Samenwonen zonder hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Firegirl

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:33

Als ik de foto's zo zie heeft TS blokverwarming. Dan heeft een rookmelder en/of koolmonoxide weinig zin in de kast. Wat er nogal eens gebeurt is dat de pomp stekker er in de zomer uit wordt getrokken om kosten te besparen. De pomp draait continue ook als er geen warmte vraag is.
Daar is trouwens vrij eenvoudig een pompschakelaar tussen te zetten.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:23

Firegirl schreef:
Als ik de foto's zo zie heeft TS blokverwarming. Dan heeft een rookmelder en/of koolmonoxide weinig zin in de kast.

wel voor als er brand uitbreekt in de kast door de gebrekkig aangelegde stroom.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-23 15:29

Rookmelder zit in de hal voor de meterkast. Er zit inderdaad een glasplaat op het tv meubel.

Ik heb 2 dagen niks meer van mijn vriend gehoord voor zover ik hem zo kan noemen.
Het laatste wat ik stuurde was wow is dit liefde?. Je laat mij letterlijk in de kou staan met een gebroken hartje erbij.
Daarna niks meer gehoord. Terwijl ik hem ondertussen wel mijn fiets bijna 2 maanden leen omdat de zijne stuk is.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 15:34

Soms is geen antwoord ook een antwoord

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 15:34

Heb je nog een sleutel van zijn huis? Fiets terug halen en spullen twv wat je nog tegoed hebt van hem mbt de cv. Denk dat hij het lekker makkelijk dood gaat laten bloeden als ik dit zo lees...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 15:50

capopjekop schreef:
Soms is geen antwoord ook een antwoord

Dit.. kies voor jezelf.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 15:56

Nou idd. Fiets ophalen en blokkeren die hap. Tijd om voor jezelf te kiezen!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 15:58

Jeetje, TS, kom op. Ik begrijp echt even niet wat hier nou gebeurt. Je pikt echt teveel van deze gast! En je bent al single hoor, dus je hoeft niet bang te zijn om hem te verliezen. Erger dan dit kan het niet.

Ik gun je zoveel beter!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 16:11

Ik zou idd ook zorgen dat je je spullen zo snel mogelijk ophaalt. Waarom zou hij voordeel van jouw fiets mogen hebben terwijl hij heel de tijd schijt aan jou heeft. Laat hem dan maar alles lekker zelf regelen. En je moet ook zien te voorkomen dat je straks mss gezeik krijgt om je spullen terug te krijgen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 16:20

Allemachtig TS, wat maak jij je afhankelijk van je vriend. Ik vind het eigenlijk echt sneu om te lezen hoe jij jezelf wegcijfert.

Wanneer ga je leven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 16:21

elmiran schreef:
Rookmelder zit in de hal voor de meterkast. Er zit inderdaad een glasplaat op het tv meubel.

Ik heb 2 dagen niks meer van mijn vriend gehoord voor zover ik hem zo kan noemen.
Het laatste wat ik stuurde was wow is dit liefde?. Je laat mij letterlijk in de kou staan met een gebroken hartje erbij.
Daarna niks meer gehoord. Terwijl ik hem ondertussen wel mijn fiets bijna 2 maanden leen omdat de zijne stuk is.

Wauw… Zelfs mijn man en ik sturen regelmatig door de dag: Denk aan jou, zie jou graag, hou van jou, knapperd <3 en ga zo maar door. En wij zijn verdorie getrouwd en wonen samen :+ Het is wel duidelijk dat jij geen prioriteit bent in zijn leven ts. Kies nu eens even voor jou zelf.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 17:27

Nou Moestuin, als die van mij dat zou doen, ging ik gillend weg. Wij appen/bellen alleen overdag als er praktisch iets te bespreken is. Dat is dus soms dagen niet.

Maar eens dat de TS totaal geen prioriteit is voor hem. Uit het oog, uit het hart.

TS, ik zou ook mijn spullen ophalen die ik te goed heb en de eer aan mezelf houden. Dus fiets ophalen en groetjes. En hem zeggen: mocht je ooit wel mij graag weer willen zien dan hoor ik het wel, denk ik er dan over na. Maar voor nu is het tot nooit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 17:28

Moestuin schreef:
Wauw… Zelfs mijn man en ik sturen regelmatig door de dag: Denk aan jou, zie jou graag, hou van jou, knapperd <3 en ga zo maar door. En wij zijn verdorie getrouwd en wonen samen :+ Het is wel duidelijk dat jij geen prioriteit bent in zijn leven ts. Kies nu eens even voor jou zelf.

Nou, genoeg mensen die dat niet doen hoor.
Dochter heeft een vriend, zien elkaar in het weekend, en appen om de dag ofzo.. zijn beide niet van lange "zoetsappige" berichten met smileys.
Mijn man en ik appen ook amper (hij stuurt een alleen een auto als hij van het werk naar huis komt hahaha) en zelfs mijn beste vriendin en ik appen elkaar zeker niet dagelijks.
Zou daar helemaal brrrr van worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 17:39

Ja goed. Maar het is duidelijk dat het bij TS anders ligt en 2 dagen elkaar niet horen niet normaal is. Anders had ze het hier ook niet gemeld.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 17:39

Als je niet samenwoont spreek je elkaar toch wel elke dag even?
Je denkt (mag ik hopen) toch aan die ander?!
Vind dat zo ongeïnteresseerd staan als je gewoon niets laat horen. (tenzij het niet kan)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 17:44

Needje schreef:
Als je niet samenwoont spreek je elkaar toch wel elke dag even?
Je denkt (mag ik hopen) toch aan die ander?!
Vind dat zo ongeïnteresseerd staan als je gewoon niets laat horen. (tenzij het niet kan)

Ja eens hoor. Hoeveel moeite is het om voor het slapen gaan even een appje te sturen. Heel de dag appen hoeft niet maar je denkt hopelijk toch wel een keer aan elkaar.

Maar bij de ts gaat natuurlijk wel meer mis dan alleen niet appen. Haar vriend laat eigenlijk in geen enkele actie zien dat hij nog moeite voor haar of de relatie doet.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 18:24

2 dagen niet spreken kan normaal zijn.
Maar niet als het niet lekker loopt en je zoals TS z’n bericht stuurt.
Dan bel je of kom je bij elkaar om het uit te spreken.

Dat hij dat niet doet zou voor mij ook een teken zijn dat hij zich niet wil inzetten om aan de relatie te werken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 18:25

Ik zou vanavond mijn fiets ophalen en adieu. Waarom laat je je zo gebruiken TS? :(:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 19:24

Ik weet als geen ander dat een relatie niet altijd even makkelijk of leuk is, maar ik hoop dat je inziet dat dit echt niet redelijk of liefdevol is van hem is, TS.

Hij zet je uit z'n huis, laat je dan ook nog in de kou slapen en negeert je vervolgens doodleuk als je om hulp vraagt.

Ik wens je vooral veel wijsheid toe, allesbehalve een fijne situatie dit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 19:25

Ik zou niet alleen de fiets halen maar ook nog een tikkie sturen voor de investeringen die jij in zijn huis hebt gedaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 19:52

Fitzroy schreef:
Ik zou niet alleen de fiets halen maar ook nog een tikkie sturen voor de investeringen die jij in zijn huis hebt gedaan.

Die betaalt hij toch niet terug. Gaat echt om veel geld, de cv ketel onder andere. Die was al 1300 euro dacht ik.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 19:56

Suzanne F. schreef:
Fitzroy schreef:

Die betaalt hij toch niet terug. Gaat echt om veel geld, de cv ketel onder andere. Die was al 1300 euro dacht ik.

TS betaalde volgens mij niet mee aan de hypotheek en legde ze het geld, wat zij normaal aan huur zou betalen, apart.
Dus 1300 E voor 2 jaar ergens wonen is een koopje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 20:53

We kunnen deze discussie weer opnieuw beginnen maar ze betaalde ook de auto, eten en drinken en zo voort.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-23 22:59

We hebben het uitgepraat. Hij belde mij na werktijd of ik kwam eten. Het gaat niet zo goed met hem. Hij is om 21:00 al naar bed gegaan (lichamelijk zwaar werk, en stress omdat hij van alles moet regelen). De kozijnen gaan er dit jaar allemaal uit. Hij heeft ADHD en moeite met dingen regelen, en rond te krijgen. Zijn vader was gisteren ook nog op bezoek voor advies. We zien elkaar vrijdag weer, en de woensdagen komt hij bij mij zodat we doordeweeks een keer extra samen zijn. Wie weet vaker als we over een tijdje meer energie hebben. Ik dacht dat hij boos was omdat we normaal wel elkaar iedere dag een app sturen. Soms niet veel. Vaak wel een smiley.

Ik betaalde de boodschappen, af en toe kleding voor hem. Ruim 5000 euro aan meubels, deel van de tv, electricien kosten. De Ikea kledingkasten, en mijn grote koelkast staan bij hem omdat ze er niet mooier op worden met verhuizen (heb hier een kleine inbouwkoelkast). Als ik het optel kom ik niet goedkoper uit dan wat ik in mijn voorgaande woning betaalde. We zijn best vaak buiten de deur wezen eten, of lieten eten thuis bezorgen. Dit doe ik in mijn eentje natuurlijk niet. Nu doen we om, en om met de boodschappen als we samen zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 23:09

Weet je, het is jouw leven en je maakt je eigen keuzes. Je moet ook je eigen pad kiezen. Wij kunnen rode vlaggen zien en dat tegen je zeggen. Maar ik heb niet het idee dat je het wil zien. En dat is je goed recht natuurlijk.

Maar ik hoop wel dat je gaat werken aan grenzen stellen. Want het is makkelijk voor je vriend om zich als een egocentrische zak te gedragen en jou te laten stikken. En dan later met allerlei excusen komen waarom hij zich als een zak gedroeg en er dan mee weg komen. Dat kan een keer gebeuren. Niemand is perfect. Maar wees kritisch dat het geen patroon wordt. Dan gaat het ten koste van jezelf zeg ik uit ervaring. Mensen veranderen niet voor jou. Enkel voor zichzelf als ze dat willen. Als dit soort dingen blijven gebeuren betekent het dus dat iemand niet wil veranderen. Anders werk je eraan en zoek je desnoods hulp daarbij