Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:05

Kinderen worden voor minder uit huis geplaatst.
Als je in een financiele nood geraakt bent dan is het wat anders, maar bewust :x

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 22:19

Sizzle schreef:
Als je in een financiele nood geraakt bent dan is het wat anders, maar bewust :x

Amerikanen sporen niet. Jammer dat dat steeds weer bevestigd wordt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 08:41

Sizzle schreef:

Voor de gemiddelde prijs van die busjes, caravans en het functioneel bewoonbaar maken voor zoveel mensen kun je doorgaans wel een hele aardige aanbetaling doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 08:56

ikke schreef:
Sizzle schreef:

En dat is mijn UO: Amerikanen zijn een raar volk met een rare mentaliteit. }>

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 08:59

Adelaide71 schreef:
ikke schreef:

Niet bepaald UO :') Ik denk dat heel de wereld amerika zo ziet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 09:01

BaileyMix schreef:
Ja, bijvoorbeeld dit soort typjes dus.

[ Video ]

[ Video ]

Allemaal ook home-schoolers, dus kinderen komen nooit eens in aanraking met leeftijdsgenootjes of een vaste sociale kring, hebben nooit privacy, krijgen geen onderwijs dus komen er moeilijk uit...

jezus, slaapt dat ene kind nou gewoon op de grond?

Ik vind het dubbel. Ik ben 1x op een kanaal gestuit van een gezin wat dit doet en die zouden wel 1x per half jaar een evaluatie doen om te kijken of dit nog steeds unaniem was wat ze wilden. Ook zo'n belachelijk groot gezin. Maar kan me voorstellen dat het dan nog wel een gave ervaring is voor die kids, als ze iig ook de autonomie hebben om de stekker eruit te trekken als ze het zat zijn.

Niet mijn ding - en ik houd van kamperen, maar ik denk dat een maand toch wel m'n absolute max. is en dan heb ik het nog ruim bekeken :') - .
Dus kinderen 10 jaar in een busje opsluiten vind ik ook.... behoorlijk
Meh -O- ....

UO: Vanlife is sowieso overrated volgens mij :D 10/10 glamour rating op instagram, 3/10 glamour rating in real life denk ik :') . Zou echt niet chronisch met m'n hoofd naast een poepddoos kunnen slapen en 24/7 met mijn vriend op wat is 't.... 5m2 kunnen leven :+ . Vond een huis van 50 m2 al pittig :)) .

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 09:01

Aight schreef:
Adelaide71 schreef:

Niet bepaald UO :') Ik denk dat heel de wereld amerika zo ziet

Nou denk niet de hele wereld. Er zijn er nog genoeg die Amerika zien als het droomland :')
Maar ik ga wel mee met je opinion

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 09:12

Haha nou niet helemaal een UO dus, thanks voor de bijstand :') Kleine Enoch (dan haten je ouders je echt) slaapt inderdaad op de vloer, net als Josiah op de vloer met het hoofd in het douche/poepgordijn.

Edit; Oh, en het lijkt mij inderdaad ook al volwassene met één iemand anders al de hel. Laat staan als puber met je 5 broertjes/zusjes en je ouders wippend 40 cm naast je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 09:19

Oh niet zo UO dus. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 09:21

BaileyMix schreef:
Haha nou niet helemaal een UO dus, thanks voor de bijstand :') Kleine Enoch (dan haten je ouders je echt) slaapt inderdaad op de vloer, net als Josiah op de vloer met het hoofd in het douche/poepgordijn.

Edit; Oh, en het lijkt mij inderdaad ook al volwassene met één iemand anders al de hel. Laat staan als puber met je 5 broertjes/zusjes en je ouders wippend 40 cm naast je.

Oh jezus, heet dat kind Enoch ;(! Wat zielig.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 09:31

BaileyMix schreef:

Och, arm ding :(:)

dat valt toch onder verwaarlozing?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 09:38

Ja maar in de VS moet je er stuk verder in gaan wil CPS kinderen uit huis plaatsen.

We hebben een tijdje om 16 meter met zijn vieren gewoond toen ik nog een kind was, paar vriendinnen hadden ook geen echte slaapkamer ofzo maar een slaapfauteuil in de keuken oid. Maar vergeleken met quiverfull van life was het allemaal heel luxe :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 09:40

Waarom blijven die mensen dan ook maar kinderen maken? Die kinderen kiezen er niet voor om in zo’n gezin gezet te worden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 09:44

Suzanne F. schreef:
Waarom blijven die mensen dan ook maar kinderen maken? Die kinderen kiezen er niet voor om in zo’n gezin gezet te worden.

Misschien iets met achtergrond waardoor ze geen anticonceptie mogen gebruiken oid...

Wel bijzonder.

UO mbt Nederlands weer: ik wil dat het even een tijdje in het weekend ongeveer windkracht 5 gaat waaien. Wil het water op en heb wind nodig _O- Rest van Nederland wil denk ik gewoon lekker kalm lenteweer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 09:56

Fly_high schreef:
Ja maar in de VS moet je er stuk verder in gaan wil CPS kinderen uit huis plaatsen.

We hebben een tijdje om 16 meter met zijn vieren gewoond toen ik nog een kind was, paar vriendinnen hadden ook geen echte slaapkamer ofzo maar een slaapfauteuil in de keuken oid. Maar vergeleken met quiverfull van life was het allemaal heel luxe :=

dat is echt sad :(:) .
Al vrees ik dat dat in Nederland ook nog wel gebeurt zonder dat het an sich een reden voor uithuisplaatsing is. Maar dan komt er tenminste wel hulp van buitenaf om alles zo veel mogelijk in goede banen te leiden (bv. met huishouden of spanningen).

Suzanne F. schreef:

Dit vraag ik me bij meer mensen af :+ . Vind het zulk walgelijk en egocentrisch gedrag. Een ongelukje en geen abortus willen kan ik respecteren, maar als 't bewust is of vaker dan 1x gebeurt en je hebt de middelen en/of capaciteiten niet.

UO: Ben altijd tegen gedwongen anti-conceptie geweest. Nu heb ik vroegah toegepaste psychologie gestudeerd en werken al mijn studievriendinnen en mijn vriend inmiddels in de jeugdzorg of 't netwerk er om heen.

- Er zijn echt mensen die alle inhumane maatregelen om te voorkomen dat ze kinderen krijgen eigenhandig rechtvaardigen := - (en die mensen zijn er meer dan je lief is :+ )

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 10:05

Suzanne F. schreef:

Ze mogen geen anticonceptie gebruiken. Quiverfull komt van een bijbeltekst, dat je kinderen zijn als pijlen in de pijlenhouder (een quiver) en dus moeten er zoveel mogelijk van komen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 10:10

Fly_high schreef:

Ja, dat vind ik nog een driedubbele irritatie: als je rijk ben kan je doen alsof dit instawaardig is, en vrijheid, en classy, en glamorous. Terwijl sommigen zo leven uit pure noodzaak. Het schreeuwt allemaal privilege. Voor de ouders dan, niet voor de kinderen uiteraard.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 10:20

Fly_high schreef:

Damn... := >;)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 10:49

Ik heb trouwens niet neergezet om zielig te doen ofzo, vond het allemaal echt hartstikke prima toen en die vriendinnen zonder eigen bed waren juist heel stoer op basisschool :P kinderen zijn dom :=

Maar dat neemt niet weg dat tig kinderen in een busje proppen want VRIJHEID is privileged bullshit waar ik niet achter sta. Het is een ding om met noodoplossingen te komen als je gezin in geldnood zit en een heel ander ding om je kinderen bewust in een extreem nadelige situatie te laten opgroeien puur omdat het goed is voor je ego en je instagram volgers

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 13:21

Fly_high schreef:
Ik heb trouwens niet neergezet om zielig te doen ofzo, vond het allemaal echt hartstikke prima toen en die vriendinnen zonder eigen bed waren juist heel stoer op basisschool :P kinderen zijn dom :=

Maar dat neemt niet weg dat tig kinderen in een busje proppen want VRIJHEID is privileged bullshit waar ik niet achter sta. Het is een ding om met noodoplossingen te komen als je gezin in geldnood zit en een heel ander ding om je kinderen bewust in een extreem nadelige situatie te laten opgroeien puur omdat het goed is voor je ego en je instagram volgers

Dat komt omdat ze kinderen als een "produkt" zien en niet als de volgende generatie wereldburgers.

Moet je hier overigens ook niet in een kinder-topic zetten: je neemt geen kinderen, voedt de volgende generatie wereldburgers op.
Je wordt nog net niet geband van Bokt... _O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 10:53

De term “making memories “ moet bij wet verboden worden

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 15:08

rien10 schreef:

?

Is dat niet iets wat je hersenmassie gewoon vanzelf doet behalve na een hoofdamputatie?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:16

Sizzle schreef:
rien10 schreef:

?

Is dat niet iets wat je hersenmassie gewoon vanzelf doet behalve na een hoofdamputatie?

_O- _O-

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:18

rien10 schreef:

Sending thoughts and prayers

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:28

In dit huis:
-maken we memories
-plakken we teksten op bordjes