Poekkie schreef:Moesten ze dat letterlijk zo in een krantenartikel zetten zo, zouden ze een groot probleem hebben, niet? Helaas pakt het in de praktijk wel zo uit bij de meesten.
Mijn familielid’s visie:
- als je vaccineert, kies dan voor een vaccin dat geen bloedklonters als bijwerking geeft
- vaccinatie risicogroepen en mensen met overgewicht/diabetes
- vaccinatie gezonde jongeren: zelf weten, neutraal
- vaccinatie zwangeren / mensen met auto immuun / ... : beter wachten tot meer bekend is.
- vaccinatie mensen die al corona hebben gehad en antistoffen hebben: geen nut.
- zichzelf: deze laatste categorie, kiest voor geen vaccin.
Heb je daar dan voorbeelden van? Want dat jij het zo interpreteert (of jouw familielid die arts is, n=1 wat dat betreft) wil niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is. De teksten die gequote worden uit het rapport lijken helemaal niet te zeggen wat jij aangeeft dat ze zeggen, maar dat er zoals Femke zegt meer nuance is en wordt gebruikt bij de beoordeling.
Want waarom zo dat niet in het krantenartikel komen? Zijn de kranten omgekocht door de overheid/orde van artsen? Waarom is in het ene geval de media iets goeds want brengen ze e.e.a. naar buiten maar in een ander geval zijn ze ineens niet te vertrouwen want 'dat kunnen ze toch niet letterlijk zeggen'. Waarom niet? We hebben toch persvrijheid in Nederland en België?
Zoals ik de visie van je familielid interpreteer (althans, zoals jij die hier opschrijft) mist er hooguit wat nuance (risicoanalyse, hoe weet je of iemand voldoende antistoffen heeft) maar buiten dat lijkt er niet direct iets te staan wat foutieve informatie is, dus zou ze deze dingen gewoon zonder problemen moeten kunnen adviseren. Lijkt me heel sterk dat ze geschorst zou worden als ze dit aanhoudt eigenlijk.