Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 10:39

cursebreaker schreef:
Ik irriteer me nog steeds aan het feit dat er zoveel kopjes/sub categorieën weg zijn uit ons forum. VOEDERTIJD voor mij specifiek oa word echt enorm gemist. Merk ook dat er nauwelijks nog actieve topics zijn mbt dit onderwerp, want alles raakt ondergesneeuwd bij LZP. Echt zo ontzettend jammer -O- Haalt voor mij soms echt zo enorm de zin weg om gezellig te 'bokken' - als niet meer paarden eigenaar. En ja ik snap dat het in basis een paarden forum is, maar bokt was ook altijd 'meer' als dat, wat zeker voor de mensen die geen paarden eigenaar meer zijn maar wel onderdeel willen blijven uitmaken van bokt heel prettig is/was, en dat stukje 'meer' is echt enorm minder geworden imo.

Ik baal echt ook nog steeds van die nieuwe indeling.

Ook na maaaaaaanden 'wentijd'.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 10:41

Ja, en mensen blijven toch wel 'bokken' natuurlijk, ik ook - want heb nog een paar vaste topics welke ik echt niet wil missen -, maar het is echt een heel stuk minder leuk/plezier geworden voor me en baal daar echt van -O- Kan er ook niet aan wennen nee.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:01

_San87_ schreef:
Captain schreef:
Dat ik nergens meer het geheime dagboek van Hendrik Groen terug kan kijken. Seizoen 1 staat tm aflevering 8 op YouTube.. verder wordt er verwezen naar NPOPlus maar daar staan ze ook niet meer op. -O-

En de piraat?

Arrrrrr dat is nog te proberen!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:01

Paniek en stress hier.
Omdat het UWV poedersuiker is, moet ik misschien maaaaanden aan uitkering terug gaan betalen.
Ik wordt gek hè, als dit zo is heb ik echt een gigantisch probleem.

Sowieso een probleem de komende maanden maargoed eerst dit maar oplossen.
Gudverdomme zo ontzettend klaar mee. Vooral dat ik al maanden intensief solliciteer en gewoon niet wordt aangenomen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-25 11:05

Nyaleti schreef:
Paniek en stress hier.
Omdat het UWV poedersuiker is, moet ik misschien maaaaanden aan uitkering terug gaan betalen.

Gudverdomme zo ontzettend klaar mee. Vooral dat ik al maanden intensief solliciteer en gewoon niet wordt aangenomen.

Hoe komt het dat je moet gaan terugbetalen? -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:09

Had je geen recht op die uitkering dan? Wel toch?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:14

Ze hebben maaaaanden vertraging. Ik zou in Oktober 2024 m'n WIA keuring hebben maar dat is dus pas in Januari geweest en pas net afgerond.
In de tussentijd op een "wia voorschot" gezeten.
Wordt die wia afgekeurd, worden die maanden voorschot omgezet in WW maanden. Mijn wia is afgekeurd dus moest ww aanvragen.
Ik heb blijkbaar geen recht op ww (iets met werkende weken maar ik ben maanden in het buitenland geweest dus niet gewerkt in NL en kom dus niet aan m'n weken).
Is toendertijd allemaal nagevraagd want ik heb de voorwaarden gewoon opgezocht natuurlijk. Was allemaal goed. Maar krijg het niet zwart wit terug gevonden nu.
Nu WW afgewezen en mag ik dus m'n wia voorschot uitkering vanaf Januari gaan terug betalen als het tegen zit. Paar duizend euro. Heb ik niet. En kom niet aan het werk. Laat staan voor een loon dat ik zo'n bedrag kan terug betalen.
Ze bellen straks nog terug maar dit is echt niet grappig. Hoop zo dat dit opgelost wordt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:15

Dat is met recht gewoon heel poedersuiker. :x

Dit moeten ze oplossen...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:19

Telpeva schreef:
Ik heb er nog wel een paar voor je die je van mij mag slaan :)) dit is van een rit met mijn scootmobiel, van vanochtend dus allemaal van één dag!!

Heel frustrerend... maar je hebt mijn volle toestemming om lekker op de weg te rijden, of op het fietspad. Dat doet bijna iedereen hier. (Dat overtuigt de agent misschien niet, maar het helpt een stuk om gewoon je ruimte te claimen en dan gaat de rest er maar omheen.)

En ik zou dat ook mee willen geven aan mensen in een rolstoel, met name op smalle oude straatjes: er is meestal een soort van multifunctioneel stuk apart van de rijbaan. Alleen die is in de verste verte niet geschikt als vrije doorgang. Dus ga lekker op de rijbaan, en gebruik die multifunctionele stukjes hooguit om even plaats te maken voor elkaar. Ik beloof je dat ik me daar nooit aan zal ergeren en ook nog nooit aan heb geergerd. En de mensen die dat wel doen... lekker pech! De weg is voor iedereen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:20

Nyaleti schreef:
Ze hebben maaaaanden vertraging. Ik zou in Oktober 2024 m'n WIA keuring hebben maar dat is dus pas in Januari geweest en pas net afgerond.
In de tussentijd op een "wia voorschot" gezeten.
Wordt die wia afgekeurd, worden die maanden voorschot omgezet in WW maanden. Mijn wia is afgekeurd dus moest ww aanvragen.
Ik heb blijkbaar geen recht op ww (iets met werkende weken maar ik ben maanden in het buitenland geweest dus niet gewerkt in NL en kom dus niet aan m'n weken).
Is toendertijd allemaal nagevraagd want ik heb de voorwaarden gewoon opgezocht natuurlijk. Was allemaal goed. Maar krijg het niet zwart wit terug gevonden nu.
Nu WW afgewezen en mag ik dus m'n wia voorschot uitkering vanaf Januari gaan terug betalen als het tegen zit. Paar duizend euro. Heb ik niet. En kom niet aan het werk. Laat staan voor een loon dat ik zo'n bedrag kan terug betalen.
Ze bellen straks nog terug maar dit is echt niet grappig. Hoop zo dat dit opgelost wordt.

Kan daar ook ooit iets meteen goed gaan?!

Jeetje, ben je ook weer mooi klaar mee.... :knuffel:

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:23

wat een ellende zeg, hoe help je mensen die juist hulp nodig hebben nog dieper de put en schulden in....

ik erger me aan agradi, vorige week winactie gewonnen (dat is leuk) direct een mail gestuurd, geen reactie op gehad dus maar een appje er achter aan gestuurd vrijdag, die afdeling is heel snel met reageren en het doorzetten naar de marketing afdeling.... maar die zijn allemaal op vakantie of in zomerslaap ofzo....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:28

Bijstand aanvragen misschien een optie. En ga even bij een sociaal punt van de gemeente afspraak maken voor financiële ondersteuning/hulp.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:35

Marcella schreef:
Bijstand aanvragen misschien een optie. En ga even bij een sociaal punt van de gemeente afspraak maken voor financiële ondersteuning/hulp.

Nouja dit, je kan niet zonder geld zitten. Je hebt natuurlijk ook je vaste lasten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:37

Telpeva schreef:
Jolliegirl schreef:
Door het verhaal van de scootmobiel heb ik zojuist mijn flink uitstekende bijenmengplanten van de stoep getrokken!

Oooh dit vind ik lief <3
Ik hoop dat ik je geen rotgevoel heb aangepraat want dat is ook niet nodig!

Neehoor, zeker niet.
Openbare weg moet gewoon vrij zijn.

Er is nog veeeeeeel meer groen in mn tuin.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:39

cursebreaker schreef:
Ik irriteer me nog steeds aan het feit dat er zoveel kopjes/sub categorieën weg zijn uit ons forum. VOEDERTIJD voor mij specifiek oa word echt enorm gemist. Merk ook dat er nauwelijks nog actieve topics zijn mbt dit onderwerp, want alles raakt ondergesneeuwd bij LZP. Echt zo ontzettend jammer -O- Haalt voor mij soms echt zo enorm de zin weg om gezellig te 'bokken' - als niet meer paarden eigenaar. En ja ik snap dat het in basis een paarden forum is, maar bokt was ook altijd 'meer' als dat, wat zeker voor de mensen die geen paarden eigenaar meer zijn maar wel onderdeel willen blijven uitmaken van bokt heel prettig is/was, en dat stukje 'meer' is echt enorm minder geworden imo.

Zo eens, ik heb dat met de ITP fora en exterieur en hengstenkeuze. Kan dat niet meer lekker doorbladeren en knappe paardjes kijken.

Nee, wat poedersuiker zeg, Nyaleti! Wat is het toch een instantie van niks daarzo :n
Laatst bijgewerkt door denisesilver op 22-07-25 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:40

Jezus wat poedersuiker nyaleti! Hoop dat je toch nog positief nieuws krijgt.

Ik erger me aan de rompslomp die er na een aanrijding komt terwijl het niet mijn schuld is...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:41

Bellatrix schreef:
Marcella schreef:

Nouja dit, je kan niet zonder geld zitten. Je hebt natuurlijk ook je vaste lasten.

Lang verhaal maar heb ik allemaal geen recht op.
Hoeft ook niet, ik hoef ook geen WIA of andere uitkering. Ik wil gewoon aan het werk. Maar zelfs als opgeleide, jonge, blanke vrouw kom ik niet aan de bak.

Enige wat ik op dit moment wil is dat UWV z'n rommel eens opruimt en hun beloftes eens nakomt. En mensen niet verder compleet de oliebol intrekt door valse woorden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:42

Ja, ik snap dat je werk wilt, dat ene in het buitenland wordt niets? Of weet je daar nog niets over?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:43

Nyaleti schreef:
Paniek en stress hier.

Jeetje man... Dat is toch niet te doen :\

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:58

Bellatrix schreef:
Ja, ik snap dat je werk wilt, dat ene in het buitenland wordt niets? Of weet je daar nog niets over?

Gaat al lekker op z'n Afrikaans ondanks dat het een Nederlands bedrijf is met Nederlandse medewerkers :+
Begin vorige week bericht gehad dat ik voor een 2e gesprek mag. Iemand anders zou een appje sturen om het gesprek in te plannen. Heb het appje nog niet eens gehad, laat staan dat het gesprek plaats vindt.. -O-

Mja als ik deze ellende terug moet betalen kan ik ook niet die baan in het buitenland pakken. Dus fun.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:05

-O-
Kan je geen contact met ze opnemen en vragen hoe het zit? Wanneer ze dat gesprek willen plannen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:09

Zou gewoon wel contact opnemen met een financiële persoon van de gemeente.

Je hebt als minima ook recht op pmb 1x per jaar. En misschien dat er wat geregeld kan worden met bijzondere bijstand.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:20

saskiaojan schreef:
wat een ellende zeg, hoe help je mensen die juist hulp nodig hebben nog dieper de put en schulden in....

ik erger me aan agradi, vorige week winactie gewonnen (dat is leuk) direct een mail gestuurd, geen reactie op gehad dus maar een appje er achter aan gestuurd vrijdag, die afdeling is heel snel met reageren en het doorzetten naar de marketing afdeling.... maar die zijn allemaal op vakantie of in zomerslaap ofzo....

herkenbaar. Heb ook iets gewonnen via hun en het duurde best lang. Kreeg ook toaal geen reactie terwijl ze zeiden dat ze hadden gemaild.
Uiteindelijk netjes ontvangen. Kreeg ineens een factuur en dat verzonden was maar nooit een track en trace

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:22

Mensen die hun hele koter familie meenemen naar de supermarkt. En dan het liefst allemaal keihard janken.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:26

kimmetje26 schreef:
saskiaojan schreef:

herkenbaar. Heb ook iets gewonnen via hun en het duurde best lang. Kreeg ook toaal geen reactie terwijl ze zeiden dat ze hadden gemaild.
Uiteindelijk netjes ontvangen. Kreeg ineens een factuur en dat verzonden was maar nooit een track en trace

Ik had mijn gewonnen jodhpurs binnen een week.