Trouwen in 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:55

_Lorette_ schreef:
Bedankt allemaal! :D

Het is gelukt en we hebben het overleefd. Ben kapot en zwaar overprikkeld, maar het was een prachtige dag. <3

Verslagje volgt later! Geen idee wanneer het ons gaat lukken om wat slaap te pakken. Morgen nog een drukke dag met spullen ophalen of terugbrengen en daarna op huwelijksreis.

Gefeliciteerd <3

Ja die huwelijksreis, daar baal ik nog steeds van dat we dat niet hebben kunnen doen.
Dat kan je nooit meer over doen helaas :n

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 19:17

_Lorette_ schreef:
Bedankt allemaal! :D

Het is gelukt en we hebben het overleefd. Ben kapot en zwaar overprikkeld, maar het was een prachtige dag. <3

Verslagje volgt later! Geen idee wanneer het ons gaat lukken om wat slaap te pakken. Morgen nog een drukke dag met spullen ophalen of terugbrengen en daarna op huwelijksreis.

Gefeliciteerd!! Heel veel plezier op jullie huwelijksreis!

Wij hebben die van ons vandaag gepland, kan niet wachten.

Anoniem

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 20:41

Oeh waar gaat de reis heen? Ik ben er ook van teruggekomen- van het idee dan om later te gaan. Ik wil graag naar Fins Lapland, maar durf niet met de oorlog zo dichtbij. Dus wij gaan verder kijken naar een toffe locatie. :-)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 07:27

Florence! :)

Toch even snel een verslagje vanaf mijn telefoon...

Woensdag 11 mei 2022

De wekker ging minder vroeg dan gevreesd. Ik moest eerst nog de paarden doen, maar de styliste kwam sowieso pas na 8 uur. Ik ging mij klaarmaken en René was in het voorhuis en trok wat later zijn pak aan in het bijzijn van zijn ouders.

Afbeelding

Ik was op een gekke manier verbrand in mijn hals (beetje dom) en had flinke blauwe plekken op mijn arm (ik heb altijd blauwe plekken en weet nooit waarvan). Deze zullen nog wel terug te zien zijn op het beeldmateriaal. Ik vond het te spannend om ze bij te laten werken met concealer o.i.d.

Het first look momentje was in de tuin en ik zakte natuurlijk met de hakken de grond in en kon voor geen meter lopen. :') Niet een heel charmant moment. Het was voor mij een verrassing welk pak René aan had, helemaal vanwege de last minute switch naar een pak uit de winkel, omdat zijn bestelde pak nooit is gekomen... Gelukkig was hij heel knap. <3

We sprongen in de auto en reden naar het historische centrum van Hattem, waar we in de Franse School de ceremonie zouden houden om 11.30 uur. Dit pand is destijds nog keurig gerestaureerd en gerenoveerd door het architectenbureau van mijn opa.

Afbeelding

Onze spreker Jeroen kon iedereen boeien en betrok de familie leuk bij de ceremonie. We werden natuurlijk ook nog een beetje gepest met wat eigenaardige karaktertrekjes. Ik was beroerd van de zenuwen, voelde me zwaar ongemakkelijk en wist niet waar ik moest kijken, maar zo ben ik. :+ Het is in elk geval gelukt om elkaar het jawoord te geven!
Vervolgens gingen we na een snelle toost lunchen in de kruidentuin. Er was net genoeg warmte en zon om de flinke wind te overleven. Mijn kapsel en jurk waaiden bijna weg.

Voor deel 2 gingen we met onze gasten naar de Orchideeënhoeve, waar we werden ontvangen met thee/koffie en etagères vol met zoetigheid. Iedereen kon 2 uur het park in. Wij gingen ook onze eigen gang. De autorit erheen was ook al een fijn momentje alleen. :)

Afbeelding

Afbeelding

We sloten af met een buffet en iedereen ging naar huis met een bedankje. Een potje gepersonaliseerde m&m's + een orchidee.

Afbeelding

Afbeelding

De schoonfamilie had een folder ontworpen en gedrukt met onze tijdlijnen, geïllustreerd met foto's. Heel leuk en ook wel een beetje beschamend. Sommige foto's... :') Elke gast kreeg er eentje.

Het begon flink te regenen en te waaien. Onze oldtimer Kever waaide bijna van de weg af toen we naar huis reden door de polder. :P Helemaal kapot kwamen we thuis. En deden vervolgens geen oog dicht! Nog geen minuut geslapen. Zo konden we de dag wel mooi nabespreken.

Thuis hebben we het gastenboek neergezet. De enveloppen moeten nog geopend worden. Dat komt wel een keer!

Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 07:45

Wat mooi Lorette, jullie zien er prachtig uit allebei! En de locaties zijn ook echt heel leuk en mooi aangekleed en wat bijzonder dat jullie zijn getrouwd in een pand dat door het bureau van je opa is gerenoveerd <3
Geniet van jullie huwelijksreis!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-22 08:21

Ohhh wat waren jullie mooi Lorette <3 klinkt als een prachtige dag!
Geniet van Florence.

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:22

Gefeliciteerd! Prachtige foto's, jullie zagen er alle twee heel mooi uit! Wat een bijzondere plek om te trouwen en gaaf om in die orchideeën hoeve een deel te houden!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:09

Ohh Lorette, wat een mooie dag! En wat zagen jullie er prachtig uit.

Wij gaan een rondreis maken door Indonesië, heel veel zin in.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:15

Stille meelezer hier. Ik geniet van jullie voorpret en vooral van jullie verslagen van de dag zelf

Lorette wat zag je er prachtig uit zeg! En het pak van je man is ook echt heel mooi, mooie kleur

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:51

Wat klinkt dat als een prachtige dag Lorette!! helemaal goed. geniet van je vakantie!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:24

wauw wat zie je er prachtig uit Lorette! Gefeliciteerd! :D

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-22 17:44

Meiden, help :') ik wil voor ‘s avonds lage schoenen halen voor onder mn trouwjurk, ik ga sowieso zere voeten hebben van mn hakken en ik wil kunnen dansen haha. Wat voor schoenen zouden jullie aan doen?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 17:50

amandananana schreef:
Meiden, help :') ik wil voor ‘s avonds lage schoenen halen voor onder mn trouwjurk, ik ga sowieso zere voeten hebben van mn hakken en ik wil kunnen dansen haha. Wat voor schoenen zouden jullie aan doen?

Ik heb voor sneakers met wat dikkere zolen gekozen, zodat ik niet "teveel" lengte verschil zou hebben mbt mijn pumps.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 18:12

Wat een mooi verslag Lorette! Wauw wauw wauw! <3

En Indonesië Maanlicht! Stoer!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 18:34

Slim met die dikkere zolen! Ga ik ook onthouden :P Ik ben ook nog op zoek. Heb niet echt hoge hakken oid maar denk wel dat ik na zoveel uur op iets wat meer comfortabelers wil lopen. Ik zag deze van de week in een winkel (heb een wat brons/goude kleur in m’n jurk :o ), maar was nog niet verkocht. Ik heb ook een split aan 1 kant dus je zal de schoenen ook wel echt zien. Zeker met mijn maat 41 :+ Maar ik wil ook wel wat kopen wat ik na de bruiloft ook nog zal dragen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 20:00

Ik heb deze tot nu toe in de kast staan als trouwschoenen en ga ze misschien insprayen met goudspray. Maar dat wil ik even op mijn oude schoenen testen.Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 11:58

Mooie foto’s Lorette! Geniet van de huwelijksreis <3

Sinds 2 weken verloofd en dus mag ik me hier ook melden. Inmiddels is vrijwel alle familie op de hoogte, erg leuk om te vertellen. Was een complete verrassing. Nu aan het inlezen, bedenken wie we erbij willen hebben en wanneer. Datum hebben we nog niet. We neigen naar komende oktober, maar vragen ons af of dat haalbaar is, gezien er echt nog niks geregeld is. Hier mensen die het allemaal in een half jaar hebben geregeld? Richtlijn is nu zo’n 20 daggasten en totaal 95 avondgasten.

Wat betreft schoenen zou ik de hele dag voor iets plats gaan, anders steek ik boven mijn vriend uit :') . Maar in de avond zijn leuke witte sneakers prima, denk ik. Die hierboven zijn ook leuk, maar Ze zijn vast ook wel met een klein glittertje te vinden, dan is het nog iets feestelijker.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 12:31

Wauw Lorette wat een leuke foto's! Wat zagen jullie er prachtig uit en wat een mooie locaties!

Ik heb bij het feest mijn eigen witte sneakers aan getrokken en om ze nog wat feestelijker te maken heb ik de veter vervangen voor een koperkleurig lint.

Mijn man heeft trouwens ook iets geweldigs gemaakt voor het feest. Hij heeft zijn Go Pro op een plankje vast gemaakt met een korte instructie hoe te gebruiken. Vervolgens is de hele avond dat ding langs iedereen gegaan. Hoe verder op de avond, hoe leuker de filmpjes worden :') We hebben echt krom gelegen om sommige filmpjes. Echt een hele dikke aanrader voor iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 13:32

Sting: gefeliciteerd!! En ja hoor, ik ben 31-12/01-01 gevraagd, en binnen 2 a 3 weken hadden wij eigenlijk 80% al vast staan! Zolang je de locatie en fotograaf hebt lukt de rest echt wel. Er is veel keuze in muziek, aankleding enzo dat er altijd wel iets beschikbaar is naar je keuze. Een echte jurk heeft wel zo 5 a 6 maanden levertijd, dus dat zal direct snel na het boeken van de locatie geregeld moeten worden.

Wij moeten nu de uitnodigingen nog versturen en de notaris nog bezoeken maar dat komt na onze vakantie. Zitten nu nog op Mallorca te chillen. Ik vind dat wij (trouwen binnen 9 maanden na aanzoek) een onwijs eind zijn gekomen en ook nog op onze favoriete datum en mooiste locatie ons inziens!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 14:03

Thnx pimaude. Fijn te horen dat het kan 8-). Naar volgend jaar verplaatsen is gezien de wens voor gezinsuitbreiding misschien te laat **\O/**. Jurk zou ik graag tweedehands via een zaak doen, dus veel levertijd heb ik niet, wel wat ruimte om hem te vermaken misschien :j. Fijn dat jullie al zo ver zijn en ook nog op de mooiste locatie *\%/*.

Go pro gaat op het lijstje, klinkt heel grappig :)*

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 15:41

Veel succes met de voorbereidingen Sting, het gaat vast lukken.
Ik had mijn jurk op vinted gevonden, vermaken duurde ongeveer 2/3 weken.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:09

Sting gefeliciteerd met je verloving! Succes met de voorbereidingen, er kan veel als je bereid bent om hier een daar een compromis te sluiten. Wij hadden juist gekozen voor een lange aanloop, zodat we alles rustig konden regelen naast ons toch al drukke schema. Als eerste zou ik zeggen locatie en fotograaf regelen, dan komt de rest wel goed.

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:24

Gefeliciteerd Sting!
Wij zijn eind februari sinds verloofd en gaan eind september trouwen. Bij ons was alles ook al supersnel geregeld. Je moet vooral geluk hebben dat je locatie van keuze nog beschikbaar is, de rest vormt zich er dan wel omheen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:38

Absoluut geluk hebben met de locatie!

En qua gezinsuitbreiding.. ons lukt het nog altijd niet dus ik probeer maar te denken dat we mooi slank in de jurk gaan en na het trouwen een eventuele adoptie weer makkelijker wordt. :')

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 06:47

Sting schreef:
Mooie foto’s Lorette! Geniet van de huwelijksreis <3

Sinds 2 weken verloofd en dus mag ik me hier ook melden. Inmiddels is vrijwel alle familie op de hoogte, erg leuk om te vertellen. Was een complete verrassing. Nu aan het inlezen, bedenken wie we erbij willen hebben en wanneer. Datum hebben we nog niet. We neigen naar komende oktober, maar vragen ons af of dat haalbaar is, gezien er echt nog niks geregeld is. Hier mensen die het allemaal in een half jaar hebben geregeld? Richtlijn is nu zo’n 20 daggasten en totaal 95 avondgasten.

Wat betreft schoenen zou ik de hele dag voor iets plats gaan, anders steek ik boven mijn vriend uit :') . Maar in de avond zijn leuke witte sneakers prima, denk ik. Die hierboven zijn ook leuk, maar Ze zijn vast ook wel met een klein glittertje te vinden, dan is het nog iets feestelijker.

Gefeliciteerd!
Ik ken idd meer bruidsparen die alles binnen een paar maanden regelen en vaak is het wel goed te doen. Oktober is vaak weer net wat rustiger.
Wel zou ik kijken om alles op 1 locatie te doen, dat scheelt extra regelen.
Jurk en ringen hebben vaak levertijd, maar als je voor een tweedehands (of misschien Outlet?) Jurk gaat moet dat zeker te doen zijn.