Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
raket schreef:https://www.nursing.nl/rivm-verpleegkun ... rantaine/#
Ik ben er nog niet over uit of ik nu moet lachen of huilen.
Mocht ik op vakantie in een oranje/rood gebied belanden hoef ik me in ieder geval niet schuldig te voelen over niet werken.
We werken natuurlijk ook maar met de allerkwetbaarsten, dus op zich logisch dat we vrijstelling krijgen.
Ik snap het niet.
Gewoon niet.
verootjoo schreef:Waarom voeren ze eigenlijk niet gewoon mondkapjes in overal. Dat is zo’n simpele maatregel. Gewoon in winkels en op de markt enzo.
En dan gewoon ook op handhaven natuurlijk.
SusanH schreef:raket schreef:https://www.nursing.nl/rivm-verpleegkun ... rantaine/#
Ik ben er nog niet over uit of ik nu moet lachen of huilen.
Mocht ik op vakantie in een oranje/rood gebied belanden hoef ik me in ieder geval niet schuldig te voelen over niet werken.
We werken natuurlijk ook maar met de allerkwetbaarsten, dus op zich logisch dat we vrijstelling krijgen.
Ik snap het niet.
Gewoon niet.
Huh??? Nee sorry dit snap ik ook echt niet. Ik heb een collega die uit een oranje gebied terugkomt. Die neemt extra vakantie uren op om 2 weken in quarantaine te gaan. Ik zou dat ook zonder nadenken doen. Ja het is k u t als je in de vakantie periode openstaande diensten op moet lossen. Maar alles beter dan corona op je afdeling.
veerledec schreef:Omdat het niet bewezen helpt, je voor goed gebruik zowat een aparte opleiding nodig hebt en handhaven vervolgens ook zinloos en duur is.
veerledec schreef:verootjoo schreef:Waarom voeren ze eigenlijk niet gewoon mondkapjes in overal. Dat is zo’n simpele maatregel. Gewoon in winkels en op de markt enzo.
En dan gewoon ook op handhaven natuurlijk.
Omdat het niet bewezen helpt, je voor goed gebruik zowat een aparte opleiding nodig hebt en handhaven vervolgens ook zinloos en duur is.
purny schreef:Omdat niet iedereen de mondkapjes juist gebruikt. Ik zie nog steeds mensen in het ov het mondkapje half op hun neus hebben, neus vrij en zelfs gezien dat iemand hem niet op had.
En volgens mij zijn er een hoop mensen die de mondkapjes hergebruiken terwijl het wegwerpkapjes zijn
purny schreef:Omdat niet iedereen de mondkapjes juist gebruikt. Ik zie nog steeds mensen in het ov het mondkapje half op hun neus hebben, neus vrij en zelfs gezien dat iemand hem niet op had.
En volgens mij zijn er een hoop mensen die de mondkapjes hergebruiken terwijl het wegwerpkapjes zijn
Sizzle schreef:Er was recentelijk een bron van besmettingen in een restaurant dat enkel met schermen werkte. Ons „rivm“ heeft toen nog een waarschuwing uitgegeven dat een spatscherm op zich niet echt bescherming biedt maar enkel een kleine meerwaarde geeft als je ook afstand houdt en een mondkapje gebruikt. Dus alles samen, niet het een of het ander.