_San87_ schreef:Kaitlyn schreef:Als je van hoekhuis met tuin naar een kleiner appartement met balkon gaat, dan is dat voor veel mensen wel achteruitgang. Tenzij je echt kleiner wil gaan wonen, zoals mijn grootouders dat ooit gedaan hebben.
Wij zijn van appartement op 4 hoog zonder lift naar woning met grote tuin gegaan, en zou nu ook niet meer terug willen.
Ligt eraan, als je de koopwoningmarkt wil betreden, zal je concessies moeten doen. Helemaal in deze markt. En dan is een appartement helemaal niet altijd achteruitgang.
Maar goed, als je lekker gehuurd zit, lekker blijven zitten. Niks mis mee imo.
Wij hebben bewust niet gekocht vanwege het werk van mijn vriend. Die kan zo over 2,5 jaar weer ergens anders geplaatst worden. Dat willen we eerst afwachten (dat moet hij in principe in het komende jaar horen), en als hij hier kan blijven dan gaan we kopen. Gelukkig zitten we in de positie dat we dan van huur naar koop kunnen gaan met dezelfde eisen. Maar dat kan ook alleen omdat we allebei goed verdienen. Deze regio in Duitsland is vergelijkbaar qua prijzen in Nederland, dat had ik wel iets onderschat.