Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:02

Flying_Angel schreef:
Ik vroeg me meer af of dat ‘mag’? Want zij betaalt de verzendkosten voor dpd en ik verstuur het via post.

Je kan het wel in een enveloppe doen maar je moet het wel met Dpd versturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:03

Ik zou not amused zijn als ik voor DPD kies en betaal en dan via een gewone enveloppe mijn pakje krijg. Je weet dan toch ook het adres niet van die persoon? En alle diensten via vinted hebben T&T zodat het gevolgd kan worden. Dat kan niet via een gewone enveloppe met postzegels.

Eerlijk, ik zou dan zelfs durven aanmerken "niks ontvangen". Ga jij maar eens bewijzen dat je het verzonden hebt.

Bootsiebob

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:07

Wat vinden jullie van de betaaldrempel? Na een x-aantal kopen en verkopen vragen ze je om een kopie van een identiteitsbewijs. Je mag geloof ik wel je BSN afdekken, maar toch vind ik het fraudegevoelig...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:14

Ik snap überhaupt niet waarom iemand dat zou willen doen?

Je verkoopt iets voor bvb. een tientje. Krijgt 10 euro voor het artikel + een door de koper betaald verzendlabel.

En dan zou je niet het verzendlabel gebruiken maar zelf geld uit gaan geven aan een andere manier van verzenden, welke kosten dan van je ontvangen 10 euro af gaan. Wat is daar het praktisch nut van?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:26

Bootsiebob schreef:
Wat vinden jullie van de betaaldrempel? Na een x-aantal kopen en verkopen vragen ze je om een kopie van een identiteitsbewijs. Je mag geloof ik wel je BSN afdekken, maar toch vind ik het fraudegevoelig...

Lang in dubio gezeten, maar uiteindelijk wel gewoon id doorgestuurd. Mijn bank vraagt ook een copie van mijn if, de bank (is blijkbaar een Luxemburgse bank), die al de ‘portefeuille’ begeert, wil dit ook....wettelijk verplicht.

Dus kon het uiteindelijk wel snappen en ik heb eerst het Nederlands talig contract gevraagd van die bank en ook netjes gekregen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:46

Vroeg het me gewoon af haha, post leek me sneller. En haar adres zie ik gewoon op het label staan. Uiteraard in overleg, maar ik zal het nu gewoon bij dpd brengen. Mijn eerste aankoop was dan ook niet goed denk ik, dat kreeg ik ook gewoon via brievenbus met handgeschreven adressering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 17:21

Als je een item verkoopt voor €10 krijg je ook maar €10 in je portefeuille. Dus als je dan voor 2€ zegels plakt hou je maar €8 over.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 17:56

Het valt me nu pas op dat Vinted items zelf in een handige volgorde zet :)

Ik heb er net 2 nieuwe rompers op gezet, en onder die advertenties staan ineens de kleine maatjes uit mijn kleerkast bovenaan, dat is handig +:)+

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:30

Flying_Angel schreef:
Vroeg het me gewoon af haha, post leek me sneller. En haar adres zie ik gewoon op het label staan. Uiteraard in overleg, maar ik zal het nu gewoon bij dpd brengen. Mijn eerste aankoop was dan ook niet goed denk ik, dat kreeg ik ook gewoon via brievenbus met handgeschreven adressering.

Het is ook handiger, sneller en goedkoper maar helaas biedt Vinted die optie niet. Ik vermoed vanwege gebrek aan trackingmogelijkheden.
Je zou het wel kunnen overleggen/ voorstellen, en dan annuleren en het buiten Vinted om zo regelen met bv. een betaalverzoek. Via marktplaats of Facebook doe ik het vaak zo en dan kosten 1-3 babykleertjes vaak maar 2 euro verzenden en ligt het binnen 2 dagen op de mat.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:45

Bootsiebob schreef:

Vanaf hoeveel is dat dan?
Ik heb dat nog niet gehad en ik heb echt al best behoorlijk verkocht en gekocht

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:50

FleurVP schreef:
Flying_Angel schreef:

Het is ook handiger, sneller en goedkoper maar helaas biedt Vinted die optie niet. Ik vermoed vanwege gebrek aan trackingmogelijkheden.
Je zou het wel kunnen overleggen/ voorstellen, en dan annuleren en het buiten Vinted om zo regelen met bv. een betaalverzoek. Via marktplaats of Facebook doe ik het vaak zo en dan kosten 1-3 babykleertjes vaak maar 2 euro verzenden en ligt het binnen 2 dagen op de mat.

Kan wel hoor; moet je aangepast verzenden aanklikken.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:50

Jullie hebben gelijk, toch een soort zekerheidje met T&T natuurlijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 19:07

Flying_Angel schreef:
Ik vroeg me meer af of dat ‘mag’? Want zij betaalt de verzendkosten voor dpd en ik verstuur het via post.

Waarom zou je zo omslachtig willen doen? Je weet toch ook het adres niet?
Gewoon het label printen is makkelijker. En als je het zelf alsnog anders verstuurt kost het je ook weer geld.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 19:09

Ik snap ook niet helemaal waarom je dat zou willen... dan heb je ook geen bewijs waar het pakket is

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 19:15

Haha! Rustag, was gewoon een vraagje :)) ik weet het adres wel, maar had idd niet over t&t nagedacht zoals ik net zei :D

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 19:24

Lotus83 schreef:
Bootsiebob schreef:

Vanaf hoeveel is dat dan?
Ik heb dat nog niet gehad en ik heb echt al best behoorlijk verkocht en gekocht

Ik denk zo rond de €750, geen idee wanneer precies, dat kan ik nergens vinden. Of misschien gaat het om het aantal transacties en niet om het bedrag?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 19:32

Ik heb al wel een paar keer moeten verifiëren met een sms code die naar mijn telefoon gestuurd werd toen ik iets wilde betalen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:08

Dat hier ook om de x-aantal tijd idd, maar plots dus bericht dat je je id of rijbewijs moet doorsturen en tot je dat gedaan hebt, is je complete vinted geblokkeerd(en als je dan wil stoppen, kan je ook niet meer aan je vinted portemonnee dacht ik)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:51

Ik denk dat ik verslaafd ben aan Vinted := Gelukkig kan ik mezelf heel goed inhouden wat dingen kopen betreft, maar ik merk dat ik het liefst alles wil kopen en constant in de app zit te kijken :')

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:58

:+ Hier idem hoor, want bij een echt koopje wil ik gewoon de eerste zijn

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:16

Hier leuk vintage bloesje gekocht! Hopelijk zit het mooi.

Kreeg ook van iemand een bericht:
‘Aanfoto?’

Euuhhh, lekker kort :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:16

Dat heb ik niet, eerder bij elke melding "OH oh hopelijk wat verkocht" :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 23:41

Vriendin van me kreeg aanfoto vragen bij sandaaltjes
Maar dat was dus ook gewoon iemand met een voetfetish

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:27

Ik heb een artikel verkocht, met label, verzonden, maar nu staat er in de chat dat het artikel niet meer beschikbaar is? Ik kan nu de verzending niet meer volgen... Iemand hier ervaring mee?
Straks krijg ik mn geld niet, was net een redelijk duur artikel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:30

Stuur een mailtje naar Vinted? Die kunnen misschien opsporen waar de fout zit.