Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:31

Ik snap ergens wel dat ze het temperen. Maar ik vind dat ze beter meteen heel duidelijk hadden kunnen zijn. Niet eerst zeggen tot 6 april alles dicht, en dan later de termijn verschuiven naar 28 april. Nu zit er toch een gerede kans in dat we weer een verlenging krijgen. Daar sturen ze op aan is mijn verwachting. Ik had dat liever meteen geweten. Nu houd je toch hoop en dan valt het toch tegen, ondanks dat je ergens wel weet dat de kans erin zit dat het langer gaat duren. Ik hoop ook zo de scholen (deels) open na de meivakantie, maar dan vooral voor mijn dochter want die wil het zo zo graag.

Edit: en ook voor mijn werk hou ik mijn hart vast. Als alles nog langer gaat duren zijn er echt wel mensen hier die dat heel slecht gaan trekken.
Laatst bijgewerkt door SusanH op 20-04-20 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:31

Purny, nu ga je echt te ver. Dat is absoluut geen vergelijking!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:33

SusanH schreef:
Ik snap ergens wel dat ze het temperen. Maar ik vind dat ze beter meteen heel duidelijk hadden kunnen zijn. Niet eerst zeggen tot 6 april alles dicht, en dan later de termijn verschuiven naar 28 april. Nu zit er toch een gerede kans in dat we weer een verlenging krijgen. Daar sturen ze op aan is mijn verwachting. Ik had dat liever meteen geweten. Nu houd je toch hoop en dan valt het toch tegen, ondanks dat je ergens wel weet dat de kans erin zit dat het langer gaat duren. Ik hoop ook zo de scholen (deels) open na de meivakantie, maar dan vooral voor mijn dochter want die wil het zo zo graag.

Ze hadden werkelijk geen idee hoe dit virus zich zou gaan gedragen, je kan geen beleid maken als je niet weet wat je te wachten staat. Overal zie je hetzelfde, in alle landen wordt per twee a drie weken gekeken wat mogelijk is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:36

Nou ja zo voelt het wel... Gewoon zo van: Jij hebt geen beroep waar je aan voldoet dus je mag niet mee. Maar ik hoop echt niet dat dit erdoor gaat komen. Hoe doen ze dat dan als mensen naar een ziekenhuis moeten? Moeten die dan maar op eigen kosten een taxi nemen? Hoe gaan ze dat met de colleges doen? Toeristen? Ze zouden bijvoorbeeld plastic schermen tussen de stoelen kunnen zetten om het enigszins te beperken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:37

SusanH schreef:
Edit: en ook voor mijn werk hou ik mijn hart vast. Als alles nog langer gaat duren zijn er echt wel mensen hier die dat heel slecht gaan trekken.

Ik ook, maar begin erop te rekenen dat ik misschien nog een maand thuis moet zitten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:38

Zo voelt het wel???
Alsof je wordt vervolgd en je wordt vermoord.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:39

SusanH schreef:

Ik verwacht dat het minimaal veranderd en dat er op 5 mei weer een persconferentie komt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:42

Echwel schreef:
Zo voelt het wel???
Alsof je wordt vervolgd en je wordt vermoord.

Nee maar in mijn geval voelt het hoe ik het heb beschreven...

PSvanLot

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:43

Iedereen ervaart het (gelukkig) anders. En dat mag natuurlijk ook.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:45

purny schreef:
Nou ja zo voelt het wel... Gewoon zo van: Jij hebt geen beroep waar je aan voldoet dus je mag niet mee. Maar ik hoop echt niet dat dit erdoor gaat komen. Hoe doen ze dat dan als mensen naar een ziekenhuis moeten? Moeten die dan maar op eigen kosten een taxi nemen? Hoe gaan ze dat met de colleges doen? Toeristen? Ze zouden bijvoorbeeld plastic schermen tussen de stoelen kunnen zetten om het enigszins te beperken.

Dan is het totaal nog geen vergelijk. Het gaat om: voor noodzakelijke verplaatsingen mag je gebruik maken van het openbaar vervoer. Dus voor werk, ziekenhuis of studie bijvoorbeeld.

Voor plezier zal je daar nog mee moeten wachten tot de het veilig is, dus als er een vaccin is.

Toerisme is ook geen halszaak, ga er maar vanuit dat dat deze zomer ook minder is. Dus met de auto, op de fiets of lopen. Recreëren kan je ook in je eigen omgeving als je niet met de auto wil of kan.

Maar dat is tótaal niet te vergelijken met de situatie in de Tweede Wereldoorlog waar mensen op basis van ras, geloof of seksuele geaardheid werden uitgesloten en uiteindelijk afgevoerd en vermoord.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:47

Echwel schreef:
purny schreef:
En ik weet dat ik eigenlijk deze crisis niet mag vergelijken met de tweede wereldoorlog maar ik vind het er wel sterk naar toe gaan als dit word gerealiseerd en word ingevoerd

Welja lekker met z'n allen in een veewagon

Wauw, ik trek hier de grens met je purny. Jij hebt geen last van rasonderscheiding, vermoord worden, angst hebben of jaren opgesloten moeten zitten omdat ze je anders ophalen en naar een kamp sturen.
Iets niet mogen valt totaal niet te vergelijken met de 2de wereldoorlog. Het mag niet, omdat het anders nog langer duurt en dan zitten we helemaal even geen tripjes in. Bah, ik ga hier heel slecht op.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:47

PSvanLot schreef:
SusanH schreef:

Ik verwacht dat het minimaal veranderd en dat er op 5 mei weer een persconferentie komt.

Zeker omdat de afgelopen week de cijfers van ic bezetting enzo behoorlijk dalen, had ik stiekem wel verwacht dat de maatregelen wel iets versoepeld zouden gaan worden.

5 mei duurt weer 2 weken. Dan zijn we 8 weken onderweg met de maatregelen....

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:49

Ik hoop, waarschijnlijk heel egoïstisch, dat maneges weer open mogen, want die worden ook hard getroffen nu het klantenbestand teruggeschroeft is naar 0, maar de paarden wel eten moeten krijgen. Dat er in de buitenlucht weer wat meer gesport mag worden in kleine groepjes (want eerlijk om nu een wielren groep in 5 groepjes van 2 langs te zien komen is ook geen gezicht). Dat zaken zoals tennisbanen weer open kunnen, want als er een sport is waar de anderhalve meter regel kan toegepast worden dan zijn het wel bijvoorbeeld tennisbanen. En ik hoop dat de tandarts weer open mag, want volgens mij zit er ergens iets niet helemaal goed :+ (niet erg genoeg voor spoed, maar zou wel fijn zijn als ze er eens naar kunnen kijken :o ). Maargoed tot zover mijn super egoïstische bericht, want het zijn natuurlijk geen zaken die absoluut noodzakelijk zijn om de maatschappij weer te kunnen laten draaien (op de tandarts na dan)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:52

MoniqueT schreef:
purny schreef:

Dan is het totaal nog geen vergelijk. Het gaat om: voor noodzakelijke verplaatsingen mag je gebruik maken van het openbaar vervoer. Dus voor werk, ziekenhuis of studie bijvoorbeeld.

Voor plezier zal je daar nog mee moeten wachten tot de het veilig is, dus als er een vaccin is.

Toerisme is ook geen halszaak, ga er maar vanuit dat dat deze zomer ook minder is. Dus met de auto, op de fiets of lopen. Recreëren kan je ook in je eigen omgeving als je niet met de auto wil of kan.

Maar dat is tótaal niet te vergelijken met de situatie in de Tweede Wereldoorlog waar mensen op basis van ras, geloof of seksuele geaardheid werden uitgesloten en uiteindelijk afgevoerd en vermoord.

Sorry hoor, maar dat gaat m echt niet worden.

Dat gaat nog een jaar duren op snel vroegst.

Zowel de vervoersbedrijven als de reizigers gaan dat echt niet pikken.

Je zou maar geen auto hebben en afhankelijk zijn van het ov om je familie enz te kunnen zien..

En "even" een jaar geen uitstapjes kunnen maken gaan mensen ook echt niet trekken.

Iedereen heeft het nu al moeilijk en je ziet nu al dat er mensen zijn die het minder nauw gaan nemen. Die gaan echt niet braaf thuis blijven als de rest van Nederland die wel een auto hebben overal weer naar toe mogen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:52

Als mensen nou eens mijn onderschrift zouden lezen dan zouden ze een beetje kunnen bedenken dat ik dingen heel anders interpreteer dan de meeste

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:54

Ik denk ook dat zaken zoals maneges gewoon weer open kunnen met goede regels, net zoals sportscholen . Zou voor veel mensen toch een goede uitlaatklep zijn. En jongens , Purny verwoord het wat apart maar zo bedoeld ze het niet. Doeslief.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:55

bigone schreef:
Ik denk ook dat zaken zoals maneges gewoon weer open kunnen met goede regels, net zoals sportscholen . Zou voor veel mensen toch een goede uitlaatklep zijn. En jongens , Purny verwoord het wat apart maar zo bedoeld ze het niet. Doeslief.

Dank je wel!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:56

Ik hoop eigenlijk dat het voorlopig nog zo blijft. We zijn er nog lang niet, en ik voel er weinig voor om het werk weer zoals normaal op te pakken. Maar het is ook wat egoïstisch van me, voor mij heeft het weinig impact op mijn leven, ben ook veel buiten en heb de ruimte en zijn niet echt sociaal ingesteld, wij missen het contact met anderen niet.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:08

Ook met een beperking (en ja, ik heb ook een autistische dochter en een stiefdochter met een licht verstandelijke beperking) mag je duidelijk worden gemaakt, wanneer iets echt niet reëel is. In dit geval dus de vergelijking met deze situatie en een holocaust. Je kan het ook als leerzaam zien, in plaats van als een aanval.

En iedereen kan nu roepen, ´dat trek ik niet´, ´dat kan je mensen niet aandoen´... in dat geval moet je juist misschien eens wel bedenken wat je nog wel kan in vergelijking met oorlogssituaties. Je kan ook bedenken dat je misschien in weekenden mensen voor familiebezoek gebruik kan laten maken van OV, of alleen buiten de spitstijden bijvoorbeeld. Er zijn oplossingen te bedenken, maar er zullen bepaalde groepen voorrang krijgen en dat zijn (zoals nu bijvoorbeeld) allereerst de werkenden, zeker in essentiële beroepen.

Er komt voorlopig gewoon nog een periode van beperkingen en daarin zullen verschillen tussen mensen gemaakt worden. Niet op basis van racisme, maar uit gezondheidsoverwegingen en gebaseerd op noodzaak.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:18

bigone schreef:
Er is een grote groep wintersporters die een gezamenlijke claim gaan indienen tegen Tirol wegens achterhouden van besmettingen. Vreemde aan het verhaal is dat er een groep IJslanders eind februari al ziek terugkeerde en de IJslandse regering meteen Tirol als risicogebied heeft bestempeld EN alle landen hier van op de hoogte heeft gesteld. Nederlanders die nog moesten afreizen hebben blijkbaar in Nederland en in Tirol navraag gedaan en antwoord : Alles veilig. Een persoon die ziek terugkwam heeft zijn moeder aangestoken en die is overleden . Ik zou echt de onderste steen boven willen hebben, ook de Nederlandse .

Dan moet je wel even het hele verhaal goed lezen bigone. :)
Die mensen hebben gegokt en verloren.
Ze zijn vetrokken toen allang bekend was dat het niet verstandig was, maar uiteraard had niemand zin om de wintersport op te geven. Dan moet je niet achteraf zitten zeuren en proberen anderen daarvoor verantwoordelijk te maken.

Ik kots van dit soort lui die overal maar geld in zien en proffesioneel gekwetst zijn door alles wat ze wordt 'aangedaan'. Je ben volwassen en kan zelf nadenken. Doe dat dan ook.

Ik ben ook nog wezen wintersporten en wij twijfelden nav het nieuws toen al wel een beetje. Maar hebben de gok genomen, net als iedereen die daar was..niemand heeft iemand gedwongen daarheen te gaan en het nieuws is vrij toegankelijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:39

Ik snap ook wel dat dit virus nieuw is en niemand wist en ook nog weet hoe het gaat lopen. Daarom schrijf ik ook dat ik het liever had geweten, vanuit mijn eigen beleving dus. Dat dit niet realistisch is snap ik zelf ook wel. We horen het morgen wel. Ik denk dat het niet veel zin heeft om op de zaken vooruit te lopen aangezien we morgen pas meer weten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:40

Sunnda schreef:
bigone schreef:
Er is een grote groep wintersporters die een gezamenlijke claim gaan indienen tegen Tirol wegens achterhouden van besmettingen. Vreemde aan het verhaal is dat er een groep IJslanders eind februari al ziek terugkeerde en de IJslandse regering meteen Tirol als risicogebied heeft bestempeld EN alle landen hier van op de hoogte heeft gesteld. Nederlanders die nog moesten afreizen hebben blijkbaar in Nederland en in Tirol navraag gedaan en antwoord : Alles veilig. Een persoon die ziek terugkwam heeft zijn moeder aangestoken en die is overleden . Ik zou echt de onderste steen boven willen hebben, ook de Nederlandse .

Dan moet je wel even het hele verhaal goed lezen bigone. :)
Die mensen hebben gegokt en verloren.
Ze zijn vetrokken toen allang bekend was dat het niet verstandig was, maar uiteraard had niemand zin om de wintersport op te geven. Dan moet je niet achteraf zitten zeuren en proberen anderen daarvoor verantwoordelijk te maken.

Ik kots van dit soort lui die overal maar geld in zien en proffesioneel gekwetst zijn door alles wat ze wordt 'aangedaan'. Je ben volwassen en kan zelf nadenken. Doe dat dan ook.

Ik ben ook nog wezen wintersporten en wij twijfelden nav het nieuws toen al wel een beetje. Maar hebben de gok genomen, net als iedereen die daar was..niemand heeft iemand gedwongen daarheen te gaan en het nieuws is vrij toegankelijk.

De meesten zullen ook geen recht van spreken hebben en gewoon zijn gegaan zonder zich ergens druk om te maken. Maar enkelen hebben bij de autoriteiten zowel in Nederland als in Tirol navraag gedaan + de melding van IJsland eind februari aan alle landen en niets mee is gedaan dan denk ik dat sommigen wel recht van spreken hebben. Want wanneer Nederland de melding van IJsland wel serieus had genomen en Tirol tot een no go zone had uitgeroepen had dat veel leed gescheeld . Ondanks dat er dan weer genoeg geschreeuwd hadden dat het onzin was.
Ik was zeker niet gegaan en had mijn verlies genomen en kan dat ook dragen, veel anderen gaan toch want anders zijn ze het geld kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:43

Dit vind ik echt goed nieuws, het gerechtshof heeft een coronahoester in hoger beroep veroordeeld tot 4 maanden cel ipv de 10 weken die hij bij de rechtbank had gekregen. Beter!

Citaat:
Het gerechtshof in Den Bosch heeft een 28-jarige man veroordeeld tot vier maanden cel omdat hij mensen opzettelijk in het gezicht heeft gehoest en daarbij riep dat hij corona heeft. Bij de aanhouding die daarop volgde, hoestte hij een agent in zijn gezicht, spuugde hij naar hem en zei hij opnieuw dat hij besmet is met het virus.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:47

Jesse Klaver “zorg voor goede randvoorwaarden bij zorgmedewerkers zodat ze dit harde werken volhouden. Ga eens boodschappen doen voor ze” Dit naar aanleiding van het gesprek dat als de Covid patiënten ontslagen zijn er heel veel achterstallige zorg ingehaald moet worden. En zorgmedewerkers dus nog lang niet uit kunnen rusten.

Ik vind dat onderzocht moet worden of zorg medewerkers gratis een werkster kunnen krijgen. Zodat ze echt kunnen uitrusten als ze thuis zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:52

Ik denk dat er zeker bepaalde voorzieningen voor de vitale beroepen mogen komen. Niet alleen de zorg, er zijn er nog veel meer.