Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:43

Mensen. Even rustig aub...

Ik heb net via, via een andere kant van het verhaal gehoord waaruit blijkt dat de situatie allemaal redelijk mee lijkt te vallen. Ivm privacy en regels e.d. kan ik er niet veel meer over kwijt helaas.

Het lijkt me zeer verstandig om voorlopig het hoofd koel te houden en vooral te kijken of we die tante kunnen vinden. Zij is waarschijnlijk een heel stuk beter op de hoogte van de situatie (van beide kanten!) dan wij en heeft ook juridisch gezien heel wat meer in de pap te brokkelen, zeker als ze ook voogd is.

Het lijkt me dus verstandig om te wachten met persberichten e.d. tot we iig die tante gesproken hebben en wat meer duidelijkheid hebben. Wat ik tot nu toe gehoord hebt strookt namelijk helemaal niet met wat er in dit topic te lezen is. Bedenk aub dat _ieder_ verhaal twee kanten heeft, ook dit verhaal.

Chantalleke

Jongens volg nu het hele topic en heb momenteelalles bijgelezen!!

Woon op 20 ,minuten rijden van Limmen af dus als ik daar wat moet doen ff een PB tje!! Anders moeten jullie CHica PB en voor mijn mobiele nummer!Ik wil jullie graag helpen met dit soort dingen want dit kan niet langer!Het is omdat ik te werk moet. Maar gerust bellen als het nodig is

Menno

Is het niet verstandig een nieuw topic te openen?

Een met acties die gedaan zijn en nog gedaan moeten worden? In dit topic raak ik het overzicht kwijt. Iedereen is ergens mee bezig, iedereen roept door elkaar. Berichten lopen langs elkaar heen.

Laten we eens beginnen met een goed overzicht van stand van zaken bij onszelf, voordat er verdere acties ondernomen worden.

Een goede organisatie is het halve werk.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:44

Ik heb net Nath een pb gestuurd, hoop te kunnen achterhalen wie haar tante is...

Sylvia

Menno schreef:
Is het niet verstandig een nieuw topic te openen?

Een met acties die gedaan zijn en nog gedaan moeten worden? In dit topic raak ik het overzicht kwijt. Iedereen is ergens mee bezig, iedereen roept door elkaar. Berichten lopen langs elkaar heen.

Laten we eens beginnen met een goed overzicht van stand van zaken bij onszelf, voordat er verdere acties ondernomen worden.

Een goede organisatie is het halve werk.

Mee eens

MarijeR

Ik heb gehoord dat de school via een notaris aan de gegevens van de voogd moet kunnen komen...
Weet iemand of de school daar al mee bezig is?
Laatst bijgewerkt door MarijeR op 04-06-04 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:45

Nathalie schreef:
Trouwens, nog iets, toen mijn vader lotte's vader aan de telefoon had, hoorde hij Lotte schreeuwen op de achtergrond "Help me!! Help me dan!!!! Ik moet hier weg!!"

Weetniet of het wat uitmaakt, maar kan geen kwaad om het iig even te melden...

Daar krijg ik het even heel erg koud van.

Ik denk dat gewone smsjes sturen op dit moment geen zin heeft. Ze zal de telefoon niet zelf in handen hebben, en het is voor haar vader natuurlijk heel makkelijk om zelf je telefoon een keer over te laten gaan.

De manier die ik beschreef, haar vader min of meer 'dwingen' om Lotte te laten bellen, lijkt mij het beste om duidelijkheid te krijgen. Is het een goed idee om de vader van Natalie dat gesprek te laten afhandelen?

sjokkemeule

Zow, server crsh bedwongen, kan de boekhouder weer heerlijk zichzelf uitleven.

Tja, wat kan ik nog doen / zeggen? Laten we ons richten op FEITEN niet gaan speculeren.
Inmiddels is iedereen van politie e.d. echt al op de hoogte. Denk dat bokt.nl nog nooit zo in de belangstelling heeft gestaan. Ik denk dat we even moeten bezinnen nu. Ik begrijp wel dat we allemaal over de toeren zijn enzo. Ik ben normaal een nuchter mens, maar reageer wel eens impulsief, vandaar dat ik de politie, en d ehele mikmak ook onmiddelijk belde. Ik heb ook steeds gezegd dat wij PREFENTIEF bezig zijn.

Wij moeten allereerst erachter komen HOE het met Lotte is, en OF ze wel naar huis wil. Ze moet ECHT UIT EIGEN wil terugwillen. Hoe idioot dat ook mag klinken. Ik wacht nog op 2 telefoontjes, en dan ben ik =voorlopig= door de middelen heen. Maar laten we in godesnaam GEEN heksenjacht ontketenen !!! Vergeet niet die vader is ZIEK. Was altijd al een beetje "labiel" wat ik uit het verhaal begreep, maar hij doet ehm, wel, rare dingen, laat ik het zo zeggen. Goed hij zet Lotte geestelijk onder druk, maar een misdrijf is nog steeds NIET aangetoond, dus laten we hopen dat dit heel goed gaat aflopen.

We kunnen wel haar verblijfplaats proberen te achterhalen enzo. Maar ik denk dat RECHTSTREEKS contact prioriteit 1 heeft.

niet?

Mercury

Ik denk dat menno gelijk heeft. Zo gaat het niet.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:46

Aangezien hier alles een beetje te snel gaat allemaal even een herhaling van wat Bart heeft gezegd.

BartVB schreef:
Mensen. Even rustig aub...

Ik heb net via, via een andere kant van het verhaal gehoord waaruit blijkt dat de situatie allemaal redelijk mee lijkt te vallen. Ivm privacy en regels e.d. kan ik er niet veel meer over kwijt helaas.

....

Wat ik tot nu toe gehoord hebt strookt namelijk helemaal niet met wat er in dit topic te lezen is. Bedenk aub dat _ieder_ verhaal twee kanten heeft, ook dit verhaal.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:48

Jeetje, ik ben 'even' mijn paard gaan doen en val er midden in. Het laatste wat ik las, was dat ze dus toch weg is Scheve mond

Ik ben het wel een beetje met Bart eens. Ik vind het ook link om dit maar op zijn beloop te laten en te zien of ze ooit nog terug komt, maar het via de media spelen lijkt mij een héél slecht idee. Ik denk niet dat Lotte dit ons in dank af gaat nemen.

Wat we wel moeten doen is proberen erachter te komen waar ze is en of ze terug wil. De beste methodes lijken me dan niet de media, maar 'gewoon' via de instanties die daarvoor bedoeld zijn. Ook al gaat dat erg moeizaam, ik denk wel dat we het Jamy dan niet onnodig moeilijker maken dan het al is. Ook is het zaak de tante te bereiken, zij kan ons wrs een hele hoop meer vertellen en kan ook meer voeten aan de grond krijgen bij de instanties.

Wat is precies de gedachte achter het persbericht (heb em niet kunnen lezen)?

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:49

Oke, wat als we nu wachten totdat we zelf wat van Lotte horen (als we morgen nog niks gehoord hebben dan moeten we idd weer verdergaan). Ze zit namelijk in het vliegtuig en heeft niet de gelegenheid om te bellen. Misschien belt ze iemand van bokt morgen wel met de mededeling dat alles goed gaat etc. Ze zal dat heus wel doen, want ze weet dat wij ons hier zorgen maken.

Echt, want als we dit doorzetten terwijl er niks aan de hand was....dan brengen we echt veel schade aan.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:50

Ik snap wel dat Bart niet veel kwijt kan maar ik ben toch wel benieuwd met wie hij contact heeft gehad... Het zou mij (en iedereen) denk ik zeer gerust stellen als wij ook wat meer weten...

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:50

Kan iemand alle acties die gedaan zijn even vermelden in een nieuw topic, waar ook komende acties in vermeld worden?

Laten we dit topic dan gebruiken om te brainstormen en het andere topic echt voor de acties gebruiken.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:52

Menno, open even een topic. Dan blijft het overzichtelijk...

Ann

Ik ga met Bart mee, we kunnen op het moment niets doen en het is aan de tante van Lotte om evt. actie te ondernemen, als zij daar hulp bij nodig heeft van ons, kunnen we altijd nog iets op touw zetten.

Cody

Misschien raar gedacht maar is een kort berichtje via de wereldomroep geen idee? We zouden dan kunnen aangeven dat we bezorgd zijn, en graag in contact willen komen met Lotte, haar tante in Groningen of haar oom in Brazilië. Dan houden we het bij onszelf (niet: de vader heeft haar ontvoerd, maar WIJ zijn bezorgd) en kunnen we misschien te weten komen hoe het met Lotte is?

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:53

Ik denk dat de enige actie die nu ondernomen moet worden, het vinden van haar tante is, precies zoals Bart al aangaf in zijn berichtje.
Het verhaal heeft 2 kanten en als Lotte idd zoveel kontakt heeft met die tante, zal die zeker wel de gepaste maatregelen nemen.

rode_kool

Eest zelf proberen zo veel mogelijk informatie te winnen, en zo veel mogelijk contact met familie en vrienden van haar.
Ik denk dat je daarmee al heel ver kan komen, maar als je gaat denken aan het terughalen anar Nederland, heb je toch wel wat meer nodig dan een paar bokkers die kei hard hun ebst doen om te helpen.
Misschien is de media dan toch een goed idee.
Ik bedoel, bijna iedereen kijkt naar de tv, luisterd wel eens naar de radio, en noem maar op.
Maar dat is nu misschien nog te vroeg.

Wat is er inmiddels allemaal bekend?
Zet dat iig al op een reitje, dat is erg handig, want het word nogal rommelig nu, en 2 seconde niet kijken, en er zijn weer 4 berichten bij...

leentje

ik werd spontaan misselijk toen ik net zag hoeveel pagina's dit topic er had bijgekregen Huilen en ik heb nog moeite om het te bevatten

Ik wil ff iedereen bedanken die zich keihard inzet en ingezet heeft voor Lotte. Dat er nog mensen zijn die heel wat voor elkaar over hebben, zelfs al is het een "vreemde", bewijst Bokt maar weer eens.

Ik ben pas aan pagina 30, dus ik ben nog even zoet met bijlezen, maar alvast deze twee dingen:
*wbt vlucht naar Parijs als dat dorpje zo ver van Parijs af ligt: mogelijk was er geen rechtstreekse vlucht van op Schiphol naar Marseille of iets dergelijks, en hebben ze in Parijs nog een binnenlandse vlucht of de TGV ofzo genomen
*wbt Lotte en kabaal maken op Schiphol, het vliegtuig, ... als haar vader haar mee het huis uitgekregen heeft (waarom is ze niet gewoon weggelopen?), mee naar Schiphol gekregen heeft, ... heeft hij haar misschien ook iets verdovends/kalmerends kunnen toedienen... dat was waar ik bang voor was toen ik haar waarschuwde om van haar vader geen eten of drinken aan te nemen rond deze periode Scheve mond

mikkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:54

Cody schreef:
Misschien raar gedacht maar is een kort berichtje via de wereldomroep geen idee? We zouden dan kunnen aangeven dat we bezorgd zijn, en graag in contact willen komen met Lotte, haar tante in Groningen of haar oom in Brazilië. Dan houden we het bij onszelf (niet: de vader heeft haar ontvoerd, maar WIJ zijn bezorgd) en kunnen we misschien te weten komen hoe het met Lotte is?

ja dat vint ik wel een idee dat wou geen kwaat kunnen

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:54

Het lijkt mij interessant te horen wat voor contact van Bart heeft. Behalve Lotte en haar vader zal er niemand weten hoe het echt toegaat daar in dat gezin (behalve misschien die broer) en die vader vertelt overal mooi weer, en Lotte's kant weten we. Ik geloof best dat Bart niet zomaar wat zegt, maar met bv. mishandelingen heb je dat ook. "Ik kwam dagelijks over de vloer en nooit wat van gemerkt" kan heel goed, want dit soort dingen brengt een gezin niet naar buiten...
Laatst bijgewerkt door 796285 op 04-06-04 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:55

layla d schreef:
Echt, want als we dit doorzetten terwijl er niks aan de hand was....dan brengen we echt veel schade aan.

Tja, wel, dan zal ik wel bij de AIVD op matje moeten komen, maar we kunnen dan WEL zeggen dat wij iig voor een medemens zijn opgekomen. Stel dat er WEL wat gebeurt met haar, kan ik mijzelf niet vergeven dat ik d8 van het zal allemaal wel....

Na sta ik es voor "officiele" instanties in mijn hemd, sta ik wel vaker *LOL*

Nathalie

Zover ik weet is Lotte onder begeleiding van de politie in de auto gestapt naar Schiphol. Wegrennen heeft dan sowiezo weinig zin.

Menno

Willen jullie de akties die gedaan zijn en nog gedaan moeten worden in dit [AM] AKTIEPUNTEN JAMY / LOTTE topic plaatsen?

Zo houden we een goed overzicht Knipoog