Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Moderatoropmerking:Dit bericht is leeggehaald omdat het niet is toegestaan in dit topic om andere gebruikers of topics te bespreken.
Rennie89 schreef:Ik heb vaker vogels tegen m’n auto gehad helaas, ook geen mogelijkheid van uitwijken, elke keer weer pijnlijk.
Danielleeee_ schreef:Alle dode dieren die ik de laatste dagen langs de (snel)wegen heb zien liggenHeel veel vogels, en zelfs een vosje... Ik wilde altijd al eens een vos van dichtbij zien, maar niet op deze manier.
En wat ik denk ik het allerergst vond: afgelopen zaterdag reed ik op de A1 en wilde een moedereend met haar kuikentjes de snelweg overstekenIk kon ze ontwijken (ze liepen van de vluchtstrook de rechterbaan op, op weg naar de middenberm denk ik) en de motor en auto's achter mij ook, gelukkig was het niet zo druk. Maar ik kon wel janken joh. Ik hoop echt dat moeder en haar kuikens zijn omgekeerd terug de berm in en dat ze het hebben overleefd.
Op zo'n moment wil ik zooo graag stoppen om de eend terug het gras in te jagen, maar ik reed dus op de snelweg en bij een knooppunt en stoppen was natuurlijk echt geen optie.
Godzijdank heb ik zelf nog nooit een dier aangereden en hoop dat dit ook nooit gebeurt. Wat zou ik me dan slecht voelen zeg. Als kind zei ik altijd: 'Ik hoef nooit een auto, ik neem wel een paard en wagen.' Niet echt haalbaar natuurlijk om daarmee overal heen te gaan, maar echt, ik zou het bijna overwegen![]()
Danielleeee_ schreef:Rennie89 schreef:Ik heb vaker vogels tegen m’n auto gehad helaas, ook geen mogelijkheid van uitwijken, elke keer weer pijnlijk.
Ja het lijkt me zo naar... En ontwijken kan inderdaad haast niet op de meeste wegen. Ik neem het mensen ook niet kwalijk, ik ga er vanuit dat (bijna) niemand zoiets expres zou doen. Maar sneu vind ik het wel
Marije_1997 schreef:Danielleeee_ schreef:Alle dode dieren die ik de laatste dagen langs de (snel)wegen heb zien liggenHeel veel vogels, en zelfs een vosje... Ik wilde altijd al eens een vos van dichtbij zien, maar niet op deze manier.
En wat ik denk ik het allerergst vond: afgelopen zaterdag reed ik op de A1 en wilde een moedereend met haar kuikentjes de snelweg overstekenIk kon ze ontwijken (ze liepen van de vluchtstrook de rechterbaan op, op weg naar de middenberm denk ik) en de motor en auto's achter mij ook, gelukkig was het niet zo druk. Maar ik kon wel janken joh. Ik hoop echt dat moeder en haar kuikens zijn omgekeerd terug de berm in en dat ze het hebben overleefd.
Op zo'n moment wil ik zooo graag stoppen om de eend terug het gras in te jagen, maar ik reed dus op de snelweg en bij een knooppunt en stoppen was natuurlijk echt geen optie.
Godzijdank heb ik zelf nog nooit een dier aangereden en hoop dat dit ook nooit gebeurt. Wat zou ik me dan slecht voelen zeg. Als kind zei ik altijd: 'Ik hoef nooit een auto, ik neem wel een paard en wagen.' Niet echt haalbaar natuurlijk om daarmee overal heen te gaan, maar echt, ik zou het bijna overwegen![]()
Dooie dieren, heel eerlijk dagelijkse kost. Is het zielig? Geen idee. Houd de populaties wel wat netjes.
Ik kom echt van alles tegen. Steenmarters vossen dassen hazen konijnen en alles wild. En ja er gaat wel es wat dood. So be it
lifeofmarit schreef:Marije_1997 schreef:Dooie dieren, heel eerlijk dagelijkse kost. Is het zielig? Geen idee. Houd de populaties wel wat netjes.
Ik kom echt van alles tegen. Steenmarters vossen dassen hazen konijnen en alles wild. En ja er gaat wel es wat dood. So be it
Dit houdt de populatie helemaal niet in stand....