Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:55

chanicha schreef:
Nou ik ga echt nu niet in zijn 4 in de bebouwde kom rijden!
Als er plots een oversteekt is het :wave:
Hier in de wijk rijden ze echt stapvoets.

Ik rij normaal al niet eens in de 4 :') Wijk is het maar 30 dus zeker tot de 2. Sommige stukken mag je 50 hier maar dat weten maar heel weinig mensen dus rij ik ook 30. En langs 2 basisscholen is 30 soms nog wel hard.

Ik ga mij er vandaag niet aan wagen en gelukkig hoeft dat ook niet meer.

En ik hou mijn auto nog liever even heel voor de zekerheid. Ze rijden hier achter de sneeuwschuiver aan op de snelweg staan ook beste files hier.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:58

Wanneer stopt het met sneeuwen?! Die vlokken zijn niet chill voor de foto's _O-
Afbeelding

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 17:10

Marije_1997 schreef:
xPabloBokt schreef:
Idd niet remmen, afremmen op de motor. Binnen bebouwde kom niet hoger schakelen dan in z'n twee, buiten de bebouwde kom afhankelijk van de situatie drie. Zou niet persé naar formaat van je auto kijken maar evt. veiligheidssystemen zoals ABS en dergelijke.

Ik reed binnen de bebouwde kom gewoon 50 in de 4 hoor. Ging prima. Alleen moet je niet ineens hard gaan remmen. Beetje spelen met koppeling en rem. Was overigens met een golf 4 uit 2001 dus ook niet de grootste en beste auto. Wel net 4 nieuwe banden. Dus dat is wel m'n geluk.

Ik heb een Polo 1.4 uit 2004 maar ik doe het ook gewoon niet. :+

Prima als jij dat risico wil nemen, maar ik begin er nu niet aan. Zeker niet met spelende kinderen die overal en nergens vandaan kunnen schieten. Maakt dan niks meer uit wat voor auto je hebt, boem = ho.

Heb overigens de auto nog niet eens gebruikt. Net wel drie uur gewandeld. Denk dat ik morgen ook maar niet maar stage ga (30km). Beetje lastig wel aangezien ik net een week begonnen ben en nog niet vanuit huis kan werken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:13

Marije_1997 schreef:
xPabloBokt schreef:

Ik reed binnen de bebouwde kom gewoon 50 in de 4 hoor. Ging prima. Alleen moet je niet ineens hard gaan remmen. Beetje spelen met koppeling en rem. Was overigens met een golf 4 uit 2001 dus ook niet de grootste en beste auto. Wel net 4 nieuwe banden. Dus dat is wel m'n geluk.

Ik heb een Polo 1.4 uit 2004 maar ik doe het ook gewoon niet. :+

Prima als jij dat risico wil nemen, maar ik begin er nu niet aan. Zeker niet met spelende kinderen die overal en nergens vandaan kunnen schieten. Maakt dan niks meer uit wat voor auto je hebt, boem = ho.

Heb overigens de auto nog niet eens gebruikt. Net wel drie uur gewandeld. Denk dat ik morgen ook maar niet maar stage ga (30km). Beetje lastig wel aangezien ik net een week begonnen ben en nog niet vanuit huis kan werken.

Ik kreeg ook een appje voor vandaag dat ik niet naar stage hoefde. Had nog een dienst van 19:00 tot 22:00. Ik vindt het wel heel fijn dat ze erom denken. Wou het anders zelf al vragen zag het niet zitten om hier door te moeten rijden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:31

Het is dat ik morgen gewoon weer naar de kippen moet om ze te controleren, maar anders was ik ook niet de deur uit gegaan (vandaag en morgen). :=

Myfairytale

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:40

Hier in de buurt staan er meerdere auto's vast op een N-weg.
Normaal mag je er 100, nu kunnen ze niet meer voor- of achteruit. :oo

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:43

Had op de terugweg ook even een dingetje bij een stoplicht kwam even niet weg. Banden draaide, maar kwam niet vooruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:43

Marije_1997 schreef:
xPabloBokt schreef:
Idd niet remmen, afremmen op de motor. Binnen bebouwde kom niet hoger schakelen dan in z'n twee, buiten de bebouwde kom afhankelijk van de situatie drie. Zou niet persé naar formaat van je auto kijken maar evt. veiligheidssystemen zoals ABS en dergelijke.

Hier mag je je door 20cm sneeuw heen ploegen, dus succes. :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:59

Mijn vriend is net vanuit Zwolle naar Vriezenveen vertrokken. Gelukkig is hij heel koel achter het stuur en heeft hij een grote Dodge Ram die echt wel stevig op de weg ligt maar vind het best spannend.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:03

Idd, zou hier ook geen 50 gaan rijden :') Hier rijden ze 20-30 km/uur.

Iemand een idee hoe de snelwegen zijn in Brabant? Ik moet morgenvroeg dus naar mijn werk. Maar heb het niet zo op door de sneeuw rijden...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:03

Zebrastreep schreef:
chanicha schreef:
Nou ik ga echt nu niet in zijn 4 in de bebouwde kom rijden!
Als er plots een oversteekt is het :wave:
Hier in de wijk rijden ze echt stapvoets.

Ik rij normaal al niet eens in de 4 :') Wijk is het maar 30 dus zeker tot de 2. Sommige stukken mag je 50 hier maar dat weten maar heel weinig mensen dus rij ik ook 30. En langs 2 basisscholen is 30 soms nog wel hard.

Ik ga mij er vandaag niet aan wagen en gelukkig hoeft dat ook niet meer.

En ik hou mijn auto nog liever even heel voor de zekerheid. Ze rijden hier achter de sneeuwschuiver aan op de snelweg staan ook beste files hier.

Dit verschilt toch ook echt per auto. Ik kan echt niet in zn 4 met 50. Mijn vriend zijn auto kan dan bijna naar zn 5. Die kan dus met met 30/35 best wel in zijn 4 zitten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:04

Zertab schreef:
Idd, zou hier ook geen 50 gaan rijden :') Hier rijden ze 20-30 km/uur.

Iemand een idee hoe de snelwegen zijn in Brabant? Ik moet morgenvroeg dus naar mijn werk. Maar heb het niet zo op door de sneeuw rijden...

Denk dat je moet afwachten of het nog verder gaat sneeuwen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:04

Naaimachine kapot |(

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:24

Voor het eerst in de range rover gereden, vond dat toch de fijnste keus. Mijn vriend is die nu de aankomende dagen kwijt :') .
Hij minder happy.

Maar wat een eikels op de weg! Jeetje. Zie mensen hier op de straat de drempels als skischans gebruiken. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:26

Het is -4.5, oostenwind. Onze schuifpui ligt op het oosten en drie keer raden wie dat ding net wagenwijd openschuift en ook doodleuk vijf minuten open laat staan. |o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:48

Mkango schreef:
Het is -4.5, oostenwind. Onze schuifpui ligt op het oosten en drie keer raden wie dat ding net wagenwijd openschuift en ook doodleuk vijf minuten open laat staan. |o

Oh handig :').

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:55

Mkango schreef:

Even alle bacillen huis uit en griepje mee naar binnen. :')

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:57

Dat ik doordat ik Corona heb thuis moet blijven. Had graag willen sleeën met de pony

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:17

michelle___ schreef:
Voor het eerst in de range rover gereden, vond dat toch de fijnste keus. Mijn vriend is die nu de aankomende dagen kwijt :') .
Hij minder happy.

Maar wat een eikels op de weg! Jeetje. Zie mensen hier op de straat de drempels als skischans gebruiken. :+

Toen wij op de weg waren begon iemand in tegengestelde richting te driften en kwam zo onze kant op, scheelde echt niets. Stelletje idioten, doe dat lekker op een verlaten parkeerplaats ofzo. >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:35

Captain schreef:
michelle___ schreef:
Hij minder happy.

Toen wij op de weg waren begon iemand in tegengestelde richting te driften en kwam zo onze kant op, scheelde echt niets. Stelletje idioten, doe dat lekker op een verlaten parkeerplaats ofzo. >;)
Ik was met m'n vader wandelen en op de dijk hier reed er één of andere idioot snoeihard naar beneden. Ieder weldenkend mens rijdt daar op een normale dag al 30-35 omdat er aan het einde een onoverzichtelijk bocht is en je ook direct de wijk binnenrijdt. Deze gast reed zeker 50 en gaf nog even gas bij toen hij ons naderde. Lekker als hij was gaan slippen. :x

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:55

Ik baal dat ik morgen naar Heemstede moet met zoon. En ik ben bang dat als ik daar aankom dat we dan te horen krijg dat het niet door gaat. Maar voor 8:00 uur is daar niemand en wij moeten ook om 8:00 uur daar zijn, dus kan ook niet bellen van te voren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:33

wyoming schreef:
Ik baal dat ik morgen naar Heemstede moet met zoon. En ik ben bang dat als ik daar aankom dat we dan te horen krijg dat het niet door gaat. Maar voor 8:00 uur is daar niemand en wij moeten ook om 8:00 uur daar zijn, dus kan ook niet bellen van te voren.

Is het heel belangrijk? In de zin van; zou het heel erg zijn als het een week word uitgesteld?

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:36

Er zat net een best flinke sprinkhaan achtig insect in mijn kamer en ik ben echt als de dood voor wat grotere insecten. Ding zat op een oplader in een stekkerblok dat op de houten rand van mijn bed ligt en mijn broertje wilde me niet helpen door dat ding te vangen. Die heeft me gewoon uit staan lachen.
Spinnen kan ik heel goed handelen, behalve wanneer ze harige poten krijgen, dan kan ik spinnen ook niet handelen, maar insecten ben ik zo panisch van :')

Heb dus serieus op m'n ouders gewacht tot zij terug waren van wandelen zodat mijn vader dat insect weg kon halen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:54

Een beetje aan het gezeur van ons verzorgmeisje.Ze vraagt elke week wanneer ze kan rijden.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:19

Morgen code oranje tot 12:00 en advies als je niet de weg op hoeft, dat niet te doen... ik vind dit echt heel moeilijk. Ik moet werken op locatie... want ik zie cliënten. Maar ik sta niet aan het bed, dus ik kan in principe wel thuis werken.
Zo even contact met mijn collega...