Gaat altijd goed tot zover!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kosseh schreef:Iets wat ik mij al weer een tijdje afvraag.
Waarom is het een regel in Nederlandse sauna's om stil te zijn?
Waarom is er nig steeds geen sauna complex waar je wel in alle sauna's mag praten. Ik zou daar zeker voor omrijden, ook al ben ik die dag alleen.
Laatst weer een keertje geweest en het lijkt mij zo veel meer ontspannen als er gewoon rustig wordt gepraat. Ook als je alleen bent, beetje mee luisteren met allelij gesprekken.
Waarom is er nig steeds geen sauna complex waar je wel in alle sauna's mag praten. Ik zou daar zeker voor omrijden, ook al ben ik die dag alleen.
Laatst weer een keertje geweest en het lijkt mij zo veel meer ontspannen als er gewoon rustig wordt gepraat. Ook als je alleen bent, beetje mee luisteren met allelij gesprekken.
Ik zou mij zelf dan ook minder storen aan de zucht geluiden van andere, of het kraken van de bankjes als mensen weg gaan. Stil is het zonder te praten toch niet.
In andere landen is het normaler om te praten in de sauna. In sommige landen is het juist het sociale uitje, om even bij te kletsen.
Britta31 schreef:Nu zoek ik dus een cd van Janis Joplin waar Hard to handl op staat, maar bij wat ik vind staat het lied er niet op.Misschien kunnen jullie beter zoeken
Ik zou mij zelf dan ook minder storen aan de zucht geluiden van andere, of het kraken van de bankjes als mensen weg gaan. Stil is het zonder te praten toch niet.
In andere landen is het normaler om te praten in de sauna. In sommige landen is het juist het sociale uitje, om even bij te kletsen.
Josien_ schreef:Helemaal stil vind ik ook niks, want dan ga ik op alle geluiden letten. Ontspannende muziek vind ik het fijnst inderdaad.
Nyaleti schreef:Ik wil een keer nep nagels proberen. Een vriendin gaat naar iemand die Biab zet, die zien er mooi uit dus ik wil ook naar haar toe.
Ik ben alleen wat huiverig wb die allergie waar je wel eens over leest.
Volgens mij is dat iets wat vooral voorkomt als je jaren / langdurig nep nagels laat zetten? Is BIAB een veilige keuze?
Vriendin zei al dat de styliste heel netjes werkt en er niks op je huid terecht komt. Blijkbaar maakt dat ook een verschil?
fleurtjeuh schreef:Nyaleti schreef:Ik wil een keer nep nagels proberen. Een vriendin gaat naar iemand die Biab zet, die zien er mooi uit dus ik wil ook naar haar toe.
Ik ben alleen wat huiverig wb die allergie waar je wel eens over leest.
Volgens mij is dat iets wat vooral voorkomt als je jaren / langdurig nep nagels laat zetten? Is BIAB een veilige keuze?
Vriendin zei al dat de styliste heel netjes werkt en er niks op je huid terecht komt. Blijkbaar maakt dat ook een verschil?
Een allergie voor de ingrediënten in gellak, biab, acryl en dat soort dingen is mogelijk.
Dit bouw je echter niet zomaar op.
Meestal komt dit door langdurig slecht aanbrengen, laten uitharden op de huid, knoeien, slordig werken en dergelijke.
Biab is niet veiliger of minder veilig dan andere soorten gel. Het gaat om netjes en schoon werken.
De allergie wordt opgebouwd door huidcontact, niet door contact op de nagel (zover mij bekend)