Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:01

Telpeva schreef:
Weten jullie nog mijn achterbuurvrouw, die vanalles naast haar schutting heeft neergezet, waar ze bovenop klimt, om met de kat en de hond in de armen gezellig over alle schuttingen heen bij iedereen in de tuin en naar binnen kan gluren?

She's baaack :')

Je moet er een stel uitnodigen die naar haar gaan zitten zwaaien :D

Mando

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:13

_O- zou ik inderdaad doen

Of zelf ook kiekeboe gaan spelen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:16

fotolijstje schreef:
Van de trap gevallen

:wow: Ben je in orde, niks gebroken? :knuffel:

Update gluurbuur
Deze keer was ik met mijn huis en tuin dus de sjaak, telkens weer dat mens boven de schutting en maar gluren en ik was het zat. Omdat ik niet zo assertief ben, ben ik eerst hints gaan geven: alle gordijnen even goed open doen, ramen open, zelf een paar keer goed door haar blikveld lopen enzo. Hielp niks, bleef gluren. Toen ben ik in de keuken bij de keukendeur gaan rommelen, deur van het slot, openen, geluid maken, nog STEEDS 0 reactie.
Toen was ik het zat en ben ik er op af gelopen :+ met het idee om haar aan te spreken op haar gedrag, maar haar gebrek aan reactie maakte dat ik compleet dicht sloeg. Er was geen zenuwachtig geschuifel, ze deed niet terug naar beneden klimmen, er kwam geen blik van oh oliebol ik ben betrapt op gluren... nope, gewoon een lege blik, en ze bleef ook gewoon staan gluren :') Net een hert die stil blijft staan en naar je koplampen blijft kijken... Ik sloeg helemaal dicht en toen ben ik maar op een meter afstand ofzo maar een beetje onkruid gaan wieden, met haar als toeschouwer schuin boven mij. Na een paar minuten vond ze die situatie zelf gelukkig ook te awkward en toen is ze opgetieft.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:18

Gelukkig gewoon er om gelachen. Wel beetje last van mijn voet maar ik ging ook echt volle vaart naar beneden :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:22

Telpeva schreef:
Update gluurbuur
Deze keer was ik met mijn huis en tuin dus de sjaak, telkens weer dat mens boven de schutting en maar gluren en ik was het zat. Omdat ik niet zo assertief ben, ben ik eerst hints gaan geven: alle gordijnen even goed open doen, ramen open, zelf een paar keer goed door haar blikveld lopen enzo. Hielp niks, bleef gluren. Toen ben ik in de keuken bij de keukendeur gaan rommelen, deur van het slot, openen, geluid maken, nog STEEDS 0 reactie.
Toen was ik het zat en ben ik er op af gelopen :+ met het idee om haar aan te spreken op haar gedrag, maar haar gebrek aan reactie maakte dat ik compleet dicht sloeg. Er was geen zenuwachtig geschuifel, ze deed niet terug naar beneden klimmen, er kwam geen blik van oh oliebol ik ben betrapt op gluren... nope, gewoon een lege blik, en ze bleef ook gewoon staan gluren :') Net een hert die stil blijft staan en naar je koplampen blijft kijken... Ik sloeg helemaal dicht en toen ben ik maar op een meter afstand ofzo maar een beetje onkruid gaan wieden, met haar als toeschouwer schuin boven mij. Na een paar minuten vond ze die situatie zelf gelukkig ook te awkward en toen is ze opgetieft.

Wauw, wat een vreemde situatie zeg. 8)7

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:22

Ja ik wist mijzelf ook echt geen houding te geven :=

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:25

Met een vlaggetje voor haar neus gaan zwaaien en aangeven dat je de stofzuiger nog in de aanbieding heb mocht ze zich vervelen....
Zo niet of ze dan bij de andere buren wil gaan kijken of die nog iets te doen hebben voor haar.

Of met een waterpistool klaar zitten.... en als ze erover heen komt dan spuiten.

Als ze dan klaagt waarom je dat doet aangeven dat je dat ook bij ongewenste katten doet.

Wees assertief anders blijft ze komen kijken.

Zou een goeie voor mij zijn... dikke doei opzouten naar je eigen kant.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:27

Hier nog een hoor, doet ze maar een keer! Heb graag wat privacy in mijn eigen hut :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:33

Passief agressief werkt vaak niet in dit soort situaties nee. Lastig hoor als je zelf niet zo assertief bent.

Toch kun je wel vragen waarom ze dit doet en dan meteen aangeven dat jij dit niet prettig vindt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:35

Plop1997 schreef:
Mensen die roken in de binnenbak. Het is zo’n mooi weer, snap dat je de les wil kijken maar doe dat dan even buiten.

Wat raar dat de huisregels dat toestaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:42

Telpeva schreef:

Update gluurbuur

ooooh wat ongemakkelijk. Ik zou ook niets daarmee durven :')

Wel goed om te lezen dat veel ergernissen over buren gaan en wij niet de enige zijn :D . Vandaag hebben de volkszangers in mijn straat een karaoke georganiseerd en een springkussen geplaatst op alle parkeerplekken naast onze tuin (= een inham en waardoor we ook niet weg kunnen met 1 van de auto's :') ). We zijn als enige niets uitgenodigd omdat we helemaal niets kunnen met dat volkse en we hebben ook als sterke minderheid geen kinderen :') Vind dat verre van erg. Maar word wel schijtziek van binnen zitten en de hele dag naar "ik wil sex met die kale" en "ik wil zwemmen in bacardi lemon" te moeten luisteren. Had effe een briefje in de bus gedaan, hadden we de auto weggehaald en had ik m'n oordoppen niet in een verhuisdoos gedaan :') .

Thanks iedereen voor de sterktes :knuffel: :knuffel: Echt heel lief hoe meelevend mensen zijn, zelfs de niet-paardenliefhebbers (soms ronduit paardenhaters). Had ik echt niet verwacht.
Zelfs op mijn nieuwe werkplek (werd echt precies gebeld toen ik mijn auto op de parkeerplek zette) mocht ik meteen naar huis om alles te gaan regelen (wat dan uiteindelijk weer niet hoefde omdat het rusthuis alles geregeld had) en mijn te bezorgen post laten zitten.
Da's dan wel weer een beetje anti-gif voor alle ergernissen hier!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:51

fotolijstje schreef:
Van de trap gevallen

Is alles goed met je? :(:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 14:00

Telpeva schreef:
fotolijstje schreef:
Van de trap gevallen

Update gluurbuur

Volgende keer met een bak popcorn tegenover haar gaan zitten en blijven kijken.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 14:37

rien10 schreef:
Plop1997 schreef:
Mensen die roken in de binnenbak. Het is zo’n mooi weer, snap dat je de les wil kijken maar doe dat dan even buiten.

Wat raar dat de huisregels dat toestaan

Het mag daar ook niet, staat heel duidelijk in de huisregels maar de eigenaar durft denk ik niet tegen de best betalende pensionklant te zeggen dat het niet mag.

Ben heel blij dat ik daar mn paard niet heb staan en dat mijn vriend binnenkort naar een andere manege gaat voor lessen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 14:47

Telpeva schreef:
Weten jullie nog mijn achterbuurvrouw, die vanalles naast haar schutting heeft neergezet, waar ze bovenop klimt, om met de kat en de hond in de armen gezellig over alle schuttingen heen bij iedereen in de tuin en naar binnen kan gluren?

Neee!!!!! Echt? :D

Edit: het is niet iemand die dement is?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:00

Telpeva schreef:

Naakt zonnen. Kijken of ze dat leuk vind }:)

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:34

Ineke2 schreef:
fotolijstje schreef:
Van de trap gevallen

Is alles goed met je? :(:)

Yess gelukkig wel alleen mijn voet doet wel behoorlijk pijn maar gaat vast wel wegtrekken :j

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:38

chanicha schreef:
Hier nog een hoor, doet ze maar een keer! Heb graag wat privacy in mijn eigen hut :j

Ik ook, mijn buurjongen springt nog steeds op de trampoline om hier in de tuin te kunnen loeren.
Vorige week stond hij ergens op om hier in de tuin te loeren.
Ik kwam naar buiten lopen omdat mijn hond heel raar aansloeg.
Stond hij daar te loeren, was als een dief zo snel naar beneden toen hij mij zag.
Ik heb netjes gezegd dat ik niet weer wil hebben dat hij zo bij mij in de tuin gluurt.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:47

Ik erger me aan mezelf. Maak me al de hele dag druk om het feit dat ik morgen weer mijn teamleider moet contacten of ik weer beter ben. Het antwoord is eigenlijk nee maar ik durf dat dus niet te zeggen omdat ik dan denk dat zij denken dat ik me aanstel (hier gaat het al mis). Terwijl ik nog 16 uur per dag slaap, nog niks doe met een kop vol snot en het enige verschil met voor het weekend is dat ik geen koorts meer heb.
Heb hier toch zo'n hekel aan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:52

Hele kast vol kleding, geen idee wat ik aan moet morgen :\.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 17:30

LaPluche schreef:
chanicha schreef:

Ik ook, mijn buurjongen springt nog steeds op de trampoline om hier in de tuin te kunnen loeren.
Vorige week stond hij ergens op om hier in de tuin te loeren.
Ik kwam naar buiten lopen omdat mijn hond heel raar aansloeg.
Stond hij daar te loeren, was als een dief zo snel naar beneden toen hij mij zag.
Ik heb netjes gezegd dat ik niet weer wil hebben dat hij zo bij mij in de tuin gluurt.

Ik zeg: super soaker!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 17:49

Helderder schreef:
Ik erger me aan mezelf. Maak me al de hele dag druk om het feit dat ik morgen weer mijn teamleider moet contacten of ik weer beter ben. Het antwoord is eigenlijk nee maar ik durf dat dus niet te zeggen omdat ik dan denk dat zij denken dat ik me aanstel (hier gaat het al mis). Terwijl ik nog 16 uur per dag slaap, nog niks doe met een kop vol snot en het enige verschil met voor het weekend is dat ik geen koorts meer heb.

Kies voor jezelf een ander doet het niet voor je.
Nee is ook een antwoord en als het nog niet gaat dan gaat het niet.
Dan hoef je niet in details te treden, nee het gaat nog niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 17:57

Helderder schreef:

Dat soort dingen zijn zo poedersuiker. Gewoon als eerste doen morgenochtend. Ben je er van af en je niet om laten pratenb.

Hier heeft papa volkszanger z'n kind erbij gehaald die nu achter de microfoon al tien minuten kotsgeluiden zit te maken. Hoeft niet per se, van mij....

Nu zit ik op zangles, en ben ik wel eens aangesproken toen ik aan het oefenen was dat ze er last van hadden (tot zover mijn talent :D ) . Denk dat dit wel een goed moment is om zelf maar weer eens te oefenen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 18:05

_San87_ schreef:
Hele kast vol kleding, geen idee wat ik aan moet morgen :.

Bij twijfel, pyjama. :j

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 18:29

Mkango schreef:
_San87_ schreef:
Hele kast vol kleding, geen idee wat ik aan moet morgen :.

Bij twijfel, pyjama. :j

Dit is exact wat ik gedaan heb :D

Mijn ergernis: droge rot hoest die me continu half laat stikken. Zo klaar mee.. m’n stem is inmiddels ook weg door het continue geblaf. Het is geen Corona, elke dag getest sinds de klachten begonnen, alle testen zijn negatief.