeft hij wat te doen en zit hij warm en droog.

Ik kan echt niet slapen tot het over is...

Muzefee

Lees allemaal raar nieuws, oa over een boederij die volledig weggeblazen is. Maakt mij wel bang Verward Onze boederij heeft de pannen niet meer heel vast liggen, 1 zuchtje wind en die gaan er vanaf, met alle gevolgen van dien Boos!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:38

Bloos! ooh ooh.. ik hoop dat de paarden een beetje kunnen relaxen vanacht.. en dat de trailers heel blijven..

bij de buren lag de schutting verderop, onze schutting extra vastgezet, brandweer overal...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:39

Juultj schreef:
Cyntje schreef:
Ik ga dadelijk denk ik wandelen Tong uitsteken

Wandelen? Wegwaaien bedoel je? Nagelbijten / Gniffelen
Tip: Kijk uit voor rond vliegende materialen. Haha!

Uhm ik heb mijn bril op Cool

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:39

Mm hier vliegen er steeds dingen rond die dus van de zolder van de garage komen, nouja het is nu geen zolder meer maar een opendak garage.
Ook heb ik gehoord dat de trampoline weer een stuk verder de tuin ingevlogen is.
Op het moment zijn we belangrijke spullen uit de garage aan het halen en binnen aan het neerleggen.
Er zijn nog een paar platen van een ander schuurtje afgewaaid.
Ook vliegen er dakpannen voorbij die niet van ons zijn, dus is iemand dakpannen kwijt ze zullen waarschijnlijk wel hier liggen..Clown

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:40

Mijn oom is metreoloog bij het KNMI dus dat komt in dit geval ERG mooi uit Haha!

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:41

Djaleesa schreef:
Heeft ie er niks aan over gehouden ?
Aardige politie`s Lachen

Nee, alleen chagrijnig Pling Omdat een belangrijk stuk school werk nat is geworden ..

marfiek

Welshfanatic schreef:
Lees allemaal raar nieuws, oa over een boederij die volledig weggeblazen is. Maakt mij wel bang Verward Onze boederij heeft de pannen niet meer heel vast liggen, 1 zuchtje wind en die gaan er vanaf, met alle gevolgen van dien Boos!

1 zuchtje wind? nou op dit moment is het wel meer dan dat. dus hou je vast!!

Jeetje wat een dingen zijn er gebeurd = niet best.. morgen wrs een hoop puin ruimen en hier in 't westland een hoop nieuwe ruiten zetten in de kassen

_June

De bomen in onze tuin staan helemaal scheef.. ben benieuwd of die het vanavond overleven.
Anders liggen ze dalijk bij de achterburen in de tuin Ach gut

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:43

Een vriend van mij werkt in de kas midden in het kassengebied van Heerhugowaard. Daar zijn ze vanmiddag ook gestopt wegens rondvliegende voorwerpen. Levensgevaarlijk tussen al dat glas.