Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:37

Anoeska27 schreef:
Het Goed in Deventer is inderdaad ontzettend leuk. Ook goed te combineren met de kringloop in Twello. Het Goed in Harderwijk valt ontzettend tegen, ik zag laatst een leuke jurk en die moest maar liefst 69 euro kosten. Qua personeel vind ik Deventer ook echt een stuk leuker.

Ik schrok wel enorm van de prijzen in Twello gisteren...

Anoeska27

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:40

Ik heb vandaag voor de meeste boeken 1 euro betaald, er waren er 3 duurder. Maar die gaan online voor minstens het viervoudige weg.

Ik was vorige week in Twello, maar ik heb alleen de boeken bekeken. Die vielen me prima mee.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:51

DAt zijn inderdaad nog normale prijzen. Waar ik vandaag een paar boeken gekocht heb waren ze ook redelijk qua prijs. Maar een andere kringloop heb ik dus niet gekocht wegens de prijs van de boeken.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:54

Echt een aanrader als je eens in de buurt van Dronten bent: https://www.ofbd.nl/

Ik heb laatst minder betaald voor een boek bij het Goed dan er op de prijssticker stond. Het boek was enorm beschadigd, maar daar kijken ze tegenwoordig niet meer naar. Ze voeren een titel in de computer en dan komt er een prijs uitrollen, het is geen maatwerk meer. Maar ze waren het ermee eens dat voor dit boek de prijs te hoog was.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:04

Vjestagirl schreef:
Ik vind het ook raar dat veel kringloopwinkels op boeken een sticker plakken met "nieuwprijs X, onze prijs Y". Het zal mij aan m'n derrière oxideren wat de nieuwprijs is, ik koop geen nieuw boek, ik koop deze tweedehands...

Ja, en dan krijgen ze ook nog eens de spullen gratis. Wij zijn druk aan het opruimen en inmiddeks breng ik de spullen liever wat verder weg naar een kringloop met normale prijzen dan kringlopen zoals het goed die de hoofdprijs voor boeken etc. vragen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:15

Hier zit de kringloop meestal €2 onder de tweedehands bol.com prijs := ik koop hier dus nooit een boek.

Ik slaag meestal erg goed bij Dorcas kringloopwinkels.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:46

Nou hier is de kringloop ook duurder geworden qua boeken maar op zich nog steeds wel de moeite waard. Je betaalt nu rond de 1,50 of 2 euro per gemiddeld boek.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 23:08

Ik vond juist Het Goed in Deventer altijd zo duur vergeleken met andere kringloopwinkels in de omgeving, maar inmiddels ben ik er al jaren niet meer geweest. Toch weer eens doen als ik dat zo hoor.

Vrijdag moet ik voor mijn werk in Amersfoort zijn. Niet ver van het Kringloopcentrum zie ik. Is dat wat? Anders rijd ik op de terugweg via Soest, daar ben ik ook al even niet meer geweest.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 03:12

Ik vind die in Amersfoort best duur, die in Soest vind ik wel erg leuk. Ik denk dat het er erg vanaf hangt waarvoor je gaat. Kleding koop ik eigenlijk alleen in Soest of Nunspeet, verder koop ik vooral boeken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 07:32

Thats_Me schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik vind het ook raar dat veel kringloopwinkels op boeken een sticker plakken met "nieuwprijs X, onze prijs Y". Het zal mij aan m'n derrière oxideren wat de nieuwprijs is, ik koop geen nieuw boek, ik koop deze tweedehands...

Ja, en dan krijgen ze ook nog eens de spullen gratis. Wij zijn druk aan het opruimen en inmiddeks breng ik de spullen liever wat verder weg naar een kringloop met normale prijzen dan kringlopen zoals het goed die de hoofdprijs voor boeken etc. vragen.

Ook mijn idee. Ik breng de boeken die ik weg wil doen naar een weggeefwinkel of zet ze in een boekenkast ergens onderweg.
Ooit eens een serie thrillers verloot op de loten/meeloten site op facebook in ons dorp. En degene die ze gewonnen had zette ze direct daarna voor een flink bedrag op marktplaats. Daar is die site niet voor bedoeld en dat heb ik die persoon ook duidelijk gemaakt. En het resultaat is nu dat ik daar ook geen boeken meer op durf te zetten. Andere spullen doe ik soms wel. Het idee van die site is dat je elkaar helpt en niet voor de handel.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 07:45

Anoeska27 schreef:
Ik vind die in Amersfoort best duur, die in Soest vind ik wel erg leuk. Ik denk dat het er erg vanaf hangt waarvoor je gaat. Kleding koop ik eigenlijk alleen in Soest of Nunspeet, verder koop ik vooral boeken.

Op het moment zoek ik alleen een fotolijst in een zeer afwijkend formaat :)) maar ik vergeet vaak mijn rolmaatje mee te nemen, dus tot nu toe ben ik nog weinig opgeschoten :')

Even afwachten hoe lang de werkafspraak vrijdag duurt. Als ik tijd heb doe ik ze allebei. 'Duur' durf ik nog wel aan (een uitdaging om iets betaalbaars te vinden), 'ouwe zooi' had ik sowieso overgeslagen. :))

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:37

Ik vind het goed in Deventer ook de fijnste. Heb daar afgelopen periode heel veel boerenbont gescoord voor niet veel :).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 16:29

Ik moet weer stofzuigen zie ik :=

Helemaal niet meer aan de kringloop in Amersfoort gedacht. Om de hoek van het bedrijf waar ik overleg had ligt de weg naar Soest en ik bedacht dat ik nog naar een supermarkt moest, dus de kortste weg gepakt. Loop ik bij de Jumbo in Soest, denk ik: dan kan ik hier ook wel even naar de kringloop. :))

Voor 5 euro en 5 cent twee boeken, twee bloempotjes en een puddingvorm. Het werd steeds drukker toen ik binnen was, vooral bij de kleding en de cd's. Vond ik niet fijn. Ik heb dus zo'n beetje de halve winkel overgeslagen, maar dit is best weer een leuke oogst.

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 21:44

Ik sprak laatst de eigenaresse van m'n favoriete 2e hands boekhandel in het dorp en die vertelde dat er max 60% van de nieuwprijs mag worden gevraagd!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 21:56

eclair98 schreef:
Ik sprak laatst de eigenaresse van m'n favoriete 2e hands boekhandel in het dorp en die vertelde dat er max 60% van de nieuwprijs mag worden gevraagd!

Er zijn genoeg boeken die voor vele malen meer dan de nieuwprijs worden verkocht. Kijk bijvoorbeeld maar naar Sinterklaas van Dematons.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 01:01

eclair98 schreef:

De nieuwprijs van een roman is over het algemeen 15 tot 20 euro. Dan vind ik 2 euro bij de kringloop echt geen gekke prijs. Dat is 10 tot 13%.

Natuurlijk haal ik ze liever gratis uit een minibieb :+ maar als ik bij de kringloop een boek tegenkom dat ik graag wil hebben, dan laat ik 'm voor die 2 euro iig niet staan.

In Soest staan overigens momenteel (minstens) drie exemplaren van 1953 van Rik Launspach. Ik weet niet of het mij was opgevallen als er momenteel geen watersnood zou zijn, maar het trok iig wel mijn aandacht. :o

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 11:01

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:41

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:34

Afbeelding
Ik ben zo blij! Vandaag deze gekocht in de kringloop <3. Schade was €1.80 :D

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:15

Oeh! Die zijn gaaf zeg <3

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:04

Dank je wel! :D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:45

20 omaplantjes + potjes (mocht zelf wat potjes wisselen, ga een deel zelf neerzetten, een paar weggeven en nog wat in de plantenbieb in de buurt zetten, hij wilde er graag als partij vanaf)

6 simpele plastic mandjes
5 kapstokhaken + tashaakjes
Rubiks kubus
2 plaids
Hamer
Fruitschaal
Waterkan
Een geweldig metalen ladekastje:

Afbeelding

En de klapper, deze prachtige vaas, ben helemaal verliefd!

Afbeelding

De plantjes waren een tientje en de rest 15 euro bij elkaar.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:50

Afbeelding

Hier ook weer.

Helemaal verliefd op de vest en mijn nieuwe schoenen. Letterlijk, prijskaartje zat er nog aan.
Voor 8,50 samen.

Daarnaast nog die potten voor de koffie en koffie melk, en ach die laatste past wel suiker in.

Vier bordjes voor de hond en katten voor het vlees! En nieuw diggelwerk!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:54

Ik heb laatst oa deze nog gekocht in de kringwinkel:

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben de exacte prijs vergeten, maar het zat ergens tussen de 50 cent en 2 euro. Koopje dus! :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 07:44

LWDaisy schreef:
Ik heb laatst oa deze nog gekocht in de kringwinkel:

[ [url=m/DR6rFD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YOJiU3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben de exacte prijs vergeten, maar het zat ergens tussen de 50 cent en 2 euro. Koopje dus! :D

Edit: 75 cent! :D