We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:37

Onali schreef:
Tiggs schreef:
Ik had net trouwens een vrachtwagen met zeecontainer als lading ongeveer in m'n achterbumper zitten.. Zo rete-asociaal en lekker makkelijk als je als chauffeur hoog en veilig zit.

Zulk soort mensen mogen zichzelf echt doodrijden van mij.
Ga niet eens helpen.

Wat is er mis met AFSTAND houden.
Ik ga echt niet harder rijden omdat jij last hebt van een zware voet.

Ik kón zelfs niet eens harder, gezien m'n voorgangers :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:39

Ja dat snap ik evengoed niet qua vergelijking Mindim..

Aanstellerij is misschien ook niet het juiste woord. Maar kom er even niet op :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:40

Mindim schreef:
Maar noem dan ook even de constante vergelijking met Scandinavie voor de volledigheid, doen mensen ook constant.

In landen waar 4 à 5 maanden per jaar sneeuw ligt is men erop ingesteld. Dan is het ongetwijfeld ook even afzien op de eerste dagen. Ik kan me niet voorstellen dat men daar 'gewoon' lekker in een sneeuwstorm de weg op gaat (sterker nog: volgens mij dóe je dat gewoon niet = ongeschreven regel, maar hier in NL 'moet' alles doorgaan, want je hebt toch winterbanden en je bent toch geen watje?). Maar in die landen blijft die zooi vervolgens netjes liggen en dan past men zich erop aan, ieder jaar weer.

Britta31
Amazone

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:42

Boodschappen doen morgen wordt niks.De weg in het buitengebied is spiegelglad.Alleen de shovel van de buurman is langs gekomen om te schuiven,niets van de gemeente.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:43

idinn schreef:
Ja dat snap ik evengoed niet qua vergelijking Mindim..

Aanstellerij is misschien ook niet het juiste woord. Maar kom er even niet op :')

Bagatelliseren misschien?

Ik zit die docu van RTV Noord te bekijken. Iemand vertelt dat-ie vanaf Texel terwijl er al 30-40 cm sneeuw lag naar huis in noord Groningen is gereden, in 4,5 uur ipv in 1,5 uur. Zegt ook wel iets over het verkeer van toen :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:47

Paardje is gevoerd. Ze staat in een weiland naast een parkeerplaats maar op de weg ernaar toe lagen zulke erge sneeuwduinen! We hadden beter vanaf de andere kant kunnen rijden Dus maar lopen maar soms kan de sneeuw wel boven je knieën uit. In de wei was het goed te doen. Paardje weer blij in ieder geval.

Was er op diezelfde weg iemand vast gereden (je zou denken dat zie je toch) nog geholpen maar wou echt niet die zat muurvast. We zijn maar weggegaan en geadviseerd om even bij de schaapherder te vragen want we kwamen er niet uit. Kwamen daarna nog meer mensen aan die verder gingen helpen.

Dit was de eerste keer voor mij om door de sneeuw te rijden maar ik vond het heel erg meevallen. Viel te vergelijken met de mountainbike door de modder.

Shadow0

Onali schreef:

Dat vind ik toch geen fijne uitspraken, het blijven ook gewoon mensen. Je kunt hun rijstijl afkeuren zonder het te hebben over of ze dood mogen.

Boras

Ik vind het trouwens heerlijk om - binnen :D - met een kop thee voor het raam van de sneeuw te genieten.

En telkens zie ik dezelfde overbuurvrouw buiten bezig. Werkelijk op ieder moment van de dag. Die kan er blijkbaar geen genoeg van krijgen :)

Mijn uitzicht:

Afbeelding

Afbeelding

De paden worden regelmatig opnieuw sneeuwvrijgemaakt, maar er is eigenlijk geen beginnen aan.

We mogen hier niet klagen over de hoeveelheid sneeuw, terwijl we normaal altijd in de luwte zitten qua weer. Ik denk doordat we tussen 2 rivieren zitten. Nu krijgen wij ook eens alles mee :)
Laatst bijgewerkt door Boras op 08-02-21 18:49, in het totaal 2 keer bewerkt

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:48

moonsparkle schreef:
[ [url=m/tngTQ7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OnErY8.jpg]Afbeelding[/url] ]

De wegen zijn goed te rijden hier :=

Voor zulke wegen had ik vanmorgen een moord gedaan _O-

4 uur echt hele slechte wegen gehad, 2 uurtjes normaal kunnen rijden....

De snelwegen in een gedeelte van Duitsland was afgesloten wat ik best vervelend vond maarja...
Dan maar een Bundesstraße rijden

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:49

Boras schreef:
Ik vind het trouwens heerlijk om - binnen :D - met een kop thee voor het raam naar buiten te kijken nu.

En telkens zie ik dezelfde overbuurvrouw buiten bezig. Werkelijk op ieder moment van de dag. Die kan er blijkbaar geen genoeg van krijgen :)

Mijn uitzicht:

[ [url=m/20j2uU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oc6AIL.jpg]Afbeelding[/url] ]

We mogen hier niet klagen over de hoeveelheid sneeuw, terwijl we normaal altijd in de luwte zitten qua weer. Ik denk doordat we tussen 2 rivieren zitten. Nu krijgen wij ook eens alles mee :)

Herkenbaar, wij worden met stormen ook vaak overgeslagen, we zien het zo langs ons trekken .. maar nu niets te klagen. Heul veul sneeuw

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:50

Karin schreef:
Mindim schreef:
Maar noem dan ook even de constante vergelijking met Scandinavie voor de volledigheid, doen mensen ook constant.

In landen waar 4 à 5 maanden per jaar sneeuw ligt is men erop ingesteld. Dan is het ongetwijfeld ook even afzien op de eerste dagen. Ik kan me niet voorstellen dat men daar 'gewoon' lekker in een sneeuwstorm de weg op gaat (sterker nog: volgens mij dóe je dat gewoon niet = ongeschreven regel, maar hier in NL 'moet' alles doorgaan, want je hebt toch winterbanden en je bent toch geen watje?). Maar in die landen blijft die zooi vervolgens netjes liggen en dan past men zich erop aan, ieder jaar weer.

En precies dat is waarom het dan in NL fout gaat.

Ik heb een dikke Volvo, AWD, dito banden, bult power en elektronica aan boord die het doen maar we blijven morgen lekker thuis werken. DIE techniek staat ook voor niets dus waarom de werking van die andere technieken testen? Dat werkt, dat weet ik. Hoeft mijn baas niet te controleren.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:53

Er zijn natuurlijk zat beroepen waarbij je wél de weg op moet. Chauffeurs, zorg, onderwijs, noem maar op. En dan zie je toch dat NL zich slecht voorbereid op slecht weer.
Ook de NS iedere keer weer. Nog steeds zijn niet alle wissels verwarmd bijvoorbeeld.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:53

Nooit verwacht. Maar Albert Heijn kwam bezorgen. Had de auto een weg verderop staan. Vijfhonderd meter door de sneeuw geploegd met steekwagentje. Arme knul. 't Is dat ik geen geld in mijn zak
had en hij haast had. Anders had hij een fijne fooi gekregen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:55

Shadow0 schreef:
Onali schreef:

Dat vind ik toch geen fijne uitspraken, het blijven ook gewoon mensen. Je kunt hun rijstijl afkeuren zonder het te hebben over of ze dood mogen.

Kan jij vinden, maar bij 1 foutje gaan ze dwars door mijn auto en ben ik dood.

Nee liever zij dan.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:57

Mijn fretje was vandaag helemaal ingesneeuwd.. := gelukkig had ik als voorzorgsmaatregel een huisje voor hem gemaakt, zodat hij alsnog lekker warm bleef.Afbeelding

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:58

Als je om wat voor reden dan ook de weg op moet, dan moet het. Maar pas je dan verdorie aan.

Twintig jaar terug heb ik met mijn eerste autootje eens langs de A6 bij Lelystad gestaan. Gewoon stomme autopech, maar ik moest wel weggesleept worden. Het begon steeds harder te sneeuwen en het was gewoon bizar om te zien hoe men maar met 140 over de linkerbaan bleef jagen. Voordat ik pech kreeg had ik er al eentje ondersteboven (!) in de middenberm zien liggen.

De chauffeur van de sleepwagen die mij na anderhalf uur oppikte verontschuldigde zich dat-ie mij zo lang had moeten laten wachten. Maar hij had er eerst nog twee uit de middenberm moeten plukken die zichzelf hadden wijsgemaakt dat je prima 140 kunt blijven rijden in een aanzwellende sneeuwstorm. Want ze konden toch rijden en ze hadden toch winterbandjes? Nou dan.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:59

Precies, die vrachtwagenchauffeur overleeft het wel hoor, als ie door mij heen knalt. Andersom is de vraag. Met dat soort aso's kan ik geen medelijden hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:05

Onali schreef:

Nee liever zij dan.

Wat als we gewoon als uitgangspunt nemen dat er niemand dood moet? Ik vind het echt heel naar om te lezen hoe makkelijk dit soort dingen geschreven worden.
Het is niet een wedstrijd wie er dood moet. Er gaan al genoeg mensen dood zonder dat we dat hoeven toe te juichen.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:06

Ibbel schreef:
Er zijn natuurlijk zat beroepen waarbij je wél de weg op moet. Chauffeurs, zorg, onderwijs, noem maar op. En dan zie je toch dat NL zich slecht voorbereid op slecht weer.
Ook de NS iedere keer weer. Nog steeds zijn niet alle wissels verwarmd bijvoorbeeld.

Chauffeurs ook niet overal. Wij zouden vandaag op werk een nieuwe lading krijgen uit duitsland. Ging niet door want de chauffeurs mochten niet rijden door het slechte weer. Nu is het ook nog maar de vraag of ze morgen komen of niet.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:10

Ibbel schreef:

Daar kan de NS niks aan doen. Dat is ProRail haar afdeling.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:13

_San87_ schreef:
Daar kan de NS niks aan doen. Dat is ProRail haar afdeling.

Je hebt gelijk. Maar 'it's a distinction without a difference' :))

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:19

Oh hier net helehoop vrachtwagens die je op de linkerbaan inhalen met 100 en heen en weer schommelen. Kan ik zo boos om worden denk blijf gwn rechts en zeker in deze weers omstandigheden

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:25

AmyJamess schreef:
Ibbel schreef:

Chauffeurs ook niet overal. Wij zouden vandaag op werk een nieuwe lading krijgen uit duitsland. Ging niet door want de chauffeurs mochten niet rijden door het slechte weer. Nu is het ook nog maar de vraag of ze morgen komen of niet.

Ligt eraan waar ze vandaan komen. Gedeelte snelweg hier zijn afgesloten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:25

Vanochtend op de A7 ook.
Wij reden netjes 70 rechts en zij haalde met 85 in.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:27

Shadow0 schreef:
Onali schreef:

Nee liever zij dan.

Wat als we gewoon als uitgangspunt nemen dat er niemand dood moet? Ik vind het echt heel naar om te lezen hoe makkelijk dit soort dingen geschreven worden.
Het is niet een wedstrijd wie er dood moet. Er gaan al genoeg mensen dood zonder dat we dat hoeven toe te juichen.

Nee maar het is een vrij logisch gevolg als ze bijna in mn achterbak zitten zonder dat ik de mogelijkheid heb om opzij te gaan of harder te gaan.
Wat is hun doel?

Haal gewoon je poot van het gaspedaal.

En ja ik verwens zulk soort mensen in deze situaties.