Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 18:37

Fly_high schreef:
xPabloBokt schreef:
Vandaag alweer vier afwijzingen gehad voor een afstudeeropdracht. Allemaal geen plek of tijd voor een afstudeerder.

Echt de moed zakt me zo in de schoenen -O-

:knuffel:

Wat naar voor je, en toch wat verder weg gaan kijken? Of is het echt niet haalbaar qua reizen?

Ik kijk eigenlijk al in een straal van ca. 45km rondom mijn woonplaats (Tilburg de ene kant op, Roermond/Venlo de andere kant op, Nijmegen/Arnhem richting noorden, Utrecht zou met de trein ook nog kunnen), dat is vaak zowel met auto als OV 60 minuten reistijd..

Maddy_Paola

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 19:41

Gedoe met facebook, nu optie gratis met advertenties of betaald zonder. Is €12,99 per maand, zijn ze helemaal gek geworden

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 19:44

Wyoning tijd voor een goed gesprek op school denk ik zo.

Ik moest vanmorgen vroegtijdig het zwembad verlaten, want voelde mij niet goed. Heel duizelig, misselijk en benauwd.
Voel mij nog steeds niet best. Hopelijk is het morgen wel weg…

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 19:47

Maddy_Paola schreef:
Gedoe met facebook, nu optie gratis met advertenties of betaald zonder. Is €12,99 per maand, zijn ze helemaal gek geworden

Ja, dat zie ik nu ook ineens staan :wow: . Wellicht tijd om facebook gedag te gaan zeggen :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 19:50

Ik kreeg een melding van 9,99?

Maar nu is er al reclame en dat blijft. Zie het verschil niet zo

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:10

Last van mijn elleboog wat nu ineens uit et niets pijn doet (onderdeel chronische pijn)

en ben zo moe, dat ik nu af n toe aan het knikkebollen ben, het is nog maar 19u.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:12

Cup van de Dolce Gusto besloot naast de beker te lopen.
Halve aanrecht onder de koffie.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:15

DuoPenotti schreef:

Ach, heel het social media gebeuren ging me steeds meer tegen staan, dit was net het laatste zetje om facebook en daardoor ook instagram de deur uit te gooien. Geen zin meer om Meta nog verder te sponsoren met mijn gegevens :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:16

prompter schreef:
DuoPenotti schreef:

Ach, heel het social media gebeuren ging me steeds meer tegen staan, dit was net het laatste zetje om facebook en daardoor ook instagram de deur uit te gooien. Geen zin meer om Meta nog verder te sponsoren met mijn gegevens :)

Dat argument kan ik wel begrijpen :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:17

Maddy_Paola schreef:

Ik krijg het ook. Op de telefoon kost het nog meer.
En het is niet alleen 'zonder advertenties', hè... Je geeft ze ook toestemming om al jouw gegevens, informatie, foto's en video's te gebruiken voor wat dan ook...

Ik denk er serieus over om mijn accounts te verwijderen... Echt belachelijk dit.

Ik deed sowieso niet veel op insta, keek wel vaak op facebook, maar postte niet heel veel.
Laatst bijgewerkt door Agossie op 07-11-23 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:18

Viel nog niet mee, die accounts verwijderen - maar het is gelukt :D !

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:36

Uit ervaring kan ik zeggen dat het prima gaat zonder social media. Enige wat ik heb is een TikTok account om filmpjes te kunnen kijken. Maar daar heb ik verder geen gegevens ingevuld. Anonieme naam etc.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:37

Alle gordijnen dicht en dan zo'n flits dat t er recht doorheen komt :=

OK ik ben niet super bang voor onweer maar dit gaat zelfs mij te hard, en ik zit alleen in dit vakantiehuisje. Huilen :+

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:37

Agossie schreef:
Maddy_Paola schreef:

Ik krijg het ook. Op de telefoon kost het nog meer.
En het is niet alleen 'zonder advertenties', hè... Je geeft ze ook toestemming om al jouw gegevens, informatie, foto's en video's te gebruiken voor wat dan ook...

Ik denk er serieus over om mijn accounts te verwijderen... Echt belachelijk dit.

Ik deed sowieso niet veel op insta, keek wel vaak op facebook, maar postte niet heel veel.

Geloof me, dat doen ze allang :D als je voor de gratis versie gaat, dan verandert er helemaal niks.

Enne, Meta is laaaang niet de enige die informatie gebruikt voor bepaalde doeleinden. Als je dat niet wilt, moet je 100% offline gaan.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:43

Mijn moeder word gebeld door iemand die een energiecontract aanbied. Ik zeg, ma, pas op met welke gegevens je geeft omdat je niet weet of het betrouwbaar is..

Zegt ze: Ja, ik weet zeker dat hij echt van dat bedrijf i! Vraag ik: Hoe weet je dat dan?

En haar serieuze antwoord was: Dat zei hij :')

En daarvoor hamer ik al jaren zo erg op veiligheid telefonisch en online |( :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:45

Klopt, ze doen het al lang, maar ik heb er nooit toestemming voor gegeven en daarmee zijn zij in principe strafbaar als gegevens onjuist zijn gebruikt. Nu zou ik toestemming geven en mogen zij met mijn info en foto's doen wat ze willen en dus ook onjuist gebruiken. En dat wil ik niet. Maar goed, er zullen wel heel veel mensen verdwijnen van facebook, mijzelf incluis.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:47

Suzanne F. schreef:
Uit ervaring kan ik zeggen dat het prima gaat zonder social media. Enige wat ik heb is een TikTok account om filmpjes te kunnen kijken. Maar daar heb ik verder geen gegevens ingevuld. Anonieme naam etc.

Ik heb juist geen tiktok omdat ook hun mega veel gegevens verzamelen := net als het populaire Temu.

--

Ze hopen maar dat je voor alles gaat betalen tegenwoordig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:50

Agossie schreef:
Klopt, ze doen het al lang, maar ik heb er nooit toestemming voor gegeven en daarmee zijn zij in principe strafbaar als gegevens onjuist zijn gebruikt. Nu zou ik toestemming geven en mogen zij met mijn info en foto's doen wat ze willen en dus ook onjuist gebruiken. En dat wil ik niet. Maar goed, er zullen wel heel veel mensen verdwijnen van facebook, mijzelf incluis.

Volgens mij geef je geen toestemming voor het doen wat ze willen met jouw foto's en info. Alleen voor het toelaten van gepersonaliseerde advertenties, want dat moet van de EU.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:53

Jawel, dat stond in de voorwaarden, ze wilden alles gebruiken als ik gratis wou blijven gebruiken. Wou ik niet ;)

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:55

prompter schreef:
Maddy_Paola schreef:

Ja, dat zie ik nu ook ineens staan :wow: . Wellicht tijd om facebook gedag te gaan zeggen :')

Ik kreeg hem ook al van insta. En nu is er toch al reclame, dus er veranderd niets..

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:57

Geen ergernis maar een update. Eerder postte ik over onze kat en dat we hem mogelijk zouden moeten laten inslapen. Maar het is een vechter! Dus hier zit ik dan, op de bank met een nog wel zieke maar aanzienlijk aangesterkte kat op schoot. We hebben nog even dus :).

En om dan toch ook een beetje on topic te blijven: heeeeelemaal klaar met die eindeloze regen. Wat een pestklimaat hebben we hier toch…

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:01

prompter schreef:
Jawel, dat stond in de voorwaarden, ze wilden alles gebruiken als ik gratis wou blijven gebruiken. Wou ik niet ;)

Nee joh, dat begrijp je echt verkeerd.

Maar doe waar je zelf zin in hebt natuurlijk

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:04

prompter schreef:

Afbeelding

Er verandert niks ten opzichte van voor deze nieuwe optie. Behalve dat er een betaalde optie zonder verzameling van gegevens is. En je dus nu expliciet toestemming geeft dat gegevens gebruikt mogen worden. Iets wat hiervoor al zonder de explicite toestemming gebeurde. Zodat advertenties gepersonaliseerd worden.

Overigens je goed recht geen Facebook meer te willen gebruiken, natuurlijk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:08

Tsja, ik krijg nu ook reclames van vlaggen omdat mijn vriend (zonder FB) vlaggen heeft besteld voor mijn stalhouder :') Ah well. Google weet toch ook al alles van me. Dat ze er maar van genieten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:10

Suzanne F. schreef:

Heel anoniem is je account niet. Ik herkende je direct. :P