Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 15:18

boyca schreef:
Door te melden dat de "originele"het niet doet. Dn stuur je een nieuwe en dan krijg je terug ooh de eerste doet t toch wel dus verwijder deze maar. En laat zien dat er betaald is via de omgebouwde originele betaallink. Echter toen we dus zagen dat er niets binnenkwam via MP zijn we verder gaan kijken en gebeld etc. En dan is de afzender geen marktplaats meer maar een of andere raar ww adres. Dus wel gecontroleerd maar al te laat. Een dure les, dat wel.Maar niet van echt te onderscheiden trouwens!

Maar marktplaats stuurt geen linkjes, alleen pop-ups in de chat. Dat is niet te faken en dat er betaald is kun je gewoon in het overzicht zien, ook bij een tweede betaalverzoek.

Sorry dat ik het zeg, maar dit is echt gewoon slecht gecontroleerd door je zoon. Het is echt dom om op een link van de koper te klikken en niet je eigen betaalverzoek te controleren.

Jullie zijn als het goed is in het bezit van de adresgegevens van de koper, ik zou dus inderdaad verhaal gaan halen daar aan de deur.

IHN

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 16:30

waarom kunnen mensen in de mp app ineens niet meer in volzinnen praten? Ik had kudde schapen erop staan. Veel info en aangegeven goed huis gezocht.
paar weken terug: voor stichting.
niet gereageerd (was de zoveelste idiote reactie).
Nu weer:misschien voor stichting. foto's.
ik:wat voor Srichting gaat het om, wat kunt u ze bieden.
hij: hangt af vd lammeren! Foto's.
Dus ik teruggeappt:sorry, maar dit steno gebeuren heb ik geen zin in. En als u iets wilt kunt u ook in normale volzinnen praten. Dus laat maar.
krijg ik terug:sorry, druk. Heb je facebook?
heb niet meer gereageerd. Ben er dan al klaar mee.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 16:35

Dat slaat inderdaad nergens op. Ook als je het druk hebt, kun je een normale zin typen. En anders wacht je even tot je het minder druk hebt. En op Facebook heb je opeens wel tijd?

Klinkt ook wel een beetje onbetrouwbaar. Misschien voor een stichting, maar je kunt niet zeggen welke omdat dat van de lammeren afhangt >;) ?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 16:36

ach een berichtje als je belangstelling hebt met correcte zinnen en uitleg kan je nog typen als je aan het poepen bent op de wc (bij wijze van) het kost je nog geen minuut van je tijd.
ik ga op zo'n mensen ook niet meer in.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:07

het was zelfs nog erger:

1.welkom voor stichting
2. hallo, prijs foto's misschien voor stichting.
ik reageerde:kunt u een reeel bod doen en info over waar ze terecht zouden komen?
3. moet ik eerst foto zien en hoeveel grote en lammeren.
4. toevallig nog een aanhanger
ik reageerde toen dat ik geen zin had in dit steno gedoe en toen zei hij:
5. sorry druk hier heeft u facebook.

da. hadden er ook mensen gereageerd. op zich heel leuk. heel uitgebreid verhaal over dat ze wilden gaan trekken met de schapen. Maar goed. Ik vraag me af hoe je dat wil doen hier. En daarbij staat er heel duidelijk:ik verkoop of de hele kuffe, of de 2 ongecastreerde rammen. Vragen zij:mogen we de hele kudde exclusief de ongecastrwerde rammen.
Ik zal wel erg gevoelig zijn maar heb zo'n hekel aan dat opzoeken van grenzen. Zeker als het om dieren gaat. Dus ook niet meer gereageerd.

ik heb zo trouwens ook eens een dure praktisch nieuwe kinderwagen gratis weggegeven aan iemand via leger des heils. Ik wilde er snel vanaf en had hem voor 100 of 50 op mp ztaan (weet het nieteens meer). Was een kipling, zat 1 minivlekje in de kap die ik op de foto had staan. Mensen kwamen in splinterniewe mercedes aanrijden (kan natuurlijk geleend zijn) en begonnen toen over dat vlekje en dat ze daarom 5 euro minder wilden geven. Ik zei nee, zij zeiden:dan nemen we hem niet.Ik zei:ok. doei. Toen wilden ze hem toch. Ik zei:u wilde hem niet en deal is van tafel. Ik ga het leger bellen. daar zijn ze er vast wel blij mee. Boos dat ze waren!!! We hebben ruim een uur in de auto gezeten. Ik zeg:uw probleem. De deal was rond maar door uzelf van tafel geveegd. Fijne avond.
Ik heb het leger gebeld. Zij hielpen net een aaanstaande moeder haar huisje in te richten. Ik heb de kinderwagen, box, commode, te kleine kleertjes, kinderstoel, wipstoel. kortom alles wat ik nog had ingeladen en naar haar toe gebracht. Blij dat ze ermee was! Dat. lije opgeluchte hoofd was meer waard dan die paar centen die ik ervoor had kunnen krijgen en alle frustratie had ik ook niet.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:40

Ik verkoop iets voor m'n ouders op marktplaats, 0 reacties. Dus ik keek gisteren gewoon even bij mijn berichten, had ik, blijkbaar 5 april een bericht gehad over mijn advertentie. Ik heb gewoon geen melding daarvan gehad! Netjes met excuses terug gestuurd of ze nog interesse hadden maar nog niks gehoord.. Baal wel een beetje maar ja ik kan hier niks aan doen. Vind het irritant dat die meldingen vaan maar slecht werken. Meestal nooit eigenlijk

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 23:02

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 23:16

janna schreef:
Die grote lammeren waren vast voor de stichting offerfeest bedoeld....

Ik dacht hetzelfde

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 06:11

Ik had 5 jaar geleden ofzo eens de vraagprijs (10 euro) geboden op een deken, 5 km was de afstand. Ik wilde hem de week daarop ophalen. Een ouderwetse deken zeg maar. Echter zei meneer dat er veel animo voor was en ik mocht een berichtje sturen de week daarop of hij er nog was. Daar had ik geen zin(bood immers de vraagprijs) in en zei dat ik mijn bod introk. Eerlijk gezegd waarom :+ Nu staat hij weer op marktplaats, had de meneer beter een weekje kunnen wachten dunkt mij :D

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 06:30

IHN, opzich snap ik wel dat die man van de schapen eerst foto's wil zien voordat hij verder wil praten. Er zijn vele soorten schapen natuurlijk. Maar dan nog kan het in volzinnen. Ik had het ook maar afgekapt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 07:10

fjordjes schreef:
Ik verkoop iets voor m'n ouders op marktplaats, 0 reacties. Dus ik keek gisteren gewoon even bij mijn berichten, had ik, blijkbaar 5 april een bericht gehad over mijn advertentie. Ik heb gewoon geen melding daarvan gehad! Netjes met excuses terug gestuurd of ze nog interesse hadden maar nog niks gehoord.. Baal wel een beetje maar ja ik kan hier niks aan doen. Vind het irritant dat die meldingen vaan maar slecht werken. Meestal nooit eigenlijk

Daarom kijk ik 1x per dag in elk geval even op marktplaats of ik een bericht heb ontvangen wanneer ik iets te koop heb staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:56

Ik heb de zolder eens opgeruimd en nu een speciale marktplaats kamer :Y)
Alleen nog alles uitzoeken, foto’s maken en op mp zetten, een aantal dingen er wel al opgezet.
Een reactie van iemand, geantwoord en nu niks meer aan reactie natuurlijk…

Wel toevallig gisteren een dekje verkocht dat ik al heel erg lang te koop had staan, voor veel minder dan ik gehoopt had maar goed lag hier ook maar te liggen.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:33

imaudy schreef:
IHN, opzich snap ik wel dat die man van de schapen eerst foto's wil zien voordat hij verder wil praten. Er zijn vele soorten schapen natuurlijk. Maar dan nog kan het in volzinnen. Ik had het ook maar afgekapt.

Als je beweert van een stichting te zijn, kun je daar best meer informatie over geven zonder de schapen te zien. Klinkt gewoon niet betrouwbaar.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:58

Imaudy, mijn info op mp was zeer uitgebreid. Ras, leeftijd, hoeveelheid ooien, gecastreerde rammen, ongecastreerde rammen en foto erbij.
Hij wilde kennelijk meer foto's zien en die had ik hem best kunnen geven. Maar als iemand dan te beroerd is antwpord te geven op een simpele vraag van mij, dan laat maar.

Denk dat ze naar gewoon blijcen en ik paar honderd investeer om paardenqeide sheepproof te maken. Ik hpu ook van bbq, dus daarvoor hoef ik ze niet wrg te doen, maar dat is nu juist niet de bedoeling. En nen daarin ook wel echt voorzichtig. Ooit 3 flessenbokjes weggegeven aan mensen. Had hun fb gekregen, allemaal fotos van geitjes on de weide. Alles leek goed. Meisje was erg aardig. Jongen had ik al raar gevoel bij. kortaf en onbeschoft, maar hee... je hebt toch alles gecheckt? Wat bleek:naast hun geitenweide hadden ze er een handeltje bij waar niemand van wist. geitjes zijn geslacht. Ze hebben me uiteindelijk het geld betaald (rechtstreeks naar goed doel gegaan), want ik heb hun fb vrienden allemaal aangeschreven en zag de vriendenlijst slinken. De slachter hen ik gemeld en kon een paar weken dicht (geen ubn, geen papieren niks), want dit was niet hun 1e overtreding. Slachter baalde ook trouwens, want die wist niks vd manier waarop, en had geen zin in dat gedoe, dis wilde ook geen zaken meer met die ratten doen. Maar ja. Te laat voor de geitjes . Dus ik ben voorzichtig.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 13:41

IHN. Als jij op mp met net zoveel taal en typefouten schrijft als hier, kan ik mij een moeilijke communicatie wel voorstellen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:35

Zaterdag is goed afgelopen, maar ipad niet geheel naar wens, dus terug op marktplaats gezet. Gisteren avond afspraak gemaakt dat ie vanmiddag rond 14:00 zou worden opgehaald..

Ondertussen is het 14:30 en nog geen koper gezien. En reageert niet op een berichtje.....

Ik wordt hier niet zo blij van! Moet nog genoeg doen vanmiddag en zit echt te wachten tot de ipad wordt opgehaald.

Zou erg fijn zijn, want heb een andere op het oog en eerst m'n geld terug van die van Zaterdag zou wel fijn zijn...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:41

pillow schreef:
IHN. Als jij op mp met net zoveel taal en typefouten schrijft als hier, kan ik mij een moeilijke communicatie wel voorstellen.

Ik zou een zoutstelletje kopen op marktplaats. Je laatste berichten zijn erg flauw.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:52

mvdende schreef:
Zaterdag is goed afgelopen, maar ipad niet geheel naar wens, dus terug op marktplaats gezet. Gisteren avond afspraak gemaakt dat ie vanmiddag rond 14:00 zou worden opgehaald..

Ondertussen is het 14:30 en nog geen koper gezien. En reageert niet op een berichtje.....

Ik wordt hier niet zo blij van! Moet nog genoeg doen vanmiddag en zit echt te wachten tot de ipad wordt opgehaald.

Zou erg fijn zijn, want heb een andere op het oog en eerst m'n geld terug van die van Zaterdag zou wel fijn zijn...

Jammer is dat.
Ik sprak tijden eerst ook zo af: rond die tijd. Dat doe ik niet meer. Sommigen vonden een uur later ook nog prima rond de afgesproken tijd. Nu is het stipt.
Als iemand 10 minuten later is vraag ik nog of ik kan rekenen op hun komst. Komt er geen reactie, ben ik weg en gaat de koop naar de volgende.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:03

Lisitano schreef:
mvdende schreef:

Jammer is dat.
Ik sprak tijden eerst ook zo af: rond die tijd. Dat doe ik niet meer. Sommigen vonden een uur later ook nog prima rond de afgesproken tijd. Nu is het stipt.
Als iemand 10 minuten later is vraag ik nog of ik kan rekenen op hun komst. Komt er geen reactie, ben ik weg en gaat de koop naar de volgende.

Ik eet m'n eten even op en daarna ga ik de hond uitlaten. Koper moet 45 minuten rijden, dus jammer dan als ze toch ineens voor de deur staat... 14:00 is geen 15:00.

Stuur dan op z'n minst ff een berichtje...

Ik was zaterdag een uur te vroeg, maar had ruim van te voren gevraagd of dat een probleem was ja of nee. Geen reactie terug, dus "op de gok" gewoon aangebeld. Waren ze niet zo blij mee, maar dan hadden ze maar een berichtje terug moeten sturen met "kan niet eerder"

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:32

mvdende schreef:
Lisitano schreef:
[quote="mvdende"

Jammer is dat.

Ik eet m'n eten even op en daarna ga ik de hond uitlaten. Koper moet 45 minuten rijden, dus jammer dan als ze toch ineens voor de deur staat... 14:00 is geen 15:00.

Ik was zaterdag een uur te vroeg, maar had ruim van te voren gevraagd of dat een probleem was ja of nee. Geen reactie terug, dus "op de gok" gewoon aangebeld. Waren ze niet zo blij mee, maar dan hadden ze maar een berichtje terug moeten sturen met "kan niet eerder"[/quote]

Dan had je bij mij pech gehad, ik kijk niet continu op mp en doe de deur dan gerust niet open. Spreek niet voor niks een tijd af natuurlijk.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:39

Michelle_96 schreef:
mvdende schreef:

Ik was zaterdag een uur te vroeg, maar had ruim van te voren gevraagd of dat een probleem was ja of nee. Geen reactie terug, dus "op de gok" gewoon aangebeld. Waren ze niet zo blij mee, maar dan hadden ze maar een berichtje terug moeten sturen met "kan niet eerder"

Dan had je bij mij pech gehad, ik kijk niet continu op mp en doe de deur dan gerust niet open. Spreek niet voor niks een tijd af natuurlijk.

Dan had ik gewoon netjes gewacht. Nee heb je, ja kan je krijgen. Had een verschrikkelijk drukke dag voor de boeg, dus was wel fijn dat de deur open gedaan werd.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:51

IHN schreef:
Imaudy, mijn info op mp was zeer uitgebreid. Ras, leeftijd, hoeveelheid ooien, gecastreerde rammen, ongecastreerde rammen en foto erbij.
Hij wilde kennelijk meer foto's zien en die had ik hem best kunnen geven. Maar als iemand dan te beroerd is antwpord te geven op een simpele vraag van mij, dan laat maar.

Denk dat ze naar gewoon blijcen en ik paar honderd investeer om paardenqeide sheepproof te maken. Ik hpu ook van bbq, dus daarvoor hoef ik ze niet wrg te doen, maar dat is nu juist niet de bedoeling. En nen daarin ook wel echt voorzichtig. Ooit 3 flessenbokjes weggegeven aan mensen. Had hun fb gekregen, allemaal fotos van geitjes on de weide. Alles leek goed. Meisje was erg aardig. Jongen had ik al raar gevoel bij. kortaf en onbeschoft, maar hee... je hebt toch alles gecheckt? Wat bleek:naast hun geitenweide hadden ze er een handeltje bij waar niemand van wist. geitjes zijn geslacht. Ze hebben me uiteindelijk het geld betaald (rechtstreeks naar goed doel gegaan), want ik heb hun fb vrienden allemaal aangeschreven en zag de vriendenlijst slinken. De slachter hen ik gemeld en kon een paar weken dicht (geen ubn, geen papieren niks), want dit was niet hun 1e overtreding. Slachter baalde ook trouwens, want die wist niks vd manier waarop, en had geen zin in dat gedoe, dis wilde ook geen zaken meer met die ratten doen. Maar ja. Te laat voor de geitjes . Dus ik ben voorzichtig.

Het is gewoon heel lastig om goede huisjes te vinden voor schapen en geiten. Ik heb 3 jonge geitjes. Ze blijven gewoon. Echt geen zin om ze op marktplaats te zetten.
Die slager zat ook goed fout he.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:57

upendo schreef:
pillow schreef:

Ik zou een zoutstelletje kopen op marktplaats. Je laatste berichten zijn erg flauw.

Ja, dat vind ik ook.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:43

ik snap de reactie van pillow wel.
probeer er een verhaal van te maken maar het is nogal lastig lezen, en heel eerlijk lees ik je berichten ook maar half omdat het lastig lezen/ ontcijferen is.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 17:51

StalNollie schreef:
ik snap de reactie van pillow wel.
probeer er een verhaal van te maken maar het is nogal lastig lezen, en heel eerlijk lees ik je berichten ook maar half omdat het lastig lezen/ ontcijferen is.

Dank je wel.