Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 08:35

Mooi verslag en echt een leuk huis Zebrastreep!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 08:50

Leuk zeg! Wat was alles geel zeg. Heb je alle muren ook geverfd?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 12:09

Suzanne F. schreef:
Leuk zeg! Wat was alles geel zeg. Heb je alle muren ook geverfd?

Ja elk stukje muur in het huis is wit geverfd. Toen we gingen kijken viel het geel helemaal niet zo op. Pas toen alles eruit was en je eenmaal begint...

Net heel veel karton naar de stort gebracht. Ik moet nog wel helaas een keer rijden. Maar goed het ruimt wel lekker op. En de handdoeken opgehaald bij de Hema , die waren weer leuk in de aanbieding :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:15

Wat een tegenslag zeg, Zebrastreep. Je zou van minder uit het veld geslagen raken. Ik hoop dat dingen alsnog op hun pootjes landen en je je beide paarden kunt behouden.
Ik vind je huis echt heel leuk, mooi ruim en licht ook! Het was wel erg geel inderdaad, je hebt wer van je verfwerk :D
Ik vind je tv-meubel onwijs gaaf, is die ook van Ikea?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:27

Wat veel werk in korte tijd gedaan. Chapeau! Een heerlijk huisje. Hopelijk kun je hier iets tot rust komen en verder met plannen maken.
Is er nog kans op dat je wat langer hier kunt blijven wonen? Soms worden bouwplannen uitgesteld.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 13:54

senna21 schreef:
Wat veel werk in korte tijd gedaan. Chapeau! Een heerlijk huisje. Hopelijk kun je hier iets tot rust komen en verder met plannen maken.
Is er nog kans op dat je wat langer hier kunt blijven wonen? Soms worden bouwplannen uitgesteld.

Ik denk dat je een andere bokker bedoeld , mijn huurhuis is voor onbepaalde tijd. Weet ook even niet meer welke bokker het was :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 13:56

Konstantine schreef:
Wat een tegenslag zeg, Zebrastreep. Je zou van minder uit het veld geslagen raken. Ik hoop dat dingen alsnog op hun pootjes landen en je je beide paarden kunt behouden.
Ik vind je huis echt heel leuk, mooi ruim en licht ook! Het was wel erg geel inderdaad, je hebt wer van je verfwerk :D
Ik vind je tv-meubel onwijs gaaf, is die ook van Ikea?

Ik durf het bijna niet toe te geven maar ik heb inderdaad een behoorlijk Ikea huis, dus ook de tv meubel. Ik vond zoveel meubels lelijk en bij deze had ik direct zoiets van ja dat is het! Is er ook nog in een maat kleiner.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 14:02

Ik heb ook veel IKEA...bijna alles. :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 14:04

Zebrastreep schreef:
senna21 schreef:

Ik denk dat je een andere bokker bedoeld , mijn huurhuis is voor onbepaalde tijd. Weet ook even niet meer welke bokker het was :D

Gelukkig maar! Veel geluk gewenst.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 14:07

Zebrastreep schreef:
senna21 schreef:

Haha, that's me.

Van mij krijgen jullie ergens in de loop van volgende week denk ik wel weer een update.

Ik ben al een week niet thuis geweest, en ben op zijn vroegst volgende week woensdag pas weer daar.

Verhuizing kwam qua timing echt heel slecht uit, voor studie/werk/geef het een naam moest ik afgelopen dinsdag in Groningen zijn en komende maandag in Vorden.
En die afstanden zijn vanuit Brabant zo groot dat ik het niet red om snel heen en weer te rijden.

Dus met camper afgelopen zaterdag vertrokken, en ik vermoed dat ik woensdag weer thuis ben.

Alle meubels staan, zijn gemonteerd etc.
Meeste witgoed ook. Uitpakt ben ik nog niet echt aan begonnen :')

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:30

Leuk Zebrastreep, IKEA is echt wel fijn. Het meeste kan je meteen meenemen en ook nog vriendelijk voor je budget.

Hier gaat de schilder lekker, mijn slaapkamer zit het glasvlies erop, de woonkamer is behangvrij en nu is de benauwde rooklucht ook bijna helemaal verdwenen.

Gisteren ben ik bij IKEA geweest, een ontwerp voor de kastenwand in de keuken gemaakt. Toevallig bleek er een mede sporter van de sportschool te werken en zij heeft mijn super geholpen. Ik had mijn oog laten vallen op hoogglans blauwe deuren, maar dat is best kostbaar. Ze gaf de tip om de standaard witte deuren te nemen, die kan je zelf overschilderen. Met hoogglans kan dat niet en heb je de enige optie nieuwe deuren kopen als je iets anders wil.
Verder een bed voor mijn kleinzoon uitgezocht en een linnenkast voor op zolder.
Nog niks besteld, morgen ga ik eerst alles uitteken met stoepkrijt op de betonvloer. Kijken of alles past en of er genoeg loopruimte overblijft.

Kasten in mijn slaapkamer ga ik bij jysk halen. Die hebben twee kasten die passen op de korte muurtjes. Door de indeling is er geen ruimte voor een grote kast.
Dat was best een puzzel, maar dat gaat goed komen.
Morgen ben ik alleen in het huis en zal ik foto’s maken van de vorderingen. Denk niet dat de schilders op Bokt willen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 19:04

Ik ben officieel verhuist vandaag *\o/*

Is nog wel een dikke puinbak en er moet nog wel wat gebeuren , maar ik ga er vannacht in ieder geval slapen :D

De kledingkast was nog groter als wat ik dacht, wat alleen maar heel fijn is. Genoeg bergruimte in ieder geval

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 19:11

Dat is fijn! De kast die ik kocht was 3x zo klein dus ik heb behoorlijk wat kleding weg moeten doen. :')

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 20:16

Een goede eerste nacht gewenst in je nieuwe huis.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 21:40

Fijn in je eigen huis Zebrastreep! Als je er een keer woont dan heb je alle tijd voor de afwerking.

Kledingkast is hier best wel een puzzel.

De slaapkamer is 3,82 x 2,70
Mijn bed is 1,80 x 2,10 incl hoofbord.
Die kan dus alleen tegen de lange wand
Als je hem in het midden zet dan is er aan iedere kant van het bed 1 meter over. Aan de kant waar ik slaap zet ik liefst mijn ladenkast met ondergoed en medicatie. Die is 90 cm breed.
Praktisch is dat aan de kant van de badkamer.
Dan blijft aan de kant van de muur 1.10 over
Daar zou net een kast passen. Maar een kast van 1 meter kom ik mijn kleding niet in kwijt.

Muurtjes naast de badkamerdeur zijn 95 cm en 70 cm.
Ik kan aan het rechtse muurtje nog een kast kunnen zetten van 60 cm breed, maar dan wordt het wel proppen.
Ik heb eigenlijk helemaal niet zoveel kleding, maar mijn beddengoed moet ook ergens liggen.

Afbeelding
Afbeelding

En dan woon ik nog alleen en vraag me echt af hoe stellen dat doen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 21:44

Kleiner bed?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 21:46

1.80 is een flink bed. Ik heb nu 1.60 maar 1.40 had ook prima geweest eigenlijk.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 21:55

Ik heb vorig jaar mijn 1,60 bed ook ingeruild voor een 1,40 omwille van de ruimte en die twintig cm scheelt al een heel stuk. Ik zou ook kijken voor een smaller bed.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:06

Je bed is echt veels te groot voor zo een klein kamertje. Inderdaad het grote bed omruilen voor bv een 1.40 bed of een 1 persoonsbed voor nog meer kastruimte.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:11

Heb je ruimte onder je bed?je hebt van die opbergboxen die onder je bed passen, daar kan je het beddengoed in bewaren.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:12

Bed is pas 3 jaar oud, die gaat niet weg. Nu had ik ook wel in een kleiner bed gepast, 3 jaar geleden woog is 42 kg meer en voelde een een bed van 1.60 (2x 80 cm matras) veel te smal. En een persoonsbed…. Ik heb nog wel de hoop dat ik nog een keer een leuke vrouw tegen kom.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:12

Zebrastreep mooi ingericht! :j

Tiwi ik zou ook voor een kleiner bed met opbergerruimte er onder gaan en zie dat er 2 deuren in zitten en de badkamer via 2 kanten bereikbaar is. Is het een idee om 1 deur op te geven?

Eventueel hoofdbord weg laten zodat je het bed onder het raam kan zetten.

wat ook een mogelijkheid is als je handig bent is een kast maken om de deur heen en tot het planfond zodat het gedeelte boven in en bovendeur ook opbergruimte is voor Eventueel seizoens kleding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:27

Wil je om je bed heen kunnen lopen tiwi?
Anders zou ik hem in de hoek bij het raam zetten, dus hoofdbord tegen de lange muur en dan geen of weinig ruimte aan de raamkanr.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:32

Onder mijn bed is wel wat ruimte, maar niet heel hoog, 10 cm dan houdt het wel op.

De tweede deur in de badkamer gaat naar de wc, die weg houd ik van mijn bed graag zo kort mogelijk.

Extra hoogte heb ik ook over nagedacht, lakens kunnen wel hoog en handdoeken die ik niet dagelijks gebruik ook.

Eventueel zou ik een smallere ladenkast kunnen neerzetten, heb ik nog staan. Dan kan ik bij het raam iets bredere kast neerzetten. 1.20 ongeveer
Bed tegen het raam is niet handig, met raam en gordijnen open en dicht doen. Als ik nog jong was dat zou dat wel kunnen.
De deur draait ook de kamer in, die moet nog wel open kunnen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:34

Stille meelezer hier. Kan je ladekast niet tegen de muur van 95cm van de badkamer? Lades zijn vaak 45 of 60cm diep. Scheelt dan toch weer 30cm. Of wil je je ladekastje als nachtkastje gebruiken? Daarnaast kan je de hoogte ingaan met je kasten. Bv boven je hoofdbord een aantal kasten ophangen? Desnoods met verlichting eronder, dan heb je meteen een nachtlampje :D