Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:04

Ik was mijn (vintage) wol ook altijd op wolprogramma. :=

Gaat altijd goed tot zover!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:08

Hier gaat wol/kasjmier/zijde ook op t wolwasprogramma, maar wel gewoon 30/40 graden wolwas. Warmte is niet erg voor wol, het moet alleen geleidelijk opgebouwd worden en niet opeens BAM, hitte.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:10

Ik verander niks aan het wolprogramma.

Ik vertrouw mijn wasmachine denk ik te veel. :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:11

Ik heb nog nooit een wolwasprogramma gebruikt. :=
Maar ik heb ook nooit wollen truien..nu heb ik er 1 maar die gaat gewoon met de rest mee en is niet gekrompen of wat gelukkig.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:12

MarlindeRooz schreef:
Ik verander niks aan het wolprogramma.

Ik vertrouw mijn wasmachine denk ik te veel. :=

Ik ook niet, heb wasmiddel voor wol wat ik er dan bij gooi en tot nog toe gaat het altijd goed. :')

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:15

Ik was wollen truien altijd op het wolprogramma en dat is altijd goed gegaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:16

Koud gebruik ik enkel voor nieuwe katoenen producten, als je die eerst koud wast heb je later minder kans op krimp.

Wol gebruik ik het wolwasprogramma en vertrouw daar dan ook op.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:24

Iets wat ik mij al weer een tijdje afvraag.

Waarom is het een regel in Nederlandse sauna's om stil te zijn?

Waarom is er nig steeds geen sauna complex waar je wel in alle sauna's mag praten. Ik zou daar zeker voor omrijden, ook al ben ik die dag alleen.

Laatst weer een keertje geweest en het lijkt mij zo veel meer ontspannen als er gewoon rustig wordt gepraat. Ook als je alleen bent, beetje mee luisteren met allelij gesprekken.
Ik zou mij zelf dan ook minder storen aan de zucht geluiden van andere, of het kraken van de bankjes als mensen weg gaan. Stil is het zonder te praten toch niet.

In andere landen is het normaler om te praten in de sauna. In sommige landen is het juist het sociale uitje, om even bij te kletsen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:28

Ik wist dat helemaal niet...mag je niet praten in Nederlandse sauna's? Wat is daar de reden voor? Dat je er voor je rust komt?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:30

Nu zoek ik dus een cd van Janis Joplin waar Hard to handl op staat, maar bij wat ik vind staat het lied er niet op.Misschien kunnen jullie beter zoeken :)

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:36

kosseh schreef:

Waarom is er nig steeds geen sauna complex waar je wel in alle sauna's mag praten. Ik zou daar zeker voor omrijden, ook al ben ik die dag alleen.

Laatst weer een keertje geweest en het lijkt mij zo veel meer ontspannen als er gewoon rustig wordt gepraat. Ook als je alleen bent, beetje mee luisteren met allelij gesprekken.

Oh, ik zou niet blij worden van mensen die uitgebreid bijkletsen in de sauna. Daar is het restaurant toch veel geschikter voor? Als ik mee wil luisteren met andermans gesprekken, ga ik wel in de trein zitten }>

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:40

Ik ga juist niet meer naar de sauna omdat mensen zo kwetteren. Ik wil juist stilte. :=

Naja ik vind het er vooral erg druk. Ik ontspan thuis op de bank meer. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:40

kosseh schreef:

Ik zou mij zelf dan ook minder storen aan de zucht geluiden van andere, of het kraken van de bankjes als mensen weg gaan. Stil is het zonder te praten toch niet.

In andere landen is het normaler om te praten in de sauna. In sommige landen is het juist het sociale uitje, om even bij te kletsen.

De sauna is voor ontspanning, imo. Ik kan niet ontspannen als mensen het in de sauna uitgebreid over hun alledaagjes gaan hebben.

Doe dat maar lekker tussendoor in het zwembad, op de ligbedden of in het restaurant oid.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:43

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:44

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:49

kosseh schreef:

Omdat mensen willen ontspannen? := Ik ben overigens wel een keer in Venlo bij een sauna geweest die een speciale klets sauna had. Maar ik vind pratende mensen in de sauna echt heel vervelend.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:51

kosseh schreef:

Ik was dinsdag in Spa One bij Breda en daar was er ook een praatsauna. Dat is misschien iets?

Ik vind het zelf trouwens ook heerlijk voor de ontspanning om stil te zijn overigens. Sommige sauna’s daar hadden trouwens ook muziek. Om alsnog ergens naar te kunnen luisteren.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 11:00

Helemaal stil vind ik ook niks, want dan ga ik op alle geluiden letten. Ontspannende muziek vind ik het fijnst inderdaad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 11:06

Britta31 schreef:
Nu zoek ik dus een cd van Janis Joplin waar Hard to handl op staat, maar bij wat ik vind staat het lied er niet op.Misschien kunnen jullie beter zoeken :)

Die heeft ze niet. Ze heeft dat nummer nooit officieel gecoverd, maar wel gezongen tijdens concerten.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 11:10

Ik wil een keer nep nagels proberen. Een vriendin gaat naar iemand die Biab zet, die zien er mooi uit dus ik wil ook naar haar toe.
Ik ben alleen wat huiverig wb die allergie waar je wel eens over leest.
Volgens mij is dat iets wat vooral voorkomt als je jaren / langdurig nep nagels laat zetten? Is BIAB een veilige keuze?
Vriendin zei al dat de styliste heel netjes werkt en er niks op je huid terecht komt. Blijkbaar maakt dat ook een verschil?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 11:13

Kimmie, dat is dan maar 1 sauna toch? In de andere sauna's mag het dan als nog niet? Ik zoek iets waar je in alle sauna's mag praten (evt op fluisterniveau), met hoog uit 1 stilte sauna.

Josien_ schreef:
Helemaal stil vind ik ook niks, want dan ga ik op alle geluiden letten. Ontspannende muziek vind ik het fijnst inderdaad.

Dat dus, daar raak is dus minder ontspannen van dan als mensen rustig praten.

Beetje net zo als in een stilte coupe in de trein. Daar stoor ik mij aan mensen die te hard tikken. Muziek luistern met oordopjes, waar iedereen het als nog mee hoort enzovoort. Zit daarom liever in de normale coupe voor m'n rust.

Ik vind sauna's heerlijk om te ontspannen, eindelijk een keertje het niet koud hebben. In het restaurant ben ik dan weer niet van het praten, daar ben ik om te eten.
De laatste keer was ik met een groepje vrienden, heerlijk even ontspannen en bijkletsen. We zochten lege sauna's op, zodat we toch konden kletsen. Helaas kwam er toch elke keer weer een ander de sauna in, waardoor ons gesprek weer stopte.
Met dit groepje hadden we het er ook over dat het ons heel leuk leek om een sauna te hebben waarin praten gewoon toegestaan is. Zoals in Finland bijvoorbeeld, daar is het heel normaal om te praten in de sauna. Denk dat het echt een Nederlands cultuur dingetje is, waardoor ik mij afvroeg waarom dat zo is.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 11:35

Nyaleti schreef:
Ik wil een keer nep nagels proberen. Een vriendin gaat naar iemand die Biab zet, die zien er mooi uit dus ik wil ook naar haar toe.
Volgens mij is dat iets wat vooral voorkomt als je jaren / langdurig nep nagels laat zetten? Is BIAB een veilige keuze?
Vriendin zei al dat de styliste heel netjes werkt en er niks op je huid terecht komt. Blijkbaar maakt dat ook een verschil?

Een allergie voor de ingrediënten in gellak, biab, acryl en dat soort dingen is mogelijk.
Dit bouw je echter niet zomaar op.
Meestal komt dit door langdurig slecht aanbrengen, laten uitharden op de huid, knoeien, slordig werken en dergelijke.
Biab is niet veiliger of minder veilig dan andere soorten gel. Het gaat om netjes en schoon werken.
De allergie wordt opgebouwd door huidcontact, niet door contact op de nagel (zover mij bekend)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 11:40

Nou ik neem ze niet meer :n
Had me over laten halen, ach kom nou maaaaa is toch leuk :')
Ik heb van mijzelf al zwakke nagels maar nu is het weer drama, had de lak er vanaf gehaald en heb tegen mijn dochters gezegd dat ze het niet meer hoeven vragen!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 11:45

Ach, jammer.Ik bestel toch een cd van haar. even kijken welke.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 11:51

fleurtjeuh schreef:
Nyaleti schreef:

Een allergie voor de ingrediënten in gellak, biab, acryl en dat soort dingen is mogelijk.
Dit bouw je echter niet zomaar op.
Meestal komt dit door langdurig slecht aanbrengen, laten uitharden op de huid, knoeien, slordig werken en dergelijke.
Biab is niet veiliger of minder veilig dan andere soorten gel. Het gaat om netjes en schoon werken.
De allergie wordt opgebouwd door huidcontact, niet door contact op de nagel (zover mij bekend)

Uiteraard kun je allergisch zijn maar ik bedoel die allergie dat je ook geen kunstheup meer kan krijgen (er was nog meer alleen die kunstheup is blijven hangen). Of bedoel jij dat ook? Dat dat bij alle soorten voor kan komen?