Wonen in een chalet-Tiny house?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Re: Wonen in een chalet-Tiny house?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 17:06

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 18:20

Goeie, bedankt voor de tip.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 12:39

Hoe is het nu TS? Is er nog wat gebeurd? Of geniet je van het mooie weer?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-25 14:20

Nou er is heel veel gebeurd vandaag.

De klusjesman mag hier niet meer verder.
En ik heb zelfs net telefonisch aangifte gedaan tegen hem waar ik binnen twee dagen wat over hoor.

Meneer had op eigen houtje zogenaamd een kraan voor buiten besteld en spul om het aan te leggen. En wilde dat ik daarvoor geld over maakte. Heb ik natuurlijk niet gedaan.

Maar ik heb wel hout en grondpalen door hem laten bestellen en nog wat kleine dingetjes. Geen wereld bedragen. Maar ik vind dat ik me daar wel hard voor moet maken.

Maar toen ik aangaf ik ga niks overmaken tot de bestelling die gedaan is geleverd is. De trap af is en het hek staat ben blij dat ik die panelen zelf had besteld. Begon die te tieren en te schelden. Daar bood die daarna zijn excuus voor aan en gaf het telefoonnummer van zijn vertegenwoordiger. Ik was er toen alwel achter dit klopt niet. Dus heb ik wel contact gehad met vertegenwoordiger die zich voor deed als medewerker van de Wasco.

Ik heb alle gegevens ook het telefoonnummer en van de zogenaamde vertegenwoordiger en de bankgegevens van de klusjesman bij de politie neergelegd die bellen mij over twee dagen terug om de aangiften door te zetten.

Dan heeft hij de tijd om een annuleringsbevestiging te sturen en als dat gebeuren zou heeft hij de tijd om het geld naar mij over te maken anders wordt het alsnog een zaak.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 14:24

En wat nu met het hek en de palen? Die ben je kwijt dan?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 14:25

Jeetje, wat is dit voor rare wending!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-25 14:32

Little_Gift schreef:
En wat nu met het hek en de palen? Die ben je kwijt dan?

Het hek heb ik de panelen
Ik had eigenlijk de palen ook zelf besteld omdat ik eigenlijk de spullen zelf wilde bestellen omdat de klusjesman per klus betaald kreeg. Maar de palen die ik nodig had hadden ze niet en hij kon die bij zijn leverancier bestellen ;)
De palen ben ik kwijt en het bevestigingsmateriaal schroeven enz idd of de politie doet er iets mee. Is over de bank betaald.
Het duurdere hout voor de trap ben ik dan ook kwijt.

Maar liever dat nu kwijt dan dat ik meer kwijt ben. Dat hij er niet zo makkelijk mee weg komt vind ik belangrijker.

Maar ik ben terug bij af want het moet ook gedaan worden. Ik kan het zelf niet :')

Ik had natuurlijk besloten hij moet eerst de trap en het hek afmaken en daar moest materiaal voor uitgekozen wat hij bij zijn groothandel mocht bestellen.
Maar hij zit denk zonder werk want hij liet weten ik kan maandag beginnen ik heb spullen besteld voor het kraantje en dat was een aanbieding dus kon niet geannuleerd.
Ja mooi maar daar heb ik geen opdracht toe gegeven dus je wacht tot het hout enzo binnen is je eerst dat kunt doen.

Ja maar ik heb maandag tijd?
Ja maar die spullen zijn er nog niet.
Ja maar daar kan ik toch alvast daar mee bezig.

Ja maar je denkt toch niet dat ik een cent ga overmaken nog voordat de spullen geleverd zijn?

Ik dacht ook nog wat ik niet uitsprak. Je dacht toch niet dat als jij de trap niet eerst af hebt dat jij ergens anders in mijn huis aan de slag kan.

Maar ik heb ook zelf knopjes besteld want ik vertrouwde het al niet meer dus bij kreeg niks meer van mij om te bestellen en dacht dan doe ik maar uit eigen houtje.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 14:45

Jeetje, hier zit je nu echt niet op te wachten. Goed gedaan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-25 14:53

Uiteindelijk loopt het toch wel op hoor. Bevestigingsmateriaal en hout en die palen. En kwasten kon die ook bestellen en verlichting en trap tapijt. Daar heb ik hem voor betaald.
Maar ik had zelf het hek al besteld en jammer dat die palen niet goed waren. Dat geld ben ik neem ik aan wel kwijt.
Maar dat is goddank wel binnen de perken gebleven stel je voor dat hij bij electra wat gaat verziekken dat kan gaan kosten.

En stel je voor dat hij bij anderen meer los krijgt. Daarom heb ik toch aangiften gedaan en ook het nummer van de vertegenwoordiger gegeven die zich als iemand anders voordoet. Daar kan de politie dan wat mee of niet dat is niet aan mij.

Ik heb wel alles over de bank betaald dus daar kan de politie iig ook wat mee. Dus als hij geen annuleringsbevestiging of facturen kan sturen zien ze het ook echt als strafbaar feit en gaan ze de zaak doorzetten.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 00:23

Wat zuur. Jammer van het geld en de stress, maar vooral dat iemand niet zo betrouwbaar is als gedacht/ingeschat.
De meeste mensen deugen, maar af en toe zijn er rare figuren die het voor anderen verpesten.
Knap hoe je er mee omgaat, praktisch en doortastend.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 07:32

Hé wat jammer dit. Levert ie eerst prutswerk af en nu dit weer. Hopelijk krijg je je geld terug.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 08:40

Wat een plottwist! Idioot figuur. Heel erg balen dat je dit moet meemaken. Hopelijk levert aangifte nog wat op en je zou hem ergens op een zwarte lijst willen zetten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 11:33

Suzanne F. schreef:
Hé wat jammer dit. Levert ie eerst prutswerk af en nu dit weer. Hopelijk krijg je je geld terug.

Nou dat verwacht ik niet.
Maar misschien doet hij dit vaker.
Bij mij ging alles via de bank dus heb ik een rekening nummer enz.
En gespreksgevens die af kan leveren zou de politie er iets aan hebben.

Het is een te laag bedrag om er iets mee te doen maar als hij dit vaker doet zou het net een stapje kunnen zijn waarbij de politie zegt nu gaan we hem aanpakken zeg maar.

Ik ben iig blij dat ik hem niet iets anders heb laten doen nog. En dat hij los van de trap niet iets anders heeft gemold. En het stukje oplichting daarvoor vind ik dat het niet ongestraft kan blijven wat dat dan ook inhoud. En daarvoor mijn aangiften.

Maar verder vind ik het mijn energie niet waard.

Mijn aannemer komt in september langs en die kan misschien een paar dagen of zijn maat/collega waarmee hij de verbouwing doet vrij maken en wat doen mogelijk het hek. Dat zou fijn zijn. Maar is niet zeker.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 20:29

Hoe was je eigenlijk bij die klusser uitgekomen?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 21:10

Via een advertentie ;)