Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ailill schreef:Dat is minder tof man, zeker als het niet vanuit jouw komt. Sterkte!
Ergens geloof ik in dé ware, maar ook weer in het 'feit' dat er meerdere(n) dé ware kunnen zijn, wat de definitie van dé ware wat lastig maakt.
Uit interesse: wat verstaan jullie onder een open relatie?
Ailill schreef:Uit interesse: wat verstaan jullie onder een open relatie?
present schreef:Ailill schreef:Uit interesse: wat verstaan jullie onder een open relatie?
Daar vindt iedereen inderdaad weer iets anders van. Voor mij betekent het eigenlijk niet meer dan het erkennen van aangeboren individuele vrijheden en de geruststelling dat we geen consequenties verbinden aan het benutten van die vrijheden. Wij kennen kortom geen beperkingen in onze contacten met anderen. Met openheid, eerlijkheid en respect heeft het voor mij niet zoveel te maken, in die zin dat ik vind dat geen enkele relatie daar zonder kan.
In de praktijk hebben we een gedeelde agenda. Dat is praktisch en daarmee is ook altijd duidelijk wie waar is en met wie. Verder houden we elkaar op de hoogte van ontwikkelingen, waarbij de thuisblijvende/vragende partij sturend is. Wij zijn allebei niet jaloers en gunnen het elkaar heel erg om af en toe even lekker het huis uit te zijn en iets leuks te doen. Er moet al zoveel in het leven, helemaal als je kleine kinderen hebt. Waar het zou kunnen gaan wringen is als bepaalde contacten zo frequent of intensief worden dat ze ons gezinsleven gaan belemmeren, maar daar hebben we het dan wel over.
Wat ik veel tegenkom is dat mensen afspreken dat ze wel seks mogen hebben met anderen, maar geen gevoelens mogen krijgen (waarvan ik betwijfel of dat realistisch is, het zou voor mij niet werken in elk geval) of dat beide partners vetorecht hebben over met wíe er afgesproken wordt (wat ik in geen enkele relatie zou accepteren).
janderegelaa schreef:Jester_ schreef:Wat ku.t voor je mark! But time will be better, maar nu wel even zuur ja
Tuurlijk, time heals everything maar deze gaat wel even duren ben ik bang. Ken je het gevoel dat je alles wat je normaal leuk vindt, nu niets meer aan is? Draai een beetje op de auto-pilot nu.
Suzanne F. schreef:Rot voor je! Kan best lang duren kan ik uit ervaring zeggen. Maar ligt misschien ook aan hoelang je samen bent geweest.